2018-10-02, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Knappast! Man påstår att det är hög risk för manipulationer typ rymning på henne.

Det är säkerhetsklass 2 på både Ystad och Hinsan, finns ingen klass 1 anstalt för kvinnor.
Citera
2018-10-02, 21:56
Medlem
Zisselas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Yes, till Johanna,s stora förtret valde de att placera henne i Ystad.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/johanna-moller-placeras-i-ystad

Ja men jag menade om det verkställts än. När tv-dokumentären gjordes satt hon ju fortfarande på Hinsan.
Citera
2018-10-02, 23:14
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:

Precis. Har konstaterat genom att se på videos och läsa artiklar och böcker och studerat med handledning några år, vad forskare i hela världen, både psykiatriker och neuro-forskare har skrivit om psykopati. Senaste (?) rönen är att det genetiska är ca 30%. Resten, alltså runt 60% är miljöbetingat.

Så en liten unge med såna tendenser och i en familj som hela tiden bortser och slätar över dåligt beteende måste få en riktigt ordentlig styrning så fort man upptäcker det här. Typiskt i unga år är att ljuga, slåss och vara elak mot djur och anlägga bränder etc etc. För föräldrar är det nog enklast och känslomässigt att bortse från faktum eftersom det är deras egna barn. Men det är att göra barnet en otjänst.

Efter ca 10 års ålder är psykopatin så allenarådande och stadfäst hos barnet så det är i princip omöjligt att leda det på rätt väg i livet. Då har de redan lärt sig att kopiera andras beteende genom att härma känslor. De gör absolut INGENTING som inte gynnar dem själva. Altruism är nåt de bara tycker är löjligt.

Sorgligt men sant.

Dysfunktionella förebilder gör inte saken bättre heller... Och den funktionellt mordiska farmorn, eller hur det nu var.
Senast redigerad av Lonnrot 2018-10-02 kl. 23:30.
Citera
2018-10-03, 07:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zissela
Är hon flyttad från Hinsan?
Hon sitter nu på Ystadsanstalten, jag kollade på ratsit och merinfo också och då kom en bixadress upp till Ystad, så svar ja på din fråga.
Citera
2018-10-03, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Dysfunktionella förebilder gör inte saken bättre heller... Och den funktionellt mordiska farmorn, eller hur det nu var.

Farmodern? Vems farmor?
Citera
2018-10-03, 11:52
Medlem
Citat:
Farmodern? Vems farmor?

Johannas, enligt henne skjöt farmor ihjäl farfar:
" Min farmor skjöt min farfar pga att han hade strupcancer. Min farmor har alltid sagt till mig "Ingen Johanna får dö utav sjukdom". Som en häxa. Kanske hade jag skjutit min pappa, det kanske var därför jag ville ha en pistol?!"

Har diskuterats i tråden, du kan söka på farmor.
Citera
2018-10-03, 13:06
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Johannas, enligt henne skjöt farmor ihjäl farfar:
" Min farmor skjöt min farfar pga att han hade strupcancer. Min farmor har alltid sagt till mig "Ingen Johanna får dö utav sjukdom". Som en häxa. Kanske hade jag skjutit min pappa, det kanske var därför jag ville ha en pistol?!"

Har diskuterats i tråden, du kan söka på farmor.

Skönt med nån som sitter med alla korten. Tack. Det finns annat trevligt däromkring också.

Sjukdom är inte snyggt och måste undanröjas. Han är ändå till ingen nytta, han lider nog, omgivningen lider, han måste dö. Karma tar honom. Det är karma. Det är så vi är starka i vår familj. Vi drar oss inte för att göra det som måste göras. Nu blir allt bra igen.

Strupkräfta, ja. Överfört precis vad Aki råkade ut för, på kräftpremiären, på sjön, på bryggan med skaldjur och burar, och i vattnet, på sin födelsedag. Och pappan exakt ett år senare.

Det är ju astrologiskt i kräftans härad också, med lite god vilja.

Farmor ville väl att familjen utåt skulle utgöra en bra förebild. Eller så ville hon suga ny kraft ur mordets gärning... Eller bådda.
Senast redigerad av Lonnrot 2018-10-03 kl. 13:21.
Citera
2018-10-03, 16:52
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zissela
Ja men jag menade om det verkställts än. När tv-dokumentären gjordes satt hon ju fortfarande på Hinsan.

Hon är på plats i Ystad och har börjat avtjäna sitt livstidsstraff, allt är i sin ordning.
Citera
2018-10-03, 17:13
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Hon är på plats i Ystad och har börjat avtjäna sitt livstidsstraff, allt är i sin ordning.

Jag gillar hur det låter!

Även om smygehuk och Bornholm vore längre söder ut.
Citera
2018-10-03, 18:04
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Jag gillar hur det låter!

Även om smygehuk och Bornholm vore längre söder ut.

Visst låter det bra, det känns som om världen blir en lite bättre plats nu när man vet att Johanna Möller har på börjat sin livstidsresa, vi får hoppas att dagarna känns riktigt långa och monotona där i Ystad.

Många år kvar innan hon kan söka tidsbestämt och förhoppningsvis blir det ett par avslag innan det infaller, tidsbestämt alltså.
Citera
2018-10-03, 18:37
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Visst låter det bra, det känns som om världen blir en lite bättre plats nu när man vet att Johanna Möller har på börjat sin livstidsresa, vi får hoppas att dagarna känns riktigt långa och monotona där i Ystad.

Många år kvar innan hon kan söka tidsbestämt och förhoppningsvis blir det ett par avslag innan det infaller, tidsbestämt alltså.

Det kommer dröja länge, länge är min gissning. För att det ska ske måste först poletten trilla ner hos våran møllan. Och det finns goda skäl att tvivla på att det finns vare sig polett eller något som poletten kan trilla ifrån eller ner i.

De svarta snåren växer så täta just där, så det är svårt att se riktigt klart där i mørkret. För våran møllan.
Citera
2018-10-03, 19:30
Medlem
drunknars avatar
Citat:
Skönt med nån som sitter med alla korten. Tack. Det finns annat trevligt däromkring också.

Sjukdom är inte snyggt och måste undanröjas. Han är ändå till ingen nytta, han lider nog, omgivningen lider, han måste dö. Karma tar honom. Det är karma. Det är så vi är starka i vår familj. Vi drar oss inte för att göra det som måste göras. Nu blir allt bra igen.

Strupkräfta, ja. Överfört precis vad Aki råkade ut för, på kräftpremiären, på sjön, på bryggan med skaldjur och burar, och i vattnet, på sin födelsedag. Och pappan exakt ett år senare.

Det är ju astrologiskt i kräftans härad också, med lite god vilja.

Farmor ville väl att familjen utåt skulle utgöra en bra förebild. Eller så ville hon suga ny kraft ur mordets gärning... Eller bådda.

Men om Johanna är källan så är trovärdigheten noll....eller till och med negativ....finns det någon annan som bekräftar det farmodern påstås ha sagt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in