2023-04-13, 11:49
Avstängd
LuiLuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Jamen.. Hahahaha!
Jag HÖRDE mölleruskan via det du skrev om rösten. 😂
Så uppenbart är hennes spel.

Det du skrev om är mer typiskt psykopati relaterat till deras flacka känslor. De har som en on/off knapp och styr emotionerna, dvs snarare än djup och äkthet.
Kan berätta det mest sorgsamma med (till synes) djup inlevelse och poff byta spår. Normala människor är i känslan och kan inte skifta på samma sätt.

Hahahaaaa! Ja, en normal människa som bryter ihop i tårar såsom JM har gjort i rättegången, borde rimligtvis sitta å hulka, snyfta, be om en paus, ha rödsvullet ansikte och täppt näsa men icke Möller inte, där torkar tårarna på en millisekund, märklig nog, inte ens sminket har runnit!

Hon är rätt misslyckad över lag, kan ju inte ens bli en duktig skådis för allt hon gör är så överdrivet och oäkta.

Du, develi verkar lite kunnig inom ämnet. Tror du att man föds till detta beteende och att sedan miljö spelar in eller ???
Hon (samt fadern och systern) är ju väldigt framgångsrika och tjänar bra pengar. Hon hade ju inte behövt göra detta. Å varför kan varken JM eller hennes stora barn inte försörja sig själva vid vuxen ålder?
Vad BEROR det på?
Citera
2023-04-13, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuiLui
Jag instämmer till viss del, att JM motiv är hämnd och pengar samt att hon är ett manipulativt monster håller jag verkligen med om.
Låt mig klargöra min fundering;
Låt säga att JM och JB (dottern) hade valt tex en svensk arkitekt resp. en norsk läkare som partners istället för inavlade galna babbeluringar (som gör som de blir tillsagda i detta fall, för de fattar inte bättre).
HADE morden och mordförsöket hindrats om dessa damer hade valt ett klokare sällskap. Jag menar; hur mycket har KOMBINATIONEN av alla dessa personers psyke och galenskap spelat in i själva brottet?

Tror inte det hade spelat någon roll mtp JM (men även JB), om de så hade träffat världens finaste kärleksfullaste och dessutom rikaste män i det avseendet. Aki var visserligen inte högavlönad, men han hade ett normalt känsloliv och barn som älskade honom och han dem.

Akis livs största misstag, förutom att inleda en relation med JM, var att han åkte med ut till sommarstugan med JM och tvillingarna den ödesdigra dagen. Den dag han egentligen skulle ha träffat sin nya kvinna. Vad fick honom att ändra sig, tro?
Senast redigerad av zilvereko 2023-04-13 kl. 16:36.
Citera
2023-04-13, 16:34
Medlem
Citat:
Gråten, icke att förglömma! Den darrande, spruckna och ack så sårbart pipiga rösten som BEDYRAR sin oskuld och sedan på en blixtsnabb ko-vändning blir till ett minne blott.
Det är fan inte klokt att kunna spela teater sådär i en rättssal och hon tror verkligen att ALLA kommer att gå på hennes teaterape-fasoner.
Jag skulle sååå gärna vilja vart en fluga på väggen där i cellen när hon fick beskedet LIVSTID.

Man kan även undra hur resten av familjen har det idag. Vem har kontakt med JM förutom D och JB?
Säkert inte hennes mor och syster och kanske inte den äldsta dottern Am*nd* men de tre yngsta barnen? Har JB kontakt med mormor och moster, hur ser det ut på kalasen? Lite nyf är man allt)

Detta illdåd har ju liksom slagit sönder hela familjekonstellationen kan man tro.
Jag hoppas innerligt det ändå går bra för de som valt att ta avstånd från Kåk-häxan. All omtanke till dem❤️

JM: "jag älskade min pappa över allt annat på joorrrden". Den i rättssalen som inte märkte att JMs gråt vad totalfejkad måste vara både blind och döv och inte bara vid det tillfället.
Citera
2023-04-14, 03:51
Medlem
develis avatar
Citat:
Hahahaaaa! Ja, en normal människa som bryter ihop i tårar såsom JM har gjort i rättegången, borde rimligtvis sitta å hulka, snyfta, be om en paus, ha rödsvullet ansikte och täppt näsa men icke Möller inte, där torkar tårarna på en millisekund, märklig nog, inte ens sminket har runnit!

Hon är rätt misslyckad över lag, kan ju inte ens bli en duktig skådis för allt hon gör är så överdrivet och oäkta.

Du, develi verkar lite kunnig inom ämnet. Tror du att man föds till detta beteende och att sedan miljö spelar in eller ???
Hon (samt fadern och systern) är ju väldigt framgångsrika och tjänar bra pengar. Hon hade ju inte behövt göra detta. Å varför kan varken JM eller hennes stora barn inte försörja sig själva vid vuxen ålder?
Vad BEROR det på?
Jag ser det ju som sagt att JM förstört J och D. Att mijön är skadlig och med miljö menas Johanna. Skrev nyss till zilvereko att hon verkar ha satt tänderna i de där två.
Drillar dem att tjäna henne och samtidigt köpt dem med pengar. Iaf J förefaller helt hjärntvättad.

Den äldre har klarat sig bättre, tvillingarna hann hon inte förstöra och tonårskillen var nog skyddad via sin far.

Ang JM beror det väl lite på vad som felas, men utifrån psykopati är rönen arv och miljö.
Se kort i spoiler:
Det går ju att ha i åtanke att JMs syster är helt normal, och växt upp i samma miljö.
JM har varit konstant avundsjuk på sin syster trots lika bortskämd.

Har JM NPD (narcissistisk p-störning) så kvalar hon nog i på det mesta.
Ang att hon inte behövt göra detta, så får man utgå från väldigt störd och inget normalt tänk.
Alla NPD mördare inte, inte ens psykopater.

Hon drivs i grunden av habegär, lättkränkt, egocentrering - och i värsta form hat och hämnd.
Även om JM beter sig som en pinsam fjolla är hon mycket farlig IMO pga sistnämnda.
Citera
2023-04-14, 06:07
Avstängd
LuiLuis avatar
Citat:
Jag ser det ju som sagt att JM förstört J och D. Att mijön är skadlig och med miljö menas Johanna. Skrev nyss till zilvereko att hon verkar ha satt tänderna i de där två.
Drillar dem att tjäna henne och samtidigt köpt dem med pengar. Iaf J förefaller helt hjärntvättad.

Den äldre har klarat sig bättre, tvillingarna hann hon inte förstöra och tonårskillen var nog skyddad via sin far.

Ang JM beror det väl lite på vad som felas, men utifrån psykopati är rönen arv och miljö.
Se kort i spoiler:
Det går ju att ha i åtanke att JMs syster är helt normal, och växt upp i samma miljö.
JM har varit konstant avundsjuk på sin syster trots lika bortskämd.

Har JM NPD (narcissistisk p-störning) så kvalar hon nog i på det mesta.
Ang att hon inte behövt göra detta, så får man utgå från väldigt störd och inget normalt tänk.
Alla NPD mördare inte, inte ens psykopater.

Hon drivs i grunden av habegär, lättkränkt, egocentrering - och i värsta form hat och hämnd.
Även om JM beter sig som en pinsam fjolla är hon mycket farlig IMO pga sistnämnda.

Tack snälla för ditt svar!
Det som ändå är märkligt här är, även om JM har varit avundsjuk och aldrig fått pengarna att räcka till, hon har ljugit, hon har manipulerat säkert mer eller mindre i hela sitt liv.
När människan når, inte bara vuxen ålder, utan då hon befinner sig i medelåldern, då de flesta även med NPD brukar lugna ner sig, ja, då drar hon på en femte växel och då först sker detta:
1. Mordet på Aki samt bedrägerier
2. Sexskandalen
3. Mordet på GM och mordförsök på AM

Det får mig att undra;
Har JM gjort sig skyldig till fler skogstokiga dåd tidigare i livet, som hon har lyckats dölja?
Varför eskalerar hennes beteende just vid denna tid då hon är en medelålders tant samt småbarns-mamma? Jag gissar att det inte är första gången i livet som hon står utan pengar…, varför just nu liksom? Även om hon är helt tokig i huvudet så är hon inte dum, hon borde gjort en riskanalys, hon borde ha planerat och genomfört allt på ett mycket mer vattentätt sätt med den högskole-skallen hon ändå har, kan man tycka. I rättegången så ändrar hon ideligen versioner, hon ändrar blixtsnabbt stämningsläge, hon mutar/hotar sina egna barn. Hon babblar hej vilt som värsta cirkus-apan och DET är så märkligt att hon har spårat ut så in i h-vete vid denna ålder då hon borde ha lärt sig sociala regler och samspel mm.

Hela JM är och beter sig mer än skruvat. Bra att hon är inlåst och jag tror att framförallt JB kommer att bli en kopia av pur dumhet a la JM, såvida hon inte tar tag i sitt liv, slutar med droger, skaffa hjälp och säger farväl en gång för alla till sin tokiga morsa annars kommer även JB snart att bli inlåst hon oxå.
Citera
2023-04-14, 06:17
Avstängd
LuiLuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Tror inte det hade spelat någon roll mtp JM (men även JB), om de så hade träffat världens finaste kärleksfullaste och dessutom rikaste män i det avseendet. Aki var visserligen inte högavlönad, men han hade ett normalt känsloliv och barn som älskade honom och han dem.

Akis livs största misstag, förutom att inleda en relation med JM, var att han åkte med ut till sommarstugan med JM och tvillingarna den ödesdigra dagen. Den dag han egentligen skulle ha träffat sin nya kvinna. Vad fick honom att ändra sig, tro?

Jag tror oxå att Aki var en alldeles ”vanlig gubbe”, en bra karl och en fin pappa i sina bästa år med lagom brister så som vi alla ”normala” har.
Men denne Mohammad och denne Jafar, de måste ju ha vart två viljelösa marionettdockor till de tokiga Möller-häxorna? Hur kan deras hjärnor liksom INTE fungera SAMTIDIGT som JM hjärna får ett absolut tok-bryt?
”Om du mördar mina föräldrar så får vi pengar och vi kan gifta oss så du får stanna i Sverige”
”Jada jada, jag fixar detta, det låter bra bra”
”Om du hjälper att mörda Aki så får du lite pengar, det behöver du väl?”
”Jamen, det låter som ett bra jobb, jag tar det”

WTF??? Så jädra många galenpannor på en å samma plats…
Citera
2023-04-14, 07:49
Medlem
develis avatar
Citat:
Tack snälla för ditt svar!
Det som ändå är märkligt här är, även om JM har varit avundsjuk och aldrig fått pengarna att räcka till, hon har ljugit, hon har manipulerat säkert mer eller mindre i hela sitt liv.
När människan når, inte bara vuxen ålder, utan då hon befinner sig i medelåldern, då de flesta även med NPD brukar lugna ner sig, ja, då drar hon på en femte växel och då först sker detta:
1. Mordet på Aki samt bedrägerier
2. Sexskandalen
3. Mordet på GM och mordförsök på AM

Det får mig att undra;
Har JM gjort sig skyldig till fler skogstokiga dåd tidigare i livet, som hon har lyckats dölja?
Varför eskalerar hennes beteende just vid denna tid då hon är en medelålders tant samt småbarns-mamma? Jag gissar att det inte är första gången i livet som hon står utan pengar…, varför just nu liksom? Även om hon är helt tokig i huvudet så är hon inte dum, hon borde gjort en riskanalys, hon borde ha planerat och genomfört allt på ett mycket mer vattentätt sätt med den högskole-skallen hon ändå har, kan man tycka. I rättegången så ändrar hon ideligen versioner, hon ändrar blixtsnabbt stämningsläge, hon mutar/hotar sina egna barn. Hon babblar hej vilt som värsta cirkus-apan och DET är så märkligt att hon har spårat ut så in i h-vete vid denna ålder då hon borde ha lärt sig sociala regler och samspel mm.

Hela JM är och beter sig mer än skruvat. Bra att hon är inlåst och jag tror att framförallt JB kommer att bli en kopia av pur dumhet a la JM, såvida hon inte tar tag i sitt liv, slutar med droger, skaffa hjälp och säger farväl en gång för alla till sin tokiga morsa annars kommer även JB snart att bli inlåst hon oxå.
God morgon,

Hon var nog mer vild än tam redan som tonåring - dvs vilket lutar åt antisocial.
Hon verkar ha utgett sig för att vara äldre än hon var. Om hon nu flörtar på nätet el nån chatt via telefon.

"A berättar att JM redan som 13-åring var en mycket attraktiv kvinna och att hon blev uppvaktad av 25-åringar. Dessa kom från Stockholm i sina Porschar men förstod när de kom hem till JM att hon var ett litet skolbarn.

Detta gjorde att A och JM rök ihop och JM skrev små lappar som hon satte upp på sitt rum. På lapparna hade hon skrivit" jävla hora, gå ut ur mitt rum här får du inte vara"."

Flyktingverksamheten kom hon på när hon var ihop med PG eller om det var polisen.
Jag minns inte riktigt.

2007 ville hon Iaf bli eskort och erbjuda sexuella tjänster. Jag lagt in ur koppleridomen i tråden. Den hon hade med att göra då anmäldes alltså, men hon är med och vittnar.

Hon poserade klädd i deras smycken som callgirl. Dvs systern och pappans företag, ur deras kollektion.

Bilden upptäcktes av nån som meddelade hennes far så hon blev inte långvarig där.

Helt klart riktat för att misshaga.
Hon har även använt sig att systerns efternamn.

Nej, jag tror inte hon agerat ut tidigare -
men däremot varit typ manipulativ och dansat på kanten till radarn.

Det kommer triggers.

Så länge som inte Granliden skulle säljas och pengarna flödade i jämn ström från föräldrarna gick det bra. Hon fick en millle när smyckesföretaget således. Det enda hon tillfört var eg vanära..
Hon fick lgh hon förvandlade till ett härbärge.

Det är intressant i sig att det är när Granliden kommer på tal att säljas som hon aktiverar en livförsäkring. Så personligen tror jag det hänger samman, att hon ville lösgöra pengar och köpa stället. Hon hade stora visioner om HVB-hem där med hästar som J kunde ägna sig åt. Js dåvarande partner skulle väl odla gräs.

Vad Moh skulle ägna sig åt vete tusan. Kammarjungru åt JM?

Sen stryps pengarna, lgh är i farozonen och hon får inte köpa Granliden.
Av helt logiska skäl, de har en dotter till och de ville gå via mäklare för anbud.

Försäkringsbolsget har också lagt näsan i blöt och granskar henne.

Sen är det sexfilmen, offentlig shaming och så får hon ögonen på grabben med potential - som tror de ska leva i Norge och han får leva sin dröm med en restaurang vid havet.
Enligt avlyssningar.

Money, money, money... Det är hela tiden pengar som är det centrala. Hon hade givetvis ärvt om de dött och Granliden hade inte blivit sålt, men det var bråttom för mäklare hade redan varit där.

Måste bara ta med en favorit i repris.

Se fetat om hur flack hon är emotionellt.
Börjar babbla helt irrationellt om att maten var god i häktet.
Pappan mördades för tre dagar sen
Nu är det nya tag!

... ihop med hennes malplacerade flabb.

"Vad har dom haft för bevis?
JM: Inga. Inga. Hörsägen, spekulationer. Ja så är det. Enbart spekulationer.
Så jag är ganska arg. Men maten var väldigt god."

"Hur mår du efter det här som hänt med din pappa?
JM: Ja, hur mår man efter att ens pappa blivit brutalt misshandlad och avliden? Inte så bra såklart.
Men nu är det nya tag."

JM: "Jag verkar vara en väldigt attraktiv att skriva om (...) det kan jag förstå i och för sig.
[häxskratt]
Nä, men jag är nog väldigt attraktiv i media."

"Jag har blivit behandlad som en mördare, har jag."

"Skulle han leva nu så skulle inte han vara så glad."

"Det blir spännande att se vem som plockar in härnäst. "

Det bidde Mölleruskan själv.👮‍♀️👮‍♂️

https://tv.aftonbladet.se/video/220272/se-forsta-intervjun-med-johanna-moller-efter-daadet-jag-ar-nog-valdigt-attraktiv-i-media
Senast redigerad av develi 2023-04-14 kl. 08:05.
Citera
2023-04-14, 14:57
Avstängd
LuiLuis avatar
Citat:
God morgon,

Hon var nog mer vild än tam redan som tonåring - dvs vilket lutar åt antisocial.
Hon verkar ha utgett sig för att vara äldre än hon var. Om hon nu flörtar på nätet el nån chatt via telefon.

"A berättar att JM redan som 13-åring var en mycket attraktiv kvinna och att hon blev uppvaktad av 25-åringar. Dessa kom från Stockholm i sina Porschar men förstod när de kom hem till JM att hon var ett litet skolbarn.

Detta gjorde att A och JM rök ihop och JM skrev små lappar som hon satte upp på sitt rum. På lapparna hade hon skrivit" jävla hora, gå ut ur mitt rum här får du inte vara"."

Flyktingverksamheten kom hon på när hon var ihop med PG eller om det var polisen.
Jag minns inte riktigt.

2007 ville hon Iaf bli eskort och erbjuda sexuella tjänster. Jag lagt in ur koppleridomen i tråden. Den hon hade med att göra då anmäldes alltså, men hon är med och vittnar.

Hon poserade klädd i deras smycken som callgirl. Dvs systern och pappans företag, ur deras kollektion.

Bilden upptäcktes av nån som meddelade hennes far så hon blev inte långvarig där.

Helt klart riktat för att misshaga.
Hon har även använt sig att systerns efternamn.

Nej, jag tror inte hon agerat ut tidigare -
men däremot varit typ manipulativ och dansat på kanten till radarn.

Det kommer triggers.

Så länge som inte Granliden skulle säljas och pengarna flödade i jämn ström från föräldrarna gick det bra. Hon fick en millle när smyckesföretaget således. Det enda hon tillfört var eg vanära..
Hon fick lgh hon förvandlade till ett härbärge.

Det är intressant i sig att det är när Granliden kommer på tal att säljas som hon aktiverar en livförsäkring. Så personligen tror jag det hänger samman, att hon ville lösgöra pengar och köpa stället. Hon hade stora visioner om HVB-hem där med hästar som J kunde ägna sig åt. Js dåvarande partner skulle väl odla gräs.

Vad Moh skulle ägna sig åt vete tusan. Kammarjungru åt JM?

Sen stryps pengarna, lgh är i farozonen och hon får inte köpa Granliden.
Av helt logiska skäl, de har en dotter till och de ville gå via mäklare för anbud.

Försäkringsbolsget har också lagt näsan i blöt och granskar henne.

Sen är det sexfilmen, offentlig shaming och så får hon ögonen på grabben med potential - som tror de ska leva i Norge och han får leva sin dröm med en restaurang vid havet.
Enligt avlyssningar.

Money, money, money... Det är hela tiden pengar som är det centrala. Hon hade givetvis ärvt om de dött och Granliden hade inte blivit sålt, men det var bråttom för mäklare hade redan varit där.

Måste bara ta med en favorit i repris.

Se fetat om hur flack hon är emotionellt.
Börjar babbla helt irrationellt om att maten var god i häktet.
Pappan mördades för tre dagar sen
Nu är det nya tag!

... ihop med hennes malplacerade flabb.

"Vad har dom haft för bevis?
JM: Inga. Inga. Hörsägen, spekulationer. Ja så är det. Enbart spekulationer.
Så jag är ganska arg. Men maten var väldigt god."

"Hur mår du efter det här som hänt med din pappa?
JM: Ja, hur mår man efter att ens pappa blivit brutalt misshandlad och avliden? Inte så bra såklart.
Men nu är det nya tag."

JM: "Jag verkar vara en väldigt attraktiv att skriva om (...) det kan jag förstå i och för sig.
[häxskratt]
Nä, men jag är nog väldigt attraktiv i media."

"Jag har blivit behandlad som en mördare, har jag."

"Skulle han leva nu så skulle inte han vara så glad."

"Det blir spännande att se vem som plockar in härnäst. "

Det bidde Mölleruskan själv.👮‍♀️👮‍♂️

https://tv.aftonbladet.se/video/220272/se-forsta-intervjun-med-johanna-moller-efter-daadet-jag-ar-nog-valdigt-attraktiv-i-media

Tack för svar! Du e bäst på detta🌸
Detta med hennes jakt på pengar…
Hon drar in en bra lön, tokhandlar skaldjur, bubbel, pooler, reser utomlands och utlovar mutor till den/de som mördar Aki åt henne och gud vet vad.., hon försörjer även sina vuxna odugliga barn samt sina små barn och Moh såklart. Hon får hela tiden nalla på sparkontot där pappa Göran snällt nog sätter in massa pengar som hon inte har förtjänat (miljonen från smyckeföretaget PFG var ju inte J delaktig i tex)..
Om hon skulle få några mille på försäkringen och därefter köpa Granliden och göra detta till ett babbe-kollo. Hon hade ju aldrig fixat det ekonomiskt iaf, för hon verkar ju ha absolut noll koll och noll förståelse överhuvudtaget för pengars värde (trots att hon hävdar i rättegången ”jag har en myckeeeet bra kontroll på min ekonomi”) Jo, tjena.

Hur mycket pengar har JM nu tro? Förra året deklarerade hon för 45000kr. Fick hon ut några försäkringspengar och vet du hur mycket skadestånd hon är skyldig? Hon borde ligga på minus kan man tycka?
Citera
2023-04-14, 16:24
Medlem
develis avatar
Citat:
Tack för svar! Du e bäst på detta🌸
Detta med hennes jakt på pengar…
Hon drar in en bra lön, tokhandlar skaldjur, bubbel, pooler, reser utomlands och utlovar mutor till den/de som mördar Aki åt henne och gud vet vad.., hon försörjer även sina vuxna odugliga barn samt sina små barn och Moh såklart. Hon får hela tiden nalla på sparkontot där pappa Göran snällt nog sätter in massa pengar som hon inte har förtjänat (miljonen från smyckeföretaget PFG var ju inte J delaktig i tex)..
Om hon skulle få några mille på försäkringen och därefter köpa Granliden och göra detta till ett babbe-kollo. Hon hade ju aldrig fixat det ekonomiskt iaf, för hon verkar ju ha absolut noll koll och noll förståelse överhuvudtaget för pengars värde (trots att hon hävdar i rättegången ”jag har en myckeeeet bra kontroll på min ekonomi”) Jo, tjena.

Hur mycket pengar har JM nu tro? Förra året deklarerade hon för 45000kr. Fick hon ut några försäkringspengar och vet du hur mycket skadestånd hon är skyldig? Hon borde ligga på minus kan man tycka?
Nej inte på vilkors vis, men p-störda folk hör till intressesfär (både yrkesmässigt och privat) och de enskilda rättsfallen fördjupar jag mig i och tittar efter vissa mönster på bas av psykologi.

Ja, hon har spenderarbyxorna på sig och lever i den snabba filen. Hon drack väl champagne varje kväll, vilket mer låter som ett beroende, om än inte komplett missbrukare.

Precis som du skriver måste kontot fyllas på, det poppar alltid upp engelska termer i huvudet kring Möller som spoiled brat. Förutom black widow...
Även om hon inte är överklass så har hon det beteende mot föräldrarna, att de är en spargris.
Problemet är väl att de haft pengar i kombination med en manipulativ dotter och skämt bort henne. Det är sen inte svårt att föreställa sig hennes krokodiltårar som flerbarnsmor där barnbarnen åberopas.

Jag upptäckte väl i FUP att föräldrarna börjar nämna försäljning på hösten, dvs innan hon kontaktar försäkringsbolag ang Aki.Tror det var främst via J:s förhör.

Märk väl att polis inte fick meddela henne föräldrar då det kom drunkningslarm.
Sen var det noga att tysta ner att han dött just där.
Det skulle ha skyndat på försäljningen, sägs som sagt via J.

Så JM ljuger att han dött på andra ställen och av andra anledningar.
Hennes mor får veta om dödsfallet på andra vägar, om hon nu läste det i nån lokaltidning el hur det nu var.
Erinrar mig nåt om att ha sett dödsattest också i hennes hem, med reservation att det är länge sen jag läste.

Noterbart är att JM hade inte pengar då Granliden väl skulle ut för försäljning. Hennes företag gick förvisso rejält plus, omsättning i miljonbelopp. Hon erbjöd en viss summa men som skulle komma in senare.

De pengarna lär ha rullat in på kontot under häktningstid.

Om jag inte minns fel så var det väl J som skötte spakarna när hon hamnade i häktet.
Nån gång skötte hon Iaf kontot eller hade direkt access. Står väl i tråden nånstans.
Sen frös väl ÅK vissa summor som skadestånd men det kan inte ha genererat mycket.

Hon och systern ärver sin far och mor den dagen mamman dör, är inte värst förvånad över att ämnet allvarlig hotbild poppat upp efteråt.
Hon gapar ju i förhör om att hon borde ha dött.
Senast redigerad av develi 2023-04-14 kl. 17:12.
Citera
2023-04-14, 17:09
Medlem
Angående arv efter JM´s mor & far så gick mormodern ut tidigt och sa att det kommer inte finnas en krona att ärva efter henne.-jag kommer att ge bort varenda krona så att det inte finns något kvar för Johanna att ärva.
Citera
2023-04-14, 17:16
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IngeNytt
Angående arv efter JM´s mor & far så gick mormodern ut tidigt och sa att det kommer inte finnas en krona att ärva efter henne.-jag kommer att ge bort varenda krona så att det inte finns något kvar för Johanna att ärva.
Ja, jag hoppas att hon unnat sig massor av förbrukningsvaror, resor, vistelser i form av rekreation och SPA, rehabilitering och hjälp med skadorna hon fick. Ätit gott på restauranger och gett bort till de mer normala.

Hon kan ju även ha skänkt till allt mellan medicinsk forskning, djurskydd eller vad som kan ligga varmt om hjärtat.

En fond i makens namn i nåt behjärtansvärt syfte vore ju a slap in the face.

Den hånfulla JM tänkte sig ju öppna en sådan i hans namn och värna om ensamkommande.
En direkt anspelning på upploppet till mordet då det fanns klagomål kring lämmeltåget och pappans lgh han fixat med åt henne.

Att hon inte bryr sig om flyktingar kan man räkna ut med arslet.
De använder hon i egenmäktigt syfte.
Senast redigerad av develi 2023-04-14 kl. 17:22.
Citera
2023-04-14, 18:48
Avstängd
LuiLuis avatar
Citat:
Nej inte på vilkors vis, men p-störda folk hör till intressesfär (både yrkesmässigt och privat) och de enskilda rättsfallen fördjupar jag mig i och tittar efter vissa mönster på bas av psykologi.

Ja, hon har spenderarbyxorna på sig och lever i den snabba filen. Hon drack väl champagne varje kväll, vilket mer låter som ett beroende, om än inte komplett missbrukare.

Precis som du skriver måste kontot fyllas på, det poppar alltid upp engelska termer i huvudet kring Möller som spoiled brat. Förutom black widow...
Även om hon inte är överklass så har hon det beteende mot föräldrarna, att de är en spargris.
Problemet är väl att de haft pengar i kombination med en manipulativ dotter och skämt bort henne. Det är sen inte svårt att föreställa sig hennes krokodiltårar som flerbarnsmor där barnbarnen åberopas.

Jag upptäckte väl i FUP att föräldrarna börjar nämna försäljning på hösten, dvs innan hon kontaktar försäkringsbolag ang Aki.Tror det var främst via J:s förhör.

Märk väl att polis inte fick meddela henne föräldrar då det kom drunkningslarm.
Sen var det noga att tysta ner att han dött just där.
Det skulle ha skyndat på försäljningen, sägs som sagt via J.

Så JM ljuger att han dött på andra ställen och av andra anledningar.
Hennes mor får veta om dödsfallet på andra vägar, om hon nu läste det i nån lokaltidning el hur det nu var.
Erinrar mig nåt om att ha sett dödsattest också i hennes hem, med reservation att det är länge sen jag läste.

Noterbart är att JM hade inte pengar då Granliden väl skulle ut för försäljning. Hennes företag gick förvisso rejält plus, omsättning i miljonbelopp. Hon erbjöd en viss summa men som skulle komma in senare.

De pengarna lär ha rullat in på kontot under häktningstid.

Om jag inte minns fel så var det väl J som skötte spakarna när hon hamnade i häktet.
Nån gång skötte hon Iaf kontot eller hade direkt access. Står väl i tråden nånstans.
Sen frös väl ÅK vissa summor som skadestånd men det kan inte ha genererat mycket.

Hon och systern ärver sin far och mor den dagen mamman dör, är inte värst förvånad över att ämnet allvarlig hotbild poppat upp efteråt.
Hon gapar ju i förhör om att hon borde ha dött.

Jag har hört/läst någonstans från Anki M att hon har skänkt bort sina pengar och hon har nu bara så att hon klarar sig själv. DET är bra att hon gjorde så.
Det finns inga pengar att ärva men systern U, hon borde vara försiktig för hon kan bli nästa hatobjekt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in