Flashback bygger pepparkakshus!
2017-01-20, 11:57
Medlem
Ibiza80s avatar
Nån som vet hur det går för Irina Bykova? Är hon fortfarande en stafett-kandidat för Kazakstan? 69:a i Lilllehammer, 58 i Davos och 54 i La Clusaz, men hon tycks ha haft dåliga skidor. Två gånger på pallen i Fis-tävlingar i Almaty efter det tyder på att kurvan pekar åt rätt håll.

Och Urszula Letocha, den vanligtvis habila polskan, besviken 64:a i Lillehammer. Fågel eller fisk? Startsträcke-kandidat i Lahti?
2017-01-20, 11:59
Medlem
Jaha, här har ens Haag teorier tagit fart medan man varit borta från forumet. Så kan det gå.

Men det jag undrar mest gällande Haag just nu är varför hon åkte på höjd bara EN vecka? Man får ingen höjdeffekt av så kort tid, är ju mer av acklimatiseringsart med så får dagar. Även om Ulricehamn ligger på någon hundra meters höjd behöver man knappast höjdacklimatisering dit.
2017-01-20, 12:25
Medlem
KamratBlomquists avatar
Carl Quicklund lägger ner sin elitkarriär. Tråkigt, men inte heller en överraskning med de skadeproblem och halvdana resultat han har haft under senare år.

Länk: http://www.carlquicklund.se/2017/01/20/tack-f%C3%B6r-mig!-34953925
2017-01-20, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rcs
Jaha, här har ens Haag teorier tagit fart medan man varit borta från forumet. Så kan det gå.

Men det jag undrar mest gällande Haag just nu är varför hon åkte på höjd bara EN vecka? Man får ingen höjdeffekt av så kort tid, är ju mer av acklimatiseringsart med så får dagar. Även om Ulricehamn ligger på någon hundra meters höjd behöver man knappast höjdacklimatisering dit.

För mig är resan en gåta från början med tanke ännu på dom problem hon brukar råka ut för när hon kommer hem från höjd... vilket jag skrivet om tidigare i veckan o redan på Söndag hur de kan gå om du missa de...

ska bli kul höra vad hon själv har att säga om planen och hur hon nu känner sig,,, Ida hade ju samma upplägg men skillnaden var att hon tävla under helgen med rätt bra resultat..
2017-01-20, 13:11
Medlem
Thax21s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlomquist
Carl Quicklund lägger ner sin elitkarriär. Tråkigt, men inte heller en överraskning med de skadeproblem och halvdana resultat han har haft under senare år.

Länk: http://www.carlquicklund.se/2017/01/20/tack-f%C3%B6r-mig!-34953925
Alkibiades skrev det på förra sidan (men det hamnade sist där vilket gör att det är lätt att missa).

Hursomhelst bra länk och ett läsvärt inlägg. Quicklunds blogg har jag haft viss behållning av, en av få svenska elitsatsande herrar som haft en blogg med kontinuerliga uppdateringar. Faktiskt närmast dagligen. Det ska sägas att jag dock inte har haft honom som någon personlig favorit direkt, men alltid lite lustigt att läsa hans bortförklaringar när det inte går bra, även om han faktiskt ofta också haft marginalerna emot sig. Han blev aldrig riktigt så bra heller som juniorresultaten antydde.

Årskullen -92 är ändå rätt stor, trots att Bergström och nu också Quicklund lagt av. Daniel Svensson går väl på halvfart, men Westberg, Brännmark, Kardin, Häggström, Femling och Oscar Persson är väl alla elitsatsande i någon mening. Säkert någon mer som jag inte kommer på just nu. Saknas väl den där riktiga stjärnan.
2017-01-20, 13:27
Medlem
Stefan4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aergia
Vad skulle hända då menar du? Det händer ingenting så länge de inte hade gult kort sen tidigare.

Tack för svaret. Jag kanske var otydlig, men eftersom frågan - om gula kort under stafetten kunde leda till att laget diskas - var uppe, nämnde jag ett scenario som jag var osäker på kunde leda till just diskning.
2017-01-20, 13:56
Medlem
KamratBlomquists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thax21
Alkibiades skrev det på förra sidan (men det hamnade sist där vilket gör att det är lätt att missa).

Hursomhelst bra länk och ett läsvärt inlägg. Quicklunds blogg har jag haft viss behållning av, en av få svenska elitsatsande herrar som haft en blogg med kontinuerliga uppdateringar. Faktiskt närmast dagligen. Det ska sägas att jag dock inte har haft honom som någon personlig favorit direkt, men alltid lite lustigt att läsa hans bortförklaringar när det inte går bra, även om han faktiskt ofta också haft marginalerna emot sig. Han blev aldrig riktigt så bra heller som juniorresultaten antydde.

Yes, missade det tyvärr. Håller också med att Quicklunds blogg har haft bra kvalitet, särskilt i jämförelse med många andra svenska längdskidåkare. Det är väl några juniorer och unga seniorer som också har, enligt mig, läsvärda bloggar men dem kan jag nog räkna på en hand.
2017-01-20, 15:16
Medlem
Ostrobothnias avatar
Bettan Höglund tarrygg i Haag debatten http://www.expressen.se/sport/langdskidor/hoglund-ar-sa-javla-trott--de-ar-veklingar/
2017-01-20, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ostrobothnia
Bettan Höglund tarrygg i Haag debatten http://www.expressen.se/sport/langdskidor/hoglund-ar-sa-javla-trott--de-ar-veklingar/

haha jo och även på Johan Olsson.. hon verkar ha dålig koll på Calla åxå han har ju inte heller tävlat mkt förra året o även i år missat en hel del man han kommer undan kritiken och blir nästan hyllad
2017-01-20, 15:41
Medlem
rainbowias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ostrobothnia

Heja Bettan!
2017-01-20, 15:58
Medlem
KamratBlomquists avatar
Intressant med en Höglund som svingar vilt, även om hon helt verkar ha tappat det.

Hon refererar till att Johan Olsson var "någorlunda framgångsrik" i ett VM där han tog två individuella medaljer, ett guld och ett brons, och bidrog till stor del till Sveriges silver på stafetten.

Hon menar också på att Emil Jönsson har visst "tävlingsskräck" och bygger det på att han inte var framgångsrik nu senast i Toblach. Värdelöst resonemang, speciellt eftersom Emil har tävlat det mesta denna säsong förutom Tour de Ski.
2017-01-20, 16:08
Medlem
Kollar lite på landslagets pressträff på aftonbladet webb rätt rörig verkar de som där med mkt folk...lite intressant snappa men väl upp... Olsson som väntat tveksam till dp loppet i VM de som kan få han att åka de verkar vara om de går dåligt i genrepet och att han känner att han behöver fler lopp till huvud målen... Falk menar att hon är redo för en stafett sträcka spelar mindre roll

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in