• 1
  • 2
2016-09-02, 22:20
Medlem
Hejsan, har kpt mig en Baotian retro 06 som sttt i 7 r.

Batteriet var hel dtt, ska bytas s snart som mjligt men n s lnge anvnder jag en hjlpstartare till batteriet, motorn gr runt men fr ingen gnista, ska prova att kpa nytt tndstift imorgon.

Vad mer ska jag gra? Byta olja ska jag gra, bensin har jag bytt till ny och frsch.

r det nt mer som kan stra gnistan?

Tack p frhand !
Citera
2016-09-02, 22:37
Bannlyst
Skruva loss tndhatten och klipp av 3mm av kabeln och skruva dit tndhatten igen.

Edit: Innan du skruvar tillbaka tndhatten s kan du spraya lite 5.56 i bde hatten och p kabeln.
Citera
2016-09-02, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Limtving
Skruva loss tndhatten och klipp av 3mm av kabeln och skruva dit tndhatten igen.

Edit: Innan du skruvar tillbaka tndhatten s kan du spraya lite 5.56 i bde hatten och p kabeln.

Varfr ska jag klippa av kabeln?
Citera
2016-09-02, 22:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hiphoppucko1337
Varfr ska jag klippa av kabeln?

Fr att du bad om rd och jag gav dig ett bra rd som kan lsa ditt problem!
Citera
2016-09-02, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Limtving
Fr att du bad om rd och jag gav dig ett bra rd som kan lsa ditt problem!

Ja jo men vad kan klippa kabeln gra? Fr jag ser inget fel p kabeln iaf.
Citera
2016-09-02, 23:07
Bannlyst
Citat:

D struntar du i det
Citera
2016-09-02, 23:39
Medlem
Citat:
Har du en voltmeter r det enkelt att mta innan du gr snder ngot som fungerar. Om jag minns rtt skall det vara motstnd, men inte avbrott, mellan tndstiftets inre stift och topplocket. D mter du hela vgen runt genom tndhatt, tndkabel och sekundrspole. r det avbrott fr du montera isr delarna och mta tills du hittar avbrottet.

Annars finns det en eller flera brytare som tar bort gnistan om de ligger p. Eventuellt har du en ddare p styret, tndningsls samt en brytare p sidostdet som stannar motorn om det r nerfllt.
Citera
2016-09-03, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WbZV
Har du en voltmeter r det enkelt att mta innan du gr snder ngot som fungerar. Om jag minns rtt skall det vara motstnd, men inte avbrott, mellan tndstiftets inre stift och topplocket. D mter du hela vgen runt genom tndhatt, tndkabel och sekundrspole. r det avbrott fr du montera isr delarna och mta tills du hittar avbrottet.

Annars finns det en eller flera brytare som tar bort gnistan om de ligger p. Eventuellt har du en ddare p styret, tndningsls samt en brytare p sidostdet som stannar motorn om det r nerfllt.

Okej tack, ska kika p det!
Citera
2016-09-04, 11:50
Medlem
Har gnista, fr fram bensin, men den drar tjuvluft frn insuget, pga. torrsprickor.

Ingen tomgng, dr nr jag slpper gasen, men vid fullgas ligger den p tomgngsvarv.

Den gr bra om jag sprutar startgas i insuget, har det med det o gra? Eller r det pga. fr lite bensin??

Tack p frhand!
Citera
2016-09-04, 12:08
Medlem
Citat:
Har gnista, fr fram bensin, men den drar tjuvluft frn insuget, pga. torrsprickor.

Ingen tomgng, dr nr jag slpper gasen, men vid fullgas ligger den p tomgngsvarv.

Den gr bra om jag sprutar startgas i insuget, har det med det o gra? Eller r det pga. fr lite bensin??

Tack p frhand!
Den bensinblandade luften frn frgasaren blandas ut med ren luft frn sprickorna och motorn fr fr lite bensin. Dr har du nog felet.
Citera
2016-09-04, 14:58
Medlem
Byt insug, billigt.
http://www.pinalen.se/index.php?rout...product_id=777
Citera
2016-09-04, 21:19
Medlem
Tackar, ska kpa insug, luftfilterbox med nytt luftfilter och ett batteri p Twostroke, ska samtidigt bestlla en blackbox till min Aerox,

Tack fr hjlpen, terkommer om Retron fixar sig!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in