Citat:
Ursprungligen postat av
Skaraborg2
Ett verkligt mysterium att Mittank försvann i full fart precis som detta skedde i full panik.
Jag tror att något skedde inne på dr Kostovs mottagning. Kanske i samband när en man tittade in där?
Vi har bara dr Kostovs utsago och denna har han ändrat vid ett flertal tillfallen. Inga utomstående kan berätta något. Tänk om vi hade svar på åtminstone några av alla våra frågor gällande Mittanks märkliga försvinnande? Det här fallet kommer med största sannolikhet tyvärr att förbli ouppklarat om nu inte något extraordinärt skulle inträffa. Jag tror att den försvunne avled i samband efter att han hade klättrat över flygplatsstaketet eller kort tid därefter.
Ja, jag såg en dokumentär där man hävdade att han (kostovs) gett tre olika versioner (minst); först var det en flygbolagsanställd som tittade in, sen en flygplatsanställd (som hanterar bagage etc) och till sist en för honom helt okänd. Det känns inte stabilt nånstans.
Och sen enl dok. så var det fem (!) andra killar som medföljde på resan varav två var kompisar från långt tillbaka i tiden medan de andra var lite nyare bekantskaper.
Jag tycker det är konstigt att de lämnade honom ensam även om han ville det. Normalt när det är en större grupp är att det i vissa perioder kan bli grupperingar om 2-3 personer. De verkar verkligen ha lämnat honom vind för våg.
Om han fått en psykos av huvudtraumat/mediciner kan det förklara beteendet fram till och med flykten men att hans kropp bara skulle försvinna hux flux låter otroligt. Tydligen kan en psykos vara ganska länge och ponera då att han har vandrat/joggat väldigt länge. Då skulle han troligen hamna en bit från flygplatsen men varför skulle då okända människor ha ihjäl honom? De flesta människor är inte sådana. Och om han förolyckats frivilligt eller ofrivilligt, borde inte kroppen återfunnits? Skulle vara intressant att veta hur terrängen såg ut inom en radie av 1-2 mil från flygplatsen. Öppna fält eller tät vegetation? Vattendrag? Klippor? Det finns ju begränsningar för hur pass mycket otur man kan ha också. Jag misstänker dock att sökinsatsen efter honom inte var den intensivaste i första taget.
Och finns det någon uppgift om att man började söka efter honom? Det känns naturligt att man skickar ut en polisbil om någon flyr sådär. Han kunde ju haft en bomb eller liknande i bagaget. Men några sådana säkerhetsrutiner verkar inte ha funnits. Det kan ju vara så att poliserna som skickades ut fann att hade pengarna på sig och hade ihjäl honom helt enkelt och sen gömde kroppen. Men det låter också långsökt.
Och om han blivit utsatt för brott då låter stora delar uppdiktat (slagsmål med andra tyskar etc). Då är det mer troligt att han blivit påpucklad av kriminella och att någon verkligen förföljde honom.
I dokumentären sa de även att hans mamma överförde 500 euros via Western unionen när han var på flygplatsen. Lars bad om det men de hade inte använt western unionen tidigare, varken mamman eller lars så det var lite bökigt för mamman att göra det men det gick till slut. Det kan ju tyda på att han var involverad i skumraskaffärer. 500 euros måste ha varit (och är?) en stor summa för vanliga människor i Bulgarien.
Även övervakningsfilm som de bulgariska bara visat för mamman fanns tydligen som kan ge mer sken över händelsen. De tyska myndigheterna krävde att få ta del av en del övervakningsfilm (den som mamman sett eller annan??) men blev nekade. Så de bulgariska myndigheterna låter inte alltför samarbetsvilliga.