2021-01-06, 03:57
Medlem
Dumhetsmuseets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
ja idag är det klart.
Lille luffaren i Malmö är inte Lars Mittank.
På facebook finns nu besked
Lille luffaren i Malmö hade idag fått på sig riktiga skor-och även fått lämpliga kläder.
Många personer i grannskapet är aktiva och några bjuder honom på mat.
Foto finns på Facebook- så ni kan själva bedöma likheten m L.M.
Tack till allt som bidragit till att lille luffaren nu får chansen att återförenas med sina nära.
De anhöriga kommer att hämta hem honom snart.
på FB fotot ser hans skägg ut att vara långt m gråtopp- här har han ibland varit utan skägg och nu är hans skägg brunt o kort.
Han är nog inte LM, men hur ska andra bedöma likheten och vem lade ut en bild på honom?

Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Off-topic.

Känner inte till fallet med den okända kvinnan som hittades i Finland.
Hon kunde spåras till Tyskland och identifieras med namn via hotell som hon bott på.
Citera
2021-01-06, 14:56
Medlem
Skaraborg2s avatar
Numera ett cold case.

Citat:
Ursprungligen postat av Sebzor
Jag säger samma som jag sagt i alla år - han ligger på botten av floden i Varna.
Med dagens teknologi borde det inte vara så svårt att skicka ner en robot som finkammar botten, men gissar på att det handlar om att det är för dyrt och ej prioriterat.
Att man inte skickat ner dykare kan bero på att farleden är ganska trafikerad av stora containerskepp bland annat.

Tror även att man kan utesluta att han finns kvar i Bulgarien och smälter in bland tiggare. Dels för att tiggare inte är jätte vanligt, dels för att han hade stuckit ut ur mängden då han ej är zigenare och hade på så vis redan blivit hittad.

Jag har själv spenderat mycket tid i både Varna, Golden Sands och andra orter i Bulgarien, både före, efter och under tiden av hans försvinnande - och jag kan säga att du hittar fler tiggare i Sverige än där.

Kan mycket väl vara möjligt.

Ja, det skulle bli alldeles för dyrt att skicka ner robotar. Skulle detta ske så måste hans mamma Sandra betala för det. Dessutom är nu Mittanks försvinnande ett cold case.
Citera
2021-02-14, 16:45
Medlem
Nottelitens avatar
Här är en intervju med hans mor och lite annat om ärendet, hur mycket nytt vet jag inte om det är...
från norska tv2 21-02-14 :
https://www.tv2.no/nyheter/11947743/
Citera
2021-02-14, 17:14
Medlem
Skaraborg2s avatar
Länk.

Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
Här är en intervju med hans mor och lite annat om ärendet, hur mycket nytt vet jag inte om det är...
från norska tv2 21-02-14 :
https://www.tv2.no/nyheter/11947743/

Tack för länken.

Intressant att se att norsk TV har intervjuat den försvunnes mor. Jag tror inte att svensk TV har gjort det.

Citat från länken:

"Til TV 2 forteller moren at hun mottar om lag 15 til 25 tips hver måned fra fremmede folk verden rundt, som alle mener og tror de har sett Lars.

Hun ønsker å påpeke at sønnen aldri tok narkotiske stoffer. Lars var en 28 år gammel mann som elsket fotball, jobben og familien sin."

Åtminstone ett av dessa tips har kommit från Sverige men som tyvärr var felaktigt.
Citera
2021-02-14, 18:44
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Tack för länken.

Intressant att se att norsk TV har intervjuat den försvunnes mor. Jag tror inte att svensk TV har gjort det.

Citat från länken:

"Til TV 2 forteller moren at hun mottar om lag 15 til 25 tips hver måned fra fremmede folk verden rundt, som alle mener og tror de har sett Lars.

Hun ønsker å påpeke at sønnen aldri tok narkotiske stoffer. Lars var en 28 år gammel mann som elsket fotball, jobben og familien sin."

Åtminstone ett av dessa tips har kommit från Sverige men som tyvärr var felaktigt.

bara trevligt
detta är ett speciellt och tragiskt fall det här åh...
Citera
2021-02-15, 12:50
Medlem
Skaraborg2s avatar
Speciellt försvinnande.

Citat:
bara trevligt
detta är ett speciellt och tragiskt fall det här åh...

Ett mycket speciellt och tragiskt fall.

Varför det här försvinnandet har blivit så speciellt är att alla kan se hur Mittank rusar ut från flygplatsbyggnaden i full fart och sedan klättrar över ett staket. Därefter inte ett enda med säkerhet bekräftat spår efter honom vad jag känner till.
Citera
2021-02-15, 14:48
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ett mycket speciellt och tragiskt fall.

Varför det här försvinnandet har blivit så speciellt är att alla kan se hur Mittank rusar ut från flygplatsbyggnaden i full fart och sedan klättrar över ett staket. Därefter inte ett enda med säkerhet bekräftat spår efter honom vad jag känner till.

ja en vanlig man som på väg hem från semester bara springer ut från flygplatsen och är borta ...
det är speciellt...
och den föränderliga psyken de senaste timmarna, jag har tänkt på hjärnskakning utlöst psykos, eller en liten hjärnblödning utlöst av hjärnskakning som skyldig,
hans far hade hjärnblödning så möjligen något ärftligt som utlöstes av hjärnskakning han fick när han blev slagen och trumhinnan knäcktes...
men det kan finnas 100 andra saker...
mycket tragiskt är det här fallet åtminstone...
Citera
2021-02-17, 13:54
Medlem
Skaraborg2s avatar
Mittanks försvinnande mycket känt internationellt.

Citat:
ja en vanlig man som på väg hem från semester bara springer ut från flygplatsen och är borta ...
det är speciellt...
och den föränderliga psyken de senaste timmarna, jag har tänkt på hjärnskakning utlöst psykos, eller en liten hjärnblödning utlöst av hjärnskakning som skyldig,
hans far hade hjärnblödning så möjligen något ärftligt som utlöstes av hjärnskakning han fick när han blev slagen och trumhinnan knäcktes...
men det kan finnas 100 andra saker...
mycket tragiskt är det här fallet åtminstone...

Ja det är verkligen speciellt.

Ingen vet något med säkerhet vad som hände Mittank och hur han fick ena trumhinnan spräckt. Precis som du skriver så är försvinnandet mycket tragiskt. Varför Mittanks försvinnande har blivit så känt internationellt beror till stor del på att han både filmades när han ankom flygplatsbyggnaden lugnt gående och hur han 46 minuter senare försvinner i en rasande fart samma väg som han kom. Det verkar som om Mittank flydde från något i stor panik. Skulle verkligen ha varit intressant att få reda på vad detta "något" var.
Citera
2021-02-17, 19:28
Medlem
Slumlords avatar
Citat:

Ingen vet något med säkerhet vad som hände Mittank och hur han fick ena trumhinnan spräckt. Precis som du skriver så är försvinnandet mycket tragiskt. Varför Mittanks försvinnande har blivit så känt internationellt beror till stor del på att han både filmades när han ankom flygplatsbyggnaden lugnt gående och hur han 46 minuter senare försvinner i en rasande fart samma väg som han kom. Det verkar som om Mittank flydde från något i stor panik. Skulle verkligen ha varit intressant att få reda på vad detta "något" var.

Trumhinnan sprack väl efter ett knytnävsslag från rivaliserande Bayern München-supportrar någon eller några nätter innan hans flykt från flygplatsen?
Citera
2021-02-17, 20:48
Medlem
Skaraborg2s avatar
Bayern München supportrar?

Citat:
Ursprungligen postat av Slumlord
Trumhinnan sprack väl efter ett knytnävsslag från rivaliserande Bayern München-supportrar någon eller några nätter innan hans flykt från flygplatsen?

Detta berättade Mittank för sina båda kamrater var orsaken till sin spruckna trumhinna.

Fast hans kamrater hade inte sett honom i bråk med Bayern München supportar.
Citera
2021-02-18, 12:38
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:

ja de två filminspelningarna från flygplatsen och vad flygplatsläkaren har förklarat som är det sista vi vet om hans liv är jo så speciellt och inte minst att hans mor har varit i kontakt med media och myndigheter i flera länder i hopp om att hitta sin son har förmodligen gjort detta fallet så berömd...
Ja, vad flydde han från...
Citera
2021-02-19, 19:25
Medlem
Skaraborg2s avatar
Hjärnspöken?

Citat:
ja de två filminspelningarna från flygplatsen och vad flygplatsläkaren har förklarat som är det sista vi vet om hans liv är jo så speciellt och inte minst att hans mor har varit i kontakt med media och myndigheter i flera länder i hopp om att hitta sin son har förmodligen gjort detta fallet så berömd...
Ja, vad flydde han från...

Detta är det sista som vi känner till om Mittanks är när han klättrar över flygplatsstaketet.

Kanske från något som enbart fanns i honom själv? Kanske hjärnspöken?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in