Citat:
Hur ska vi värdera insatserna i Lahti i helgen? Falk klart slagen av Kova men rejält före Dyvik och resten. Om vi tänker oss att Kalla och Nilsson är givna i ett stafettlag så finns det två platser att laborera med. Möjliga kandidater är Dyvik, Falk, Ida, Haag, Ebba, Settlin och Sundling som jag ser det med de två sista som rejäla outsiders. Tåget har nog gått för Rydkvist och Wikén.
Jag är personligen förtjust i tanken att avsluta med Kalla - Nilsson på fristilssträckorna. Oavsett formering får man nästan räkna med att vara lite bakom efter två sträckor och ingen jagar som Kalla (i form) och är Nilsson bara i rygg på sista så kan det här gå väldigt bra.
Men det ger två klassiska sträckor att fördela och vad sägs om Falk - Haag? Haag har inte kört på ett tag så hon är svårvärderad men om inte hon klappar ihop helt in mot VM så är nog platsen hennes.
Vill man ändå ha in Ebba, hon kan ju vara för bra för att gå förbi, så blir i mitt huvud laget Falk - Kalla - Ebba - Nilsson. Inte heller ett dåligt lag...
Jag är personligen förtjust i tanken att avsluta med Kalla - Nilsson på fristilssträckorna. Oavsett formering får man nästan räkna med att vara lite bakom efter två sträckor och ingen jagar som Kalla (i form) och är Nilsson bara i rygg på sista så kan det här gå väldigt bra.
Men det ger två klassiska sträckor att fördela och vad sägs om Falk - Haag? Haag har inte kört på ett tag så hon är svårvärderad men om inte hon klappar ihop helt in mot VM så är nog platsen hennes.
Vill man ändå ha in Ebba, hon kan ju vara för bra för att gå förbi, så blir i mitt huvud laget Falk - Kalla - Ebba - Nilsson. Inte heller ett dåligt lag...
Ja, man kan väl säg att Falken förstärkte sina chanser att ta en plats i VM-stafettlaget. Blir det ingen Ebba i stafettlaget så vet i tusan om inte Falken ska ta tredje?
Citat:
Ska vi räkna in sista chansen för Ida också om vi tänker på sprintlaget i VM?