Citat:
Ursprungligen postat av
teren
Jag har tweakat med custom tactics och formationer fram och tillbaka i veckor nu. Jag får inte till det.
I flera FIFA så har jag spelat 4-3-3(4) men märkt att den suger defensivt. Provade då 4-3-3 flat men det var ingen skillnad. Har även testat 4-2-3-1(2) och 4-3-1-2, som båda funkat OK. Men jag hittar ingenting som bara funkar och flyter på.
Spelar mycket på mitten med genomskärare till mina attackspelare.
Vad fan ska jag göra? Just nu går det så dåligt att jag plaskar runt i Div 8, och vinner matcher med nöd och näppe. Det borde ge en fingervisning om hur illa det är.
Hur hittade ni er formation? Spelar ni jämt med samma eller varierar? Har ni alltid samma custom tactics? Kör ni ens det?
Hjälp eller input skulle uppskattas.
Håller med dig till viss del att man släpper till defensivt. MEN! Jag har hittat nyckeln. Jag spelar med De Bruyne som offensiv, och Kantè + Fellaini som CM som ger ett riktigt bra defensivt stöd. Kör alltid Hög press också. Har sedan jag ordnade denna formationen och spelare inte förlorat en enda match. Har iofs bara 12 matcher, men ändå. För ordningens skull: Aguero IF på topp, De Bruyne IF som offensiv, Hazard IF på vänster, Messi på höger, Fellaini Scream och Kantè IF som CM. Clichy på vänsterback, Verane blå, Azpilicueta IF, och Walker IF samt De Gea i målet. Grymt lag naturligtvis men satan vad formationen passar laget.