Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-01-24, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
När det gäller Haag så intervjuade radiosporten Grip igår och enligt honom så åker Haag inte i Falun. Skälet är att hon behöver fortsätta att träna då hon inte har något överskott. Ingen sjukdom alltså enligt Grip. Dock skall hon åka SM. Då är det klarlagt, då gäller det bara frågan hur den nationella gruppen ser ut

De var rätt väntat att hon inte åker.. är ju inga positiva besked för Haag alls
2017-01-24, 09:33
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johanhaa
De var rätt väntat att hon inte åker.. är ju inga positiva besked för Haag alls

Ja, och jag har svårt att förstå vitsen med hennes höghöjdsträning och hur hon kunde träna så fel mitt under säsongen. Hon var ju frisk ganska tidigt från förkylningen som stoppade henne från touren och har sedan haft fler flera veckor där hon kunnat träna inför Ulricehamn och Falun
2017-01-24, 10:24
Medlem
Citat:
Ja, och jag har svårt att förstå vitsen med hennes höghöjdsträning och hur hon kunde träna så fel mitt under säsongen. Hon var ju frisk ganska tidigt från förkylningen som stoppade henne från touren och har sedan haft fler flera veckor där hon kunnat träna inför Ulricehamn och Falun

Bra jobbat av radiosporten var ju den fråga vi efterlyste.. Nu spekulerar jag så klart men Haag drog ju igång träningen efter förkylningen runt nyår åkte till fjällen träna på bra sedan resa till Italien för läger någonstans på vägen blev de ju fel i( hennes sista pass i Italien var ju ett väldigt hårt pass som hon var nöjd med så fram till de passet var allt bra).. efterhand hade de varit bättre skippa Italien för att träna hemma.. men de upplägget fungera ju bra för Ida så inte är de lätt den där balansgången..

Kunde man inte läsa mellan raderna i vad Grip sa att Haag gör om planen får att ladda in för de som komma skall? är de ett tacken på att hon är VM klar och för ladda i lugn och ro för det utan att stressa igång?
Senast redigerad av Johanhaa 2017-01-24 kl. 10:32.
2017-01-24, 10:28
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Bra jobbat av radiosporten var ju den fråga vi efterlyste.. Nu spekulerar jag så klart men Haag drog ju igång träningen efter förkylningen runt nyår åkte till fjällen träna på bra sedan resa till Italien för läger någonstans på vägen blev de ju fel i( hennes sista pass i Italien var ju ett väldigt hårt pass som hon var nöjd med så fram till de passet var allt bra).. efterhand hade de varit bättre skippa Italien för att träna hemma.. men de upplägget fungera ju bra för Ida så inte är de lätt den där balansgången..

Kunde man inte läsa mellan raderna i vad Grip sa att Haag gör om planen för att ladda in för de som komma skall? är de ett tacken på att hon är VM klar och för ladda i lugn och ro för det utan att stressa igång?

Hon är väl nr 3 på distans av svenskorna (i konkurrens med Falken då) denna säsong och med det så tycker jag hon bör vara klar för VM.
2017-01-24, 10:39
Medlem
Citat:
Hon är väl nr 3 på distans av svenskorna (i konkurrens med Falken då) denna säsong och med det så tycker jag hon bör vara klar för VM.

Sett till resultaten på distans totalt sett är hon 3a.. Falk fick ju väldigt mkt hyllande och beröm för sin åttonde plats med all rätt man Haag har åxå varit åtta på samma distans i år..så rätt jämt mellan dom är de men Haags två till topp 10 slår nog ut Falk om än jämt..

Men den stora frågan är ju om hon hinner hitta tillbaka till formen efter ännu en ändrad plan.. men ledningen verkar ju vara villig som jag uppfatta de att låta henne ta de i egen takt inte stressa igång känna någon press att prestera ännu...
2017-01-24, 10:39
Medlem
rainbowias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiskebein
Jag hade missat att Kanadas herrar aldrig tagit medalj i en VC-stafett förut. De är verkligen extatiska. Babikov grät.

Fantastiskt! Jag hade heller inte någon aning om det var första gången. Full förståelse för sann glädje.

Citat:
Ursprungligen postat av R.O.S.H
Pallplats. Medaljer delas ut i mästerskap. Oavsett vad experten på GP påstår

Onödigt att ordmärka.

Citat:

Men om hon är helt ur fas? Missar SM oxå. Gör det att hålla platsen ändå?
2017-01-24, 10:53
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rainbowia

Fast planen är väl att hon skall åka SM. Och om hon kommer tillbaka till den form hon hade under hösten. En avvägning om man skall kräva toppresultat nu eller ge henne chansen att bygga form till VM.
2017-01-24, 10:57
Medlem
Eftersom Haags plats i truppen inte är hotad går det bra att stämma av formen i Otepää. Enligt mig har hon dock satt sina startplatser till förfogande.
2017-01-24, 11:17
Medlem
Citat:
Man kan ju inte veta att man ska bli sjuk som innan touren nu han ju ändå Nordström med samma flyg som alla andra om än med kort varsel. Vad de gäller återbud till Ulricehamn ja du ersättaren Sofia h hade ju redan inbokat detta lopp sedan länge så hon var maximalt förberedd.

Landslaget har genom åren haft många av hopp pg sjukdomar sent så är väl inget nytt

Henriksson var ju redan uttagen till VC, nu blev det väl Hagström som fick den sista platsen, antagligen för att hon redan fanns på plats i Ulricehamn (går skidgymnasium där)..

Nu klagar inte jag över det, roligaste uttagningen som kunde bli.. Kul för Johanna och mycket positiv energi för henne efter JVM-uttagningen..
2017-01-24, 11:51
Medlem
BraidsMammas avatar
Jag tycker gott att landslagsledningen kan ha överseende med att åkarna inte vill åka alla lopp de kan åka månaden in mot VM. Det blir så klart ett problem för de åkare som inte riktigt är säkra på en plats (likt som för amerikanska friidrottare) men jag tycker ändå att det ska finnas en chans för potentiella stafettåkare att optimera och visa vad de går för först i Otepää.

btw, är det nån som vet varför eventtråden för nationella och scancuptävlingar har stängts? Miss av admin eller medvetet beslut att vi babblar för mycket?
2017-01-24, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rainbowia
Fantastiskt! Jag hade heller inte någon aning om det var första gången. Full förståelse för sann glädje.

Onödigt att ordmärka.

Jag tror hon får chansen på sig ända till Otepää resultaten innan Jul var så pass bra jämfört med övriga svenskor.. innan Jul var hon väl 11-12 i totala distanscupen åxå... men hennes fas måste så klart börja blir mer positiv

Jag uppfattar de Grip säger att Haag och Ole Mårten har kommit fram till detta upp lägg och att slut målet är VM ännu alltså de som komma skall... sedan vet man ju inte hur mkt Grip vill berätta om Haags hälsoläge om hon nu är ingen igen o tränar lugnt
2017-01-24, 12:31
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BraidsMamma
btw, är det nån som vet varför eventtråden för nationella och scancuptävlingar har stängts? Miss av admin eller medvetet beslut att vi babblar för mycket?

Även tråden för SkiGames är låst.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in