Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-08-13, 17:21
  #121
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KeithRichards
Men vi tycks inte hamna där enligt opinionsmätningarna. (Du borde starta en tråd om de små borgerliga partiernas bakvatten... ) Och som sagt, många väljare kommer inte glömma att 7-klövern gynnade/gynnar välfärdsturister på svenska folkets bekostnad.


De "små borgerliga partierna" får allt hantera sitt bakvatten själva. De är för närvarande ganska ointressanta. Intressanta är för närvarande de tre stora maktfaktorerna regeringen, moderaterna och sverigedemokraterna. Där noterar jag i likhet med flera debattörer (varav många gillar SD) att partiet har hamnat i bakvatten.
Du kanske skulle fundera lite över ditt favoritpartis problem och möjligheter istället för att skälla på "budbäraren".
Citera
2016-08-13, 19:49
  #122
Medlem
KeithRichardss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av menelik
De "små borgerliga partierna" får allt hantera sitt bakvatten själva. De är för närvarande ganska ointressanta. Intressanta är för närvarande de tre stora maktfaktorerna regeringen, moderaterna och sverigedemokraterna. Där noterar jag i likhet med flera debattörer (varav många gillar SD) att partiet har hamnat i bakvatten.
Du kanske skulle fundera lite över ditt favoritpartis problem och möjligheter istället för att skälla på "budbäraren".
Jag har inte skällt på dig, bara gjort lite korrektioner.

Mitt favoritparti blir det som gör mest åt problemet med välfärdsturism till Sverige.
Citera
2016-08-14, 18:51
  #123
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kolgrill-ftw
Men för i helvete.
Ser du inte vad som har hänt senaste decenniet? Allians + rödgröna har ordnat detta. De insatta vet att de hållit på i 30 år. Vissa hävdar att det startade med Palme -76.
ALLA dessa partier UTOM SD bär skuld till vad som skett och sker. Och de gör allt i sann nordkoreastyle för att skyla sina misstag, eller rena ondska.
Vi svenskar gillar inte att bli förda bakom ljuset och rövknullade på allt.
Internet gör att det varje dag vaknar 500 personer som fått nog. Propagandaministeriet kämpar emot.
Varför i helvete skulle någon lita på patrasket i 7-klövern.

Jimmie kan heilande skita ned sig i morgonsoffan och jag kommer rösta på dom ändå.
Tills ett bättre alternativ finns eller SD suttit vid makten på riktigt och gjort bort sig så finns det bara SD att rösta på.
Annars är man sällsynt svagbegåvad och förtjänar all skit som händer i vårt land. Exkluderat ett antal gamlingar utan internet.

Och till de mest extrema stolpskotten i tråden. SD har senaste tiden ÖKAT i opinionen.
Men fantisera på ni.

Jag håller med dig.

Har tidigare röstat på Liberalerna och i grunden tror jag på liberala idéer som att en individ bör få göra det de vill, om det inte skadat andra.

Men en liberal idé är också att uppmuntra fri debatt och sanningsökande, inte åsiktskorridorer och propagandalögner.

Känner också att man måste rösta för att väga upp de gamla som alltid röstat på samma parti, eller de unga som bara läser typ metro och tittar på Tv4 och får en censurerad verklighetsbild.

Ser inte att SD skulle vara ett hot mot demokrati, världsfred osv. Kan de begränsa invandring och skärpa straffen, och förbättra välfärd, varför inte ge dem en chans. De andra partierna har inte gjort det.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback