Citat:
Ursprungligen postat av
LuiLui
Tack snälla för ditt svar!
Det som ändå är märkligt här är, även om JM har varit avundsjuk och aldrig fått pengarna att räcka till, hon har ljugit, hon har manipulerat säkert mer eller mindre i hela sitt liv.
När människan når, inte bara vuxen ålder, utan då hon befinner sig i medelåldern, då de flesta även med NPD brukar lugna ner sig, ja, då drar hon på en femte växel och då först sker detta:
1. Mordet på Aki samt bedrägerier
2. Sexskandalen
3. Mordet på GM och mordförsök på AM
Det får mig att undra;
Har JM gjort sig skyldig till fler skogstokiga dåd tidigare i livet, som hon har lyckats dölja?
Varför eskalerar hennes beteende just vid denna tid då hon är en medelålders tant samt småbarns-mamma? Jag gissar att det inte är första gången i livet som hon står utan pengar…, varför just nu liksom? Även om hon är helt tokig i huvudet så är hon inte dum, hon borde gjort en riskanalys, hon borde ha planerat och genomfört allt på ett mycket mer vattentätt sätt med den högskole-skallen hon ändå har, kan man tycka. I rättegången så ändrar hon ideligen versioner, hon ändrar blixtsnabbt stämningsläge, hon mutar/hotar sina egna barn. Hon babblar hej vilt som värsta cirkus-apan och DET är så märkligt att hon har spårat ut så in i h-vete vid denna ålder då hon borde ha lärt sig sociala regler och samspel mm.
Hela JM är och beter sig mer än skruvat. Bra att hon är inlåst och jag tror att framförallt JB kommer att bli en kopia av pur dumhet a la JM, såvida hon inte tar tag i sitt liv, slutar med droger, skaffa hjälp och säger farväl en gång för alla till sin tokiga morsa annars kommer även JB snart att bli inlåst hon oxå.
God morgon,
Hon var nog mer vild än tam redan som tonåring - dvs vilket lutar åt antisocial.
Hon verkar ha utgett sig för att vara äldre än hon var. Om hon nu flörtar på nätet el nån chatt via telefon.
"A berättar att JM redan som 13-åring var en mycket attraktiv kvinna och att hon blev uppvaktad av 25-åringar. Dessa kom från Stockholm i sina Porschar men förstod när de kom hem till JM att hon var ett litet skolbarn.
Detta gjorde att A och JM rök ihop och JM skrev små lappar som hon satte upp på sitt rum. På lapparna hade hon skrivit" jävla hora, gå ut ur mitt rum här får du inte vara"."
Flyktingverksamheten kom hon på när hon var ihop med PG eller om det var polisen.
Jag minns inte riktigt.
2007 ville hon Iaf bli eskort och erbjuda sexuella tjänster. Jag lagt in ur koppleridomen i tråden. Den hon hade med att göra då anmäldes alltså, men hon är med och vittnar.
Hon poserade klädd i deras smycken som callgirl. Dvs systern och pappans företag, ur deras kollektion.
Bilden upptäcktes av nån som meddelade hennes far så hon blev inte långvarig där.
Helt klart riktat för att misshaga.
Hon har även använt sig att systerns efternamn.
Nej, jag tror inte hon agerat ut tidigare -
men däremot varit typ manipulativ och dansat på kanten till radarn.
Det kommer triggers.
Så länge som inte Granliden skulle säljas och pengarna flödade i jämn ström från föräldrarna gick det bra. Hon fick en millle när smyckesföretaget således. Det enda hon tillfört var eg vanära..
Hon fick lgh hon förvandlade till ett härbärge.
Det är intressant i sig att det är när Granliden kommer på tal att säljas som hon aktiverar en livförsäkring. Så personligen tror jag det hänger samman, att hon ville lösgöra pengar och köpa stället. Hon hade stora visioner om HVB-hem där med hästar som J kunde ägna sig åt. Js dåvarande partner skulle väl odla gräs.
Vad Moh skulle ägna sig åt vete tusan. Kammarjungru åt JM?
Sen stryps pengarna, lgh är i farozonen och hon får inte köpa Granliden.
Av helt logiska skäl, de har en dotter till och de ville gå via mäklare för anbud.
Försäkringsbolsget har också lagt näsan i blöt och granskar henne.
Sen är det sexfilmen, offentlig shaming och så får hon ögonen på grabben med potential - som tror de ska leva i Norge och han får leva sin dröm med en restaurang vid havet.
Enligt avlyssningar.
Money, money, money... Det är hela tiden pengar som är det centrala. Hon hade givetvis ärvt om de dött och Granliden hade inte blivit sålt, men det var bråttom för mäklare hade redan varit där.
Måste bara ta med en favorit i repris.
Se fetat om hur flack hon är emotionellt.
Börjar babbla helt irrationellt om att maten var god i häktet.
Pappan mördades för tre dagar sen
Nu är det nya tag!
... ihop med hennes malplacerade flabb.
"Vad har dom haft för bevis?
JM: Inga. Inga. Hörsägen, spekulationer. Ja så är det. Enbart spekulationer.
Så jag är ganska arg. Men maten var väldigt god."
"Hur mår du efter det här som hänt med din pappa?
JM: Ja, hur mår man efter att ens pappa blivit brutalt misshandlad och avliden? Inte så bra såklart.
Men nu är det nya tag."
JM: "Jag verkar vara en väldigt attraktiv att skriva om (...) det kan jag förstå i och för sig.
[häxskratt]
Nä, men jag är nog väldigt attraktiv i media."
"Jag har blivit behandlad som en mördare, har jag."
"Skulle han leva nu så skulle inte han vara så glad."
"Det blir spännande att se vem som plockar in härnäst. "
Det bidde Mölleruskan själv.👮♀️👮♂️
https://tv.aftonbladet.se/video/220272/se-forsta-intervjun-med-johanna-moller-efter-daadet-jag-ar-nog-valdigt-attraktiv-i-media