Citat:
Ursprungligen postat av
cleolin
Någon som tror att svenskarna kommer att klara sig bättre i år? Eftersom jag känner mig allmänt negativ så säger jag att det tror inte jag.
Det blir norrmän, norrmän, norrmän i topp som vanligt och svenskarna hankar sig fram. Nu hör man ju om sjukdomar och lite skador och så också bland svenskarna och det känns igen. Får se om jag klarar av att hålla mig borta från att följa eländet men med min dåliga karaktär så klarar jag antagligen inte det. Älsklingssporten är förlorad. Vad jag beundrar er som lyckats behålla samma intresse som förut.
Mitt intresse har svalnat en del men inte pga svenska herrarnas usla fjolårssäsong, och inte heller pga astmamygel och läppbalsam, snarare ett stadigt nedåtgående intresse pga att det gedigna i skidlöpning som sport fortsätter att suddas ut.
Tycker det finns många anledningar att känna sig positiv till svensk herrskidåkning denna säsong. Dels comebackerna, inte bara att Richardsson och Olsson siktar på världscup och VM utan att de tränar som sådana också, och inte bara stakning. Men Thorn, Svensson och Burman är ju faktiskt ordentliga framtidsnamn. Samtliga verkar stenhårda och obevekliga i målsättningar. Tycker ofta svenska skidåkare pratar som mesar som väljer att bli provocerade av förväntningar utifrån. Medan dessa tre antyder att det snarare bara är kul att folk tror på en. Viktig mental inställning imo. Skönt också med comebackerna så att den sedan oundvikliga generationsväxlingen inte behöver bli så tuff som vi såg förra året att den blev och skulle fortsätta att vara om de inte comebackat. Kämpa.