Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-08-24, 22:47
  #49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Var går gränsen för när tafset blir lagligt? Hur stora måste brösten vara för att tafsare ska går fria? Vid D-kupa? E-kupa? A-kupa är i vart fall uteslutet, tafsar man på de små så är det tafs. Men det blir tydligen svårare att avgöra vad som är tafs ju större kupan blir.

Vad snackar du om?

Klart det inte är okej att tafsa, men om vi utgår från att det var ett olycksfall (för annars är det inte intressant att diskutera), då är det väl fan logiskt att något som sticker ut 5 cm inte skapar samma olycksfall i form av "tafs" som något som sticker ut en halvmeter från kroppen.

Spela roll om det är en kuk (hur fan det skulle ske dock men...) eller tutte som är det utstickande föremålet, du fattar ju själv varför bröststorleken var relevant att ta upp.
Citera
2016-08-25, 01:34
  #50
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonym231461
Får han inte säga att de är groteskt stora om de är det? För jag litar på polisen att han inte har överdrivit det. Eller får han inte ta med det i sitt bedömande av fallet och varför inte?

Ännu en polis som skämmer ut sig själv och sin arbetsgivare, till och med internationellt den här gången.

Han får väl dra vilka slutsatser han vill på sin egen kammare dvs i sitt utredningsarbete om han så önskar, så länge han levererar ett utredningsunderlag som håller för ett (korrekt) beslut i sakfrågan.

Att polisen i fråga sedan är så inkompetent att han i tjänsten dvs för myndighetens räkning uttalar sig för flera journalister på det sätt han gör bekräftar bara det som de flesta redan vet, dvs att många poliser är gravt omdömeslösa och dessutom skyddas av den s.k "kårandan" oavsett vad de säger eller tar sig för.
__________________
Senast redigerad av DaEzz 2016-08-25 kl. 01:38.
Citera
2016-08-25, 03:54
  #51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Ännu en polis som skämmer ut sig själv och sin arbetsgivare, till och med internationellt den här gången.

Han får väl dra vilka slutsatser han vill på sin egen kammare dvs i sitt utredningsarbete om han så önskar, så länge han levererar ett utredningsunderlag som håller för ett (korrekt) beslut i sakfrågan.

Att polisen i fråga sedan är så inkompetent att han i tjänsten dvs för myndighetens räkning uttalar sig för flera journalister på det sätt han gör bekräftar bara det som de flesta redan vet, dvs att många poliser är gravt omdömeslösa och dessutom skyddas av den s.k "kårandan" oavsett vad de säger eller tar sig för.

Nja vet inte. Tycker mest det är Sverige som skämmer ut sig genom att visa vad som är viktigt här.

Men ok, kan du förklara för oss som inte är så pk och fina feminister som du. Vad som är fel i hans underlag?

Ordvalet? Nja, inte det bästa, men inte så farligt.

Innehållet? Inte det heller, för det är rimligt och relevant. Jag menar säg att det var en olyckshändelse, då är det rimligt att veta varför den olyckshändelsen kunde inträffa?

Ok, han kunde ha formulerat sig bättre ja. Men var det så illa som media påstår? Verkligen inte. Och att han skulle vara skyddad vet jag inte, de har ju sagt att det var dumt sagt.
Men de har även sagt att de ska se över om han får jobba kvar, vilket är löjelseväckande, så han knappt begick något tjänstefel, var vara lite osmidig.
Citera
2016-08-25, 07:59
  #52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kenty-59
Polisens uttalande har därefter fått hård kritik. Bland annat reagerar tidigare överåklagaren och rättsexperten Sven-Erik Alhem starkt på förundersökningsledarens ord.
– Det är helt idiotiskt sagt. Så får man aldrig uttala sig. Det är fullständigt vidrigt. Det är ett sensationellt uttalande, skulle jag vilja säga. Totalt omdömeslöst och rättsvidrigt. Överhuvudtaget får man aldrig någonsin komma in på såna spekulationer. Målsägandes berättelser ska vägas mot vad den misstänkte uttalat. Då får man inte komma med egna spekulationer om hur det lätt det kan vara att nudda någon, säger Alhem till Expressen.

Men säger ju sig självt, att ju större pattarna är desto större är ju risken att man råkar komma åt dom, så tycker polisen har helt rätt.
Den här Alhem verkar ju inte riktigt dela min uppfattning..

Kanske någon kunde göra detta till sitt exjobb, räkna ut sannolikheten att snudda gigantiska bröst när man hänger armarna över någon på fyllan. Man skulle väl behöva bh-storleken och lite andra mått först bara, sen en kombination av simuleringar och fältstudier...
Citera
2016-08-25, 10:46
  #53
Avstängd
MySpaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Ännu en polis som skämmer ut sig själv och sin arbetsgivare, till och med internationellt den här gången.

Han får väl dra vilka slutsatser han vill på sin egen kammare dvs i sitt utredningsarbete om han så önskar, så länge han levererar ett utredningsunderlag som håller för ett (korrekt) beslut i sakfrågan.

Att polisen i fråga sedan är så inkompetent att han i tjänsten dvs för myndighetens räkning uttalar sig för flera journalister på det sätt han gör bekräftar bara det som de flesta redan vet, dvs att många poliser är gravt omdömeslösa och dessutom skyddas av den s.k "kårandan" oavsett vad de säger eller tar sig för.
Han kanske uttryckte sej lite klumpigt, men det han menar är ju avgörande för det som skedde. Killen kommer bakifrån lägger armen om och råkar stöta emot hennes bröst, men inte hennes kompis med mindre bröst. Hade hon inte haft så stora bröst hade det aldrig skett.

Som jag skrev I den andra tråden I detta ämnet är det för jävligt att så fort en svensk kille råkar snudda en tjejs bröst omedvetet skall han hängas ut I princip med namn I Svensk pk-media. Men att 52 av 52 gripna I Stockholm förra veckan var av icke svenskt ursprung vägrar man ta upp...
Citera
2016-08-25, 11:23
  #54
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Det känns som att polisen formulerar sig minst sagt märkligt.


Citat:
– De stod vid ett barbord och så kommer han i fyllan och hänger armarna om två stycken bakifrån, och då råkar han snudda till bröstet på den ena. Och det hör till saken att de hade gigantiska bröst. Det var inte svårt att nudda dem, sade förundersökningsledare Mikael Lundberg till Expressen.


Jag kan se att det skulle vara anledning för friande om det var "Det var svårt att inte nudda dem" . Alltså att man av oaktsamhet inte ansträngt sig nog för att undvika fysisk kontakt med en kvinnas byst. Men förundersökningsledaren får det snarare att låta som att det är en förmildrande omständighet att det inte krävdes så stor ansträngning att få till fysisk kontakt av det slaget.

Antingen beror hans formulering på att han faktiskt anser att kvinnor med stora bröst får räkna med att män inte kan hålla sig ifrån dessa och det därför inte borde vara straffbart för männen som gör det och i det fallet kan det nog vara lämpligt med jämställdhetskurser och att han blir av med rollen som förundersökningsledare.

Eller så menade han att det hela skedde av misstag och att kvinnans bröst gjorde det svårt för mannen att undvika dem. I det fallet borde han bli skickad på grundskolekurser i svenska och möjligen även repetition av gymnasieskolans alla ämnen samt fråntas rollen som förundersökningsledare.
__________________
Senast redigerad av Cognitive Dissident 2016-08-25 kl. 11:26.
Citera
2016-08-25, 15:08
  #55
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonym231461
Nja vet inte. Tycker mest det är Sverige som skämmer ut sig genom att visa vad som är viktigt här.

Men ok, kan du förklara för oss som inte är så pk och fina feminister som du. Vad som är fel i hans underlag?

Jag är inte "pk" och definitivt inte feminist. Polisen har 200 kommunikatörer anställda på heltid, det är de som ska ta kommunikationen med media och inte enskilda poliser som har så uppenbart bristande omdöme att man i tjänsten uttalar sig som han gör (och då för flera journalister).
Citera
2016-08-25, 19:10
  #56
Medlem
RabiatModerats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Jag är inte "pk" och definitivt inte feminist. Polisen har 200 kommunikatörer anställda på heltid, det är de som ska ta kommunikationen med media och inte enskilda poliser som har så uppenbart bristande omdöme att man i tjänsten uttalar sig som han gör (och då för flera journalister).

Jag håller med. Oavsett vad man tycker om samhällsklimatet där hälften är känsligt och allt kan misstolkas så är det en realitet. Därför måste man som företrädare för en myndighet undvika att säga sånt som man borde veta skapar rubriker - eller lämna över det åt mer medievana (och omdömesgilla) kollegor.
__________________
Senast redigerad av RabiatModerat 2016-08-25 kl. 19:54.
Citera
2016-08-25, 19:49
  #57
Medlem
sueco2s avatar
Fyller på med lite nytt från Expressen:

Citat:
Nu har en bartender, som hördes som vittne om händelsen, uttalat sig om det hela till P4 Jämtland.

- Jag stod precis på andra sidan bardisken. Han tar tag i tjejen och slänger ner henne i golvet bakom bardisken. Då hoppade jag över bardisken och ser hur han ligger ovanpå tjejen och håller om hennes huvud i något typ av brottargrepp, säger vittnet till P4 Jämtland.

- Det var hemskt. För mig är det grovt våld, fortsätter vittnet.
Citera
2016-08-25, 20:27
  #58
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonym231461
Hm okej, får nog ta tillbaka lite av vad jag har sagt. Citerar: (http://www.expressen.se/sport/hockey...ven-skandalen/)

"Samma händelse ska sedan ha upprepats två gånger och när mannen kom fram för tredje gången ska han, enligt det förhör som SVT tagit del av, ha klappat till en av tjejerna hårt på rumpan.

Då ska den ena av tjejerna ha ilsknat till rejält och ha sagt åt hockeyspelaren på skarpen. I samband med det ska mannen ha knuffat ned henne på marken
Så det kanske var ofredande, det vet vi inte. Men ämnet som sådan kan fortsättas att diskuteras.

Var ju dumt av mig att dra på om att det inte var ofredande, det kanske det var. Men om vi istället diskuterar det intressanta vilket är huruvida polisen gjorde "tjänstefel" vilket har påståtts.

Och framförallt, varför är detta en så "viktig nyhet"?


Det är ju såklart en viktig nyhet eftersom den "bevisar" att det är svenska män som taffsar.

Tjänstefelet kan jag tycka ligger i att hitta ursäkter för kladdandet.
Nu fanns det ju tydligen uppsåt och då har ju inte storleken med saken att göra
Citera
2016-08-25, 20:39
  #59
Medlem
"snudda till bröstet på den ena"

detta är vad media bryr sig om? en svensk hockeyspelare som snuddar ett bröst?
Citera
2016-08-25, 21:00
  #60
Medlem
adolf512s avatar
Tröttsamt med all fobi för ofrivillig sexuell kontakt, lite sånt får man ta. Borde inte ha gått till åtal ens.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback