Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-01-09, 16:37
Medlem
Tappa 14 sek är väl inte så farligt ändå nästan de vi måste kalkylera med att vi gör på någon sträcka mot någon av dom 3 starka Norskorna...vi tappa väl 13 sek i förra VM på första sträckan ändå var vi nog bara ett fall från att vara med Norge inför Sista och den gången kändes Norges lag starkare på förhand än de gör nu...

Jag känner åxå att Falken kan vara en risk en bra dag kan de gå väldigt bra en mindre bra dag är risk för ras rätt stort lite åt de hållet som hänt Ida några gånger..
2017-01-09, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thax21
Ändå lite förvånad över att Stina står över mtp att hon körde sprinthelgen efter touren ifjol, med mycket lyckat resultat.
Jo jag är också lite förvånad, hon är ju dessutom i princip i Toblach redan så att slippa något extra resande kan inte heller varit orsaken. Förmodligen en försiktighetsåtgärd, kanske var bestämt redan innan touren att hon inte ska åka där.
2017-01-09, 17:10
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EatableAcrobat
Jo jag är också lite förvånad, hon är ju dessutom i princip i Toblach redan så att slippa något extra resande kan inte heller varit orsaken. Förmodligen en försiktighetsåtgärd, kanske var bestämt redan innan touren att hon inte ska åka där.

Fast isåfall så skulle det ju inte innebära någon vila (att vara kvar i Toblach för att tävla i helgen skulle ju innebära dels träningspass under veckan, dels intensiv belastning under själva helgen). Bättre åka hem för att vila och fylla på depåerna inför de kommande de tre tävlingsveckorna i Sverige.
2017-01-09, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Fast isåfall så skulle det ju inte innebära någon vila (att vara kvar i Toblach för att tävla i helgen skulle ju innebära dels träningspass under veckan, dels intensiv belastning under själva helgen). Bättre åka hem för att vila och fylla på depåerna inför de kommande de tre tävlingsveckorna i Sverige.
Ja, men förra året påstod hon att hon inte tränat mer än 35 minuter på skidor (nåt i den stilen iaf) veckan efter TDS. Vilar gör man väl lika bra i Italien som i Sverige, även om det säkert är mycket skönare att göra det på hemmaplan. Tävlingshelgens belastning kommer man dock inte ifrån, så jag kan absolut förstå beslutet.

Egentligen tycker jag inte att hon gör fel som står över, men jag trodde nog att hon åtminstone skulle köra den individuella sprinten.
2017-01-09, 17:20
Medlem
BraidsMammas avatar
Kanske inte heller är helt oväsentligt att Stina, efter att ha åkt bra helgen efter TdS förra året hade en liten dipp under Skandinaviska helgerna (ink Lahti). Det ska ju helst inte behöva upprepas...
2017-01-09, 20:03
Medlem
R.O.S.Hs avatar
Ida-Falk
Sundling - dyvik

Emil- Teo
Westberg - Svensson

Så praktiskt förresten är sista klassiska sprintstafetten i en världscup inför vm 2017 var 2013
2017-01-09, 20:19
Medlem
Dagens nörduppgift:

Försök att (med hänsyn till allsköns överträningstillstånd, hotellrumsallergier, kollapser, bansträckningar etc) ordna norrmännen utifrån er uppskattning av sannolikheten att de blir en del av stafettlaget. Förutsättningar för att de överhuvudtaget får plats i truppen påverkar så klart. Specifik sträcka hit och dit är helt irrelevant.

(Om någon aspirant missats får den naturligtvis slängas in.)
2017-01-09, 20:37
Medlem
rainbowias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kubwa
Dagens nörduppgift:

Försök att (med hänsyn till allsköns överträningstillstånd, hotellrumsallergier, kollapser, bansträckningar etc) ordna norrmännen utifrån er uppskattning av sannolikheten att de blir en del av stafettlaget. Förutsättningar för att de överhuvudtaget får plats i truppen påverkar så klart. Specifik sträcka hit och dit är helt irrelevant.

Edit:

Senast redigerad av rainbowia 2017-01-09 kl. 20:55.
2017-01-09, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R.O.S.H
Ida-Falk
Sundling - dyvik

Emil- Teo
Westberg - Svensson

Så praktiskt förresten är sista klassiska sprintstafetten i en världscup inför vm 2017 var 2013
Egen spekulation eller har förbundet gått ut med uttagningar till sprintstafetterna?
2017-01-09, 20:40
Medlem
Cliffords avatar
Citat:
Dagens nörduppgift:

Ja, det där är ingen lätt uppgift. Min uppskattning (där den största osäkerhetsfaktorn såklart är Northugs status):

2017-01-09, 20:41
Medlem
R.O.S.Hs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rcs
Egen spekulation eller har förbundet gått ut med uttagningar till sprintstafetterna?
Egen uttagning, som jag vill man kanske inte tror.
Tror aldrig att förbundet skulle ta ut stafettlag redan
2017-01-09, 20:48
Medlem
Citat:
Dagens nörduppgift:

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in