Citat:
Ursprungligen postat av
Thax21
Rainbowia: Linn Sömskar? Hon är inget mer än ett extremt reservalternativ för mig. Ska man vara ärlig har väl t.o.m Hanna Falk visat bättre högstanivå på distans, men inget fel att ha favoriter

...och förresten, vilka "medelbra" norskor tänkte du Sömskar skulle hänga? Östberg? Weng? Jacobsen? De medelbra norskorna är bättre än Kalla...
Ja, Linn Sömskar. Jag vet, ett riktigt idiotiskt tips på pappret, så jag hade inte sagt något om du så hade satt både två eller tre frågetecken efter Linn. Här finns som ren tredjesträckare Rydan och framtiden Ebba och även Kalla som du var inne på bl a.
Men, är det någon som imponerade i positiv mening förra året så är det Linn. Hade innan fjolåret helt räknat bort henne och så gör hon sin bästa säsong någonsin. Hon gjorde inte bort sig på fristilen i Bruks och var med rätt bra på masstarten i Falun vill jag minnas så gör hon en fortsatt resa uppåt så är det inte helt otänkbart.
3:e sträckan är lurig ja. De medelbra norskorna är ju ganska hyfsade. Att Kalla kan fixa 5-10 sek försprång är nyckeln för att "hänga" vem det nu blir...
Grundtipset står kvar
Edit: Frågan är om inte Björgen ligger bäst till för 3:e sträckan (om hon nu blir uttagen).
Edit2: Det sjuka är att det är väldigt jämnt om VM-platserna förutom Kalla, Ida och Stina. Linn kanske inte ens blir uttagen?