2016-12-01, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Macklin
Vad kan det finnas för anledningar att jag gick ner från div 2-5 sedan helt plötsligt så började jag vinna varje match. Spelarna tog löpningar, AIn attackerade och bröt allt. Fortsatte bara spela och är i div 2 och WL nu igen. Anslutning? Man matchas väl efter hur många vinster och förluster man har? Kan det vara så att när det går dåligt en längre period börjar man möta sämre spelare?

50 k ifrån att kunna köpa Zlatan nu! Någon som kan säga om det är värt det? Eller är hans pace jobbigt dålig? Känns surt och lägga 400 k+ för en flopp 😁
Spela han tillsammans med en snabb anfallare, jävligt skön att spela med.
Citera
2016-12-01, 20:11
Medlem
EnLitenFryss avatar
MM och en ny Sbc ute.

Bara tre matcher i MM - el clasico, Rom-derbyt och Basel - Young Boys.

Tror den sista matchen har noll rivalvärde från tidigare research. Man sket alltså i Turkiet-matchen och Rotterdam.
Citera
2016-12-01, 20:18
Medlem
Dom gör verkligen allt för att ingen ska tjäna coins
Citera
2016-12-01, 20:51
Medlem
Haha det här med SBC är ju helt sjukt. Hade köpt på mig 6-7 Alcazer inför denna MM för 500/styck, nu säljer han direkt för 6600. Förstår inte folk som köper till det jävla priset.

Edit: Dennis Suarez sålde för 10k just när det var budkrig
Citera
2016-12-01, 21:18
Medlem
helt seriöst asså, va har dom gjort med det här spelet? Slita i tröja tills spelaren är naken är typ tillåtet, knuffa verkar vara tillåtet och även obstruktion! Vilket gör de helt världelöst att ha Ronaldo o bale när backarna har fördelarna att kunna utnyttja dom "fusken"
Citera
2016-12-01, 22:19
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sluggern375
Haha det här med SBC är ju helt sjukt. Hade köpt på mig 6-7 Alcazer inför denna MM för 500/styck, nu säljer han direkt för 6600. Förstår inte folk som köper till det jävla priset.

Edit: Dennis Suarez sålde för 10k just när det var budkrig

Det är verkligen ett fönster just när MM släpps som spelarna går för sanslösa överpriser. Jag fick sålt mina spanska barcelonaspelare för 6500 nu, vilket inte alls är dåligt - men inga 10k iaf. Jag hade bara 4-5 st, svårt att förutse att EA skulle kräva spanjorer.

Bara kollat som snabbast på Serie A - har mängder med Roma och Laziospelare, säkert 20 st per klubb. Dock verkar ingen vara värd att sälja riktigt, verkar ligga på ca 1.5k max? Inte för att det är en vinst att fnysa åt, men inte lika akut att sälja bort.
Citera
2016-12-01, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
MM och en ny Sbc ute.

Bara tre matcher i MM - el clasico, Rom-derbyt och Basel - Young Boys.

Tror den sista matchen har noll rivalvärde från tidigare research. Man sket alltså i Turkiet-matchen och Rotterdam.

Man förundras ju hur dem tänker med SBC-matcherna ibland. Gjorde El Classico och Romderbyt med spelare i klubben. Råkade ha 3 spelare från Basel-matchen som jag sålde för 5k/st. Budade även hem 2st brons-spelare för 200 som jag sålde för 2,5k/st. Skulle försöka klara den först men kollade värdet och fick in 20k bara där plus lite till för några andra RLS-spelare så de va inte riktigt värt ett två-spelarpaket och en draft token.

Var det en till SBC ute? Såg bara MM. Eller det kanske var den du mena?
Citera
2016-12-01, 22:23
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grahnen
Man förundras ju hur dem tänker med SBC-matcherna ibland. Gjorde El Classico och Romderbyt med spelare i klubben. Råkade ha 3 spelare från Basel-matchen som jag sålde för 5k/st. Budade även hem 2st brons-spelare för 200 som jag sålde för 2,5k/st. Skulle försöka klara den först men kollade värdet och fick in 20k bara där plus lite till för några andra RLS-spelare så de va inte riktigt värt ett två-spelarpaket och en draft token.

Var det en till SBC ute? Såg bara MM. Eller det kanske var den du mena?

Jag fick mentala bilder av en walkout på RSL-matchen och kunde inte hålla mig från att köra. Yanga-Mbiwa i paketet... Nåja, sålde av alla schweizare ändå till fina priser som jag fick över. Men dumt att köra sett till vinsten.

Den nya SBC jag syftade på var legend kit. Kitet kan väl kvitta, men ett premium gold pack för spelare köpta till discard känns OK. Har löst det nu även fast det inte var någon stress.

Nu hoppas jag V-E-R-K-L-I-G-E-N på en Movember SBC imorgon kväll. De gånger EA släpper MM på en torsdag brukar de ha någon specialare på gång på fredagen. Hoppet är det sista som överger människan...

EDIT: Kan fan inte greppa att de tog med Basel - Young Boys. Det finns överhuvudtaget ingen rivalitet dem emellan historiskt sett. Basel är från Basel, YB är från Bern. Städerna ligger 7 mil ifrån varandra fågelvägen vilket får anses relativt långt i ett land som Schweiz.

Basels rivaler är enligt Wikipedia klubbar från Zurich - Grasshoppers och Zurich. YBs är FC Bern. Visst, klubbarna ligger etta och tvåa i schweiziska ligan - men Basel har 15p försprång och 0 förluster. Inte direkt spännande match, även om YB skulle vinna kommer Basel troligen jogga hem segern i ligan.

Ställ denna ointressanta match mot Fener-Besiktas och Rotterdam-derbyt, så är det tydligt att EA kör sitt eget jävla race. De spanar in vilka kort folk sitter på generellt, och ser det ut som att några kommer dra en jackpot (typ Rotterdam) så kör de på något annat istället

YB - Basel är ungefär som att de skulle sätta mer rivalstämpel på Norrköping-Jönköping än AIK-Bajen. Helt sinnes.
Senast redigerad av EnLitenFrys 2016-12-01 kl. 22:45.
Citera
2016-12-01, 23:25
Medlem
tugboatbobs avatar
Det var värt att göra nyckelmatcherna minst sagt! Börjar med en walkout på 2 player pack- Özil! Sen i det stora paketet(50k?) promenerar Kroos in. Och som om det inte vore nog med det, i samma paket gömde sig även Denis suarez och Paco alcacer som går för 6-7k/st
Citera
2016-12-01, 23:52
Medlem
mikki1102s avatar
Vem tror ni blir POTM för november månad?

Statistik från Whoscored:
- Pedro 2 mål & 2 assist med ett matchsnitt på 8,1.
- Costa 2 mål & 2 assist med ett matchsnitt på 8,3.
- Phillips 2 mål & 3 assist med ett matchsnitt på 8,3.
- Aguero 3 mål med ett matchsnitt på 7,6.
- Ibra 3 mål med ett matchsnitt på 8,1.

Den sjätte spelaren är Pickford men det är väldigt sällsynt att POTMs går till målvakter så därför är jag nästan säkert att vi kan räkna bort honom.

Min gissning är att vinsten ligger mellan Costa, Pedro eller Phillips. Matt Phillips har bäst stats på pappret men att vinna över två betydligt större spelare som Costa och Pedro kommer bli svårt.
Om man dessutom tar en koll på motståndet de mötte ser man att Chelsea haft betyldigt svårare motstånd än WBA och därför hade jag varit chockad om inte priset gick till en av Chelseaspelarna.

Med detta sagt kan det vara smart att investera i IFs/högratade spanska spelare då en hel elva från den vinnande spelarens nation varit den enda kriterien som funnits med i alla POTMs SBC hittills.

(Köpte själv in 20st IF Suso på måndagen för max.11k och han har redan stigit 6k på tre dagar).
Senast redigerad av mikki1102 2016-12-01 kl. 23:55.
Citera
2016-12-02, 00:13
Medlem
inte vart inne på hela dagen, nån ny SBC eftersom Suso hoppat från 11k till 17,5?
Citera
2016-12-02, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mikki1102
Vem tror ni blir POTM för november månad?

Statistik från Whoscored:
- Pedro 2 mål & 2 assist med ett matchsnitt på 8,1.
- Costa 2 mål & 2 assist med ett matchsnitt på 8,3.
- Phillips 2 mål & 3 assist med ett matchsnitt på 8,3.
- Aguero 3 mål med ett matchsnitt på 7,6.
- Ibra 3 mål med ett matchsnitt på 8,1.

Den sjätte spelaren är Pickford men det är väldigt sällsynt att POTMs går till målvakter så därför är jag nästan säkert att vi kan räkna bort honom.

Min gissning är att vinsten ligger mellan Costa, Pedro eller Phillips. Matt Phillips har bäst stats på pappret men att vinna över två betydligt större spelare som Costa och Pedro kommer bli svårt.
Om man dessutom tar en koll på motståndet de mötte ser man att Chelsea haft betyldigt svårare motstånd än WBA och därför hade jag varit chockad om inte priset gick till en av Chelseaspelarna.

Med detta sagt kan det vara smart att investera i IFs/högratade spanska spelare då en hel elva från den vinnande spelarens nation varit den enda kriterien som funnits med i alla POTMs SBC hittills.

(Köpte själv in 20st IF Suso på måndagen för max.11k och han har redan stigit 6k på tre dagar).

tänkte i samma banor och investerade i 30st Suso för max 11k...säljer dock av mina nu för 19-20k.. investerar dem i nåt nytt istället för att riskera att de inte ens är användbara
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in