2018-10-02, 13:51
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Jag tycker inte att Bergström direkt antyder att han själv är korrupt, möjligen mindre alert och kompetent eller i avsaknad av fullt inflytande. Haken vid intervjuns genomförande lär väl vara att det borde stå på programmet att vända Rajabi mot johanna. Dessutom lär ju deras misslyckande vid det laget stå fullt klart för dem, och det lär de ju inte vilja tillstå där och då.

Det är ju inte Rajabi som polisen skulle ha dragit slutsats om, utan om johanna, som skickar honom i båda fall. Med det återstår ju å andra sidan där att rättsligt bevisa.

När misshandeln äger rum återstår också fortfarande för if att skriva sitt famösa brev till johanna. Vilket ju hade varit bra att samordna med polisen. Med tanke på alla rubliker i pressen. Och inte minst med tanke på att jm gillar att skicka runt torpeder.

Den primära slutsatsen att dra är nog att polisen på orten inte gillar ej solklara sitsar och gärna lutar sig tillbaka lite medan eldsvådan tar sig lite. Och att If saknar verklighetsförankring. Vilket vore olyckligt för ett försäkringsbolag med det namnet.

Är man mer konspiratoriskt lagd så har if och polisen kommit överens om att skicka brevet samtidigt som de tänkt sätta upp avlyssningsutrustning nån gång efter industrisemestern, eller kanske i Rajabis telefon, som ligger kvar på kontoret. Och så går polisen och if och lägger sig och sussar. En lite oanad följd i så fall av att ställa in riktigt spaningsarbete och ersätta det med ljudinspelning.

Det är knappast för att man är så förtjust i Rajabi och övriga goons som man inte förhör eller åtalar.

Frågan är väl snarare om man är förtjusta i johanna eller om man vid det här laget försöker ta i lite extra för att verkligen få henne fast. Men väljer fel metod.

Det vaknar ju ”visst” motstånd mot johanna i pressen samtidigt. Ganska avsevärt om man ser till vad som görs från tidningar. Kriminalare och åklagare med ett känsligt öra och öga borde ju raskt bli på det klara med att johanna är fisken att fånga. Borde inte ta mer än en lunch.

Minnet är ju fullt färskt om än tydligen begränsat som ett fiskminne för den if-tjänsteman som samtidigt sitter och petar i livsförsäkringsärendet. Vore ju konstigt i mina öron om poletterna inte redan hade fallit på plats vid ögonblicket för misshandeln. Även hos kriminalare och andra. Även de som en gång obducerade Aki och hanterade det borde ju för allt smör i Småland förstå att de blivit elelr potentiellt blivit dragna vid näsan, när det inte finns något gift i eller märken på kroppen

Dessvärre är det semestertid, så det borde kunna tala starkt emot att man öht vet vad man gör. Vilket förstås styrks av att man tydligen inte har en aning om tillslaget mot makarna Möller.

Nä, det osar lite katt. Tycker jag nog.
Nej, jag upplever honom mer att det är pinsamt.
Vad det beträffar JM så borde väl varningsklockor ha ringt när de är till flyktingboendet och hotar dem i juni. Hennes bil var i bruk, om hon nu inte satt i den och väntade som hon tycks ha en förkärlek för. Det är knappast normalt att en socionoms bil är inblandad oavsett. Speciellt om det inkom anmälan om utnyttjande redan den 2 juni.
Det känns som samma nonchalans som turerna kring Aki.
Så fort JM är inblandad är det som om hela polishuset hamnar i en rosa sockervadd.

Oavsett om ett försäkringsbolag kollar upp stora summor och ifrågasätter turer kring livförsäkringar, vilket väl är väl en jävla tur då det finns fler mer Möllerskt mordbeteende, så hade nada hänt om det inte vore för IF och Lindstrand, f.d. polis.

Det borde till en internutredning i klass med den som GW och repr. för Åklagarmyndigheten utförde gällande mordet på Pernilla Hellgren.
Citera
2018-10-02, 13:58
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
2017 hittade RMV 3 fall med Karfentanil:https://www.rmv.se/natdroger
En analog av opiod (Fentanyl) som uppstod 1974 och sålt sen -86. Spännande värre..
Citera
2018-10-02, 14:01
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Jag tycker inte att Bergström direkt antyder att han själv är korrupt, möjligen mindre alert och kompetent eller i avsaknad av fullt inflytande. Haken vid intervjuns genomförande lär väl vara att det primärt borde stå på programmet att vända Rajabi mot johanna. Dessutom lär ju deras misslyckande vid det laget stå fullt klart för dem, och det lär de ju inte vilja tillstå där och då.

Det är ju inte Rajabi som polisen skulle ha dragit slutsats om, som journalisten vill ha det till, utan om johanna, som skickar honom i båda fallen. Med det återstår ju å andra sidan där att rättsligt bevisa. Men det är ju jm som de borde fattat att de skulle hugga.

När misshandeln äger rum återstår också fortfarande för if att skriva sitt famösa brev till johanna. Vilket ju hade varit bra att samordna med polisen. Med tanke på alla rubliker i pressen. Och inte minst med tanke på att jm gillar att skicka runt torpeder.

Den primära slutsatsen att dra är nog att polisen på orten inte gillar ej solklara rättsliga sitsar och gärna lutar sig tillbaka lite medan eldsvådan tar sig lite. Och att If saknar verklighetsförankring. Vilket vore olyckligt för ett försäkringsbolag med det namnet.

Är man mer konspiratoriskt lagd så har if och polisen kommit överens om att skicka brevet samtidigt som de tänkt sätta upp avlyssningsutrustning nån gång efter industrisemestern, eller kanske i Rajabis och Johannas telefoner, som ligger kvar på kontoret eller hemma under mordet. Och så går polisen och if och lägger sig och sussar. En lite oanad följd i så fall av att ställa in riktigt spaningsarbete och ersätta det med ljudinspelning.

Det är knappast för att man är så förtjust i Rajabi och övriga goons som man inte förhör eller åtalar. Man betraktar det med visst fog som sekundärt i förh. till att sätta stopp för jm.

Frågan är väl snarare i så fall här om man är lite för förtjusta i johanna, eller om man vid det här laget försöker ta i lite extra för att verkligen få henne fast. Men väljer fel metod.

Det vaknar ju ”visst” motstånd mot johanna i pressen samtidigt. Ganska avsevärt om man ser till vad som görs från tidningar. Kriminalare och åklagare med ett känsligt öra och öga borde ju raskt bli på det klara med att johanna är fisken att fånga. Borde inte ta mer än en lunch.

Minnet är ju fullt färskt om än tydligen begränsat som ett fiskminne för den if-tjänsteman som samtidigt sitter och petar i livsförsäkringsärendet. Vore ju konstigt i mina öron om poletterna inte redan hade fallit på plats vid ögonblicket för misshandeln. Även hos kriminalare och andra. Även de som en gång obducerade Aki och hanterade det borde ju för allt smör i Småland förstå att de blivit elelr potentiellt blivit dragna vid näsan, när det inte finns något gift i eller märken på kroppen.

Dessvärre är det semestertid, så det borde kunna tala starkt emot att man öht vet vad man gör. Vilket förstås styrks av att man tydligen inte har en aning om tillslaget mot makarna Möller.

Nä, det osar lite katt. Tycker jag nog. Jag tror de har bra mycket mer klart för sig här än vad de vill erkänna. Dock kunde vår johanna vänligen väntat till september.

Johanna är ju hela tiden initiativtagare när det gäller de ondskefulla handlingarna
Den bilden tycker jag började ta form redan dagen efter att pappa Göran påträffades mördad.

Inlägg från 2016-08-04, 13:04, dvs. lite över ett dygn efter att Göran påträffats mördad.

Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Fått ett PM om att MGM är FB-vän med en viss kvinna från "asylsexskandalen". Om det kan hänga ihop?

Då, dagen efter mordet, var det Johannas mamma som var MGM.

Rajabi har ju en historia med flera inslag av våld redan innan han kom till Sverige och misshandlade och mördade.

Han råkade i svårigheter i Iran efter ett bråk med en lärare. Han misshandlade eller försökte misshandla en polis. Han attackerade en gäst på ett bröllop i Turkiet med kniv. Jag vet inte om alla dessa uppgifter är verifierade, men dom finns.

Med det i bakhuvudet måste man fråga sig vilken roll Rajabi egentligen hade i allt detta. Min slutsats är ungefär att han valdes ut av Johanna därför att han var ett verktyg som hon kunde utnyttja. Hon använde honom för att begå våldshandlingar som hon inte ville eller kunde smutsa ner sina egna händer med. Jag tror till och med att hon fortfarande anser att hon är oskyldig eftersom hon inte höll i pistolen som användes vid misshandeln eller kniven som Rajabi använde när pappa Göran mördades och Johannas mamma nästan fick sätta livet till.

Kanske berättar Johanna mer i eventuella framtida memoarer? Om hon har funeringar i den riktningen så hoppas jag att hon letar på en kompetent spökskrivare. Så att kvaliteten blir lite bättre än de lappar som vi sett Johanna skriva...

–
Senast redigerad av lasternassumma 2018-10-02 kl. 14:03.
Citera
2018-10-02, 15:44
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Johanna är ju hela tiden initiativtagare när det gäller de ondskefulla handlingarna
Den bilden tycker jag började ta form redan dagen efter att pappa Göran påträffades mördad.

Inlägg från 2016-08-04, 13:04, dvs. lite över ett dygn efter att Göran påträffats mördad.

Då, dagen efter mordet, var det Johannas mamma som var MGM.

Rajabi har ju en historia med flera inslag av våld redan innan han kom till Sverige och misshandlade och mördade.

Han råkade i svårigheter i Iran efter ett bråk med en lärare. Han misshandlade eller försökte misshandla en polis. Han attackerade en gäst på ett bröllop i Turkiet med kniv. Jag vet inte om alla dessa uppgifter är verifierade, men dom finns.

Med det i bakhuvudet måste man fråga sig vilken roll Rajabi egentligen hade i allt detta. Min slutsats är ungefär att han valdes ut av Johanna därför att han var ett verktyg som hon kunde utnyttja. Hon använde honom för att begå våldshandlingar som hon inte ville eller kunde smutsa ner sina egna händer med. Jag tror till och med att hon fortfarande anser att hon är oskyldig eftersom hon inte höll i pistolen som användes vid misshandeln eller kniven som Rajabi använde när pappa Göran mördades och Johannas mamma nästan fick sätta livet till.

Kanske berättar Johanna mer i eventuella framtida memoarer? Om hon har funeringar i den riktningen så hoppas jag att hon letar på en kompetent spökskrivare. Så att kvaliteten blir lite bättre än de lappar som vi sett Johanna skriva...

–

Alltså alldeles oavsett vem som är formellt misstänkt och vad man säger till pressen så är jag tämligen övertygad om att åtminstone någon i utredningens ledning är fullt på det klara med att det är jm som borde vara boven, alldeles senast vid misshandeln, och definitivt och lite chockat vid andra tillslaget mot Granliden. Det är orimligt att anta att hela rättsväsendet i området är fiskar.

Med tanke på att jm redan slunkit ur greppet en gång, och man riggar allt hon äger med ännu fler mikrofoner, så vore det ju kontraproduktivt att gå ut och säga att hon är huvudmisstänkt. Då spelar de ju hellre lite dumma, och låter henne sitta och skryta på band. Särskilt som de missat bugga tidigare....

Det är ingen lätt sak att tekniskt bevisa hennes medverkan och hennes anstiftan, så då vill nog åklagaren i alla fall gärna ha ”ljudspåret till filmen” allra först.

Resten är utredningshänsyn.

Men Aki hade inte behövt ligga ogill och Göran hade inte behövt dö, skulle jag tro. Även om man förstås inte kan frihetsberöva ens ett monster så värst länge utan grund.

Den måttligt eftertänksamme bör också komma ihåg att tillslaget på föräldrarna knappast är något hon kunde räkna med att slinka undan med hedern i behåll på sikt, utan en desperat sista utväg och flyktförberedelse innan häktande. Det säger sig självt att Rajabi skulle dö om de inte lyckades nå Nordkorea eller Iran eller vart hon nu ställde sin håg.
Citera
2018-10-02, 16:25
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Alltså alldeles oavsett vem som är formellt misstänkt och vad man säger till pressen så är jag tämligen övertygad om att åtminstone någon i utredningens ledning är fullt på det klara med att det är jm som borde vara boven, alldeles senast vid misshandeln, och definitivt och lite chockat vid andra tillslaget mot Granliden. Det är orimligt att anta att hela rättsväsendet i området är fiskar.

Med tanke på att jm redan slunkit ur greppet en gång, och man riggar allt hon äger med ännu fler mikrofoner, så vore det ju kontraproduktivt att gå ut och säga att hon är huvudmisstänkt. Då spelar de ju hellre lite dumma, och låter henne sitta och skryta på band. Särskilt som de missat bugga tidigare....

Det är ingen lätt sak att tekniskt bevisa hennes medverkan och hennes anstiftan, så då vill nog åklagaren i alla fall gärna ha ”ljudspåret till filmen” allra först.

Resten är utredningshänsyn.

Men Aki hade inte behövt ligga ogill och Göran hade inte behövt dö, skulle jag tro. Även om man förstås inte kan frihetsberöva ens ett monster så värst länge utan grund.

Den måttligt eftertänksamme bör också komma ihåg att tillslaget på föräldrarna knappast är något hon kunde räkna med att slinka undan med hedern i behåll på sikt, utan en desperat sista utväg och flyktförberedelse innan häktande. Det säger sig självt att Rajabi skulle dö om de inte lyckades nå Nordkorea eller Iran eller vart hon nu ställde sin håg.

Rajabi skulle dö!
Du påminner om att Johanna faktiskt i en inspelning som polisen gjorde, uppmanade Rajabi att ta livet av sig. Om jag minns rätt så skulle hon hjälpa till med en överdos.

Om Johanna hade lyckats röja Rajabi ur vägen så kan man ju undra hur det här hade gått.
Kanske hade hon då klarat sig undan vad som borde rubriceras som tre mord, ett mordförsök och en hel del till. När det gäller att det inte blev så, så kan jag inte låta bli att skänka en tanke av tacksamhet till Rajabi...

Johannas förfall
En del i förloppet sista halvåret - året innan Göran mördades ska nog ses som ett accelererande förfall för Johannas del.

Ungefär så här:

– Pappa Göran har insett att dottern Johanna troligen har mördat sin exman. Föräldrarna fick successivt under året allt mer information om hur Aki dog.
– Göran har också insett att beslutet att köpa en lägenheten till Johanna att bo i, för att hon skulle kunna komma undan från Aki, helt var baserat på uppgifter som Johanna hade hittat på om hur hon for illa p.g.a. Aki, och som inte var sanna.
– Johannas föräldrar beslutar gemensamt att sälja lägenheten och uppmana Johanna att skaffa en annan bostad.
– Johannas föräldrar beslutar gemensamt att sälja sommarstugan vid Granliden. Den exakta bevekelsegrunden vet vi inte, men kanske hade deras uppskattning av Granliden sjunkit sedan dom förstått att Aki mördats där, om det var så.
– Johanna inleder sexuella relationer med minst tre ensamkommande.
– När hennes sexuella utsvävningar avslöjas i media försöker hon skylla på sin dotter.

Det finns mer, men det var vad jag kom på just nu.

Samtidigt drev hon sitt flyktingföretag på ett sätt som kritiserades i media, men som drog in runt 30 miljoner under ett år.

När Johannas sexuella utsvävningar avslöjades insåg nog både hon och hennes medarbetare att det inte fanns så mycket mer "guld" i flyktingkrisens spår att skörda för deras del.

Att mörda föräldrarna skulle lösa några av Johannas akuta problem:
– Försäljningen av Granliden skulle inte bli av. Hon ville ju inte att det skulle säljas.
– Arvet från föräldrarna skulle göra Johanna oberoende tills hon fick ut pengar från sitt företag.
– Uppsägningen från lägenheten som hon bodde i skulle inte genomföras.

Nu är ju ändå både hennes bostadsproblem och försörjningen löst för några år framåt. Men, kanske inte exakt på det sätt som Johanna hade tänkt sig...

–
Citera
2018-10-02, 16:50
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Rajabi skulle dö!
Du påminner om att Johanna faktiskt i en inspelning som polisen gjorde, uppmanade Rajabi att ta livet av sig. Om jag minns rätt så skulle hon hjälpa till med en överdos.

Om Johanna hade lyckats röja Rajabi ur vägen så kan man ju undra hur det här hade gått.
Kanske hade hon då klarat sig undan vad som borde rubriceras som tre mord, ett mordförsök och en hel del till. När det gäller att det inte blev så, så kan jag inte låta bli att skänka en tanke av tacksamhet till Rajabi...

Johannas förfall
En del i förloppet sista halvåret - året innan Göran mördades ska nog ses som ett accelererande förfall för Johannas del.

Ungefär så här:

– Pappa Göran har insett att dottern Johanna troligen har mördat sin exman. Föräldrarna fick successivt under året allt mer information om hur Aki dog.
– Göran har också insett att beslutet att köpa en lägenheten till Johanna att bo i, för att hon skulle kunna komma undan från Aki, helt var baserat på uppgifter som Johanna hade hittat på om hur hon for illa p.g.a. Aki, och som inte var sanna.
– Johannas föräldrar beslutar gemensamt att sälja lägenheten och uppmana Johanna att skaffa en annan bostad.
– Johannas föräldrar beslutar gemensamt att sälja sommarstugan vid Granliden. Den exakta bevekelsegrunden vet vi inte, men kanske hade deras uppskattning av Granliden sjunkit sedan dom förstått att Aki mördats där, om det var så.
– Johanna inleder sexuella relationer med minst tre ensamkommande.
– När hennes sexuella utsvävningar avslöjas i media försöker hon skylla på sin dotter.

Det finns mer, men det var vad jag kom på just nu.

Samtidigt drev hon sitt flyktingföretag på ett sätt som kritiserades i media, men som drog in runt 30 miljoner under ett år.

När Johannas sexuella utsvävningar avslöjades insåg nog både hon och hennes medarbetare att det inte fanns så mycket mer "guld" i flyktingkrisens spår att skörda för deras del.

Att mörda föräldrarna skulle lösa några av Johannas akuta problem:
– Försäljningen av Granliden skulle inte bli av. Hon ville ju inte att det skulle säljas.
– Arvet från föräldrarna skulle göra Johanna oberoende tills hon fick ut pengar från sitt företag.
– Uppsägningen från lägenheten som hon bodde i skulle inte genomföras.

Nu är ju ändå både hennes bostadsproblem och försörjningen löst för några år framåt. Men, kanske inte exakt på det sätt som Johanna hade tänkt sig...

–

Om jag inte missminner mig så var nog tanken att köpa Granliden för pengarna hon skulle få för Aki. Eller starta ett företag som kunde köpa huset — föräldrarna ovetandes möjligen. Hon skulle själv kunna sätta priset på köpet då det tydligen nyligen dött ngn i vattnet där...

Helst hade hon velat ha det gratis förstås, men föräldrarna var elaka (väldigt väldigt väldigt elaka, och dessutom hade hon en elak syster) och dessutom ville de inte som SD-aktiva ha en dotter som drev flyktingförläggning i deras kåk. (Möllan är väl nånstans en SD-kassörs absolut konstigaste mardröm.) Sen gillade de inte Aki, och Aki gillade inte Granliden, så familjesammanhållningsidyllen och bostadsfrågan höll på att spricka för möllan. Till hon räknade ut hur ekvationen kunde gå ut.

Det var nog detta föräldrarna klurade ut. Möllan hade ju vart där och badat med småttingarna en-två veckor senare medan föräldrarna fortfarande trodde Aki dött i en överdos i en snara i en byggställning i Afrika. Och sen fick de veta via lokalbladet. Och då vart inget riktigt muntert längre. Utom för möllan.

Så möllan tänkte lösa nästföljande problem i språnget på liknande sätt. Det gick ju bra första gången. Det gäller bara att skynda innan pappa säljer och hålla tungan rätt i mun. Sen får man ta kollaterala manfall som de kommer. Och se till att ha (levande) handräckning som kan värma vällingflaskor under biljakt, till Arlanda eller norska gränsen.

Hade Anki dött på ort och ställe och sedan Rajabi vid lämplig tidpunkt efter (i Thailand eller så) så hade det kanske gått vägen.
Senast redigerad av Lonnrot 2018-10-02 kl. 17:19.
Citera
2018-10-02, 18:40
Medlem
Citat:
Om jag inte missminner mig så var nog tanken att köpa Granliden för pengarna hon skulle få för Aki. Eller starta ett företag som kunde köpa huset — föräldrarna ovetandes möjligen. Hon skulle själv kunna sätta priset på köpet då det tydligen nyligen dött ngn i vattnet där...

Helst hade hon velat ha det gratis förstås, men föräldrarna var elaka (väldigt väldigt väldigt elaka, och dessutom hade hon en elak syster) och dessutom ville de inte som SD-aktiva ha en dotter som drev flyktingförläggning i deras kåk. (Möllan är väl nånstans en SD-kassörs absolut konstigaste mardröm.) Sen gillade de inte Aki, och Aki gillade inte Granliden, så familjesammanhållningsidyllen och bostadsfrågan höll på att spricka för möllan. Till hon räknade ut hur ekvationen kunde gå ut.

Det var nog detta föräldrarna klurade ut. Möllan hade ju vart där och badat med småttingarna en-två veckor senare medan föräldrarna fortfarande trodde Aki dött i en överdos i en snara i en byggställning i Afrika. Och sen fick de veta via lokalbladet. Och då vart inget riktigt muntert längre. Utom för möllan.

Så möllan tänkte lösa nästföljande problem i språnget på liknande sätt. Det gick ju bra första gången. Det gäller bara att skynda innan pappa säljer och hålla tungan rätt i mun. Sen får man ta kollaterala manfall som de kommer. Och se till att ha (levande) handräckning som kan värma vällingflaskor under biljakt, till Arlanda eller norska gränsen.

Hade Anki dött på ort och ställe och sedan Rajabi vid lämplig tidpunkt efter (i Thailand eller så) så hade det kanske gått vägen.

Ungefär så var det, ja. Dessutom: Anki Möller sa att hon och Göran ville sälja Granliden för att de ville resa runt med husbilen i.st.f att ta hand om stället med allt det jobb det innebar. De ville inte sälja stället till det underpris JM erbjöd dem - och framförallt inte till henne. De var trötta på henne vid det här laget, även Göran hade begripit.

De hade redan förberett flytten inom de närmaste dagarna. Det var därför MR & svärsonen och DB var där dagen innan mordet, för att hjälpa till med att ta bort möbler etc. Kanske också för att recognocera? En container fanns redan på plats. GM & AM hade rensat ut och fixat drönarbilder inför försäljningen/visningen som skulle ske inom de närmaste dagarna.

Där någonstans tror jag att JM blev desperat, för hon ville inte missa Granliden och de pengar det skulle inbringa till HENNE SJÄLV. Inte heller "sin" lägenhet. Då kände hon förmodligen att allting började rasa omkring henne - och då kom hon på vad hon tyckte var en genial plan för att få PENGAR: oskadliggöra föräldrarna. Att hon hade en syster som skulle dela eventuella pengar med henne vid föräldrarnas tragiska död fanns nog inte ens i hennes tankevärld.

Det är en egoism och ondska som är ofattbar för alla andra förutom för JM själv.
Citera
2018-10-02, 18:58
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Ungefär så var det, ja. Dessutom: Anki Möller sa att hon och Göran ville sälja Granliden för att de ville resa runt med husbilen i.st.f att ta hand om stället med allt det jobb det innebar. De ville inte sälja stället till det underpris JM erbjöd dem - och framförallt inte till henne. De var trötta på henne vid det här laget, även Göran hade begripit.

De hade redan förberett flytten inom de närmaste dagarna. Det var därför MR & svärsonen och DB var där dagen innan mordet, för att hjälpa till med att ta bort möbler etc. Kanske också för att recognocera? En container fanns redan på plats. GM & AM hade rensat ut och fixat drönarbilder inför försäljningen/visningen som skulle ske inom de närmaste dagarna.

Där någonstans tror jag att JM blev desperat, för hon ville inte missa Granliden och de pengar det skulle inbringa till HENNE SJÄLV. Inte heller "sin" lägenhet. Då kände hon förmodligen att allting började rasa omkring henne - och då kom hon på vad hon tyckte var en genial plan för att få PENGAR: oskadliggöra föräldrarna. Att hon hade en syster som skulle dela eventuella pengar med henne vid föräldrarnas tragiska död fanns nog inte ens i hennes tankevärld.

Det är en egoism och ondska som är ofattbar för alla andra förutom för JM själv.

Bra!
Ja, systern låg nog illa till för drunkning också...

Ja ondskan är bortom all sans o vett, men hör man inte en klang därinne i smeten av en ostyrig unge och två föräldrar som lärt sig att inte säga nej, utan kanske, och sen ljuga eller göra vad som passar dem själva bäst, då de inte klarar att hantera dotterns habegär...? Och detta gör möllan bara rasande, rasande, rasande.

X antal barn med x antal fäder och bara höjt röstläge och höjda insatser och braj och egocentricitet och gangsterfasoner och skörlevnad som strategi för att hålla ihop familjen och hålla uppe anseendet. Jag kan nånstans känna hennes rädsla för att förlora allt, men hon är way, way för sent ute, och är på väg till scarface-land egentligen från första ögonblicket.

And all my friends are gonna be there too...
Citera
2018-10-02, 19:46
Medlem
Zisselas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Tack för det, ett intressant blogginlägg.
Undra om Julia B börjar prata nu något om Akis död, när mamma Johanna sitter inspärrad på Ystadsanstalten, vad som hände.

Är hon flyttad från Hinsan?
Senast redigerad av Zissela 2018-10-02 kl. 20:00.
Citera
2018-10-02, 20:12
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zissela

Yes, till Johanna,s stora förtret valde de att placera henne i Ystad.

Citat:
Hovrättens dom mot Möller föll i februari, och ett par månader senare meddelade Högsta domstolen att inget prövningstillstånd beviljades. Möller flyttades därefter från häktet i Sollentuna till riksmottagningen på Hinseberg.

Den sex veckor långa utredningen för att avgöra Möllers placering har nu fastställt att hon ska avtjäna sitt straff på kvinnoanstalten i Ystad, skriver Expressen.

Kriminalvården bedömer att risken för rymning eller fritagning i Möllers fall är hög, och likaså risken för att hon ska använda sig av hot eller våld.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/johanna-moller-placeras-i-ystad
Senast redigerad av Reimer 2018-10-02 kl. 20:32.
Citera
2018-10-02, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zissela

Knappast! Man påstår att det är hög risk för manipulationer typ rymning på henne.
Citera
2018-10-02, 20:41
Medlem
[quote=Lonnrot|65426306]Bra!
Ja, systern låg nog illa till för drunkning också...

Ja ondskan är bortom all sans o vett, men hör man inte en klang därinne i smeten av en ostyrig unge och två föräldrar som lärt sig att inte säga nej, utan kanske, och sen ljuga eller göra vad som passar dem själva bäst, då de inte klarar att hantera dotterns habegär...? Och detta gör möllan bara rasande, rasande, rasande.

X antal barn med x antal fäder och bara höjt röstläge och höjda insatser och braj och egocentricitet och gangsterfasoner och skörlevnad som strategi för att hålla ihop familjen och hålla uppe anseendet. Jag kan nånstans känna hennes rädsla för att förlora allt, men hon är way, way för sent ute, och är på väg till scarface-land egentligen från första ögonblicket.

And all my friends are gonna be there too...[/QUOT

Precis. Har konstaterat genom att se på videos och läsa artiklar och böcker och studerat med handledning några år, vad forskare i hela världen, både psykiatriker och neuro-forskare har skrivit om psykopati. Senaste (?) rönen är att det genetiska är ca 30%. Resten, alltså runt 60% är miljöbetingat.

Så en liten unge med såna tendenser och i en familj som hela tiden bortser och slätar över dåligt beteende måste få en riktigt ordentlig styrning så fort man upptäcker det här. Typiskt i unga år är att ljuga, slåss och vara elak mot djur och anlägga bränder etc etc. För föräldrar är det nog enklast och känslomässigt att bortse från faktum eftersom det är deras egna barn. Men det är att göra barnet en otjänst.

Efter ca 10 års ålder är psykopatin så allenarådande och stadfäst hos barnet så det är i princip omöjligt att leda det på rätt väg i livet. Då har de redan lärt sig att kopiera andras beteende genom att härma känslor. De gör absolut INGENTING som inte gynnar dem själva. Altruism är nåt de bara tycker är löjligt.

Sorgligt men sant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in