2017-07-24, 00:02
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grahnen
Dina lag såg jävligt fina ut, inget att invända emot egentligen. Tror de e värt köra Silva/Subasic. I den positionen du har Isco så är han nog ett bra val. Spelat med hans 90-kort som CAM och de va ett riktigt fint kort. Manu tyckte jag precis som du va sådär. Testade även TOTS Aspas som ser bra ut som CAM men fick inte ut mycket av honom. Spelade dock max 10 matcher med honom. Annars är väl sista alternativet som ser bra ut TOTY Iniesta. Lite dyrare dock, 130k mer...

Andralaget ser stabilt ut det med! Idel bra kort skulle jag säga. Inte testat Zlatan men skulle va kul o testa på, har nog svårt med en striker utan fart. Är inte speciellt bra på skills utan fart och styrka föredrar jag. TOTS Lukaku är ett monster! Kanes TOTS ser fint ut med, brukar ha svårt att möta honom också, brukar förvisso va jobbigt möta Zlatan också

Iniesta har jag hatat i ett par upplagor nu. Passningssäker javisst men liten och klen och ingen vidare stamina. Lite samma med Messi för mig ärligt talat.

Du länkade så pass många lag och spelare att det är svårt att recensera allt, men ett par av dem har jag testat iaf:

Messi - för lite speed, för enfotad, för klen. Fantastisk spelare rätt använd men inte för mig. För lite bang for the buck.
Thiago - Kanske är hans bästa kort magiskt, men de jag testat har för usel stamina. Plus svår att hybrida in.
Xabi - Ej testat men stamina-issuen har höjts av Raxie.
Keita - Testat hans sista IF-kort och tyckte inte alls han var så dominant bollvinnare som jag hoppats. OK, inte mer. Men på papper ser kortet fenomenalt ut.
Perrin - En av mina tidiga favoriter, körde hans SBC-kort länge. Funkade över förväntan. Gillar spelare med tydliga visuella attribut (hans gråa hår) så man snabbt kopplar vem man styr. (har jag bollen med Mane eller Kante - ska jag passa eller löpa mot kortlinjen? - går jag på med Bailly eller Kante, dvs har jag lämnat en lucka i mittförsvaret eller inte?). Fånigt kanske men sånt gör att jag gillar spelare som Renato, Zlatan, Perrin.
Pique - Kört kortet. Inget märkvärdigt men gjorde det han skulle.
Citera
2017-07-24, 09:39
Medlem
NilssooonSs avatar
Har lyckats få mitt konto låst av EA för överföring av coins mellan två konton.. någon som har erfarenhet av detta och vet vad man bör skylla på för att de ska låsa upp det?
Citera
2017-07-24, 14:42
Medlem
EnLitenFryss avatar
Vann DKT efter att ha mött fyra väldigt mänskliga motståndare på första dagen. Var det klart bättre laget i alla matcher men det lyckades ändå bara bli 1-0 i finalen efter en kavalkad av missar från mina spelare. Ja, jag skyller på spelarna.

Jag spekulerar i att min bronsbänk som sänkte lagets overall till 84 spelade stor roll när jag drogs mot väldigt humana lag (och spelare). Dyraste spelaren var Premium SBC Shaarawy, resten var typ NIF-kort.

--------

I appen såg jag en liten banner om att "best of SBCs" kommer varje onsdag. På onsdag bör det alltså komma en ny uppsättning SBCer från året som gått. Har ni några tankar om vilka som kan tänkas komma? POTM Son (89 overall) känns given med tanke på hur många som körde kortet när det kom. POTY Alli och POTY Kante känns också troliga. Har ni några andra kandidater?

-----------

Någon som testat FUTTIES Shaw? I valet och kvalet om jag ska lägga de 8k som krävs för ett 84-kort så jag får honom. Har ju redan TOTS Alonso som jag är kanon-nöjd med, men Shaw kan vara ett budget-alternativ om jag vill använda slantarna på annat kort. Fint med stark länk till Smalling också.
Citera
2017-07-24, 15:55
Medlem
Tack för input gubbs! Raxie, Krokofant & Frysen.

Efter en del funderande så blir det nog två jämnbra lag. En variant av första laget med Messi och Ronaldo: https://www.futbin.com/17/squad/5227695

Kände mig lite osäker på att fixa en untradeable SBC Alonso för ~250k om jag inte riktigt gillar han och TOTS Thiago. Blir TOTS Isco och TOTS N'Zonzi istället, samt bytt ut TOTS Marcano till TOTGS Varane. Får se hur Messi är, har ju gillat Mertens och Giovincio som är i samma storlek som honom. Kul o testa i vilket fall.

Sen blir det PL/England-laget: https://www.futbin.com/17/squad/5209926

Väldigt sugen på att testa Eriksen, Mané, Sinclair och Kane. Birthday Cole känns väl inte helt hundra men behövs en engelsk vänsterback för kemin till Sinclair. Duger nog.

Funderat lite på om jag skall göra end of an era Gerrard istället för TOTS Alli, vad tros om det? Någon som testat något av dem korten? Mötte Gerrard en match igår och han dundrade in två jävla långskott... men samma där, lite osugen på att lägga ~250k på en untradeable.

Håller med sig ändå angående skönt med spelare som sticker ut, man kan bli osäker ibland. Men nu har jag att den som är bollförande har sitt namn visat ovanför. Problemet kvarstår dock när spelare runtomkring tar löpningar där man inte ser namn, när man har flera spelare som kan va liknande. Spelat med Luiz nu senaste o där är det inga tvivel om var han är på planen
Senast redigerad av grahnen 2017-07-24 kl. 15:58.
Citera
2017-07-24, 16:46
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:

Efter en del funderande så blir det nog två jämnbra lag. En variant av första laget med Messi och Ronaldo: https://www.futbin.com/17/squad/5227695

Kände mig lite osäker på att fixa en untradeable SBC Alonso för ~250k om jag inte riktigt gillar han och TOTS Thiago. Blir TOTS Isco och TOTS N'Zonzi istället, samt bytt ut TOTS Marcano till TOTGS Varane. Får se hur Messi är, har ju gillat Mertens och Giovincio som är i samma storlek som honom. Kul o testa i vilket fall.

Väldigt sugen på att testa Eriksen, Mané, Sinclair och Kane. Birthday Cole känns väl inte helt hundra men behövs en engelsk vänsterback för kemin till Sinclair. Duger nog.

Funderat lite på om jag skall göra end of an era Gerrard istället för TOTS Alli, vad tros om det? Någon som testat något av dem korten? Mötte Gerrard en match igår och han dundrade in två jävla långskott... men samma där, lite osugen på att lägga ~250k på en untradeable.

Håller med sig ändå angående skönt med spelare som sticker ut, man kan bli osäker ibland. Men nu har jag att den som är bollförande har sitt namn visat ovanför. Problemet kvarstår dock när spelare runtomkring tar löpningar där man inte ser namn, när man har flera spelare som kan va liknande. Spelat med Luiz nu senaste o där är det inga tvivel om var han är på planen

Från lagen att döma verkar din MVP vara din CAM? Både Isco och Eriksen köps i sina dyraste varianter. För mig är det som jag sagt tidigare min LW - därför hade jag i dina skor köpt lite billigare varianter av tex Isco, Eriksen, Alli, Kante och istället försökt uppgradera Ronaldo och Messi till special-kort. Kanske bytt ut en av dem till Neymar om pengarna inte räcker då jag prioriterar pace.

Annars inte mycket att anmärka på. Har spelat mycket POTM Kane och även om han för det mesta är bra vill jag testa en spelare med mer bling. Han är en klockren avslutare och stor och stark.

Sinclair känns som en chansning. I den positionen måste jag själv ha topp-kvalitet. Skriv gärna en recension!
Senast redigerad av EnLitenFrys 2017-07-24 kl. 16:50.
Citera
2017-07-24, 16:47
Medlem
Raxies avatar
Citat:

Jag körde lite WL i helgen nu för en gångs skull!

Torskade dom första 7 - vilket kan ha berott på onykterhet, trötthet eller oskärpa!

Hursom så körde jag med Dendoncker och Lewa som subs (jag kör 2, och sen konditionskort på mina målvakter för att alltid ha 99 i kondition på mina spelare) under fredagen och skaffade sen Gerrard på lördag morgon och böt ut båda mina CMs (D. Luiz & X.Alonso) i 70e och då var dom helt slut - men då sparade jag inte på krutet med dom heller.

I det andra laget bytte jag in Dendoncker om jag ledde och Gerrard om jag låg under (Kanté och Stindl orkar springa mer)

Och från och med det så vann jag 11 och förlorade 3 - så nog fasen blev det skillnad. Fin passningsfot på Liverpool-legendaren!

Behöver en ~90k för att kunna byta ut Dendoncker mot Lampard - men det kommer jag också göra.
Citera
2017-07-24, 18:30
Medlem
Raxies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Vann DKT efter att ha mött fyra väldigt mänskliga motståndare på första dagen. Var det klart bättre laget i alla matcher men det lyckades ändå bara bli 1-0 i finalen efter en kavalkad av missar från mina spelare. Ja, jag skyller på spelarna.

Jag spekulerar i att min bronsbänk som sänkte lagets overall till 84 spelade stor roll när jag drogs mot väldigt humana lag (och spelare). Dyraste spelaren var Premium SBC Shaarawy, resten var typ NIF-kort.

--------

I appen såg jag en liten banner om att "best of SBCs" kommer varje onsdag. På onsdag bör det alltså komma en ny uppsättning SBCer från året som gått. Har ni några tankar om vilka som kan tänkas komma? POTM Son (89 overall) känns given med tanke på hur många som körde kortet när det kom. POTY Alli och POTY Kante känns också troliga. Har ni några andra kandidater?

-----------

Någon som testat FUTTIES Shaw? I valet och kvalet om jag ska lägga de 8k som krävs för ett 84-kort så jag får honom. Har ju redan TOTS Alonso som jag är kanon-nöjd med, men Shaw kan vara ett budget-alternativ om jag vill använda slantarna på annat kort. Fint med stark länk till Smalling också.

Tänker att David Luiz & Torres år givna.

POTM-Lukaku och resten av jul-SBC-killarna lär väl ligga bra till!
Citera
2017-07-24, 18:38
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raxie
Jag körde lite WL i helgen nu för en gångs skull!

Torskade dom första 7 - vilket kan ha berott på onykterhet, trötthet eller oskärpa!

Hursom så körde jag med Dendoncker och Lewa som subs (jag kör 2, och sen konditionskort på mina målvakter för att alltid ha 99 i kondition på mina spelare) under fredagen och skaffade sen Gerrard på lördag morgon och böt ut båda mina CMs (D. Luiz & X.Alonso) i 70e och då var dom helt slut - men då sparade jag inte på krutet med dom heller.

I det andra laget bytte jag in Dendoncker om jag ledde och Gerrard om jag låg under (Kanté och Stindl orkar springa mer)

Och från och med det så vann jag 11 och förlorade 3 - så nog fasen blev det skillnad. Fin passningsfot på Liverpool-legendaren!

Behöver en ~90k för att kunna byta ut Dendoncker mot Lampard - men det kommer jag också göra.

Är det OCDn som gör sig påmind eftersom du löser Lahm, Alonso, Gerrard och Lampard trots din inledande kritik mot korten?

Jag funderar också på att lösa några av dem men chillar till futties är över och priserna förhoppningsvis går neråt.

Noterade för övrigt att Scream-kortet jag vann i DKT är tradable. Fick Sneijder som säljer för 25k. Tänkte sitta på det en stund i hopp om att det kan användas i Sbc.

Tack för input kring best of Sbc! Knepigt läge vad gäller investeringar när alla IF-kort redan ligger så högt. Har sparat tre IF-kort köpta billigt ifall det kommer ett kort jag måste ha, resten har jag sålt till fin profit.
Citera
2017-07-24, 19:17
Medlem
Vilken dag/tid är bäst att sälja sina spelare?
Vilken dag/tid är bäst att köpa nya spelare?

Tänkte byta ut halva mitt lag och räknar med stor förlust i TAX, men tänkte försöka minska förlusten pga sälja under fel dag/tid.
Citera
2017-07-24, 19:31
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flankert
Vilken dag/tid är bäst att sälja sina spelare?
Vilken dag/tid är bäst att köpa nya spelare?

Tänkte byta ut halva mitt lag och räknar med stor förlust i TAX, men tänkte försöka minska förlusten pga sälja under fel dag/tid.

Beror helt på korten men... Torsdag kväll sälja, söndag kväll köpa.

Har noterat att priserna generellt ligger lite högre tidiga morgnar så då kan det vara läge att lägga ut dyra kort också.

----

Fick en plats i WL för att jag var bland de bästa 25% som inte kvalificerade förra helgen. Jag som vann DKT idag... suck. Jaja, skönt med scream-kortet iaf.
Citera
2017-07-24, 20:31
Medlem
Raxies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Är det OCDn som gör sig påmind eftersom du löser Lahm, Alonso, Gerrard och Lampard trots din inledande kritik mot korten?

Jag funderar också på att lösa några av dem men chillar till futties är över och priserna förhoppningsvis går neråt.

Noterade för övrigt att Scream-kortet jag vann i DKT är tradable. Fick Sneijder som säljer för 25k. Tänkte sitta på det en stund i hopp om att det kan användas i Sbc.

Tack för input kring best of Sbc! Knepigt läge vad gäller investeringar när alla IF-kort redan ligger så högt. Har sparat tre IF-kort köpta billigt ifall det kommer ett kort jag måste ha, resten har jag sålt till fin profit.

Mycket OCD - men inte bara! Mixtrade ju runt en hel del för att få ihop andralaget som tvunget skulle innehålla Son, Luiz & Eriksen och landade tillslut i en Ligue 1-del som jag inte var helt nöjd med och där dök Lahm upp som en perfekt kompis till TOTS-Robben som jag testat innan och gillat skarpt! märker knappt att han är enfotad!

Men där var ju Alonso en riktig chansning, men en rätt billig sådan! Och han är Verkligen ingen 90-minutersspelare, ens nästan!

Sen är ju Lamps min absoluta favoritspelare genom alla tider - möjligtvis Z undantaget. Så där är det ju bara för nostalgin - och Gerrards kort är typ den perfekta subben, så det vat ju bara att göra den med!

Kuyt däremot blir det inget med!

Och inte Totti heller om jag inte packar Messi eller Ronaldo i mitt fina megapack på torsdag! Och det lär ju inte hända!

Vad får du ihop tillslut? Måste ju blir jäkligt maffigt det du fått ihop efter futties?
Citera
2017-07-24, 20:36
Medlem
Hjälp en gammal fifa kille, när kommer LM futties att tillkännages
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här