Citat:
Ursprungligen postat av
grahnen
Man förundras ju hur dem tänker med SBC-matcherna ibland. Gjorde El Classico och Romderbyt med spelare i klubben. Råkade ha 3 spelare från Basel-matchen som jag sålde för 5k/st. Budade även hem 2st brons-spelare för 200 som jag sålde för 2,5k/st. Skulle försöka klara den först men kollade värdet och fick in 20k bara där plus lite till för några andra RLS-spelare så de va inte riktigt värt ett två-spelarpaket och en draft token.
Var det en till SBC ute? Såg bara MM. Eller det kanske var den du mena?
Jag fick mentala bilder av en walkout på RSL-matchen och kunde inte hålla mig från att köra. Yanga-Mbiwa i paketet... Nåja, sålde av alla schweizare ändå till fina priser som jag fick över. Men dumt att köra sett till vinsten.
Den nya SBC jag syftade på var legend kit. Kitet kan väl kvitta, men ett premium gold pack för spelare köpta till discard känns OK. Har löst det nu även fast det inte var någon stress.
Nu hoppas jag V-E-R-K-L-I-G-E-N på en Movember SBC imorgon kväll. De gånger EA släpper MM på en torsdag brukar de ha någon specialare på gång på fredagen. Hoppet är det sista som överger människan...
EDIT: Kan fan inte greppa att de tog med Basel - Young Boys. Det finns överhuvudtaget ingen rivalitet dem emellan historiskt sett. Basel är från Basel, YB är från Bern. Städerna ligger 7 mil ifrån varandra fågelvägen vilket får anses relativt långt i ett land som Schweiz.
Basels rivaler är enligt Wikipedia klubbar från Zurich - Grasshoppers och Zurich. YBs är FC Bern. Visst, klubbarna ligger etta och tvåa i schweiziska ligan - men Basel har 15p försprång och 0 förluster. Inte direkt spännande match, även om YB skulle vinna kommer Basel troligen jogga hem segern i ligan.
Ställ denna ointressanta match mot Fener-Besiktas och Rotterdam-derbyt, så är det tydligt att EA kör sitt eget jävla race. De spanar in vilka kort folk sitter på generellt, och ser det ut som att några kommer dra en jackpot (typ Rotterdam) så kör de på något annat istället
YB - Basel är ungefär som att de skulle sätta mer rivalstämpel på Norrköping-Jönköping än AIK-Bajen. Helt sinnes.