2005-12-07, 11:06
Medlem
calle555s avatar
Admin och moderatorer skriver ofta om att Flashback ska vara ett diskussionsforum och inte en/ett [valfri rälig företeelse]. Jag håller oftast med, men om det nu är diskussionerna som är viktigast så kan man fråga sig varför man måste scrolla så långt för att hitta dem? Kort sagt: Varför alla dessa klistrade trådar?

Jag föreslår att klistrandet begränsas till en enda tråd per delforum. Vad denna tråd ska kallas är upp till forumets moderator(er) men "Särskilda bestämmelser och FAQ för [delforumnamn] - vänligen läs innan du postar" torde passa de flesta.

För att det här inte ska bli för abstrakt så följer nu några slumpmässigt utvalda exempel på vad jag menar:
... eller så har jag bara fått ännu ett akut anfall av analfixering.

Vad tycker ni?
Citera
2005-12-07, 11:13
Medlem
Hispers avatar
Ett bra exempel finns i Warez... där man har en klistrad tråd som i sin tur innehåller länkar till ett antal trådar som kanske också skulle kunna ha klistrats men iställt "flyter" runt. Rationellt och tar ingen plats. Dessutom så kan man ju ha länkar till andra trådar i andra delar av FB.
Citera
2005-12-07, 12:11
Medlem
Carradines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av calle555
Kort sagt: Varför alla dessa klistrade trådar?
/.../
Vad tycker ni?
De klistrade trådarna är ett tecken på att vi har för mycket puckon på forumet och för lite benhårda mods. som kastar, bränner och låser dessa puckons trådar som allt för ofta ligger i fel forum, har fel rubrik, är samma ämne som 25 andra trådar eller helt enkelt bara är en skittråd.

Jag tycker man ska bli ännu hårdare mot postningar i fel forum, trådar som handlar om samma sak som en massa andra trådar samt dåligt formulerade trådar som ofta poppar upp under IT-forumen.
Citera
2005-12-07, 12:21
Medlem
Hispers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carradine
De klistrade trådarna är ett tecken på att vi har för mycket puckon på forumet och för lite benhårda mods. som kastar, bränner och låser dessa puckons trådar som allt för ofta ligger i fel forum, har fel rubrik, är samma ämne som 25 andra trådar eller helt enkelt bara är en skittråd.

Jag tycker man ska bli ännu hårdare mot postningar i fel forum, trådar som handlar om samma sak som en massa andra trådar samt dåligt formulerade trådar som ofta poppar upp under IT-forumen.

Får man färre klistrade trådar om modsen kastar fler trådar? Bortsett från att jag inte ser den direkt kopplingen mellan raderingar och mängden klistrade trådar så håller jag med dig.
Citera
2005-12-07, 12:52
Medlem
Carradines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hisper
Får man färre klistrade trådar om modsen kastar fler trådar? Bortsett från att jag inte ser den direkt kopplingen mellan raderingar och mängden klistrade trådar så håller jag med dig.
Mjae, kanske...eftersom klistrade trådar på det här forumet oftast har funktionen att hjälpa medlemmar att hitta information som ofta eftersöks så tror jag nog det, om folk lärde sig söka istället för att bara posta så hade vi nog inte haft lika mycket klistrade trådar.

Sen detta med antalet kastade trådar har nog med att jag anser att många medlemmar är på tok för dåliga på att posta rätt, vilket vissa klistrade trådar bevisar.

Titlar som:
"Innan du frågar om HJÄLP!"
"Icke önskvärda inlägg//mod"
"GUIDER, FAQ & LÄNKAR (Läs denna innan du postar!!)"

Tyder alla på att medlemmarna har svårigheter med de enklaste saker.
Citera
2005-12-09, 11:01
Medlem
calle555s avatar
Kriminologi & juridik tilldelas härmed en guldstjärna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in