Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-30, 08:03
  #14305
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hjeaeee
Kan starkt rekommendera Keane TOTS förresten. Fick han i ett EPL-upgrade pack, kör han i mitt andralag, han är riktigt bra. Snabb, stark men ändå rörlig. Bra med bollen också.

Packade honom också under förra veckan och kör med honom i väntan på att priset ska gå upp. Riktigt bra kort, han och Smalling har egentligen det mesta en mittback ska ha.

Citat:
Ursprungligen postat av sonofnature
tänker mer på att dom krossar ner min spelare i marken som en fluga, men förstår hur du menar.

Det går att tackla tillbaka som offensiv spelare genom att dutta på shield-knappen. Guide här: https://www.youtube.com/watch?v=pBkUJKiC10Y

Jag lärde mig detta bara för någon vecka sedan, nu använder jag det regelbundet i mitt anfallsspel. Tidigare var mina bollhållare "sitting ducks" för försvararna, de bara tryckte bort mina spelare. Nu trycker jag tillbaka och vinner många situationer som jag tidigare förlorade.

Citat:
Ursprungligen postat av Raxie
Har typ samma, i skrivande stund är den 9,918,726.

I övrigt håller jag med om turneringarna, tycker helt klart att det är ett bra koncept med en untradeable Bra spelare som reward. Så borde dom ha gjort hela året, med lite lägre ratings i början såklart, så hade jag struntat i att spela divionsspel helt ^^

Hade funderingar på att sälja av det jag med, men ångrade mig. Min klubb är ju Est. Jul 2011.. så är ju Snudd på FUT Founder och har ingen lust att riskera ban ifall jag lirar fler upplagor.

Så det får helt enkelt bli så att Hela mitt FUT Generations-lag nu kommer bestå av spelare från FUT17.

Bra tanke om vad man riskerar med att sälja, hade inte tänkt på det. Inte värt de hundralappar det handlar om.
Citera
2017-05-30, 10:09
  #14306
Medlem
EnLitenFryss avatar
Läge att sälja av guld-mexar och LA Galaxy-spelare på XBOX. Sålde Dos Santos igår för 7k, Alessandrini för 8k (silver rare i LA Galaxy) pga SBC som släpptes igår. Löjligt hur hajpade priserna blev, tippar det har med att det varit så lite SBCer sista tiden + folk har slutat spela + de som spelar har kört sina kort i untradable, repeatable SBC.

För mig är det ingen brådska, fixar den SBCn i nästa vecka när priserna dykt till normalare nivåer.

Frågetecknet är ju bara helgens MM, om det kommer vara MLS då vilket gör att spelarna inte går ner så mycket. Liga MX avslutades i varje fall igår, så inte troligt att det kommer MM därifrån. Om det inte är någon cupfinal jag missat...
Citera
2017-05-30, 11:24
  #14307
Medlem
någon som har tips på TOTS eller andra kort som är mycket prisvärda just nu? Både spelmässigt samt tradingmässigt på hyfsat korttid

Gärna Bundesliga, PL, Laliga (dock inga TOTS kort ännu, väntar på det)

Har ca 3 miljoner att leka med. PS4
Citera
2017-05-30, 11:28
  #14308
Medlem
Hej!

Jag har ett stort problem när jag lirar Ultimate Team. När jag spelar FUT Champions bryts 9/10 matcher för att jag har tappat uppkopplingen till servarna. Det känns märkligt då jag aldrig har haft några problem tidigare och när jag spelar säsong online så har detta aldrig inträffat. Signalstyrkan som visas när man väljer tröjor är alltid hög.

Är det någon som har haft samma problem eller vet om jag kan ändra någon inställning som kan hjälpa mig?
Citera
2017-05-30, 11:55
  #14309
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niva94
Fick Azpi i ett EPL premium pack så testade honom först som MB, funkade inte alls för mig tyvärr.. han är för kort o klen i den positionen enligt mig. Bytte till CDM och där har han varit lysande, läser spelet bra och bryter många passningar. Funkar utmärkt med 7 kemi!

Okej tack för recensionen Får testa honom o se vad jag tycker. Kan tänka mig att hans längd kan bli ett problem.
Citera
2017-05-30, 12:00
  #14310
Medlem
EnLitenFryss avatar
Detta spel alltså. Leder med uddamålet i förlängningen och har bollen. Han gör en idiot-satsning glidtackling bakifrån. Ingen frispark, han bryter, får en chans att kvittera och vinner sen på straffar. Fy fan.

----------

Köpte Thiago idag men hans stamina är usel. Kroknar totalt sista kvarten. Finns det ingen chem style som påverkar stamina? Kan inte ha mittfältare som checkat ut i slutet av matchen.
Citera
2017-05-30, 12:10
  #14311
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Detta spel alltså. Leder med uddamålet i förlängningen och har bollen. Han gör en idiot-satsning glidtackling bakifrån. Ingen frispark, han bryter, får en chans att kvittera och vinner sen på straffar. Fy fan.

----------

Köpte Thiago idag men hans stamina är usel. Kroknar totalt sista kvarten. Finns det ingen chem style som påverkar stamina? Kan inte ha mittfältare som checkat ut i slutet av matchen.

Just stamina och composure går inte att förändra med chem style. Jag tror till och med att composure inte ändras alls under spelets gång oavsett hur många specialkort spelaren får.
Citera
2017-05-30, 13:10
  #14312
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niva94
Just stamina och composure går inte att förändra med chem style. Jag tror till och med att composure inte ändras alls under spelets gång oavsett hur många specialkort spelaren får.

Tack. Då blir det till att byta ut. Sugen på Keita men känns som onödigt mycket pengar, när jag inte tänkt ha något Bundesligalag egentligen. Bara det att Lewa har gjort det så bra att jag gärna kör med honom för stunden. Landar nog på TOTS Fabian, det kortet ser väldigt prisvärt ut.
Citera
2017-05-30, 16:29
  #14313
Medlem
EnLitenFryss avatar
Vissa matcher alltså...

https://vimeo.com/219523310
Citera
2017-05-30, 20:21
  #14314
Medlem
Al Soma ser ju helt galen ut.

https://www.futbin.com/17/player/18787/al-soma

Engine på honom har man en fin supersub. 192 lång high/low beats offsidetrap. 99 balans 95 agility 98 acc 96 styrka 4*4
Citera
2017-05-30, 21:37
  #14315
Medlem
Orkar inte vänta på fler tots och tänkte slösa mina coins nu. Har aldrig provat 5221 men ser intressant ut då jag gillar att spela brett och passa runt.

https://www.futbin.com/17/squad/4257600

Någon som har en bättre idé för runt 2 millar? eller någon spelare som inte alls funkar i mitt lag?
Citera
2017-05-30, 22:14
  #14316
Medlem
Kör just nu ett Bundesliga lag istället för Serie A. Fyfan vad Sokratis IF är bra.
http://www.futhead.com/17/squads/6623795/

Så ser mitt lag ut. Har 150 tusen som bara ligger. Funderar på att skaffa Neuer eller Reus, alternativt byta ut Lahm mot någon bättre. Någon som har någon input?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback