Citat:
Ursprungligen postat av
Notteliten
han behöver inte vända sig, även om han flyr från någon, men om han springer från eller till något är absolut intressant, ju fler vinklar man ser ett fall på ju mer ser man jo...
som Skaraborg2 skriver över kom han till flygplatsen med taxi..
Mittank
behövde ju förstås inte vända sig om om flyr från någon eller något men att göra detta är ganska naturligt.
Hur långt bakom mig befinner sig någon eller något? Däremot om han flyr
till något eller någon finns ingen anledning att vända på huvudet för att kolla. En mycket intressant fråga är flydde han från något eller någon
eller var han på väg mot något eller någon?
Jag använder ordet "fly" i detta fall därför att Mittanks beteende tycker jag visar på detta. Framför allt inne i flygplatsbyggnaden. När han anländer dit går han lugnt med sitt bagage och frågar en tjej där var flygplatsläkaren har sin mottagning. Därefter går han lugnt vidare. Enligt flygplatsläkaren blir han mer och mer orolig inne på hans mottagning. Strax efter att en flygplatsarbetare som snabbast tittar in på där blir Mittank blir ännu mer orolig. Strax därefter reser han sig plötsligt upp och springer därifrån, vad som verkar, i full panik. Detta sker efter 46 minuter. Han behöver inte ha varit inne på mottagningen hela tiden. Han kan också ha suttit och väntat på sin tur.
Han väcker uppmärksamhet när han springer iväg i en rasande fart. En tjej i en lång klänning som han springer alldeles förbi vänder på huvudet och följer honom med blicken undrande. Jag får då den känslan att han flyr ifrån något (fara?) eller någon. Väl ute utanför byggnaden verkar han mera att fly
mot något? Kanske mot säkerheten?
Jag vet inte men mycket märkligt och udda är Lars Mittanks försvinnande. Han har i juli i år varit försvunnen under hela sju års tid.