2017-01-20, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarlbroMan
Är det många som är så feg, dålig eller vad ni vill kalla det att ni använder bronsspelare på bänken? Själv kör jag med två jämnbördiga lag från serie a pch Bundesliga med rating 85 där jag har alla spelare på bänken som är i andralaget.

Känns som bullshit. Har testat de där med bronsspelare på bänken men märker ingen skillnad om jag får ner ratingen från 85-86 till 80-82. Folk tror väl att laget och spelarna blir bättre när lag-ratingen är lägre. Så vet inte om jag skulle kalla dem dåliga eller fega då jag inte tycker det gör någon skillnad. Kör också oftast med ett andralag på bänken. Sen om jag istället kör squad fitness så fyller jag hellre bänken med bra avbytare på olika positioner istället för bronsspelare. En av de stora fördelarna med att köra squad fitness. Gött trycka in 2-3 spelare i andra halvlek med full energi och som kan förändra matchbilden.
Senast redigerad av grahnen 2017-01-20 kl. 12:15.
Citera
2017-01-20, 12:28
Medlem
kyrgiakoss avatar
Sälja eller inte sälja Kante IF..

Har gått upp med 130k sen jag köpte honom pga att folk tror att kommer på en upgade, vilket han förmodligen kommer få med tillräckligt hög för att IF ska påverkas? Om inte lär han väl sjunka endel igen? Tankar?
Citera
2017-01-20, 12:30
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarlbroMan
Är det många som är så feg, dålig eller vad ni vill kalla det att ni använder bronsspelare på bänken? Själv kör jag med två jämnbördiga lag från serie a pch Bundesliga med rating 85 där jag har alla spelare på bänken som är i andralaget.

Så du menar att proffsen är dåliga och rädda?
Och de på reddit har hittat grejer som tyder på att handicap finns (som många av oss redan var stensäkra på sen innan), så ursäkta om vi vill dra ner risken för att drabbas av en massa EAids.
Citera
2017-01-20, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JudasKiss77
Winter Uppgradering!

Om ni hade möjlighet eller coinsen,
Vilka kort skulle ni satsa på för att göra lite sköna vinster !
Nu pratar vi relativt säkra sådana ?

Jag köpte på mig 2 IF Mane... gått upp 10k sen köpen..
annars har jag väl inte satsat nåt särskilt på några kort..
Kante kan nog få upgrade, därav hans prisökning..
Ryktas en del om Balotelli upp..
Även Higuain och Icardi borde ligga bra till
Citera
2017-01-20, 12:48
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grahnen
Känns som bullshit. Har testat de där med bronsspelare på bänken men märker ingen skillnad om jag får ner ratingen från 85-86 till 80-82. Folk tror väl att laget och spelarna blir bättre när lag-ratingen är lägre. Så vet inte om jag skulle kalla dem dåliga eller fega då jag inte tycker det gör någon skillnad. Kör också oftast med ett andralag på bänken. Sen om jag istället kör squad fitness så fyller jag hellre bänken med bra avbytare på olika positioner istället för bronsspelare. En av de stora fördelarna med att köra squad fitness. Gött trycka in 2-3 spelare i andra halvlek med full energi och som kan förändra matchbilden.

Det är ingen som tror att ens spelare magiskt blir bättre för att teamratingen är lägre. Du har ingen aning vad det handlar om, så det är bra att du inte la nån feg eller dålig-stämpel på nån.

Anledningen till att folk (allt från pros till average randoms) gör det är för att minska risken för handicap och EAids. En fett stor del av spelarbasen upplever att deras lag helt plötsligt slutar funka och presterar sämre ju bättre spelare laget består av. Simpla passningar funkar inte, man behöver 5+ frilägen för att göra mål fast man satte varje innan, spelarna är sjukt sega och klumpiga, springer in i varandra, backarna får hjärnblödning och bara står och stirrar, ALLa 50/50 bollar går till motståndaren osv. Byter man till ett lag med lägre rating så är allt som bortblåst och allt funkar bra igen.
Citera
2017-01-20, 12:48
Medlem
Någon som hittat en kul formation efter patchen, eller lirar ni kvar som innan?
Citera
2017-01-20, 12:57
Medlem
nitinitis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C0w
Så du menar att proffsen är dåliga och rädda?
Och de på reddit har hittat grejer som tyder på att handicap finns (som många av oss redan var stensäkra på sen innan), så ursäkta om vi vill dra ner risken för att drabbas av en massa EAids.

Vad för "grejer" har de hittat som tyder på att handicap finns? Du vet att en datorkunnig enkelt hade kunnat hittat något i koden som visar om handikapp finns eller inte va? Finns det inte i koden så finns inte handikapp. Spelet gör bara vad koderna säger till den att göra. Kan du länka där någon hittat något i koden som tyder på att handikapp finns?

Så du menar alltså helt ärligt att det står något i koden att om du har en bronsbänk så får du massa fördelar in game? Vad för fördelar får du då? Springer spelarna snabbare? Skjuter de bättre?
Citera
2017-01-20, 13:02
Medlem
Bergatroll1s avatar
https://www.youtube.com/watch?v=HxeH0UkP5yI
Citera
2017-01-20, 13:12
Medlem
nitinitis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bergatroll1
https://www.youtube.com/watch?v=HxeH0UkP5yI

Det enda han pratar är ju om moral i spelet. För er som har spelat fifa en längre tid så fanns ju moral i spelet i fifa 13 innan det togs bort? Där man till och med kunde köpa moralkort på spelarna för att de skulle prestera bättre. Jag tvivlar inte på att moral fortfarande finns kvar i spelet faktiskt, men vad har det att göra med bronsbänk och annat som folk påstår finns?
Citera
2017-01-20, 13:16
Medlem
Bergatroll1s avatar
https://www.youtube.com/watch?v=FGkQcprZOFY

https://www.youtube.com/watch?v=gABUhetanjs
Citera
2017-01-20, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av C0w
Det är ingen som tror att ens spelare magiskt blir bättre för att teamratingen är lägre. Du har ingen aning vad det handlar om, så det är bra att du inte la nån feg eller dålig-stämpel på nån.

Anledningen till att folk (allt från pros till average randoms) gör det är för att minska risken för handicap och EAids. En fett stor del av spelarbasen upplever att deras lag helt plötsligt slutar funka och presterar sämre ju bättre spelare laget består av. Simpla passningar funkar inte, man behöver 5+ frilägen för att göra mål fast man satte varje innan, spelarna är sjukt sega och klumpiga, springer in i varandra, backarna får hjärnblödning och bara står och stirrar, ALLa 50/50 bollar går till motståndaren osv. Byter man till ett lag med lägre rating så är allt som bortblåst och allt funkar bra igen.

Jo jag har ju förstått att det är för att få bättre förutsättningar, att sänka ratingen om man får möta lag som sämre rating pga. handikapp. Kanske uttryckte mig fel förut. Har för mig att BorasLegend prata om det i en video angående bronsbänk för ett tag sedan. Har ju sett att många pros använder bronsspelare på bänken.

Själv upplever jag det inte så i huvud taget. Upplever bara att jag spelar bättre ju bättre spelare jag har. Aldrig spelat så bra som nu när jag gick från ett lag på ett par hundratusen till ett värt ~1,7m. Testade för ett tag sedan att gå ner till lägre ratat lag då jag sålde allt inför TOTY och helvete vad mycket sämre det fungerade för mig. Verkar ju uppenbarligen som många upplever det helt annorlunda men jag upplever inget handikapp alls. Får väl vara glad för att jag är den del som inte känner av det
Citera
2017-01-20, 13:22
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nitiniti
Vad för "grejer" har de hittat som tyder på att handicap finns? Du vet att en datorkunnig enkelt hade kunnat hittat något i koden som visar om handikapp finns eller inte va? Finns det inte i koden så finns inte handikapp. Spelet gör bara vad koderna säger till den att göra. Kan du länka där någon hittat något i koden som tyder på att handikapp finns?

Så du menar alltså helt ärligt att det står något i koden att om du har en bronsbänk så får du massa fördelar in game? Vad för fördelar får du då? Springer spelarna snabbare? Skjuter de bättre?

Ja det är något de har hittat i spelfilerna. Det fanns även en del rader om hidden traits, vilket troligtvis förklarar varför vissa spelare är OP.

Hitta diskussionen så kan du läsa själv.

Och fyi så är det inte så enkelt som att bara gå in i spelfilerna och hitta relevant kod. Fifa är inte open source om du trodde det.

Det var samma skit med chem gate. Vad hände i slutändan? Jo, communityt hade rätt och EA tvingades till att patcha skiten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in