Flashback bygger pepparkakshus!
2017-01-16, 13:06
Medlem
Åkare uttagna till världscupen i Ulricehamn den 21–22 januari:

Hanna Falk, Ulricehamn IF, Anna Haag, Anna&Emil Sportklubb, Ida Ingemarsdotter, Åsarna, IK, Charlotte Kalla, Piteå elit, Jonna Sundling, IFK Umeå, Emma Wikén, Åsarna IK.

Jens Burman, Åsarna IK, Calle Halfvarsson, Sågmyra SK, Markus Hellner, Gellivare skidallians, Martin Johansson, IFK Mora SK, Johan Olsson, Stockviks SF, Daniel Richardsson, Hudiksvalls IF.

Nationell grupp

Hedda Bångman, Offerdals SK, Frida Erkers, IFK Mora SK, Sofia Henriksson, Piteå elit, Elin Mohlin, Åsarna IK, Maria Nordström, Ulricehamn IF, Maria Rydqvist, Älvdalens IF, Jenny Solin, Sollefteå Skidor, Helene Söderlund, IFK Mora SK, Linn Sömskar, IFK Umeå.

Simon Andersson, Falun-Borlänge SK, Gustav Eriksson, Falun-Borlänge SK, Johan Häggström, Piteå elit, Emil Jönsson, Anna&Emil sportklubb, Anton Lindblad, Hudiksvalls IF, Robin Norum, IFK Umeå, Anders Svanebo, Stockviks SF, Daniel Svensson, IFK Mora SK, Karl-Johan Westberg, Borås SK.
2017-01-16, 13:07
Medlem
Stina står alltså över ytterligare en helg.

– Stina behöver få tid för återhämtning och en träningsperiod efter succén i Tour de Ski, säger förbundskapten Rikard Grip, som också berättar att Evelina Settlin, Hudiksvalls IF, är sjuk och därför inte tävlar i Ulricehamn.

edit: Även Oskar Svensson saknas.
Senast redigerad av frankkk 2017-01-16 kl. 13:09.
2017-01-16, 13:13
Medlem
Alkibiadess avatar
Trist för alla dem som enkom köpt biljetter för att få se Stina.
2017-01-16, 13:27
Medlem
Vad säger ni, Falk på sista sträckan?
2017-01-16, 13:30
Medlem
rainbowias avatar
Stafetten

Funderar nu på Jonna på sista...
2017-01-16, 13:49
Medlem
U23 laddar för VM, antar jag? Synd, jag hade gärna vilja se några därifrån.

Jag tycker inte man ska satsa på ett så bra stafettlag som möjligt, jag skulle hellre se att man ställer kandidater mot varandra. Ida/Falk på en startsträcka i varsitt lag t.ex.
2017-01-16, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiskebein
U23 laddar för VM, antar jag? Synd, jag hade gärna vilja se några därifrån.

Dom åker till USA redan före helgen för tidsomställning och maximala förberedelse där borta.
2017-01-16, 13:59
Medlem
AlbusDumbledores avatar
Vill alltid se Stina, men bra beslut om hon inte känner sig helt pigg. Alltid lätt att bara köra på när man är i hennes ålder och det går bra.

Satsar Oskar Svensson bara på sprint fram till VM eller finns det annan förklaring? Logiskt kanske med tanke på att han inte presterat jättebra på distans.
2017-01-16, 14:13
Medlem
Ostrobothnias avatar
Finlands lag till Ulrikehafn

Citat:
Kvinnor

Anne Kyllönen, Laura Mononen, Kerttu Niskanen, Krista Pärmäkoski, Susanna Saapunki

Män

Ristomatti Hakola, Sami Jauhojärvi, Lari Lehtonen, Iivo Niskanen, Ville Nousiainen, Antti Ojansivu
Lades också in en brasklapp om att laget kan utökas, antar det är en liten glänta på dörren om Mäkäräinen skulle ändra sig.

Saapunki får nyat förtroende efter Toblach, kan vara på väg att köra in sig i VM-truppen med fortsatta habila insatser. Står och faller främst med sista sprintplatsen förstås, vilket är lite lustigt eftersom hon fram tills åtm ifjol var ngt av en fattigmans von Siebenthal.

Kul för Ojsansivu och de närmast sörjande att han blir uttagen med det är väl de enda som han lär glädja med sitt deltagnade.
Senast redigerad av Ostrobothnia 2017-01-16 kl. 14:22.
2017-01-16, 14:20
Medlem
Om vi släpper damsidan ska det blir fruktansvärt kul att se ett fullfjädrat herrlag. Annars turas dom om rätt så bra med att stå på startlinjen.
2017-01-16, 15:49
Medlem
Giggsys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rainbowia
Stafetten

Funderar nu på Jonna på sista...

Sundling är enligt mig given i Stinas frånvaro.
2017-01-16, 16:53
Medlem
Det är självklart tråkigt att Sveriges för tillfället kanske största stjärna väljer att stå över en VC-helg på hemmaplan, men det känns som att det här kanske ingick i "ändrade planer" när Stina bestämde sig för att åka TDS. (Att det i princip bestämdes redan då att hon inte ska åka i Ulricehamn...) Med tanke på disciplinerna som åks i helgen är det ju perfekt att stå över. Finns inget för henne att bevisa i stafetten, jag kan t.o.m tycka att det blir lite mer intressant att se fler av de icke givna inför VM få åka en sträcka för förstalaget.

Man vet ju aldrig, men känns som att hon kanske kommer åka något på SM nu när hon tävlar så sparsamt.

______

Verkligen skönt att se nästan alla svenska herrar med i truppen. Norge skickar ju inte direkt sitt bästa lag, men borde få ihop åtminstone ett riktigt bra stafettlag. Dock blir det kanske svårt att köra Gløersen, Krüger och Krogh i samma lag? Krogh ska man väl ha på sista och Gløersen och Krüger borde väl åka skate?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in