2017-09-25, 22:02
Medlem
Skaraborg2s avatar
Blev Lars Mittank lurad?

Citat:
Ursprungligen postat av dubbelbottnad
Ja, drogproblem tror jag att Lars hade. Men däremot drogkurir är inget man blir hux flux. Inget tyder pa att han haft nagra sadana kopplingar eller ambitioner.

Jag tror också att Mittank kan ha haft vissa problem med droger. Tror inte att dessa var alltför svåra eftersom han hade innehaft samma arbete under sju års tid i Wilhelmshaven. Han verkar också att åtminstone under delar av dessa sju år bott hemma. Modern Sandra hade nog inte missat detta om det hade varit ett svårare missbruk.

Väl i Goldstrand kan han fått i sig något skit som i s f verkar ha gjort honom paranoid. Han kan helt enkelt ha blivit lurad. Blev kanske lovad ett preparat men erhöll något helt annat?

Nej jag tror inte heller att han var någon drogkurir. Inga uppgifter har heller framkommit vad jag känner till att han skulle ha varit straffad innan resan till Bulgarien.
Citera
2017-09-26, 11:51
Moderator
pudelluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dubbelbottnad
Nej, jag tror han var paverkad av narkotika under större delen av Bulgarienvistelsen. Och p.g.a. det kunde han inte tänka klart, och utvecklade därtill en form av paranoia.
Vilken typ av knark tror du isf?

Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Visst hade det gjort det så klart.

Vad jag tycker är lite intressant att i den här länken så framkommer det att "The drug mule theory does make sense" - vilket det ju också gör.

Droger inte i bagaget men på/i kroppen, i fickorna?
Citera
2017-09-26, 12:13
Moderator
pudelluss avatar
Förgiftad?
Får mig att tänka på en känd händelse 1951. Svamp via rågmjöl anses av de flesta ha varit orsaken.
https://en.wikipedia.org/wiki/1951_Pont-Saint-Esprit_mass_poisoning
Citat:
Most academic sources accept ergot poisoning as the cause of the epidemic, while a few theorize other causes such as poisoning by mercury, mycotoxins, or nitrogen trichloride.

Eller mest mentalt?
Citat:
What is the traveler's syndrome? Passenger syndrome is a mental illness, usually transient. The phenomenon occurs after a major culture shock.
http://www.websleuths.com/forums/showthread.php?328421-Bulgaria-Lars-Mittank-28-German-tourist-Varna-airport-8-July-2014/page19&styleid=21
Eventuell hjärnskada diskuteras också.
Citera
2017-09-26, 16:22
Medlem
Skaraborg2s avatar
Droger i Mittanks fickor?

Citat:
Ursprungligen postat av pudellus
Vilken typ av knark tror du isf?

Droger inte i bagaget men på/i kroppen, i fickorna?

Jag vet förstås inte och är inte heller så hemma på alla droger som numera finns. Tog han droger när han var där så tror jag att han fick något skit i sig. LSD? Han kan knappast ha varit sprutmissbrukare.

Kanske hade han använt inte alltför tunga droger hemma i Tyskland någon gång då och då och ville nu riktigt slå sig lös och roa sig när han var ensam på semester utan mamma Sandra. Hade hon varit med så lär han nog inte ha försvunnit.

Han kan ha haft droger i fickan? Vi kan se på videon att när han kommit utanför flygplatsbyggnaden ser vi honom sticka ner vänster hand i vänster ficka för att liksom känna efter att, vad som nu låg där, fanns kvar.
Citera
2017-10-02, 20:15
Medlem
Skaraborg2s avatar
Länk.

Ytterligare en bra video från Youtube med mycket text på engelska som tar upp fallet Lars Mittank både klargörande och noggrant. Publicerat den 10 januari 2017.

https://www.youtube.com/watch?v=kq-WZtPKUO0
Senast redigerad av Skaraborg2 2017-10-02 kl. 20:23.
Citera
2017-10-03, 10:45
Medlem
Citat:
Ytterligare en bra video från Youtube med mycket text på engelska som tar upp fallet Lars Mittank både klargörande och noggrant. Publicerat den 10 januari 2017.

Ja, där var mer videomaterial från flygplatsen som jag inte sett tidigare.
Jag tycker fortfarande det är anmärkningsvärt att man aldrig ser honom vända sig om? Borde han inte gjort det upprepade gånger om han känt sig jagad eller förföljd..? Jag tycker mer det ser ut som han precis kommit på att han glömt något som han snabbt måste hämta, typ pass eller plånbok på flygbussen eller liknande. Dock springer han väl inte riktigt efter någon sådan...
Kanske känslan "jag måste härifrån" skulle ge den reaktion vi kan se?
Citera
2017-10-04, 16:49
Medlem
Skaraborg2s avatar
Flykt i panik från någon eller någonting?

Citat:
Ursprungligen postat av erog
Jag tycker fortfarande det är anmärkningsvärt att man aldrig ser honom vända sig om? Borde han inte gjort det upprepade gånger om han känt sig jagad eller förföljd..? Jag tycker mer det ser ut som han precis kommit på att han glömt något som han snabbt måste hämta, typ pass eller plånbok på flygbussen eller liknande. Dock springer han väl inte riktigt efter någon sådan...

Jag har heller aldrig från det videomaterial jag har sett att Mittank någonsin vände sig om. Man tycker att han borde ha gjort ifall han trodde att någon jagade honom. Däremot känner han efter om någonting i hans vänstra ficka ligger där efter att han hade lämnat flygplatsbyggnaden.

Är osäker var hans pass och plånbok befann sig? Minns inte helt säkert men hittades inte hans pass i ryggsäcken?

Jag får också den känslan. Han måste snabbt bort från flygplatsen. Man ser hur undrande tjejen med det blonda hår blir när han i en rasande fart springer förbi henne. Hon vänder sig då om och tittar efter honom.

Jag tycker att det ser ut som en panikartad flykt från någon eller någonting.
Senast redigerad av Skaraborg2 2017-10-04 kl. 16:54.
Citera
2017-10-06, 17:08
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av erog

Det här klippet var väl i högre upplösning än de tidigare klippen. Dessutom var klippet längre. Jag har tidigare sett den sista biten där han försvinner in bland träd, eller vad det nu är...

Vad hände sedan, tro???
Citera
2017-10-06, 18:08
Medlem
Pajosvs avatar
Lars Mittanks försvinnande visar lite på hur svårt det är att lösa ett sådant fall.

Man vet att han åkte till Bulgarien med vänner, man vet en hel del om vad han och de har gjort, och man vet vilka som var med honom på semestern. Man vet också att han ringt till sin mor m.m. m.m.

Dessutom finns det ett bra filmklipp på Lars innan försvinnandet skedde där han är identifierad. Man vet att han besökte en läkare eller flygplatsens "vårdcentral".

Dessutom finns det ett bra filmklipp där han rusar ut från flygplatsen och sedan ser man honom springa omkring och försvinner på en stig eller bland träden eller var det nu är.

Mittanks mor är engagerad och dessutom har någon privatdetektiv eller liknande anlitats för att söka efter Lars Mittank.

Och på YouTube finns flera filmer som avhandlar Mittanks försvinnande, och ändå vet man egentligen ingenting.

Onekligen ett svårt och mystiskt fall...
Citera
2017-10-06, 19:58
Medlem
Skaraborg2s avatar
Vad hände sedan?

Citat:
Ursprungligen postat av Pajosv
Det här klippet var väl i högre upplösning än de tidigare klippen. Dessutom var klippet längre. Jag har tidigare sett den sista biten där han försvinner in bland träd, eller vad det nu är...

Vad hände sedan, tro???

Tyckte också att det här klippet var längre.

Ja du vad hände sedan? Det vill många oss få veta.
Citera
2017-10-07, 15:58
Medlem
Skaraborg2s avatar
Mittanks försvinnande ett mycket svårlöst fall.

Citat:
Ursprungligen postat av Pajosv
Lars Mittanks försvinnande visar lite på hur svårt det är att lösa ett sådant fall.

Man vet att han åkte till Bulgarien med vänner, man vet en hel del om vad han och de har gjort, och man vet vilka som var med honom på semestern. Man vet också att han ringt till sin mor m.m. m.m.

Dessutom finns det ett bra filmklipp på Lars innan försvinnandet skedde där han är identifierad. Man vet att han besökte en läkare eller flygplatsens "vårdcentral".

Dessutom finns det ett bra filmklipp där han rusar ut från flygplatsen och sedan ser man honom springa omkring och försvinner på en stig eller bland träden eller var det nu är.

Mittanks mor är engagerad och dessutom har någon privatdetektiv eller liknande anlitats för att söka efter Lars Mittank.

Och på YouTube finns flera filmer som avhandlar Mittanks försvinnande, och ändå vet man egentligen ingenting.

Onekligen ett svårt och mystiskt fall...

Mittanks försvinnande är ett mycket svårlöst sådant p. g. a. flera orsaker. Min personliga uppfattning är att det kommer att förbli olöst tyvärr.

Just det. Fast en hel del faktiskt har framkommit så vet man ändå ingenting.
Citera
2017-10-07, 16:03
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Mittanks försvinnande är ett mycket svårlöst sådant p. g. a. flera orsaker. Min personliga uppfattning är att det kommer att förbli olöst tyvärr.

Just det. Fast en hel del faktiskt har framkommit så vet man ändå ingenting.

Jag är nog beredd att hålla med dig där, vi kommer nog aldrig få veta vad som egentligen hände...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in