Citat:
Ursprungligen postat av
grahnen
Känns som bullshit. Har testat de där med bronsspelare på bänken men märker ingen skillnad om jag får ner ratingen från 85-86 till 80-82. Folk tror väl att laget och spelarna blir bättre när lag-ratingen är lägre. Så vet inte om jag skulle kalla dem dåliga eller fega då jag inte tycker det gör någon skillnad. Kör också oftast med ett andralag på bänken. Sen om jag istället kör squad fitness så fyller jag hellre bänken med bra avbytare på olika positioner istället för bronsspelare. En av de stora fördelarna med att köra squad fitness. Gött trycka in 2-3 spelare i andra halvlek med full energi och som kan förändra matchbilden.
Det är ingen som tror att ens spelare magiskt blir bättre för att teamratingen är lägre. Du har ingen aning vad det handlar om, så det är bra att du inte la nån feg eller dålig-stämpel på nån.
Anledningen till att folk (allt från pros till average randoms) gör det är för att minska risken för handicap och EAids. En fett stor del av spelarbasen upplever att deras lag helt plötsligt slutar funka och presterar sämre ju bättre spelare laget består av. Simpla passningar funkar inte, man behöver 5+ frilägen för att göra mål fast man satte varje innan, spelarna är sjukt sega och klumpiga, springer in i varandra, backarna får hjärnblödning och bara står och stirrar, ALLa 50/50 bollar går till motståndaren osv. Byter man till ett lag med lägre rating så är allt som bortblåst och allt funkar bra igen.