2021-12-13, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quentin5
Kan flygplatsläkaren vara inblandad och haft lierade med sig på flygplatsen? Personer som kanske ville skada Lars? Finns det inga över vakningskameror vid solrosorna?

Glömde att kommentera om läkaren.
Som du skriver så är det många som tror att dr Kostov är inblandad på något sätt. Precis som denne medarbetare (eller vem det nu var) som öppnade dörren och kikade in medan Lars satt på mottagningen. Enligt doktorn var det när mannen vissde sig, som Lars greps av panik och sprang iväg. En annan gång sa denne doktor att Lars gick ut för att gå på toan och återvände aldrig.
Det ska finnas övervakningskameror vid ingången till läkarmottagningen men av någon märklig anledning "kunde man inte se" något på dem den speciella dagen...
Citera
2021-12-13, 19:28
Medlem
Är organ-handel spåret fortfarande aktuellt?
Citera
2021-12-14, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av storkmor
Enligt doktorn var det när mannen vissde sig, som Lars greps av panik och sprang iväg. En annan gång sa denne doktor att Lars gick ut för att gå på toan och återvände aldrig.
Det ena behöver inte nödvändigtvis utesluta det andra; LM kan ha "fått väldigt bråttom" och sagt att han skulle på toa (eller att läkaren uppfattade det så), vilket iofs inte alls är konstigt ibland. Efteråt blir båda svaren i princip rätt; dels att han stack i "panik" pga magknip(?), men vid närmare eftertanke kanske läkaren insåg/tyckte att det sammanföll med att någon kom in, och ändrade då ståndpunkt (eller tvärtom).
Citera
2021-12-14, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erog
Det ena behöver inte nödvändigtvis utesluta det andra; LM kan ha "fått väldigt bråttom" och sagt att han skulle på toa (eller att läkaren uppfattade det så), vilket iofs inte alls är konstigt ibland. Efteråt blir båda svaren i princip rätt; dels att han stack i "panik" pga magknip(?), men vid närmare eftertanke kanske läkaren insåg/tyckte att det sammanföll med att någon kom in, och ändrade då ståndpunkt (eller tvärtom).

Vi vet inte vad som hände. Själv tycker jag att inget riktigt stämmer. Lars ska ju också ha sagt att han inte ville dö strax innan han rusade iväg. Visst kan han ha sagt både det och att han behövde gå på toaletten just i det ögonblicket som dörren öppnades och en, hittills oidentifierad man, tittar in.
Man kan ju undra vad som hade hänt om Lars aldrig gått till läkaren.
Hål i trumhinnan ska egentligen inte utgöra en risk vid flyg. En automatisk tryckutjämning så att säga...Han skulle ha tagit det där planet hem till Tyskland och väl framme gått till en läkare.
Men så gick det som bekant inte till. Och nu hsr han varit försvunnen i 7 1/2 år.
Citera
2021-12-16, 19:41
Medlem
Skaraborg2s avatar
Snart 7½ år sedan LM springande försvann.

Citat:
Vi vet inte vad som hände. Själv tycker jag att inget riktigt stämmer. Lars ska ju också ha sagt att han inte ville dö strax innan han rusade iväg. Visst kan han ha sagt både det och att han behövde gå på toaletten just i det ögonblicket som dörren öppnades och en, hittills oidentifierad man, tittar in.
Man kan ju undra vad som hade hänt om Lars aldrig gått till läkaren.
Hål i trumhinnan ska egentligen inte utgöra en risk vid flyg. En automatisk tryckutjämning så att säga...Han skulle ha tagit det där planet hem till Tyskland och väl framme gått till en läkare.
Men så gick det som bekant inte till. Och nu hsr han varit försvunnen i 7 1/2 år.

Nej ingen vet vad som hände och jag tycker heller inte att något riktigt stämmer.

Jag får det inte att passa ihop alla dessa "bitar". Problemet är att det inte går att lita på vad dr Kostov har berättat. Hade Lars inte besökt Kostov på dennes mottagning så hade kanske återvänt hem till Tyskland? Du har rätt i att han skulle ha tagit det planet som han var bokad på och först hemma besökt en läkare.

Ja Lars Mittank har nu varit försvunnen under snart 7½ års tid och jag kan inte se att hans försvinnande skulle komma att bli uppklarat tyvärr.
Senast redigerad av Skaraborg2 2021-12-16 kl. 19:44.
Citera
2021-12-16, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Nej ingen vet vad som hände och jag tycker heller inte att något riktigt stämmer.

Jag får det inte att passa ihop alla dessa "bitar". Problemet är att det inte går att lita på vad dr Kostov har berättat. Hade Lars inte besökt Kostov på dennes mottagning så hade kanske återvänt hem till Tyskland? Du har rätt i att han skulle ha tagit det planet som han var bokad på och först hemma besökt en läkare.

Ja Lars Mittank har nu varit försvunnen under snart 7½ års tid och jag kan inte se att hans försvinnande skulle komma att bli uppklarat tyvärr.

Precis, jag var lätt ironisk när jag skrev att Lars hade kunnat gjort allt samtidigt…:-)
Dr Kostov har sagt ett par saker för mycket (jag tänker även på hur han beskrev den personen som tittade in - i 3 tappningar) samt förstås vad han påstår att Lars sa precis innan han stack.
Kostovs ena version säger att Lars började skaka när han såg denne person. Var det då han också sa att han inte ville dö?!? Eller hade han uttryckt detta innan dörren öppnades? I vilket fall tror jag INTE att Lars kände behov av att gå på toaletten just när dörren öppnades.
Däremot kan han ha känt sig orolig/rädd för något som uppstod precis därinne på läkarrummet. Han kan även haft en oro och känt sig förföljd innan… men att denna inte släppte, utan snarare tilltog i samband med besöket hos Kostov.

Antingen finns inte mannen som tittade in överhuvudtaget eller så har han något med Lars försvinnande att göra. Ingen har någonsin hittat denne.. Hur svårt ska det vara att lokalisera och identifiera en människa som man vet har befunnit sig/jobbat på en flygplats en viss dag och tid - speciellt då man har en nyckelroll i ett spektakulärt försvinnande. Denna händelse borde ingen glömma som befann sig på Varna airport denna morgon…
Citera
2021-12-17, 13:20
Medlem
Skaraborg2s avatar
Försvinnandet på Varna flygplats.

Citat:
Precis, jag var lätt ironisk när jag skrev att Lars hade kunnat gjort allt samtidigt…:-)
Dr Kostov har sagt ett par saker för mycket (jag tänker även på hur han beskrev den personen som tittade in - i 3 tappningar) samt förstås vad han påstår att Lars sa precis innan han stack.
Kostovs ena version säger att Lars började skaka när han såg denne person. Var det då han också sa att han inte ville dö?!? Eller hade han uttryckt detta innan dörren öppnades? I vilket fall tror jag INTE att Lars kände behov av att gå på toaletten just när dörren öppnades.
Däremot kan han ha känt sig orolig/rädd för något som uppstod precis därinne på läkarrummet. Han kan även haft en oro och känt sig förföljd innan… men att denna inte släppte, utan snarare tilltog i samband med besöket hos Kostov.

Antingen finns inte mannen som tittade in överhuvudtaget eller så har han något med Lars försvinnande att göra. Ingen har någonsin hittat denne.. Hur svårt ska det vara att lokalisera och identifiera en människa som man vet har befunnit sig/jobbat på en flygplats en viss dag och tid - speciellt då man har en nyckelroll i ett spektakulärt försvinnande. Denna händelse borde ingen glömma som befann sig på Varna airport denna morgon…

Jag tror att något hände inne i mottagningsrummet hos dr Kostov.

Vad detta var vet vi inte men LM verkar ha fruktat för sitt liv. Kostov har uppgett tre olika versioner om mannen som tittade in. Jag tror att denne verkligen existerade. Är myndigheterna inte intresserade av att identifiera den här personen så kommer det att förbli okänt vem han var. En eller flera saker ligger bakom Lars försvinnande och tydligen anses dessa om känsliga.

Än idag pratas det nog om detta försvinnande på flygplatsen i Varna och ja det finns säkerligen flera där som vad vad som hände Mittank och varför. Åtminstone delvis. En av dessa är Kostov.
Citera
2021-12-17, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Jag tror att något hände inne i mottagningsrummet hos dr Kostov.

Vad detta var vet vi inte men LM verkar ha fruktat för sitt liv. Kostov har uppgett tre olika versioner om mannen som tittade in. Jag tror att denne verkligen existerade. Är myndigheterna inte intresserade av att identifiera den här personen så kommer det att förbli okänt vem han var. En eller flera saker ligger bakom Lars försvinnande och tydligen anses dessa om känsliga.

Än idag pratas det nog om detta försvinnande på flygplatsen i Varna och ja det finns säkerligen flera där som vad vad som hände Mittank och varför. Åtminstone delvis. En av dessa är Kostov.
Det som andra påpekat är det underliga i att man springer iväg och liksom vill bort från ALLT. Om dr Kostov varit hotfull, och/eller den andra okända personen - visst är det begripligt att man vill iväg för att inte råka illa ut. Men inte lämnar man hela civilisationen bakom sig och försvinner ut i tomma intet. Vad visste Lars om vad som fanns på andra sidan staketet (med taggtråd)??
Han tog alltså det totalt okända som ett bättre alternativ än att stanna kvar på en flygplats med andra människor, polis, security etc.
Egentligen väldigt, väldigt skrämmande.
Vad det än var som gjorde honom så rädd, så hade han NOLL förtroende för någon annan hjälp på flygplatsen.
Vem vet vad han råkade ut för den där kvällen när örat skadades, och natten på hotell Color.
Hur osannolikt det än låter, kan jag inte släppa tanken på att dessa händelser är förknippade med det som hände på läkarmottagningen.
Citera
2021-12-18, 14:50
Medlem
Skaraborg2s avatar
Var det så allt började när Mittank gick runt och muckade gräl?

Citat:
Det som andra påpekat är det underliga i att man springer iväg och liksom vill bort från ALLT. Om dr Kostov varit hotfull, och/eller den andra okända personen - visst är det begripligt att man vill iväg för att inte råka illa ut. Men inte lämnar man hela civilisationen bakom sig och försvinner ut i tomma intet. Vad visste Lars om vad som fanns på andra sidan staketet (med taggtråd)??
Han tog alltså det totalt okända som ett bättre alternativ än att stanna kvar på en flygplats med andra människor, polis, security etc.
Egentligen väldigt, väldigt skrämmande.
Vad det än var som gjorde honom så rädd, så hade han NOLL förtroende för någon annan hjälp på flygplatsen.
Vem vet vad han råkade ut för den där kvällen när örat skadades, och natten på hotell Color.
Hur osannolikt det än låter, kan jag inte släppa tanken på att dessa händelser är förknippade med det som hände på läkarmottagningen.

För mig ser det som om Lars är panikslagen och springer så fort han kan för att komma ut från flygplatshallen.

Både Kostov och den andre personen kan ha varit hotfulla men varför? Väl utanför flygplatshallen lugnar han dock ner sig något men fortsätter tyvärr att lämna något eller någon bakom sig. Vad var detta? Var det ALLT? När han ankommer flygplatsen verkar allt bara men efter 46 minuter råder det fullt kaos. Han fruktar för sitt liv och anser att på flygplatsen finns ingen hjälp att få.

Jag tror att LM bör ha sett redan på långt avstånd att på andra sidan staket fanns en solrosodling. Vad hände natten, som skulle bli hans sista i Bulgarien, mot den 8 juli på Hotel Color? Kanske blev det Mittanks sista i livet? Jag kan inte få ihop alla dessa puzzelbitar men jag tror att dessa hör ihop på något sätt. Jag delar din uppfattning att det som kom att hända på dr Kostovs mottagning och med den okände mannen som tittade så har detta att göra med vad Mittank hade hållit på med. Måste ha ansetts som mycket viktigt och ärendet som känsligt. Inne på Kostovs mottagning var det kanske dags att göra upp "räkenskapen" för Mittanks del? Något MYCKET obehagligt och skrämmande måste ha inträffat där.

Vad som än hände Lars Mittank vet inte. Ej heller varför men jag tror att han, åtminstone delvis, hade sig själv att skylla. Han gick runt och muckade gräl med andra vilket inte hans reskamrater gjorde. Märkligt sätt att börja sin semester eller hur? Att gå runt och reta upp okända människor kan sluta med en ända med förskräckelse. Hur många muckade han gräl med? Vilka var dessa?
Senast redigerad av Skaraborg2 2021-12-18 kl. 14:52.
Citera
2021-12-18, 16:11
Medlem
Varför fanns det inte bilder i från doktors rum eller gör det? Jag vet inte hur det fungerar på flygplatser. De kanske inte har det i läkarens rum p g a patientens integritet? Kan det ha mörkats något i från flykten över staketet? Det hela verkar så skumt. Finns det ljudupptagningar i från doktorsrummet? Finns det foton i från hotellet?
Citera
2021-12-18, 16:19
Medlem
Kan det vara några som har förföljt honom från hotellet och ett samband med flygplatsläkaren? Allt är en gåta? Vet mamma Sandra mer än hon säger, mörkar hon något? Jag får den känslan.
Citera
2021-12-18, 16:19
Medlem
Frågan är vem personen var som kom in i läkarens rum? Det är väl inte klarlagt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in