Citat:
Ursprungligen postat av
rcs
Äntligen VC för Maria Nordström. Det är hon värd. Tråkigt bara att hon får chansen i ett läge då hon kanske inte är i bästa form (baserat på Lillehammer).
Håller med.
Citat:
Ursprungligen postat av
sportnorden12345
De får väl slåss om det, vore kul om Dyvik gjorde ett bra distanslopp och tar en plats, känns väl som att det står mellan henne och Rydqvist om man ska gå på förra helgen.
Ja, nu vill jag se följande stafettlag: Haag - Stina - Wikén/Rydqvist - Dyvik (om nu inte Nordström har kommit i praktslag). Egentligen skulle jag vilja ha Stina på sista men jag ser inte så många alternativ på de klassiska sträckorna.
- - -
Ryska laget till La Clusaz:
Evgeniy Belov, Stanislav Volzhentsev, Jevgenij Dementiev. Alexander Legkov, Andrei Melnichenko, Sergei Ustyugov, Alex Chervotkin och Yermil Vokuev.
Kvinnor : Yulia Belorukova, Alisia Zhambalova, Pauline Kalsina, Natalia Nepryaeva, Anastasia Sedova, Jelena Soboleva, Julia Tchekaleva och Darya Vedenina.
Vokuev och Vedenina enbart söndagens stafett. Har spekulerats att Legkov och Ustiugov inte skulle vara med La Clusaz men nu verkar de vara med.