2016-10-18, 01:06
Medlem
Hur viktigt är 10 kemi på en spelare kontra 8?
Citera
2016-10-18, 01:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m4staSWE
byt ut Xhaka..han är ingen CDM..
Har positionsjusterat honom till CDM, men du har rätt, jag ska kolla på en ersättare. Har dock svårt att se honom som den avgörande länken till att en av Englands snabbaste anfallare blir förbisprungen av en MB med pace som en koala, eller att min Hulk Hogan-store belgare blir nermatad av pygméer.
Senast redigerad av tauqs79 2016-10-18 kl. 01:44.
Citera
2016-10-18, 04:21
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tauqs79
Spelar säsong online med ett engelskt lag, och har precis fallit rakt igenom flera divisioner, skulle behöva lite hjälp. Jag spelar för tillfället 4-1-2-1-2 med laget här http://www.futhead.com/17/squads/1365525/ men på det senaste har ingenting fungerat för mig.

Jag anser mig vara helt ok på FIFA, har haft spelet drygt två veckor och har spelat mycket av de tidigare versionerna, men jag har sen jag kom ur division 8 åkt på storstryk i princip varje match. Oavsett om jag spelar med totaloffensiv taktik eller parkerar bussen, så springer 76-ratade wingers rakt från avspark igenom min backlinje utan att jag lyckas röra bollen och lobbar den över min två meter långa målis. Min backlinje är helt försvarslös mot varenda kontring. När jag (försöker) försvara under deras anfall så använder jag O för att försöka bryta passningar och kroppstackla motståndaren med bollen.

När jag å andra sidan har bollen, så försöker jag passa runt den och skapa utrymme (jag tänker att fotboll trots allt är ett lagspel), men det går sällan mer än tre-fyra touch från mitt lag innan en pinnsmal motståndare bryter bollen och river ner 95 kilo tunga Lukaku i samma rörelse. Någon försvarsteknik som jag inte har snappat upp? Kommer jag i kontringsläge så är det inte alltför sällan som den normalt vindsnabbe Sturridge framstår som en funktionshindrad när han springer jämsides med Per Mertesacker.

Jag har insett att det inte är spelet det är fel på utan att det är jag som gör en eller flera saker brutalt fel, då mitt 83-ratade lag var och varannan match åker på smörj med 5-0 av lag som lika gärna skulle kunna vara tagna från korpfotbollen, och nu söker jag därför råd hos mer erfarna FIFA-spelare, om någon har ett par konkreta tips som skulle kunna hjälpa mig upp ur askan, för just nu är det inte speciellt roligt att spela.

Mvh

Byt ut Xhaka mot Matic.

En grej som ALLTID funkar när mitt a-lag som är fullproppat med stjärnor från Bundesliga bestämmer sig för att bli sämre än korpenspelare och lika sega och klumpiga som en långtradare är att byta till mitt b eller c-lag. Då går det plötsligt mycket bättre än vad det nånsin har gjort med a-laget trots att spelarna inte är ens i närheten lika bra.

Skaffa ett b-lag är mitt tips. Går att plocka ihop ett väldigt bra Serie A-lag för småpengar.

Sen kan du kanske testa att spela 4-4-2 med 2 CDMs om du känner att du blir överkörd. Lite så jag brukar göra. Brukar spela antingen 4-2-3-1 eller 4-1-2-1-2. Känner jag att motståndaren kör lite alltför hårt på press, högt tempo och att jag har läget under dålig kontroll så ändrar jag till 4-4-2 och kör possession för att lugna ner spelet ordentligt. Possession, drar ner på risktagandet och väntar tills h*n flyttar upp laget en bit, då försöker jag slå till. Vägrar h*n flytta upp laget, pressa och deformera sin struktur så håller jag helt enkelt i bollen och letar efter säkra passningsvägar uppåt. Tar det stopp så passar jag tillbaka och börjar om igen. Det funkar mot de allra flesta eftersom tålamodet börjar ryka efter en stund. Var inte rädd för att passa tillbaka när du känner att du inte kommer komma nånstans istället för att försöka med en svår pass eller göra en rambo och springa igenom allt med en gubbe vid sammlat försvar.

Och vad gäller försvar så se till att inte tappa strukturen genom att pressa och springa efter som en galning om du nu gör det. Det är alltid bättre att stå framför motståndaren och bollen än att springa efter och jaga. Är bollen i motståndarens halva så brukar jag oftast inte pressa. När bollen är vid mitten börjar pressingen. Använd gärna anfallarna och yttrarna i försvaret. Visst tappar man fitness, men tjänar stabilitet. Är de omsprungna så griper du in med mittfältare men försök se till att inte bli den som hamnar efter. Du ska absolut inte springa upp och pressa med backar. Hamnar din backlinje i strid med h*ns frontlinje så ska du falla tillbaka. Detta brukar oftast resultera i ett dåligt långskott. Att dribbla sig förbi eller slå en genomskärare blir mycket svårare när man faller tillbaka än om springer mot h*n.
Citera
2016-10-18, 06:37
Medlem
Woooqes avatar
Läser här lite sporadiskt så det har säkert skrivits innan men tänkte på dom Sbc "hybrid nations" och "hybrid leagues"
Nån här som sitter på dom trupperna och kan länka?😊 Riktigt fina priser ju
Senast redigerad av Woooqe 2016-10-18 kl. 06:39. Anledning: .
Citera
2016-10-18, 07:03
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Woooqe
Läser här lite sporadiskt så det har säkert skrivits innan men tänkte på dom Sbc "hybrid nations" och "hybrid leagues"
Nån här som sitter på dom trupperna och kan länka?😊 Riktigt fina priser ju

Finns massor av förslag på Futhead. Gå in där och sök efter sbc.

--------

Går det inte att göra SBC via dator i browser? Jag kanske är retarded, men jag hittar inte menyvalet för att gå in på SBC. Kan "bara" göra det via mobilappen och spelet.
Citera
2016-10-18, 07:25
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grahnen
Haha fyfan va gött Själv fick jag en rätt dyr silver korean, Mascherano, Fekir o några till som var värda 1-2k. Räknade snabbt o mina 4 packs var väl värda runt 30k totalt. Känns ändå OK! Ingen Dybaka... fick tillbaka en del av utgifterna iaf!

Man ska väl inte se det som att man räknar hem affären ekonomiskt. Ett bra kort + packs för en i sammanhanget låg investering, därför är det en bra affär. Att jag gick plus var bara en bonus.

-----

Vad tror ni om helgens Marquee Matchups? Jag gissar på följande:

Valencia - Barcelona
Stormöte mellan två klassiska lag. Ingen särskild rivalitet eg.

Milan - Juventus
Ett riktigt klassiskt rivalmöte. Blir det Marquee borde denna vara med.

Feyenoord - Ajax
Holländska klassikern. Känns given.

Celtic - Rangers (dock i någon cup)
The Old Firm. Given, om det inte vore för att de möts i en cup. Osäker på denna.

Wolverhampton - Leeds
Ingen egentligen motivering annat än att EA gillar att kasta in skruvbollar ibland. Detta är två klassiska lag brevid varandra i tabellen.

Jag tror inte det blir Chelsea - Man Utd då United var med i denna veckas matchup.

Någon som har fler förslag?
Citera
2016-10-18, 08:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Man ska väl inte se det som att man räknar hem affären ekonomiskt. Ett bra kort + packs för en i sammanhanget låg investering, därför är det en bra affär. Att jag gick plus var bara en bonus.

-----

Vad tror ni om helgens Marquee Matchups? Jag gissar på följande:

Valencia - Barcelona
Stormöte mellan två klassiska lag. Ingen särskild rivalitet eg.

Milan - Juventus
Ett riktigt klassiskt rivalmöte. Blir det Marquee borde denna vara med.

Feyenoord - Ajax
Holländska klassikern. Känns given.

Celtic - Rangers (dock i någon cup)
The Old Firm. Given, om det inte vore för att de möts i en cup. Osäker på denna.

Wolverhampton - Leeds
Ingen egentligen motivering annat än att EA gillar att kasta in skruvbollar ibland. Detta är två klassiska lag brevid varandra i tabellen.

Jag tror inte det blir Chelsea - Man Utd då United var med i denna veckas matchup.

Någon som har fler förslag?

Läste i något forum där läste jag samma förslag som du skrev, även PSG - Marseille. Svårt veta hur dem tänker. Jag köpte på mig ett 20-tal Rangers och Celtic spelare häromdan. Såg att det är Old Firm, kändes stensäkert. Nu att det är cup, det visste jag inte. Känns inte lika säkert då? Vet inte hur dem tänker där. Köper eventuellt på mig lite mer spelare där, om inte annat så lär det komma med nästa "riktiga" Old Firm i ligan. Kollade nu, den är på nyårsafton... så ett tag kvar. Hoppas den kommer med i Marquee till helgen då.

Många som har tagit profit av Marquee-matcherna? Finns mycket coins att tjäna där va? Alla typer av spelare som går åt?
Citera
2016-10-18, 08:43
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grahnen
Läste i något forum där läste jag samma förslag som du skrev, även PSG - Marseille. Svårt veta hur dem tänker. Jag köpte på mig ett 20-tal Rangers och Celtic spelare häromdan. Såg att det är Old Firm, kändes stensäkert. Nu att det är cup, det visste jag inte. Känns inte lika säkert då? Vet inte hur dem tänker där. Köper eventuellt på mig lite mer spelare där, om inte annat så lär det komma med nästa "riktiga" Old Firm i ligan. Kollade nu, den är på nyårsafton... så ett tag kvar. Hoppas den kommer med i Marquee till helgen då.

Många som har tagit profit av Marquee-matcherna? Finns mycket coins att tjäna där va? Alla typer av spelare som går åt?

Kollar man på veckans Marquee så är alla ligamatcher. Vet ej om det är ett krav från EAs sida... men hade Old Firm varit liga hade jag varit 100% - under förutsättning att det blir Marquee. Jag har också köpt på mig lite Rangers/Celtic och går de inte denna gång så blir det nästa, liten investering ändå.

Tack för tipset om PSG. Blir några Marseillespelare då.

Jag har inte hittills cashat in på Marquee men det känns som en ganska säker investering. Om man köper fel spelare går de ganska snabbt att sälja av till minimal förlust. Det är bara tiden som investerats. Om man däremot träffar rätt - då kommer värdelösa non-rare säljas för flera tusenlappar styck, det är jag säker på. Dessutom får man ju själv en jävla skjuts till packsen om man lastat på sig ett par.

En fallgrop är dock formationen. Om EA väljer en formation utan t.ex. ytterbackar eller wingers, då blir de korten inte alls lika attraktiva. Det går att sätta RM som RB och RB som RM t.ex. för hyfsad kemi, men de korten kommer inte alls stiga i värde. Säkra investeringar är därför mittbackar mittfältare och strikers.

----

Jag är i valet och kvalet om Djurgården - Bajen. Bajenspelarna kostar 10k, Djurgården ca 2k. Ur ett perspektiv - för 12k får jag en draft token och ett premium silver pack. Kan ju tyckas vara helt ok. Men 10k för en värdelös bronsspelare... det tar emot.
Citera
2016-10-18, 08:44
Medlem
RolfRolands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Går det inte att göra SBC via dator i browser? Jag kanske är retarded, men jag hittar inte menyvalet för att gå in på SBC. Kan "bara" göra det via mobilappen och spelet.

Stämmer.
Citera
2016-10-18, 09:33
Medlem
Har spelet blivit patchat något ännu? Tyckte det var kul innan spelsläpp med sbc och trading osv, men blev knappt 15 matcher online innan jag tröttnade på det. Spelat endel offline mot kompisar men tycker spelet känns trasigt där också. Gör i princip bara mål på samma sätt, långskott centralt utifrån straffområdet och inläggsmål.
Citera
2016-10-18, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jaackie
Har spelet blivit patchat något ännu? Tyckte det var kul innan spelsläpp med sbc och trading osv, men blev knappt 15 matcher online innan jag tröttnade på det. Spelat endel offline mot kompisar men tycker spelet känns trasigt där också. Gör i princip bara mål på samma sätt, långskott centralt utifrån straffområdet och inläggsmål.

hur blir det normalt mål i en fotbollsmatch menar du?
Citera
2016-10-18, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av franki
hur blir det normalt mål i en fotbollsmatch menar du?

tycker också att målen i 17 ser likadana ut, inlägg och nick, eller att hålla in skottknappen utan nån aning om var bollen kommer hamna mitt framför mål utanför straffområdet.. för dålig variation och för lite otippade bollar som går in
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in