Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-01-19, 21:05
Medlem
Shane21s avatar
Anna Haag kommer inte till start så ni kan stryka henne från stafettspekulationerna. Sofia Henriksson åker då i landslagsdress.

Citat:
Ursprungligen postat av Johanhaa
Jag är övertygad att Falk åker sista resultaten på lördag ger nog en finger visning...
En självklarhet det är ju hon som är publiken vill se.
2017-01-19, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shane21
Anna Haag kommer inte till start så ni kan stryka henne från stafettspekulationerna. Sofia Henriksson åker då i landslagsdress.
Där kom den. Hon har ju verkligen gjort allt för att bli sjuk denna gång.
2017-01-19, 21:10
Medlem
rainbowias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shane21

Ja, faktiskt inte jätteoväntat.

Fiollektioner i helgen då?
2017-01-19, 21:25
Medlem
Angående Haag så är de inget oväntat jag varande om de redan på Söndag.. höghöjd och hem fungerar sällan bra på henne + att idrottsgala på måndag blev ingen bra kombination de var att utmana alla öden... nu står de att hon saknar överskott och inget om att hon är sjuk... men hon regera rätt lika förra gången hon kom ner från höjd med att vara sliten o sedan bli sjuk
Senast redigerad av Johanhaa 2017-01-19 kl. 21:29.
2017-01-19, 21:30
Medlem
Stefan4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rainbowia
Det mest intressanta i Nationskampen är Tysklands herrar.

Själv tycker jag att det mest intressanta med nationscupen är att någon överhuvudtaget bryr sig om hur den slutar.
2017-01-19, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Johanhaa
Angående Haag så är de inget oväntat jag varande om de redan på Söndag.. höghöjd och hem fungerar sällan bra på henne + att idrottsgala på måndag blev ingen bra kombination de var att utmana alla öden... nu står de att hon saknar överskott och inget om att hon är sjuk... men hon regera rätt lika förra gången hon kom ner från höjd med att vara sliten o sedan bli sjuk
Jag trodde att hon blivit sjuk.

Om hon nu inte är sjuk stämmer det ju perfekt med det som rcs brukar lyfta fram, att hon helt enkelt inte vågar åka stafetter, rädd för att inte få åka en sträcka i VM-stafetten.
2017-01-19, 21:36
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan4
Själv tycker jag att det mest intressanta med nationscupen är att någon överhuvudtaget bryr sig om hur den slutar.

Den påverkar ju nationskvoten för efterföljande säsong så nog är den intressant alltid. Sedan finns det ju viss prestige i den och är ju en värdemätare hur bra olika nationer presterar.
2017-01-19, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EatableAcrobat
Jag trodde att hon blivit sjuk.

Om hon nu inte är sjuk stämmer det ju perfekt med det som rcs brukar lyfta fram, att hon helt enkelt inte vågar åka stafetter, rädd för att inte få åka en sträcka i VM-stafetten.

rcs har tog fel i de fallet när han påstod att Haag inte vågar åka SM av den orsaken... mästerskaps år har Haag ett rätt högt snitt med SM starter innan mästerskapet...2014 där de kan falla in men då åkte ju utmanarna lika mkt eller mindre så går inte hem de heller den gången

och dom som åker VM stafetten måste ändå prestera på VM innan kommer vara rätt lätt tror jag till sist
2017-01-19, 21:39
Medlem
Stefan4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Den påverkar ju nationskvoten för efterföljande säsong så nog är den intressant alltid. Sedan finns det ju viss prestige i den och är ju en värdemätare hur bra olika nationer presterar.

På vilket sätt påverkas nationskvoten?
2017-01-19, 21:40
Medlem
rainbowias avatar
Citat:

Intressant Kanske läge för två nya trådar:

- Nationscupen 2017: Vem bryr sig?

- Nationscupen 2017: Följ den rafflande dramatiken...

Glömde i mitt inlägg tidigare rapportera om den just nu hårda kampen om den ack så viktiga 12:e platsen på damsidan som genererar 5 platser istället för 4 och framförallt mycket prestige såklart.
Just nu FRA-CAN 62-59, två forna storheter på dekis.
2017-01-19, 21:45
Medlem
rainbowias avatar
Citat:

1-8 = 6 platser
9-12 = 5 platser
13-16 = 4 platser
17- = 3 platser
not ranked = Basic quota = 2 platser
2017-01-19, 21:45
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:

Typ de 8 bästa får 6 platser och de på plats 9-12 får 5 platser osv.

Edit: rainbowia beskrev det bättre

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in