Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-01-24, 12:32
Medlem
Skulle skrivit det här i Ulricehamnstråden men den var stängd ?

Varifrån kom siffran 571 (eller var det 157) som fanns på alla dräkter samt ute i
terrängen, åtminstone på lördagen ? Är det postnumret till orten ?

Tacksam för svar även om det redan finns någonstans i någon tråd.
2017-01-24, 12:41
Medlem
R.O.S.Hs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av litesliten
Skulle skrivit det här i Ulricehamnstråden men den var stängd ?

Varifrån kom siffran 571 (eller var det 157) som fanns på alla dräkter samt ute i
terrängen, åtminstone på lördagen ? Är det postnumret till orten ?

Tacksam för svar även om det redan finns någonstans i någon tråd.
En sponsor
2017-01-24, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R.O.S.H
En sponsor

https://www.lager157.com/

Den här ???
2017-01-24, 12:44
Medlem
Citat:
En sponsor

http://www.lager157skiteam.com/

Fantastiskt att man bara kan googla på ett tal så där. Men om det varit lite fler
åkare i startfälten hade det blivit svårt.
Senast redigerad av litesliten 2017-01-24 kl. 12:50.
2017-01-24, 13:46
Medlem
Alkibiadess avatar
Laukkanen åker även sprinten i Falun.
2017-01-24, 16:21
Medlem
Citat:
Pallplats. Medaljer delas ut i mästerskap. Oavsett vad experten på GP påstår

Jag skyller förvirringen på kanadensarna:

"The only other time a Canadian cross-country ski team won a World Cup relay medal came 30 years ago when a women’s foursome of Angela Schmidt-Foster, Carol Gibson, Jena McAllister, and Marie-Andree Masson won the bronze in Canmore, Alta."
2017-01-24, 16:33
Medlem
R.O.S.Hs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiskebein

"The only other time a Canadian cross-country ski team won a World Cup relay medal came 30 years ago when a women’s foursome of Angela Schmidt-Foster, Carol Gibson, Jena McAllister, and Marie-Andree Masson won the bronze in Canmore, Alta."
Det är många som gör det felet.det var inte meningen att hänga ut någon. Men jag stör mig på det enormt. Ingen skriver att Zlatan tar guld när han vinner en ligamatch. Eller Bolt i Diamond league.
2017-01-24, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiskebein

Kan väl tillägga att den där stafetten var väl för OS stafetten: var bara Sverige och Canada som hade bästa lagen med. Norge Finaland Ryssland hade nog nära på C lag med
2017-01-24, 18:16
Medlem
vet inte om de är rätt forum för en sport fråga men detta kan ju hända Ebba att hon vinner JVM men inte åker något lopp i VM för Sverige... har hänt en gång vad jag kommer på att en Svenska funnit JVM och varit på pallen i WC samma år. men inte åkt VM de året någon som vet vem hon är?
2017-01-24, 19:27
Medlem
BraidsMammas avatar
Visst finns det en svt-dokumentär om dopingen i Lahti 2001. Nån som vet hur man kan se den?
2017-01-24, 20:35
Medlem
Går mot en dålig publiksiffra i Falun i helgen. Hörde att det var 5000 sålda biljetter idag, totalt. Den lyckade tävlingen i Ulricehamn verkar inte ha smittat av sig.
2017-01-24, 22:59
Medlem
Ibiza80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matadormix
Går mot en dålig publiksiffra i Falun i helgen. Hörde att det var 5000 sålda biljetter idag, totalt. Den lyckade tävlingen i Ulricehamn verkar inte ha smittat av sig.
Oj! Det var trist att höra. Jag utgick från att Ulricehamn skulle skapa ringar på vattnet. Men det är klart, Falunpubliken är så klart mer kräsen. Vad är väl en världscuptävling jämfört med ett VM...?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in