2021-02-26, 00:20
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erog
Tänk om han kom på att han glömt något viktigt i taxin, eller att han insåg att han fått helt fel växel tillbaka på betalningen och blivit grundlurad på en hel del pengar. Ponera att han faktiskt fick syn på taxin och hann ifatt den, och att det blev bråk med föraren..?

Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Mittank behövde ju förstås inte vända sig om om flyr från någon eller något men att göra detta är ganska naturligt.

Hur långt bakom mig befinner sig någon eller något? Däremot om han flyr till något eller någon finns ingen anledning att vända på huvudet för att kolla. En mycket intressant fråga är flydde han från något eller någon eller var han på väg mot något eller någon?

Jag använder ordet "fly" i detta fall därför att Mittanks beteende tycker jag visar på detta. Framför allt inne i flygplatsbyggnaden. När han anländer dit går han lugnt med sitt bagage och frågar en tjej där var flygplatsläkaren har sin mottagning. Därefter går han lugnt vidare. Enligt flygplatsläkaren blir han mer och mer orolig inne på hans mottagning. Strax efter att en flygplatsarbetare som snabbast tittar in på där blir Mittank blir ännu mer orolig. Strax därefter reser han sig plötsligt upp och springer därifrån, vad som verkar, i full panik. Detta sker efter 46 minuter. Han behöver inte ha varit inne på mottagningen hela tiden. Han kan också ha suttit och väntat på sin tur.

Han väcker uppmärksamhet när han springer iväg i en rasande fart. En tjej i en lång klänning som han springer alldeles förbi vänder på huvudet och följer honom med blicken undrande. Jag får då den känslan att han flyr ifrån något (fara?) eller någon. Väl ute utanför byggnaden verkar han mera att fly mot något? Kanske mot säkerheten?

Jag vet inte men mycket märkligt och udda är Lars Mittanks försvinnande. Han har i juli i år varit försvunnen under hela sju års tid.

ja men är konstigt att bara reagera när han är hos läkaren, mycket av natten innan var han paranoid, han sov nog inte mycket men var alikevell lugn vid flygplatsen till han var inne tills läkaren och den här arbetaren kom in...
den enklaste förklaringen är tydligen att personen / personerna han kämpade med fortsatte att störa honom tills den morgonen han åkte till flygplatsen och den här arbetaren som kom in till läkaren liknade den som bråkade med honom tidigare...
men om han flyr från någon, bör en jo på flygplatsen med alla människorna känna sig säkrare än utanför flygplatsområdet...
ja över 6,5 år är lång tid utan spår...
Citera
2021-02-26, 22:01
Medlem
Han ville stanna kvar och knarka. Fick väl mersmak för droger under semestern och förstod att det skulle bli svårt att droga hemmavid som den helylle han var där hemma i Tyskland.
Citera
2021-02-28, 12:41
Medlem
Skaraborg2s avatar
Inte troligt att han ville stanna kvar i Bulgarien.

Citat:
Ursprungligen postat av Neverllejf
Han ville stanna kvar och knarka. Fick väl mersmak för droger under semestern och förstod att det skulle bli svårt att droga hemmavid som den helylle han var där hemma i Tyskland.

Det låter inte troligt.

Högst otroligt att detta var Mittanks önskan. Han hade under natten mot den 8 juli varit i kontakt med sin mor via mobilen och då ville han hem.
Citera
2021-02-28, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumhetsmuseet
Han är nog inte LM, men hur ska andra bedöma likheten och vem lade ut en bild på honom?

Hon kunde spåras till Tyskland och identifieras med namn via hotell som hon bott på.

har du mer uppgifter om denna kvinna?
Ang Lars Mittank
nåt nytt?
Citera
2021-03-01, 23:16
Medlem
Såg en youtubevideo om detta fall tidigare idag. Att han skulle vara död, och kroppen inte hittats på 6,5 år, bör väl vara relativt osannolikt?
Citera
2021-03-03, 14:23
Medlem
Skaraborg2s avatar
Tror inte att Mittank längre är i livet efter drygt 6½ som försvunnen.

Citat:
Ursprungligen postat av slampen
Såg en youtubevideo om detta fall tidigare idag. Att han skulle vara död, och kroppen inte hittats på 6,5 år, bör väl vara relativt osannolikt?

Att Mittank skulle blivit mördad, omkommen genom olycka eller avlidit av sjukdom tycker jag låter mycket möjligt utan att hans kvarlevor har hittats.

Dessutom vet vi inte om hans kropp har återfunnits? Någon kan ha gjort det och inte rapporterat detta till myndigheterna efter att "befriat" Mittank från vad han hade i sina fickor. Jag litar inte på rättsväsendet i det här land.

Eftersom ingen vet vad som hände honom efter att han klättrat över det höga staketet kan vi bara presentera teorier. Ev. skulle han fortfarande kunna vara i livet i Bulgarien eller i något annat land men personligen tror jag inte att så är fallet. Hoppas att jag har fel.
Senast redigerad av Skaraborg2 2021-03-03 kl. 14:25.
Citera
2021-03-03, 14:27
Medlem
Citat:
Att Mittank skulle blivit mördad, omkommen genom olycka eller avlidit av sjukdom tycker jag låter mycket möjligt utan att hans kvarlevor har hittats.

Dessutom vet vi inte om hans kropp har återfunnits? Någon kan ha gjort det och inte rapporterat detta till myndigheterna efter att "befriat" Mittank från vad han hade i sina fickor. Jag litar inte på rättsväsendet i det här land.

Eftersom ingen vet vad som hände honom efter att han klättrat över det höga staketet kan vi bara presentera teorier. Ev. skulle han fortfarande kunna vara i livet i Bulgarien eller i något annat land men personligen tror jag inte att så är fallet. Hoppas att jag har fel.

För visso, i mina tankebanor tänkte jag inte på att Bulgarien kanske inte är mest optimala landet att drabbas av det som Mittank drabbades av.
Citera
2021-03-03, 19:23
Medlem
Skaraborg2s avatar
Att tigga?

Citat:
För visso, i mina tankebanor tänkte jag inte på att Bulgarien kanske inte är mest optimala landet att drabbas av det som Mittank drabbades av.

Nej Bulgarien är verkligen inget bra land att befinna sig i när man drabbas av det som Mittank kom att råka ut för.

Ett obehagligt och osäkert land i allra högsta grad. Hur skulle Mittank ha kunnat överleva där under dessa år? Att tigga? Det finns redan mycket tiggare där och jag tror inte att dessa vill att en utlänning kommer och mer eller mindre ta brödet ur munnen på dem. Dessutom kunde han inte bulgariska. Skulle han fortfarande vara i livet antar jag att han varit tvungen att lära sig språket hjälpligt.
Citera
2021-03-04, 09:34
Medlem
På facebookgruppen Findet Lars Mittank så verkar det vara något på gång. De vet inte om han är Lars.
Citera
2021-03-04, 09:54
Medlem
Citat:
Nej Bulgarien är verkligen inget bra land att befinna sig i när man drabbas av det som Mittank kom att råka ut för.

Ett obehagligt och osäkert land i allra högsta grad. Hur skulle Mittank ha kunnat överleva där under dessa år? Att tigga? Det finns redan mycket tiggare där och jag tror inte att dessa vill att en utlänning kommer och mer eller mindre ta brödet ur munnen på dem. Dessutom kunde han inte bulgariska. Skulle han fortfarande vara i livet antar jag att han varit tvungen att lära sig språket hjälpligt.

Jag var på semesterresa i Bulgarien med familjen år 2004. Mer korrupt land är nog inte jätteenkelt att finna. Tror inte heller att myndigheterna varken arbetar, eller fungerar på liknande sätt som västvärldens myndigheter gör.
Citera
2021-03-04, 11:10
Medlem
Skaraborg2s avatar
Bulgarien - ett mycket korrupt land.

Citat:
Jag var på semesterresa i Bulgarien med familjen år 2004. Mer korrupt land är nog inte jätteenkelt att finna. Tror inte heller att myndigheterna varken arbetar, eller fungerar på liknande sätt som västvärldens myndigheter gör.

Du har helt rätt.

Titta på filmen om fängelset Sofia Central Prison så förstår man ännu bättre hur Bulgarien fungerar. Eller rättare sagt inte fungerar och ändå är landet ett EU-land.

Mittank försvann i det troligtvis sämsta EU-landet med en enorm korruption. Även om den försvunne har återfunnits så skulle myndigheterna bry sig föga om honom. Han skulle t. o. m. ha kunnat ha hamnat i fängelse.

Han kan ha avlidit via sjukdom, olycka eller mord och myndigheterna skulle troligtvis ha brytt sig föga om det.
Senast redigerad av Skaraborg2 2021-03-04 kl. 11:14.
Citera
2021-03-04, 14:10
Medlem
Citat:
Du har helt rätt.

Titta på filmen om fängelset Sofia Central Prison så förstår man ännu bättre hur Bulgarien fungerar. Eller rättare sagt inte fungerar och ändå är landet ett EU-land.

Mittank försvann i det troligtvis sämsta EU-landet med en enorm korruption. Även om den försvunne har återfunnits så skulle myndigheterna bry sig föga om honom. Han skulle t. o. m. ha kunnat ha hamnat i fängelse.

Han kan ha avlidit via sjukdom, olycka eller mord och myndigheterna skulle troligtvis ha brytt sig föga om det.

Finns nog en risk att, som många tar upp i diverse youtubevidoes med mera, att han har hittats död, och att myndigheterna hellre ser att han fortsätter vara försvunnen, än att nyheten kommer fram att en turist dött där, då landet är väldigt beroende av turismen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in