2016-09-19, 00:16
Medlem
caecos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.Saxlind
Läs på lite mer i tråden. Det handlar i juridisk mening definitivt inte om något mord och var antagligen väldigt lite våld personen utsattes för. Givetvis hade det varit helt oproportionerligt att slå ihjäl en person bara för att han spottar på dig, men däremot är det en rätt så naturlig reaktion att knuffa eller slå till en sådan person och det är vad som verkar ha hänt här följt av att personen ramlade och slog huvudet i asfalten. Imorgon bör mer definitiva uppgifter om fallet kunna presenteras av finsk polis.
Då är det minst sagt otur för både NMR samt killen som spottade på dessa personer.

Att han förtjänade en knuff och/eller en smäll håller nog många med om.
Citera
2016-09-19, 00:35
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
På vilket sätt var uttalandet offerkofte-aktigt? Orkade du inte läsa hela texten?

Jo, det var just det jag gjorde.

Citat:
Så står det inte i artikeln, din pajas. Däremot finns det ju i princip inga uttalanden eller uppgifter som styrker att det skulle ha varit något särskilt grovt våld personen utsattes för. Allt verkar handla om otur i tre led för personen ifråga: 1) Han betedde sig opassande, 2) Han slog antagligen huvudet i asfalten, samt 3) Sjukhuset missade eventuellt att hans skallskada var värre än vad den var. Hade aktivisterna haft som mål att slå ihjäl honom på plats så hade ju det varit en enkel sak att ordna när han låg ner, men självklart var det inte aktivisternas intention och de lät honom gå från platsen tillsammans med sina kamrater.

Grovt våld och grovt våld. Minns du inte fotbollsmatchen mellan HIF och någon häromåret där någon gav någon en smäll på käften varvid denne föll till marken och avled? Hände samma sak här så är det ju fortfarande någon som lappat till honom. Jag har inte sagt något om vad Nordfronts mål var. Han spottade någon i ansiktet, så det är tämligen lätt att räkna ut vad som hände därefter.

Citat:
Tror du att personens familj vill att mer film ska släppas? Vad skulle Motståndsrörelsen tjäna på att släppa en film som oavsett hur lite våld det faktiskt förekommer i den automatiskt skulle få temat "här orsakade vi den här personens död" (om han nu verkligen dog till följd av skadorna han ådrog sig vid den incidenten)? Att släppa en sådan film skulle bara framstå som våldspsykopatiskt.

Dessutom har vi den juridiska aspekten där en film antagligen skulle orsaka problem för någon, men det kan hända att det är ett icke-problem i det här läget då en person ändå verkar ha anmält sig själv till polisen.

Att släppa filmen offentligt borde endast bli aktuellt om media insisterar på vinkeln "oskyldig förbipasserande blev oprovocerat påhoppad och grovt misshandlad", då skulle en film kunna slå hål på den beskrivningen väldigt effektivt. Men det verkar som att den versionen kommer krackelera på sin egen orimlighet, varför det antagligen inte kommer finnas några skäl att släppa någon film till allmän beskådan.

Ptja, är dom oskyldiga som du tycks insinuera så är det väl en ganska adekvat sak att göra? Försök inte få det hela till ett halka-i-duschen scenario, för det vet både du och jag låter tämligen osannolikt.
Citera
2016-09-19, 01:59
Medlem
Vintergrisens avatar
Jag kan inte låta bli att småle åt titeln på den här tråden. Man kan väl för guds skull inte "råka mörda" någon? Då handlar det väl snarare om dråp eller vållande till annans död.

Hur som helst så undrar man hur mycket stryk han fick. Blev han faktiskt ihjälslagen eller slog han skallen i backen som en följd av en smäll, knuff, eller liknande?

...och på tal om NMR, hur stora är de egentligen i Finland jämfört med här i Sverige?
Citera
2016-09-19, 03:52
Medlem
Jimi (offret) var fodd i Stockholm. Han var runt 10 ar nar familjen bestamde sig for att flytta 'tillbaka' till Finland.
Citera
2016-09-19, 05:51
Medlem
Av alla incidenter som jag har sett, så är det alltid motståndarsidan som börjar bråka med motståndsrörelsen. Om det inte är med fysiskt våld, så använder de antidemokratisk metoder genom att kalla på polis eller ordningsvakter med falska anklagelser. Det är bara helt i sin ordning att sådana vänstermuppar blir totalt sönderslagna eller ihjälslagna.

Här är ett typiskt exempel när FMR blir överfallna av ordningsvakter när de bara delar ut tidningar. Ett bråk startar med vakterna och när polisen kommer så får FMR gå utan åtgärd.

https://www.youtube.com/watch?v=pNLJz07lA_I
Citera
2016-09-19, 07:59
Medlem
wurhans avatar
Finns det inget filmklipp på händelsen? Tänker om killen fått en "knuff" och ramlat fel, så borde man ju visa filmen för polisen?
Citera
2016-09-19, 08:05
Medlem
Zigarettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wurhan
Finns det inget filmklipp på händelsen? Tänker om killen fått en "knuff" och ramlat fel, så borde man ju visa filmen för polisen?

Snuten får nog tag i det ändå, men jag kan förstå om man inte vill ha sådant uppladdat när det har gått så pass illa, när det dessutom finns medier och motståndare till NMR som skulle hänga ut personen som mördare med namn så fort de fick chansen.
Citera
2016-09-19, 08:24
Medlem
wurhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zigaretten
Snuten får nog tag i det ändå, men jag kan förstå om man inte vill ha sådant uppladdat när det har gått så pass illa, när det dessutom finns medier och motståndare till NMR som skulle hänga ut personen som mördare med namn så fort de fick chansen.

Tveksamt om polisen kan få tag på filmen efter den tiden som gått från brottstillfället.

Läs det jag skriver, har inte skrivit något om att ladda upp någon film. Eftersom man filmar varje offentlig aktivitet så är förmodligen chansen stor att man fångat händelsen på film, om man då även påstår att man inte begått något brottsligt i den omfattningen som skulle kunna leda till en persons död så borde det ligga i ens intresse att dela med sig av filmen till polisen.
Citera
2016-09-19, 08:59
Medlem
Citat:
Tveksamt om polisen kan få tag på filmen efter den tiden som gått från brottstillfället.

Läs det jag skriver, har inte skrivit något om att ladda upp någon film. Eftersom man filmar varje offentlig aktivitet så är förmodligen chansen stor att man fångat händelsen på film, om man då även påstår att man inte begått något brottsligt i den omfattningen som skulle kunna leda till en persons död så borde det ligga i ens intresse att dela med sig av filmen till polisen.

Bevisligen finns det inget intresse.
Citera
2016-09-19, 09:02
Medlem
wurhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joeykiller
Bevisligen finns det inget intresse.

Precis, det tyder enligt mig på att det kanske inte gått till som nmr påstått.
Citera
2016-09-19, 09:04
Medlem
Citat:
Precis, det tyder enligt mig på att det kanske inte gått till som nmr påstått.

Så kan det mycket väl vara.
Citera
2016-09-19, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P4NT3R4
Taktik? Hur bemöter du en människa som spottar på dig?
Jag slår inte ihjäl dem i alla fall. MENA pack kanske slår ihjäl dem för struntsaker men inte vi i Norden, såvida man inte tillhör nazistpacket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in