2017-07-24, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Från lagen att döma verkar din MVP vara din CAM? Både Isco och Eriksen köps i sina dyraste varianter. För mig är det som jag sagt tidigare min LW - därför hade jag i dina skor köpt lite billigare varianter av tex Isco, Eriksen, Alli, Kante och istället försökt uppgradera Ronaldo och Messi till special-kort. Kanske bytt ut en av dem till Neymar om pengarna inte räcker då jag prioriterar pace.

Annars inte mycket att anmärka på. Har spelat mycket POTM Kane och även om han för det mesta är bra vill jag testa en spelare med mer bling. Han är en klockren avslutare och stor och stark.

Sinclair känns som en chansning. I den positionen måste jag själv ha topp-kvalitet. Skriv gärna en recension!

Helt korrekt! Har allt som oftast lagt mest krut på min CAM/CF och ST. I och med att jag kört med TIF Hazard och nu senare TOTS Hazard så har han varit min dyraste, ihop med TOTS Nainggolan. Men det är min CAM och ST som står för merparten av min poängskörd. Därav vill jag även nu lägga en stor andel på den positionen. Testar så här så får jag se sen. Räknade på det Lite precis om jag i nuläget säljer och köper till lägsta bin så kommer jag efter mina två lag ha kvar 660 000 coins. Hoppas kunna sälja för lite dyrare än BIN och sedan köpa till lägre så blir budgeten lite större.

Kanske att jag satsar på neymars 97-kort då, istället för Ronaldos kort. Ser mycket fint ut! Beror på hur det funkar med hans och Messis vanliga kort. Om jag inte minns fel så kör väl du eller har kört, Neymar till höger på lägre kemi? Vilket kort isåfall?

Ja Sinclair blir en chansning. Sett en hel del positiva recensioner på honom på YouTube. Har bra stats för en billig peng! Kommer nog kännas att jag går från Hazard till honom på kanten. Hoppas att han överraskar, annars får väl min överblivna budget gå dit. Bygga om vänsterkanten där.

Dröjer nog innan jag köper lagen, vill sälja av mitt nuvarande till bra pris. Inte slänga ut för billigaste bin. Sen ser jag fan fram emot att jaga nya spelare till bra priser, tycker de e kul försöka snipa sig till kap. Finns rum för riktigt bra kap när man kommer upp i prisklass. Drog en fin när jag fick TOTS Nainggolan för 200k under hans dåvarande pris. Sen tog det förvisso någon vecka innan han gick ner till priset jag fick men men... kommer sälja med vinst där nu iaf.
Citera
2017-07-25, 00:59
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raxie
Mycket OCD - men inte bara! Mixtrade ju runt en hel del för att få ihop andralaget som tvunget skulle innehålla Son, Luiz & Eriksen och landade tillslut i en Ligue 1-del som jag inte var helt nöjd med och där dök Lahm upp som en perfekt kompis till TOTS-Robben som jag testat innan och gillat skarpt! märker knappt att han är enfotad!

Men där var ju Alonso en riktig chansning, men en rätt billig sådan! Och han är Verkligen ingen 90-minutersspelare, ens nästan!

Sen är ju Lamps min absoluta favoritspelare genom alla tider - möjligtvis Z undantaget. Så där är det ju bara för nostalgin - och Gerrards kort är typ den perfekta subben, så det vat ju bara att göra den med!

Kuyt däremot blir det inget med!

Och inte Totti heller om jag inte packar Messi eller Ronaldo i mitt fina megapack på torsdag! Och det lär ju inte hända!

Vad får du ihop tillslut? Måste ju blir jäkligt maffigt det du fått ihop efter futties?

Jag tänker lite så kring Gerrard och Z. Jag är inte säker på att jag älskar korten, men spelarna måste jag ju köra medan det går. Nästa års upplaga lär det bli tuffare. Gerrard kanske med som Icon och Z kommer ju med, men troligen klart sämre. Nu ska jag visserligen inte spela nästa upplaga förrän tidigast på våren, kanske inte alls, men man vill ju ha spelat dessa legender före de försvann från konsolen.

Mina lag kommer se ut typ så här när jag är färdig:
La Liga: https://www.futbin.com/17/squad/5233873
BPL fitness: https://www.futbin.com/17/squad/5233899

Inte säkert det blir exakt de varianterna av alla kort, beror på vad pengarna räcker till. Men det är vad jag har i åtanke.

Citat:
Ursprungligen postat av grahnen
Helt korrekt! Har allt som oftast lagt mest krut på min CAM/CF och ST. I och med att jag kört med TIF Hazard och nu senare TOTS Hazard så har han varit min dyraste, ihop med TOTS Nainggolan. Men det är min CAM och ST som står för merparten av min poängskörd. Därav vill jag även nu lägga en stor andel på den positionen. Testar så här så får jag se sen. Räknade på det Lite precis om jag i nuläget säljer och köper till lägsta bin så kommer jag efter mina två lag ha kvar 660 000 coins. Hoppas kunna sälja för lite dyrare än BIN och sedan köpa till lägre så blir budgeten lite större.

Kanske att jag satsar på neymars 97-kort då, istället för Ronaldos kort. Ser mycket fint ut! Beror på hur det funkar med hans och Messis vanliga kort. Om jag inte minns fel så kör väl du eller har kört, Neymar till höger på lägre kemi? Vilket kort isåfall?

Ja Sinclair blir en chansning. Sett en hel del positiva recensioner på honom på YouTube. Har bra stats för en billig peng! Kommer nog kännas att jag går från Hazard till honom på kanten. Hoppas att han överraskar, annars får väl min överblivna budget gå dit. Bygga om vänsterkanten där.

Dröjer nog innan jag köper lagen, vill sälja av mitt nuvarande till bra pris. Inte slänga ut för billigaste bin. Sen ser jag fan fram emot att jaga nya spelare till bra priser, tycker de e kul försöka snipa sig till kap. Finns rum för riktigt bra kap när man kommer upp i prisklass. Drog en fin när jag fick TOTS Nainggolan för 200k under hans dåvarande pris. Sen tog det förvisso någon vecka innan han gick ner till priset jag fick men men... kommer sälja med vinst där nu iaf.

Om de flesta av dina mål kommer på instick in i boxen på löpande spelare, som de flesta tycks göra - då är det nog vettigt att lägga en stor peng på CAM-positionen. Jag gör aldrig mål på det viset tyvärr, men släpper till en hel del.

Jag ska köra TOTS Neymar på RW. Detta eftersom jag inte var nöjd med Bale och vill ha in CR7 (men ej som striker då jag vill använda Suarez). Min kritik mot Messi skrev jag om i förra inlägget.

Sitter och spanar efter ett bra pris på Ronaldo. Lägsta än så länge är 1.7 mille. Lättare att snipa så dyra kort eftersom de inte säljer så många per dag, men inte sett så många fynd än så länge. Jag försökte själv sälja OTW Pogba i en dryg vecka. Fast jag oftast hade lägsta BIN tog det en rejäl stund att få honom såld. Förstår inte hur du kan få ett dyrt kort sålt för högre än lägsta BIN, vem köper?
Senast redigerad av EnLitenFrys 2017-07-25 kl. 01:01.
Citera
2017-07-25, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Om de flesta av dina mål kommer på instick in i boxen på löpande spelare, som de flesta tycks göra - då är det nog vettigt att lägga en stor peng på CAM-positionen. Jag gör aldrig mål på det viset tyvärr, men släpper till en hel del.

Jag ska köra TOTS Neymar på RW. Detta eftersom jag inte var nöjd med Bale och vill ha in CR7 (men ej som striker då jag vill använda Suarez). Min kritik mot Messi skrev jag om i förra inlägget.

Sitter och spanar efter ett bra pris på Ronaldo. Lägsta än så länge är 1.7 mille. Lättare att snipa så dyra kort eftersom de inte säljer så många per dag, men inte sett så många fynd än så länge. Jag försökte själv sälja OTW Pogba i en dryg vecka. Fast jag oftast hade lägsta BIN tog det en rejäl stund att få honom såld. Förstår inte hur du kan få ett dyrt kort sålt för högre än lägsta BIN, vem köper?

Börjar med att testa Messi så får jag se. Bale har jag som untradeable men är väl inte heller helt nöjd med honom. Haft mer användning av honom som avbytare sista 30. Kanske blir så att jag kör Neymar 97 sen på den kanten. Han är mer prisvärd än Ronaldo 97 nu som har gått upp till över 2m på ps4 nu, mot neymars 1,1-1,2m.

Nja, kanske är svårare få sålt dyrare spelare till överpriser. Har iaf fått sålt TOTS-versionerna av Marcos Alonso, Salah, Dendocker och Carvajal till överpris, men dem ligger ju inte så högt. Gäller väl bara att ha tur med lata folk som inte kollar priser så noga. Alternativt att det under ett kort period finns väldigt lite kort ute på marknaden och till lite högre priser. Fick sålt min TIF Hazard så i våras. Låg på runt 500 vanligtvis men under en kort stund var de få på marknaden och lägsta bin var upp emot 800 (om jag minns rätt siffra) Slängde ut min för lite över 750 tror jag och fick sålt inom nån minut. Sen typ en timme senare var priset tillbaka som vanligt. Hade nog ovanligt tur där dock.

Har tappar det helt spelmässigt. Tog ett uppehåll på 1 månad, efter de har jag spelat skit. Alternativt har alla andra blivit mycket bättre. Pendlade mellan div 1 och 2 innan. Vann 2:an lätt och åkte oftast ut 1:an direkt. Nu är det samma visa fast mellan div 2 och 3. Hoppas få lite "nytändning" med nya lag.
Citera
2017-07-26, 00:36
Medlem
Stjerna7s avatar
TOTS Lewa eller TOTS Auba?
Ibra bredvid och Del Piero bakom i 4312.
Citera
2017-07-26, 11:33
Medlem
Första gången jag känner att en Futties-spelare kan va lite intressant. En uppgraderad Florenzi som CM kan ju va fin! +80 på allt. Gillar hans IF starkt. Även Sissoko som CM känns okej, lite som SBC Moussa Dembele för att jämföra med någon. Passar klart bättre som CM än som RM. Lär väl tyvärr bli honom då han är PL.... Tredje valet på "out of position" känns väl inte lika attraktiv, Inaki Williams som ST. Det som sticker ut med hans nuvarande kort tycker jag är att han är en jävligt snabb ytter med bra längd. Lite för dåliga avslut som striker, men kanske funkar det med om han får bra upgrade på skott. Röstar nog för första gången på Florenzi nu.

Är detta sista Futties eller kommer det fler? Striker fattas väl med... kanke en offensiv innermitt också.
Citera
2017-07-26, 12:06
Medlem
Raxies avatar
Citat:
Första gången jag känner att en Futties-spelare kan va lite intressant. En uppgraderad Florenzi som CM kan ju va fin! +80 på allt. Gillar hans IF starkt. Även Sissoko som CM känns okej, lite som SBC Moussa Dembele för att jämföra med någon. Passar klart bättre som CM än som RM. Lär väl tyvärr bli honom då han är PL.... Tredje valet på "out of position" känns väl inte lika attraktiv, Inaki Williams som ST. Det som sticker ut med hans nuvarande kort tycker jag är att han är en jävligt snabb ytter med bra längd. Lite för dåliga avslut som striker, men kanske funkar det med om han får bra upgrade på skott. Röstar nog för första gången på Florenzi nu.

Är detta sista Futties eller kommer det fler? Striker fattas väl med... kanke en offensiv innermitt också.

Alla måste fasen avgå om inte Renato får en nominering!

Och då så får han absolut inte gå upp mot Kanté, Dembele eller nån annan från PL så han förlorar!

Är rätt besviken på Futties överlag :/ men känns väl kanske som att det inte var jag som var målgruppen - och att jag gick EoE-korten istället, så ska väl inte klaga trots att dom är staminatrasiga ut.

I övrigt frysen så ser ju det där avslutningslaget helt klart värdigt ut! blir ju lite att ha "varvat" spelet med det.

Se till att du hinner lira lite matcher också så får vi se om du kan hålla dig borta från FIFA18!

Jag har då inte bokat nåt än iaf!
Citera
2017-07-26, 12:37
Medlem
Citat:

Och då så får han absolut inte gå upp mot Kanté, Dembele eller nån annan från PL så han förlorar!

Är rätt besviken på Futties överlag :/ men känns väl kanske som att det inte var jag som var målgruppen - och att jag gick EoE-korten istället, så ska väl inte klaga trots att dom är staminatrasiga ut.

I övrigt frysen så ser ju det där avslutningslaget helt klart värdigt ut! blir ju lite att ha "varvat" spelet med det.

Se till att du hinner lira lite matcher också så får vi se om du kan hålla dig borta från FIFA18!

Ja det vore faktiskt väldigt konstigt, Renato borde väl vara självskriven till en nominering på någon position. Han vore fin att slänga in i andra halvlek någon gång. Inte spelat med honom själv men jobbig jävel att möta.

Ja lite samma här, inga spelare som lockat mig att använda som startspelare. Butland/Smalling/Shaw går emot att använda sig av. Yttrarna inte lockat mig heller. Får se vad de kokar ihop de sista.

Har hela tiden sagt att jag inte skall köpa fifa18, inte för att jag tröttnat eller så. Tycker detta FIFA-upplagan har varit de klart roligaste hittills på flera olika plan. Bara det att de suger så jävla mycket tid, speciellt i början när man skall trejda ihop ett kapital. Om jag väl skall spela så nöjer jag mig inte med ett halvdant lag. Vill kunna spela med de allra bästa eller iaf dem snäppet under. Samtidigt blir det inte mycket speltid över för andra spel, håller fortfarande på med Fallout 4 och har en handfull spel till jag gärna vill spela.

Meeeeen jag börjar kanske vända till att köpa ändå, kanske inte direkt. Försöka låna en polares exemplar direkt för stt starta igång spelet på konsolen för att kunna trejda under hösten lite. Köpa spelet lite senare. Hur går dina tankar då?
Citera
2017-07-26, 13:46
Medlem
Raxies avatar
Citat:
Ja det vore faktiskt väldigt konstigt, Renato borde väl vara självskriven till en nominering på någon position. Han vore fin att slänga in i andra halvlek någon gång. Inte spelat med honom själv men jobbig jävel att möta.

Ja lite samma här, inga spelare som lockat mig att använda som startspelare. Butland/Smalling/Shaw går emot att använda sig av. Yttrarna inte lockat mig heller. Får se vad de kokar ihop de sista.

Har hela tiden sagt att jag inte skall köpa fifa18, inte för att jag tröttnat eller så. Tycker detta FIFA-upplagan har varit de klart roligaste hittills på flera olika plan. Bara det att de suger så jävla mycket tid, speciellt i början när man skall trejda ihop ett kapital. Om jag väl skall spela så nöjer jag mig inte med ett halvdant lag. Vill kunna spela med de allra bästa eller iaf dem snäppet under. Samtidigt blir det inte mycket speltid över för andra spel, håller fortfarande på med Fallout 4 och har en handfull spel till jag gärna vill spela.

Meeeeen jag börjar kanske vända till att köpa ändå, kanske inte direkt. Försöka låna en polares exemplar direkt för stt starta igång spelet på konsolen för att kunna trejda under hösten lite. Köpa spelet lite senare. Hur går dina tankar då?

Resonersr egentligen precis likadant - tycker det är det överlägset bästa FIFA nånsin sett till innehåll. - Sjukt imponerad över att det inte ens känns dött nu i slutet på juli.

Men det suger en del tid och jag känner likadant. Ska jag lira FIFA18 så ska anledningen till att jag inte har TOTS-Ronaldo på slutet vara för att jag inte har lust och inte för att det är omöjligt coin-wise - och då är det en hel del tid som gäller.

Mycket möjligt att jag trillar dit, men tycker å andra sidan att spelet är som roligast i september-oktober när man bygger upp coinkapitalet - och egentligen som Allra roligast innan det ens släppt när jag försöker trejda ihop två skapliga hybrider inför startenn

Men ja, - har inte ens kommit igång med Fallout 4 och har hela Blood and Wine-expansionen kvar på Witcher 3!

Och min bättre hälft föredrar single player-spelen ;-) inte lika mycket svordomar! Och det spelar också in!
Citera
2017-07-26, 14:22
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:

Känns givet att det blir Sissoko och att han blir budgetkortet som powermittfältare i alla BPL-lag. Borde bli en CM (Renato?) och en ST (Musa?), sen är vi klara (?). Om det kommer någon WL med krav på at bara använda en nation kan ett lag med Butland, Smalling, Shaw och Sterling vara ganska elakt och relativt billigt. Om man nu löst alla, jag har skippat Sterling och Shaw.

Citat:

Jag är inne på grahnens linje ang FIFA18. Dels är jag missnöjd med EA generellt, men det stora motivet att hålla sig borta är att det konsumerar så oerhört med tid. Vakna mitt i natten, relista och kolla vad man sålt eller om det kommit någon ny SBC. Sitta på jobbet och buda hem hela ligor. Osv osv. Skönt att spela något som upptar mindre av tankeverksamheten på dagarna, skönt att slippa kolla appen varje kväll kl 19 osv.

Sen är detta första FIFA jag varit med sen starten på, jag ville se hur långt jag kunde nå om jag var med från början. Hur maxade lag jag kunde bygga utan att investera en krona utöver inköpet av spelet. Att ha lag i slutet med specialkort av Ronaldo, Suarez, Neymar, Hazard och ett antal TOTS-kort + att ha nått över 10 mille i trading profit, det anser jag är rätt så nära att "klara ut" spelet.

----

Btw, inget nytt WL i kalendern nästa helg. Inte kan det väl vara så att WL utgår, eller är det något superspecial på gång?
Citera
2017-07-26, 14:26
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Resonersr egentligen precis likadant - tycker det är det överlägset bästa FIFA nånsin sett till innehåll. - Sjukt imponerad över att det inte ens känns dött nu i slutet på juli.

Men det suger en del tid och jag känner likadant. Ska jag lira FIFA18 så ska anledningen till att jag inte har TOTS-Ronaldo på slutet vara för att jag inte har lust och inte för att det är omöjligt coin-wise - och då är det en hel del tid som gäller.

Mycket möjligt att jag trillar dit, men tycker å andra sidan att spelet är som roligast i september-oktober när man bygger upp coinkapitalet - och egentligen som Allra roligast innan det ens släppt när jag försöker trejda ihop två skapliga hybrider inför startenn

Men ja, - har inte ens kommit igång med Fallout 4 och har hela Blood and Wine-expansionen kvar på Witcher 3!

Och min bättre hälft föredrar single player-spelen ;-) inte lika mycket svordomar! Och det spelar också in!

+1 på det Single player som går att avbryta föredras också av sambon... själv har jag Deadpool och Arkham Knight på hyllan som väntar.

Jag kanske köper FIFA18 i april när det kostar 2-300kr men då blir det bara för gameplayet och för att jag varvat alla singeplayer-lir...

Jag var/är missnöjd med EA i stort, men content får man ge dem. De har hela tiden fyllt på med saker som gör att jag återkommer. Även om jag många gånger tycker deras val av content är snett så är det på det stora hela kul att man får spekulera och investera, plötsligt är ett värdelöst bronskort värt 10k.
Citera
2017-07-26, 17:20
Medlem
osnolssons avatar
https://www.futbin.com/17/squad/5251899

eller

https://www.futbin.com/17/squad/5251897
Citera
2017-07-26, 17:41
Medlem
Hej någon som har en grym formation med spelare från italienska ligan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in