Citat:
Ursprungligen postat av
hiphoppucko1337
Jag måste hålla för med fingret, tar jag bort fingret varvar den upp och dör efter ett par sekunder. Har ingen tomgång pga. detta. Behöver inte starta med startgas, bara hålla för med fingrarna.
Vart sitter flottören? Är det den man ser från luftfilter hålet? (där luftfilter slangen går in)
Ja, använder en ny original luftfilter box.
Flottören är den vita eller svarta plastgrejen som ligger i flotörskålen ( den skål du måste skruva av för att t.ex ändra munstycke och dylikt.
Om du har en slang från ventilhuvudet som går in till luftboxen så är det anledningen till att du har gul sörja där i. Det är en metod för att fånga upp "spillolja" från ventilerna, istället för att ha slangen hängandes ut på vägen och därmed förorena. Vad detta även leder till är att du får byta luftfilter mer frekvent, det har kinesera klurat ut... Dra bort slangen därifrån och strapsa fast den på ramen, helst med änden riktat uppåt, och helst så inte olja kommer spruta ut under hjulen eller på mopeden.
http://i905.photobucket.com/albums/a..._redo033-1.jpg Här kallar de dem "Crankcase Breather".
Det första jag gjorde med min 4taktare var att ta bort denna från luftboxen samt köpte annat luftfilter av typen Sport.