Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-01-30, 18:33
Medlem
Stefan4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R.O.S.H
Simon Persson, vilken hjälte! Efter tre tunga år efter det märkliga genombrottet i Davos är det nu han som slutligen fyller de svenska kvoterna och ser till att vi har 6 platser i samtliga lopp även nästa säsong. Även Norge och Ryssland samt Finland i sprint har kommit upp i det magiska antalet av 9 åkare.

Nu blir jag förvirrad, är det inte den slutliga placeringen i nationscupen som avgör kvoten till nästa säsong? (Topp-6 gav väl full kvot om jag inte minns fel?)
2017-01-30, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan4
Nu blir jag förvirrad, är det inte den slutliga placeringen i nationscupen som avgör kvoten till nästa säsong? (Topp-6 gav väl full kvot om jag inte minns fel?)
Ja, men ROSH har någon fetish för de gamla kvotreglerna och kan inte släppa dem.
2017-01-30, 19:08
Medlem
Stefan4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rcs
Ja, men ROSH har någon fetish för de gamla kvotreglerna och kan inte släppa dem.

Ok, därav hans inledning "I ett parallellt universum" antar jag.
2017-01-31, 11:50
Medlem
Har jag fattat det här med SM och samtidig världscuptävling rätt ? Deltagande i det
ena utesluter väl det andra ?

Tänkte inte FIS på det ?
2017-01-31, 11:54
Medlem
"Det som inte många känner till är att Swix valla från början kommer från Sverige utvecklat av AB Astra. Det var först 1964 som Swix började produceras enbart i Norge, då Astra valde att lägga tillverkningen av Swix valla i Norge, medan Sverige och Södertälje fick produktionen av läkemedel."

Var det bara jag som inte visste det här ?

http://vallashopen.se/Swix

Inte specifikt för säsongen men ändå.
2017-01-31, 12:42
Medlem
R.O.S.Hs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av litesliten
Har jag fattat det här med SM och samtidig världscuptävling rätt ? Deltagande i det
ena utesluter väl det andra ?

Tänkte inte FIS på det ?
De bryr sig inte. Även jvm och u23vm nu
2017-01-31, 18:05
Medlem
Ibiza80s avatar
Johan Olsson fortsatt sjuk, missar SM. En enda potentiell tävlingshelg kvar för honom innan VM. Olssons sjukdom en bisak jämfört med Norges trupp till Sydkorea, U23-cupen och kvoter inför nästa års säsong. Men trist ändå.
2017-01-31, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ibiza80
Johan Olsson fortsatt sjuk, missar SM. En enda potentiell tävlingshelg kvar för honom innan VM. Olssons sjukdom en bisak jämfört med Norges trupp till Sydkorea, U23-cupen och kvoter inför nästa års säsong. Men trist ändå.
Finns en SM tråd där det nämnts tidigare i dag. Du har väldigt dålig koll på forumet med tanke på hur mycket du klagar.
2017-02-01, 10:39
Medlem
Det här kan ju vara av intresse för framtida tävlingar.

– Vi har fått ett Interregbidrag för att utveckla vår arena- och evenemangsteknologi vid tävlingar. Bland annat ska vi titta på att livestreama nationella tävlingar, som inte tv-sänds. Det finns en stor efterfrågan att kunna följa dem, berättar Anders.

I Norge sände man live från Skandinaviska cupen i Lillehammer i november, något som uppskattades av många skidälskare. Den 23–26 mars är tanken att SM-avslutningen i Umeå ska livesändas.

http://www.mynewsdesk.com/se/svenska_skidforbundet/pressreleases/nytt-svensk-norskt-samarbete-1776982
2017-02-01, 19:39
Medlem
Elwisps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ibiza80
Bra, då är han i toppform till VM!
2017-02-02, 08:42
Medlem
Jaxxxs avatar
Har Sverige någonsin haft ett så spännande damlandslag om man kollar dagens potential och 5 år in i tiden? Kommer vi få se ett svenskt damstafettlag som inför ett lopp är favoriter eller iaf på pappret jämnbördiga med Norge? Har detta någonsin inträffat.
2017-02-02, 09:19
Medlem
R.O.S.Hs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaxxx
Har Sverige någonsin haft ett så spännande damlandslag om man kollar dagens potential och 5 år in i tiden? Kommer vi få se ett svenskt damstafettlag som inför ett lopp är favoriter eller iaf på pappret jämnbördiga med Norge? Har detta någonsin inträffat.
För åtta år sedan tog Norges damer en medalj i hela VM. Så ja, vi har varit bättre än Norge för inte allt för länge sedan

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in