Citat:
Ursprungligen postat av
KamratBlomquist
Carl Quicklund lägger ner sin elitkarriär. Tråkigt, men inte heller en överraskning med de skadeproblem och halvdana resultat han har haft under senare år.
Länk:
http://www.carlquicklund.se/2017/01/20/tack-f%C3%B6r-mig!-34953925
Alkibiades skrev det på förra sidan (men det hamnade sist där vilket gör att det är lätt att missa).
Hursomhelst bra länk och ett läsvärt inlägg. Quicklunds blogg har jag haft viss behållning av, en av få svenska elitsatsande herrar som haft en blogg med kontinuerliga uppdateringar. Faktiskt närmast dagligen. Det ska sägas att jag dock inte har haft honom som någon personlig favorit direkt, men alltid lite lustigt att läsa hans bortförklaringar när det inte går bra, även om han faktiskt ofta också haft marginalerna emot sig. Han blev aldrig riktigt så bra heller som juniorresultaten antydde.
Årskullen -92 är ändå rätt stor, trots att Bergström och nu också Quicklund lagt av. Daniel Svensson går väl på halvfart, men Westberg, Brännmark, Kardin, Häggström, Femling och Oscar Persson är väl alla elitsatsande i någon mening. Säkert någon mer som jag inte kommer på just nu. Saknas väl den där riktiga stjärnan.