2022-08-16, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Nej det känns verkligen inte stabilt det dr Kostov har berättat.

Har också sett uppgiften att han har lämnat tre olika versioner gällande sitt möte med Mittank på sin mottagning. Det finns mängder med dokumentärer och det kan vara möjligt att det kan finnas ytterligare utsagor från denne flygplatsläkare.

Där Mittank klättrade över staketet så fanns det en solrosodling. Nej jag tror inte heller att bulgarisk polis sökte speciellt intensivt efter den försvunne tysken. Jag har sett en uppgift hur många de skulle ha varit på resan till Goldstrand. Det skulle ha varit Mittank och två kompisar. Därmed inte sagt att den uppgiften stämmer.

Bulgariska myndigheter verkar inte ha varit speciellt samarbetsvilliga men det har heller inte mamma Sandra varit. Myndigheterna har visat Sandra övervakningsfilm som enbart hon har fått se. Om det var allt de hade på övervakningsfilm vet jag inte. Sandra har vägrat att berätta vad hon hade sett. Hon har också legat i luven på Mittanks båda reskamrater. Hon känner troligtvis till mera än vad som har framkommit.

Men här kan det ju finnas många översättningsmissar, från tyska till engelska, från bulgariska till engelska och fram och tillbaka några gånger så blir det säkert väldigt rörigt.
Låter smått otroligt att utan hjälpmedel klättra över ett sådant staket vid flygplatser.
I och med 9/11 så förstärktes skalskyddet minst ett par hack runt de flesta flygplatser överallt.
Flera av dem är ju typ 3 meter höga med taggtråd högst upp, kanske högre, plus att de kan stoppa en skåpbil typ.

Om han var så förvirrad så kan han ju ha klättrat tillbaks in igen på flygplatsen på kvällen/natten och krupit upp in i landningsstället på ett flygplan. Man tror ju inte att det går, men afrikanerna har ju visat att det visst går.
Häromåret var det någon afrikan som damp ner från himlen utanför Heathrow, London, via ett flygplan från Nairobi.
Mannen var dock djupfryst och stendöd när han damp ner.

Det är väl den enda tänkbara förklaring till att en kropp kan försvinna helt utan ett spår.

Första gången det var en som överlevda en sådan resa var tydligen en kubansk desertör som klättrade upp på landningsstället i Havanna, Kuba och landade i Miami, Florida, USA. Troligen 1960/1970-talet.
Pojken var nedkyld när han hittades. Men flygresan var bara drygt 1 timme lång.

Ytterligare historier finns det med folk som klättrat in bagageutrymmet på nattparkerade flygplan, och haft med sig typ filtar och bäddat in sig i dem.
När personalen lastade in bagaget på morgonen så tänkte ingen på att det låg ett bylte där.

Bulgarien är inte ett så värst kriminellt land. Märklig händelse.
Citera
2022-08-16, 19:59
Medlem
Citat:
Nej det känns verkligen inte stabilt det dr Kostov har berättat.

Har också sett uppgiften att han har lämnat tre olika versioner gällande sitt möte med Mittank på sin mottagning. Det finns mängder med dokumentärer och det kan vara möjligt att det kan finnas ytterligare utsagor från denne flygplatsläkare.

Där Mittank klättrade över staketet så fanns det en solrosodling. Nej jag tror inte heller att bulgarisk polis sökte speciellt intensivt efter den försvunne tysken. Jag har sett en uppgift hur många de skulle ha varit på resan till Goldstrand. Det skulle ha varit Mittank och två kompisar. Därmed inte sagt att den uppgiften stämmer.

Bulgariska myndigheter verkar inte ha varit speciellt samarbetsvilliga men det har heller inte mamma Sandra varit. Myndigheterna har visat Sandra övervakningsfilm som enbart hon har fått se. Om det var allt de hade på övervakningsfilm vet jag inte. Sandra har vägrat att berätta vad hon hade sett. Hon har också legat i luven på Mittanks båda reskamrater. Hon känner troligtvis till mera än vad som har framkommit.

Ja, verkligen mystiska omständigheter. Om jag var morsan skulle jag också vara ganska arg på reskompisarna.

Men en sak som jag undrar över. Allt (i stort sett) som rör Lars verkar vara andrahandsuppgifter eller hörsägen. Antingen från reskompisarna eller mamman eller andra.

Om vi börjar med reskompisarna, Lars kanske mått dåligt (pga droger eller sjukdom) redan från början av resan. Kanske han var jobbig att ha att göra med? Det har ju framkommit vissa uppgifter att han skulle mucka gräl med alla.

Sen har vi slagsmålet. Finns några som helst förstahandsuppgifter direkt från Lars där? Annars kan det ju varit vad som helst, olycka, slagsmål mellan grabbarna som ballar ur eller något annat. Normalt är ju att man polisanmäler en sådan grej eller borde grabbarna försökt hitta de skyldiga och göra upp. Och att de skulle erbjudit säg att stanna kan ju också vara bs. Om jag gjort något sånt mot mina kompisar med detta utfallet hade jag inte kunnat leva med mig själv.

Sen hans kontakter m morsan. Det är ju också bara i andrahand. Kanske han köpte droger av en snubbe men hade inte fulla summan (t ex 1000 euro) vid köptillfället men snubben som sålde kanske kunde kolla upp hans avresedatum, kanske i sällskap med Lar, så att han hade koll på Lars under veckan. Sen kanske snubben följde efter Lars dagligen. Kanske snubben o några av hans kompanjoner spöade upp Lars som en varning. Detta gjorde Lars reskompisar sura och avståndstagande. Kanske hotade drogförsäljaren med att han hade kontakter så att han inte skulle kunna komma undan. Därför hans desperata uttag av 500 euro på flygplatsen.

Några har kommenterat att maffian inte dödar etc men det behöver inte alls stämma. Kolla bara i Sverige idag, man kan ju bli dödad för en mindre skuld eller att man muckar gräl med fel person.

Mamman vet säkerligen sanningen/motivet. Enligt den dokumentären jag såg så hävdade morsan att Lars undvek polisen som stod parkerad på flygplatsen. Och att han smsat morsan och frågat om antibiotikan, vad det är för lkm, kan ju vara en efterhandskonstruktion av morsan. Han kanske frågade om narkotika eller något annat...
Senast redigerad av DurexPlayHeat 2022-08-16 kl. 20:01.
Citera
2022-08-16, 20:20
Medlem
Skaraborg2s avatar
Bulgariens turistindustri är mycket viktig.

Citat:
Ursprungligen postat av NegerStryparen
Men här kan det ju finnas många översättningsmissar, från tyska till engelska, från bulgariska till engelska och fram och tillbaka några gånger så blir det säkert väldigt rörigt.
Låter smått otroligt att utan hjälpmedel klättra över ett sådant staket vid flygplatser.
I och med 9/11 så förstärktes skalskyddet minst ett par hack runt de flesta flygplatser överallt.
Flera av dem är ju typ 3 meter höga med taggtråd högst upp, kanske högre, plus att de kan stoppa en skåpbil typ.

Om han var så förvirrad så kan han ju ha klättrat tillbaks in igen på flygplatsen på kvällen/natten och krupit upp in i landningsstället på ett flygplan. Man tror ju inte att det går, men afrikanerna har ju visat att det visst går.
Häromåret var det någon afrikan som damp ner från himlen utanför Heathrow, London, via ett flygplan från Nairobi.
Mannen var dock djupfryst och stendöd när han damp ner.

Det är väl den enda tänkbara förklaring till att en kropp kan försvinna helt utan ett spår.

Första gången det var en som överlevda en sådan resa var tydligen en kubansk desertör som klättrade upp på landningsstället i Havanna, Kuba och landade i Miami, Florida, USA. Troligen 1960/1970-talet.
Pojken var nedkyld när han hittades. Men flygresan var bara drygt 1 timme lång.

Ytterligare historier finns det med folk som klättrat in bagageutrymmet på nattparkerade flygplan, och haft med sig typ filtar och bäddat in sig i dem.
När personalen lastade in bagaget på morgonen så tänkte ingen på att det låg ett bylte där.

Bulgarien är inte ett så värst kriminellt land. Märklig händelse.

Naturligtvis kan det ha blivit översättningsfel.

Tre språk inblandade. Tyska, bulgariska och engelska. Det går att se hur LM klättar över staketet till solrosodlingen på andra sidan. Osäker på om det fanns taggtråd längst upp. Man kan se honom även bra på avstånd tack vare hans gula t-shirt. Eftersom ingen vet vad som hände honom så går inte heller teorin att han skulle ha klättrat tillbaka och krupit in i landningsstället på ett flygplan helt att uteslutas. Personligen tror jag inte det utan han blev kvar i Bulgarien.

Jag skulle vilja säga att Bulgarien är ett ganska kriminellt och osäkert land. Bl. a. mycket mutor. Dessutom lär knappast LM pratat bulgariska. Jag tror att myndigheterna där kom att mörka hans försvinnande. Han var turist och det såg inte bra ut att en turist försvann under så märkliga omständigheter. Bulgariens turistindustri får årligen in stora summor.
Citera
2022-09-03, 19:31
Medlem
godboys avatar
Citat:

Tre språk inblandade. Tyska, bulgariska och engelska. Det går att se hur LM klättar över staketet till solrosodlingen på andra sidan. Osäker på om det fanns taggtråd längst upp. Man kan se honom även bra på avstånd tack vare hans gula t-shirt. Eftersom ingen vet vad som hände honom så går inte heller teorin att han skulle ha klättrat tillbaka och krupit in i landningsstället på ett flygplan helt att uteslutas. Personligen tror jag inte det utan han blev kvar i Bulgarien.

Jag skulle vilja säga att Bulgarien är ett ganska kriminellt och osäkert land. Bl. a. mycket mutor. Dessutom lär knappast LM pratat bulgariska. Jag tror att myndigheterna där kom att mörka hans försvinnande. Han var turist och det såg inte bra ut att en turist försvann under så märkliga omständigheter. Bulgariens turistindustri får årligen in stora summor.
Ja, turismen är viktig för Bulgarien men samtidigt så är landet ännu ganska korrupt och mutor hit och dit. Vi vet ju inte vad Mittank haft för sig, men jag misstänker att han var rätt udda. Vidare misstänker jag att droger kan varit förekommande. Det kan vara så att myndigheter i Bulgarien mycket väl vet vad som hänt men att man vill sopa det under mattan och då valt att försöka tysta ner fallet. Den där doktorn på flygplatsen kan mycket väl vara involverad i något korrupt nätverk och det kan inte uteslutas att Mittank försökt smuggla droger, kanske under någon form av tvång och att det av någon anledning gått fullständigt snett i alla steg och att gått fullkomligt åt skogen på flygplatsen av någon anledning.

Mittank som säkert inte var stabil från första början kanske blev än mer psykotisk och därför rusat ut från flygplatsen och småningom blivit "omhändertagen" av antingen myndighetspersoner eller maffia. Doktorn på flygplatsen kan mycket väl varit köpt för att underlätta för smuggling och annan kriminell verksamhet.
Citera
2022-09-08, 03:03
Medlem
Citat:

Svårt att svara på vad som har hänt.
Här är i alla fall historien om afrikanen som ramlade ned från himlen:
https://www.bbc.com/news/uk-england-london-48830212
En "plane spotter" hade sett med sina egna ögon att något föll från flygplanet på dess inflygningssträcka mot Heathrow flygplats.

Kroppen var i princip ett isblock men inte helt genomfrusen, utan det hade stänkt mycket blod vid nedslaget:

Citat:
Kenya flight 'stowaway' body found in Clapham garden
Published 2 July 2019

A suspected stowaway who is believed to have fallen from the landing gear of a flight into Heathrow Airport has been found dead in a London garden.

The body - believed to be that of a man - was found in Offerton Road, Clapham just before 15:40 BST on Sunday.

Police said it was thought the individual fell from a Kenya Airways flight from Nairobi.

A neighbour said the body fell a metre away from a resident who had been sunbathing in the garden.

The man, who did not want to be named, said he heard a "whomp" so he looked out of an upstairs window and saw the body and "blood all over the walls of the garden".

"So I went outside, and it was just then the neighbour came out and he was very shaken," he said.

Stowaway = fripassagerare, BST = British Standard Time

Det gick i och för sig intressanta dokumentärer om den kriminella världen i Bulgarien som är rätt främmande för alla övriga européer.
Att den är så ljusskygg och väl dold att ingen lägger märke till den.
Om man inte vet vart man ska leta.

Och att de flesta som sitter på livstid för mord där, de sitter där för kontraktsmord, alltså torpeder som fått betalt för att utföra sina morduppdrag.
Men dessa brukar aldrig skaffa undan kropparna utan låter dem ligga kvar, just för att göra beställaren nöjd. Oftast så att kroppen ska hittas lätt.

Samtliga som sitter på livstid för torpedmord är dessutom zigenare. Och så har det sett ut i drygt 50 år, alltså även under kommunisttiden så fanns det sådana mördare.

Alltså rätt så ovanligt att kropparna försvinner helt och hållet.

Det är rätt imponerande att han klarade av taggtråden om det fanns någon. Den är ju hopplös om man trasslar in sig.
Det är dock i de flesta fall rent hittepå att det skulle vara elstängsel på dessa platser.. Flygplatserna har flera kilometer med kraftiga stängsel. Och att hitta en kortslutning efter sådana sträckor blir mycket svårt. Dessutom så kan elstängsel starta bränder.
Därför är elströmmen mestadels bortkopplad.
Citera
2022-09-09, 15:27
Medlem
Skaraborg2s avatar
Det höga staketet.

Citat:
Ursprungligen postat av NegerStryparen
Svårt att svara på vad som har hänt.
Här är i alla fall historien om afrikanen som ramlade ned från himlen:
https://www.bbc.com/news/uk-england-london-48830212
En "plane spotter" hade sett med sina egna ögon att något föll från flygplanet på dess inflygningssträcka mot Heathrow flygplats.

Kroppen var i princip ett isblock men inte helt genomfrusen, utan det hade stänkt mycket blod vid nedslaget:

Stowaway = fripassagerare, BST = British Standard Time

Det gick i och för sig intressanta dokumentärer om den kriminella världen i Bulgarien som är rätt främmande för alla övriga européer.
Att den är så ljusskygg och väl dold att ingen lägger märke till den.
Om man inte vet vart man ska leta.

Och att de flesta som sitter på livstid för mord där, de sitter där för kontraktsmord, alltså torpeder som fått betalt för att utföra sina morduppdrag.
Men dessa brukar aldrig skaffa undan kropparna utan låter dem ligga kvar, just för att göra beställaren nöjd. Oftast så att kroppen ska hittas lätt.

Samtliga som sitter på livstid för torpedmord är dessutom zigenare. Och så har det sett ut i drygt 50 år, alltså även under kommunisttiden så fanns det sådana mördare.

Alltså rätt så ovanligt att kropparna försvinner helt och hållet.

Det är rätt imponerande att han klarade av taggtråden om det fanns någon. Den är ju hopplös om man trasslar in sig.
Det är dock i de flesta fall rent hittepå att det skulle vara elstängsel på dessa platser.. Flygplatserna har flera kilometer med kraftiga stängsel. Och att hitta en kortslutning efter sådana sträckor blir mycket svårt. Dessutom så kan elstängsel starta bränder.
Därför är elströmmen mestadels bortkopplad.

Har tidigare läst om fripassageraren som föll ned från flygplanet på väg mot Heathrow.

Förstår att kroppen blev som ett isblock med tanke på den kyla. Personen som satt och solade då kroppen föll ner en meter vid sidan av honom/henne är något h*n aldrig kommer att glömma. Tänk om isblocket hade träffat den solbadande personen i t. ex. huvudet?

Vad som än hände med Mittank vet vi tyvärr inte - och vi lär heller aldrig få reda på det. Här handlade det om en turist och om han ev. blev mördad så kanske kroppen gömdes undan? Något råkade i a f Mittank ut för. Det går att se på övervakningskameror hur han snabbt klättrar uppför det höga stängslet och försvinner sedan in i solrosfältet. Är dock osäker på om det fanns taggtråd längst upp. Gällande det här staketet så var det i a f inget elstängsel.
Citera
2022-10-18, 01:45
Bannlyst
Tycker detta är ett av dom skummaste fallen helt klart. Fortfarande inte något i närheten av ett avgörande som dykt upp trots att det snart passerat 10 år alltså.

Väldigt mystiskt och obegripligt beteende.
Citera
2022-10-18, 15:42
Medlem
Kan Lars ha lidit av schizofreni? Ser riktigt skumt ut när han försvinner på flygplatsen och springer iväg. Efter han klättrat över stängslet finns det inga spår efter honom? rätta mig gärna om jag har fel. Tycker ju att någon måste ha sett honom, han lär ju inte ha avlidit direkt efter att han försvann, men kanske kort därefter? Svårt att tro att han skulle va i liv idag.
Citera
2022-10-18, 16:57
Medlem
Skaraborg2s avatar
Försvann utan ett spår.

Citat:
Ursprungligen postat av Blacksabbath87
Kan Lars ha lidit av schizofreni? Ser riktigt skumt ut när han försvinner på flygplatsen och springer iväg. Efter han klättrat över stängslet finns det inga spår efter honom? rätta mig gärna om jag har fel. Tycker ju att någon måste ha sett honom, han lär ju inte ha avlidit direkt efter att han försvann, men kanske kort därefter? Svårt att tro att han skulle va i liv idag.

Efter att LM klättrade över flygplatsstaketet och hamnade i solrosfältet har det inte förekommit några uppgifter om den försvunne.

Det har förekommit spår men dessa har visat sig tyvärr vara felaktiga. Det har jag mycket svårt att tänka mig. Jag tror att han kom att avlida mycket kort tid efter att han hade klättrat över staketet. Antingen redan i solrosfältet eller kort tid efter att han lämnade detta.

Ett stort problem har varit att LM var turist i Rumänien och inte hade vare sig vänner eller anhöriga där. Han var med andra ord helt okänd bland gemene man i detta land.
Senast redigerad av Skaraborg2 2022-10-18 kl. 17:01.
Citera
2022-10-21, 19:37
Medlem
godboys avatar
Jag vet att jag varit inne på detta förut, men ändå:

Modern (Sandra)
Tror nog hon vet mer intressanta saker om Lars Mittank än vad som hon uppgivit. Min uppfattning är att han var en lite udda själ, det gör väl inget och det ska man väl inte behöva sätt livet till för, men jag misstänker att han haft något för sig som inte är helt sunt eller normalt och att modern "anser att det inte har med försvinnandet att göra" fast det mycket väl kan vara så.

Myndigheterna i Bulgarien
Dessa tror jag lite vad jag vill om. Jag är van vid öststaterna, har varit mycket i dessa länder genom åren. Även om korruptionen minskat med tiden så är den ännu förekommande på sina ställen, till och med mycket förekommande. Så jag tror nog inte att myndigheterna gör mer än de måste och att de kanske inte delar med sig av all känd fakta såsom videoupptagningar och även vittnesmål.

Sedan vill de heller inte skada turistindustrin. Vidare är det ju så att om det är "rätt" folk som är inbladade så har de ju myndigheternas beskydd.

Lars Mittank
Tror som sagt att han var en rätt udda person, och jag har en känsla av att han haft något skit för sig. Tror inte han bara retat upp någon i farten, utan att han faktiskt ställt till det duktigt för sig, kanske långt innan han satte fötterna på bulgarisk mark. Maffia och kriminella i större gäng vill ofta ogärna ha ljuset på sig för något trams och det är detta som gör att han haft något mer omfattande skit för sig.
Citera
2022-10-22, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godboy

Modern (Sandra)
Tror nog hon vet mer intressanta saker om Lars Mittank än vad som hon uppgivit. Min uppfattning är att han var en lite udda själ, det gör väl inget och det ska man väl inte behöva sätt livet till för, men jag misstänker att han haft något för sig som inte är helt sunt eller normalt och att modern "anser att det inte har med försvinnandet att göra" fast det mycket väl kan vara så.

Dessa tror jag lite vad jag vill om. Jag är van vid öststaterna, har varit mycket i dessa länder genom åren. Även om korruptionen minskat med tiden så är den ännu förekommande på sina ställen, till och med mycket förekommande. Så jag tror nog inte att myndigheterna gör mer än de måste och att de kanske inte delar med sig av all känd fakta såsom videoupptagningar och även vittnesmål.

Sedan vill de heller inte skada turistindustrin. Vidare är det ju så att om det är "rätt" folk som är inbladade så har de ju myndigheternas beskydd.

Lars Mittank
Tror som sagt att han var en rätt udda person, och jag har en känsla av att han haft något skit för sig. Tror inte han bara retat upp någon i farten, utan att han faktiskt ställt till det duktigt för sig, kanske långt innan han satte fötterna på bulgarisk mark. Maffia och kriminella i större gäng vill ofta ogärna ha ljuset på sig för något trams och det är detta som gör att han haft något mer omfattande skit för sig.

Det är också en av mina teorier.

Mycket möjligt att han stött sig med dessa element.

Och killen som tittade in i läkarrummet sa något i stil "jag väntar utanför".

Men. Vi vet ju inte vad läkaren sagt till honom eller vad som hände i det rummet. Om Lars sagt till läkaren att han var förföljd och läkaren var i maskopi med maffian (inte omöjligt) var det nog som om världen rasade för Lars.

Hans flykt från flygplansbyggnaden är ju också märklig då han först sprintar ut som Usain bolt för att sen börja promenera raskt när han väl är utomhus. Och lägg därtill att han gick förbi en polisbil.

Detta är ett extremt märkligt fall. Mamman sitter på information som säkerligen hade kunnat kasta nytt ljus över försvinnandet.

Bulgariska myndigheter ger jag inte mycket för.

Om han led av en psykisk sjukdom och fick spratt under dessa dagar och en riktig sökinsats (som man förväntar sig) genomförts hade man hittat kroppen.
Citera
2022-10-22, 14:18
Medlem
Skaraborg2s avatar
Turistindustrin får inte skadas.

Citat:
Ursprungligen postat av godboy

Modern (Sandra)

Lars Mittank

Modern Sandra är ingen mjukis utan en mycket bestämmande och hårdför kvinna.

Den fetade texten i första stycket. Är det något speciellt du har i åtanke? Naturligtvis vill inte de bulgariska myndigheterna att deras turistindustri får ett dåligt rykte. De är i allra högsta grad beroende av dessa inkomster.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in