• 3
  • 4
2016-09-12, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WbZV
Ta ett löst blad från en bågfil eller en sticksåg för metall och fila för hand ett spår rakt över huvudet. Fila till drygt halva huvudets tjocklek i djup och var noga så att du får raka och branta väggar i spåret. Sedan behöver du en plattskruvmejsel som går i spåret. Har du skruvmejsel med bits så brukar dessa ha brantare väggar som får bättre grepp i spåret. Knacka sedan försiktigt med en hammare på skruvmejseln samtidigt som du vrider, så brukar skruven släppa och komma ut hel i ett stycke.

Det är inte så svårt som det låter eftersom det är mjukt material både i skruvar och förgasare.

Tack för tipset, ska prova imorgon!
Citera
2016-09-19, 10:19
Medlem
Har fått upp bensindelen av förgasaren, alltså inte membranet. Men jag gjorde rent munstyckena och det jag kom åt. Ska byta membran, ska beställa idag.

Moppen gick inte bättre när jag gjorde rent munstyckena, kan de vara att jag behöver göra rent membran delen av förgasaren?
Citera
2016-10-01, 12:40
Medlem
Har bytt förgasare nu, orkade inte hålla på med den gamla, köpte en likadan av en kompis för 200, men moppen går i max 30, reagerar inte på mer en 1/4 del gas.

Vad kan det bero på? Den är hyfsat lättstartad, drar inte tjuvluft.

Tack på förhand!
Citera
2016-10-02, 04:30
Medlem
Harbards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hiphoppucko1337
Har bytt förgasare nu, orkade inte hålla på med den gamla, köpte en likadan av en kompis för 200, men moppen går i max 30, reagerar inte på mer en 1/4 del gas.

Vad kan det bero på? Den är hyfsat lättstartad, drar inte tjuvluft.

Tack på förhand!

Du måste ställa in förgasaren med munstycke m.m. Just Baotian förgasare är känsliga, minsta lilla fel så märks det överdrivet. Se även till att vakuum-slangen från insug till förgasaren är redigt tight, använd zip-ties. Kan vara så att den inte suger upp throtteln redigt.

Måste dock påpeka att Racing-planet eller Aliexpress har grejer till Baotian för tack ska du ha priser. Du kan köpa en helt ny förgasare på Ali för 100kr, tar 20 dagar att få hem men det är precis samma som fabrik kvalité. Så slösa inte pengar, de är inte värda det. I slutändan hade du kunnat köpa en helt ny motor för 3-4000kr från kina, komplett med frakt.
Senast redigerad av Harbard 2016-10-02 kl. 04:33.
Citera
2016-10-02, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harbard
I slutändan hade du kunnat köpa en helt ny motor för 3-4000kr från kina, komplett med frakt.
En komplett ny motor kan du köpa i Sverige för under 4000 kr.
Citera
2016-10-02, 14:17
Medlem
hasenfrasens avatar
Ett av de vanligare problemen med 4-takts moppar är att ventilspelet blir noll över tid. Taskig effekt och startproblem är symptomen.
Citera
2016-10-02, 18:01
Medlem
Harbards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasenfrasen
Ett av de vanligare problemen med 4-takts moppar är att ventilspelet blir noll över tid. Taskig effekt och startproblem är symptomen.

Absolut, det är något man måste underhålla och kika till då och då, bra tips till TS.

Fabriksinställningen är heller inte optimal för motorn. Ventilspelet ska vara runt 0,1mm, från fabrik är den inställd betydligt mindre och inte ens optimalt för motorn.
Citera
2016-10-02, 20:59
Medlem
Citat:
Absolut, det är något man måste underhålla och kika till då och då, bra tips till TS.

Fabriksinställningen är heller inte optimal för motorn. Ventilspelet ska vara runt 0,1mm, från fabrik är den inställd betydligt mindre och inte ens optimalt för motorn.

Får ta mig en kik på ventilerna då, är det inte runt 0,07 mm?
Citera
2016-10-02, 22:16
Medlem
Harbards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hiphoppucko1337
Får ta mig en kik på ventilerna då, är det inte runt 0,07 mm?

På GY6 motorerna är det 0,1mm Vet inte om Baotian har en GY6 motor eller inte men borde inte vara svårt att ta reda på Håll dig runt 0,07 - 0,1 så blir det bra. Personligen har jag bäst effekt när min är inställd 0,1mm.
Citera
2016-10-03, 07:32
Medlem
Citat:
På GY6 motorerna är det 0,1mm Vet inte om Baotian har en GY6 motor eller inte men borde inte vara svårt att ta reda på Håll dig runt 0,07 - 0,1 så blir det bra. Personligen har jag bäst effekt när min är inställd 0,1mm.

Okej tackar! återkommer efter jag kollat över ventilerna!
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in