Citat:
Ursprungligen postat av
storkmor
Det som andra påpekat är det underliga i att man springer iväg och liksom vill bort från ALLT. Om dr Kostov varit hotfull, och/eller den andra okända personen - visst är det begripligt att man vill iväg för att inte råka illa ut. Men inte lämnar man hela civilisationen bakom sig och försvinner ut i tomma intet. Vad visste Lars om vad som fanns på andra sidan staketet (med taggtråd)??
Han tog alltså det totalt okända som ett bättre alternativ än att stanna kvar på en flygplats med andra människor, polis, security etc.
Egentligen väldigt, väldigt skrämmande.
Vad det än var som gjorde honom så rädd, så hade han NOLL förtroende för någon annan hjälp på flygplatsen.
Vem vet vad han råkade ut för den där kvällen när örat skadades, och natten på hotell Color.
Hur osannolikt det än låter, kan jag inte släppa tanken på att dessa händelser är förknippade med det som hände på läkarmottagningen.
För mig ser det som om Lars är panikslagen och springer så fort han kan för att komma ut från flygplatshallen.
Både Kostov och den andre personen kan ha varit hotfulla men varför? Väl utanför flygplatshallen lugnar han dock ner sig något men fortsätter tyvärr att lämna något eller någon bakom sig. Vad var detta? Var det ALLT? När han ankommer flygplatsen verkar allt bara men efter 46 minuter råder det fullt kaos. Han fruktar för sitt liv och anser att på flygplatsen finns ingen hjälp att få.
Jag tror att LM bör ha sett redan på långt avstånd att på andra sidan staket fanns en solrosodling. Vad hände natten, som skulle bli hans sista i Bulgarien, mot den 8 juli på Hotel Color? Kanske blev det Mittanks sista i livet? Jag kan inte få ihop alla dessa puzzelbitar men jag tror att dessa hör ihop på något sätt. Jag delar din uppfattning att det som kom att hända på dr Kostovs mottagning och med den okände mannen som tittade så har detta att göra med vad Mittank hade hållit på med. Måste ha ansetts som mycket viktigt och ärendet som känsligt. Inne på Kostovs mottagning var det kanske dags att göra upp "räkenskapen" för Mittanks del? Något
MYCKET obehagligt och skrämmande måste ha inträffat där.
Vad som än hände Lars Mittank vet inte. Ej heller varför
men jag tror att han, åtminstone delvis, hade sig själv att skylla. Han gick runt och muckade gräl med andra vilket inte hans reskamrater gjorde. Märkligt sätt att börja sin semester eller hur? Att gå runt och reta upp okända människor kan sluta med en ända med förskräckelse. Hur många muckade han gräl med? Vilka var dessa?