Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-01-19, 18:09
Medlem
rainbowias avatar
Tror ni verkligen lördagens resultat spelar någon roll för söndagens stafettuttagningar? Tror ni inte att det redan är klart hur tankarna går hos ledningen kring detta. Jag menar, vad spelar några placeringar hit eller dit för någon roll? Det ska ju formeras VM-lag.
2017-01-19, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rainbowia
Tror ni verkligen lördagens resultat spelar någon roll för söndagens stafettuttagningar? Tror ni inte att det redan är klart hur tankarna går hos ledningen kring detta. Jag menar, vad spelar några placeringar hit eller dit för någon roll? Det ska ju formeras VM-lag.

Damernas lag har helt klart en plats att köra om utan Nilsson. Herrlaget har en halv plats på spel på sin höjd..

Citat:
Ursprungligen postat av R.O.S.H
När de gäller belastningen för Falk och Ida i VM tycker jag inte att sprint, sprintstafett, intervall och stafett är någon orimlighet. Sen är frågan om de platsar också såklart.

Enig.
2017-01-19, 18:27
Medlem
R.O.S.Hs avatar
Citat:
För rristilssträckorna i andralagen ja.
2017-01-19, 18:31
Medlem
rainbowias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Damernas lag har helt klart en plats att köra om utan Nilsson. Herrlaget har en halv plats på spel på sin höjd..

Ja. Fast som vi har varit inne på så är det första sträckan ovissheten framförallt gör sig gällande. Jag menar att ledningen testar alternativen där (Falk, Ida, Haag(?)). Och då spelar placeringarna på lördagen mindre roll, som dessutom är i fristil. Nordström, Sömskar, Wikén slåss om platser i andralaget på sträckorna 2-4 som jag ser det även om de blir topp-10 på lördag.
2017-01-19, 19:03
Medlem
AlbusDumbledores avatar
Nästan 50.000 sålda biljetter till Ulricehamn nu. Jävligt coolt!

Hur många lyckas Falun få ihop?
2017-01-19, 19:05
Medlem
http://www.bt.se/sport/live-tv-19-00-se-invigningen-av-varldscupen-har/

Live från invigningen i Ulricehamn
2017-01-19, 19:15
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlbusDumbledore
Nästan 50.000 sålda biljetter till Ulricehamn nu. Jävligt coolt!

Hur många lyckas Falun få ihop?

Såg någon uppgift om att Falun sålt 10000 biljetter.
2017-01-19, 19:31
Medlem
Deadbodys avatar
banan enligt lokaltidningen http://www.ut.se/sport/webb-tv-juniorstjarnan-om-varldscupbanans-utmaningar/
2017-01-19, 19:33
Medlem
Citat:
Ja. Fast som vi har varit inne på så är det första sträckan ovissheten framförallt gör sig gällande. Jag menar att ledningen testar alternativen där (Falk, Ida, Haag(?)). Och då spelar placeringarna på lördagen mindre roll, som dessutom är i fristil. Nordström, Sömskar, Wikén slåss om platser i andralaget på sträckorna 2-4 som jag ser det även om de blir topp-10 på lördag.

Jag är övertygad att Falk åker sista resultaten på lördag ger nog en finger visning...
2017-01-19, 19:36
Medlem
Truppen till Falun är åxå klar

http://www.skidor.com/globalassets/langdakning/dokument/tavlingarrangemang/varldscuper-i-sverige/nationella-lag_falun.pdf
2017-01-19, 20:10
Medlem
R.O.S.Hs avatar
Citat:
Vi måste ju ha bästa möjliga förstalag så vi tar många poäng i den oerhört viktiga nationscupen
2017-01-19, 21:04
Medlem
rainbowias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R.O.S.H
Vi måste ju ha bästa möjliga förstalag så vi tar många poäng i den oerhört viktiga nationscupen

Haha...skulle va det... Om jag minns rätt så är det dubbla poäng i stafetterna. 160p för 2:a plats och 120p för en 3:e osv. Kan vara värdefulla poäng på damsidan i kampen mot finskorna. 40+ kan förbytas mot 40- kanske även mer minus om det vill sig riktigt illa. Här har vi förresten ställningen just nu:

http://medias3.fis-ski.com/pdf/2017/CC/3039/2017CC3039NCS.pdf

Efter finskornas jämna TdS så akterseglades svenskorna ganska rejält. Ett litet uppsving i Toblach dock, fast fortfarande 250p back. Är kanske inte läge att finslipa VM-formen på stafetten utan gå mer på Johanhaas linje och köra Falken på sista. Kan faktiskt vara det som fäller avgörandet i mars under minitouren i Ryssland (f´låt) Canada.

3:e plats på damsidan så också på herrsidan. Här är det ryssarna och främst då Ustiugov som gått starkt sedan nyår. Trots allt och just för att ryskor och finska pojkarna inte håller bredden så håller Sverige fortfarande en total andraplats. Mycket strålande! Den utökades faktiskt i Toblach. Brasklapp, fortfarande superjämnt till RUS & FIN.

Det mest intressanta i Nationskampen är Tysklands herrar. Ett stort mörker var det innan jul, på TdS samlades det ändå så pass mycket poäng att Italiens rygg var upphämtad. Toblachtävlingarna gick i Italien och i deras fördel fast i långa loppet tror jag tyskarna har en stor fördel. Även Canada tror jag ligger risigt till. 9:e platsen är mindre bra ur kvotsynpunkt med (5 åkare).

* * *

Något helt annat. Är det någon som har rekordet "flest svenska (damer) som tagit poäng i ett distanslopp"?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in