Helt klart har han en mycket stor kunskap om Allra-skandalen (mer än han vill tillstå). Han kunde, om han hade varit seriös och helt ärlig, kunnat skriva om det i stället. Som du skriver: hade en bra inblick där. Det är väl därför han inte skriver om det...
Om arbogafallet, eller i alla fall om JMs psyke, vet han alldeles för lite för att skriva en bok och vara trovärdig.
Vi får hoppas på att det kommer en bok som avslöjar Bodströms inblandning och stora kunskaper om Allra och det som senare ledde till den stora skandalen. Skriven av författare med inside-information, under pseudonym pga rädsla för hämndaktioner. Författaren intervjuas i Expressen anonymt med blurrad bild. Berättar att bokens titel är "Sanningen om Bodströms kunskaper och inblandning i Allra". Som lite reklam för boken säger han: "häktningen av fd justitieministern var endast en fråga bort, men man valde att mörka".
Jag tror Johanna var med och högg ihjäl sin pappa. MR har nog inte sagt hela sanningen. Han lovade i rätten att göra det när mamma Anki vände sig till honom och bad honom göra det, men jag tror han skyddade Johanna för tvillingarna skull och för att han trodde hon kunde bli fri om han ensam tog på sig själva gärningen.
Det fanns nog en blodig Johanna-tröja med hennes pappas blod på och som inte kom från MR:s hand...
Tilltror du honom verkligen om den storsintheten eller vad man nu ska kalla det?
Att han för ett enda ögonblick skulle bry sig om henne och hur det skulle gå för ungarna
hennes om hon åkte fast hon med?
Han skiter väl fullständigt i både henne och hennes halva fotbollslag till avkommor.
Så hade hon haft en aktiv del i attackerna mot föräldraparet så hade han säkert inte varit sen
med att berätta om detta. Möjligen kan JM ha stått vid dörröppningen och följt skeendet
men längre än så lär det inte ha gått.
Den här killen Rajabi är inte mycket mindre ond än Johanna själv, det ska man akta sig för att glömma bort. Hata gärna henne men han förtjänar sannerligen lika mycket hat han också.
Han som fått möjlighet att komma till Sverige och tackar genom att brutalt knivmörda en
åldring och nära på dödat dennes maka också. Visst, han hade otur, han hamnade snart efter
ankomsten i klorna på en psykopathäxa av sällan skådat slag, men ingen kan tvinga någon
annan att mörda åt sig. Man har ett fritt val hur det än må utövas påtryckningar på en, tjat
och press i det oändliga, och denne knarkande hazargosse kunde valt att ge sig av från
Johanna och hennes fördömda mordplaner, men valde något annat och uppvisade vid
gärningarna en oerhörd råhet, en kallblodig brutalitet av också sällan skådat slag.
Och det här avskummet lär man väl få dras med här i landet efter avtjänat straff.
För utvisad lär han väl inte bli. Precis som man låter bli att utvisa åtskilliga andra grovt
kriminella med utländsk bakgrund.
Senast redigerad av Grandioso 2018-05-07 kl. 17:00.
Tilltror du honom verkligen om den storsintheten eller vad man nu ska kalla det?
Att han för ett enda ögonblick skulle bry sig om henne och hur det skulle gå för ungarna
Han skiter väl fullständigt i både henne och hennes halva fotbollslag till avkommor.
Så hade hon haft en aktiv del i attackerna mot föräldraparet så hade han säkert inte varit sen
med att berätta om detta. Möjligen kan JM ha stått vid dörröppningen och följt skeendet
Den här killen Rajabi är inte mycket mindre ond än Johanna själv, det ska man akta sig för att glömma bort. Hata gärna henne men han förtjänar sannerligen lika mycket hat han också.
Han som fått möjlighet att komma till Sverige och tackar genom att brutalt knivmörda en
åldring och nära på dödat dennes maka också. Visst, han hade otur, han hamnade snart efter
ankomsten i klorna på en psykopathäxa av sällan skådat slag, men ingen kan tvinga någon
annan att mörda åt sig. Man har ett fritt val hur det än må utövas påtryckningar på en, tjat
och press i det oändliga, och denne knarkande hazargosse kunde valt att ge sig av från
gärningarna en oerhörd råhet, en kallblodig brutalitet av också sällan skådat slag.
Och det här avskummet lär man väl få dras med här i landet efter avtjänat straff.
För utvisad lär han väl inte bli. Precis som man låter bli att utvisa åtskilliga andra grovt
Håller med. MR fick en chans att leva ett hederligt liv här, men det första han gjorde var att dra omkring med kriminella och knarka. Man kan verkligen inte skylla alla hans handlingar på JM. Som du skriver så hade han en chans att välja. Men han ville bli rik och det skulle ske genast. Han hade ingen lust att jobba sig upp som alla andra svenskar tvingas göra.
Han är inte psykiskt sjuk, han är personlighetsstörd - och att mörda är inte tillåtet i någon enda kultur i världen, vad jag vet. Han levde som gatpojke och småkriminell även i Iran, där han är född (han har aldrig varit i Afghanistan, men hans föräldrar kommer därifrån och afghaner får aldrig medborgarskap i Iran, inte heller deras barn). Han har bl.a sett en vän avrättas där. Säger han. Det skulle inte förvåna mig om det är så.
Kosta vad det kosta vill men jag betalar gärna skatt för att även han ska sitta av sitt straff. Det är det värt. Därefter utvisning på livstid. Var han hamnar då struntar jag i, bara han hindras från att nånsin återvända hit.
Senast redigerad av zilvereko 2018-05-07 kl. 17:31.
Vi får hoppas på att det kommer en bok som avslöjar Bodströms inblandning och stora kunskaper om Allra och det som senare ledde till den stora skandalen. Skriven av författare med inside-information, under pseudonym pga rädsla för hämndaktioner. Författaren intervjuas i Expressen anonymt med blurrad bild. Berättar att bokens titel är "Sanningen om Bodströms kunskaper och inblandning i Allra". Som lite reklam för boken säger han: "häktningen av fd justitieministern var endast en fråga bort, men man valde att mörka".
Den skulle nog sälja! Intäkterna bör gå till de som blev lurade.
Håller med. MR fick en chans att leva ett hederligt liv här, men det första han gjorde var att dra omkring med kriminella och knarka. Man kan verkligen inte skylla alla hans handlingar på JM. Som du skriver så hade han en chans att välja. Men han ville bli rik och det skulle ske genast. Han hade ingen lust att jobba sig upp som alla andra svenskar tvingas göra.
Han är inte psykiskt sjuk, han är personlighetsstörd - och att mörda är inte tillåtet i någon enda kultur i världen, vad jag vet. Han levde som gatpojke och småkriminell även i Iran, där han är född (han har aldrig varit i Afghanistan, men hans föräldrar kommer därifrån och afghaner får aldrig medborgarskap i Iran, inte heller deras barn). Han har bl.a sett en vän avrättas där. Säger han. Det skulle inte förvåna mig om det är så.
Kosta vad det kosta vill men jag betalar gärna skatt för att även han ska sitta av sitt straff. Det är det värt. Därefter utvisning på livstid. Var han hamnar då struntar jag i, bara han hindras från att nånsin återvända hit.
Dessutom på sin kriminella "meritlista" here in Sweden har han ju den grova misshandeln
av de där landsmännen som han utförde tillsammans med en eller två gökar till. Som kunde
slutat i mord där också. Det var mycket brutala attacker den gången.
Sedan ovanpå detta finns ju, enligt hans egen uppgift, allvarliga tankar på att låta mörda
själva uppdragsgivaren därhemma, Johanna alltså. Han ska ju stått vid hennes säng när hon
sov och övervägt ifall han skulle sticka kniven i henne. Var visst vid det tillfället rejält besviken
på madamen. Där kom sköna Johanna undan med blotta förskräckelsen kan man säga.
Rajabi förefaller vara en kille som har rätt nära till våld och grymheter. Som gillar "hårda tag".
Som knappast är särskilt nödbedd när det gäller.
Han skulle naturligtvis aldrig ha tillåtits komma in i landet precis som så många andra.
Han hade ett kriminellt förflutet och såna ska hållas härifrån.
Men så slappt som det blivit i det här godhetens naiva lilla rike så bryr man sig inte om kolla
upp sånt först innan det släpps in.
Senast redigerad av Grandioso 2018-05-07 kl. 18:56.
Å ena sidan kan man känna att det måste vara en maximalt dödlig otur att hamna i Mördar-Johannas klor, vem det än gäller.
Å andra sidan så hade det gått åt helvete för Rajabi på ett eller annat sätt ändå, för kriminalitet och droger var det som var hans agenda, sen lång tid tillbaka. Och, det är få mördare som kan uppvisa den brutalitet som Rajabi visade när han med sådan kraft, intensitet och snabbhet, så massivt kunde knivhugga två försvarslösa pensionärer i deras säng. Fy fan!
Om Mördar-Johanna var med i huset, så stod hon bara där för att ha koll på lakejen.
En sådan som hon är vill sällan smutsa ner sina egna händer, utan bara ge order.
Ja, det är märkligt med alla dessa "ensamkommande flyktingpojkar" med kriminalitet och droger i bagaget, att det ändå ska hjälpas där, utan någon plan för eventuella konsekvenser.
Aldrig hör man talas om "ensamkommande flyktingflickor", det är lite märkligt. I dessa länder som det handlar om så lär det vara just flickor och kvinnor som har det allra värst och kanske skulle behöva hjälpen istället. En tanke bara...
Citerar Sten Levander som skrivit "Fem typer av psykiska störningar som poliser och andra inom rättsväsendet ofta möter".
Rajabi platsar nog på 1:a delen av den "topplista" han beskriver om de vanligaste diagnoserna bland de som begår brott. Även 2:a platsen är ingår nog som "extrabonus", som handlar om den näst vanligaste diagnosen, som är missbruk.
Citat:
1 Dys-social personlighetsstörning
Den absolut vanligaste psykiatriska diagnosen bland människor som begått upprepade brott eller minst ett allvarligt brott är Dys-social (eller antisocial) personlighetsstörning. Diagnosen motsvarar i stort
sett det som bland kriminologer som studerar livsförlopp kallas Kroniskt kriminella (KK)
Vid Dys-social personlighetsstörning är två problemgrupper framträdande: Livsstil/personlighet som speglar här & nu-orientering, dålig impuls- och affektkontroll, behov av starka stimuli (kickar) och omväxling; samt Norm- och Regelbrott som gynnar en själv på bekostnad av andra.
2. Missbruk
Den näst vanligaste diagnosen är missbruk. Missbruk innebär att användningen av missbruksmedel har medfört negativa sociala konsekvenser - personligheten påverkas negativt, man blir ”annorlunda”
med avseende på kontroll över känslor och impulser, sätt att tänka och att samspela socialt med andra människor.
Oerhört osmakligt och skamlöst att försöka skapa intresse för boken genom att ta upp den, av mordförsöket, svårt skadade AM:s vittnesmål. Som var så skadad att hon svimmade flera gånger, bara minns vissa fragment, blod rann i ögonen, hon hade dimsyn och dubbelseende.
Hon var så omtöcknad att hon först inte förstod att hon var skadad, kände sig bara varm.
Det varma var allt blod, efter alla knivhugg hon fått. Hennes make ligger mördad, knivhuggen till döds bredvid. När hon försöker ta sig upp för att ringa efter hjälp, blöder hon så kraftigt att hon "klafsar" med fötterna i sitt eget blod. En massa knivhugg, bloder forsar, "hål" i hela kroppen säger hon när hon ringer 112.
Detta hemska öde använder en f.d justitieminister för att göra reklam för sin bok.
Hoppas att Johan Eriksson, GW eller någon annan idiotförklarar föredettingen Bodström offentligt.
( Eller, ännu hellre slår honom på käften )
1.Endera så är han naiv och korkad och förstår inte att han gör sig till åtlöje inför seriösa jurister och svenskt rättsväsende med sitt påstående om "frågan som hade kunnat få Johanna Möller fri".
2.Eller, så är han en asgam som är i behov av mera pengar som struntar i att han skämmer ut sig genom sin osmaklighet och sin låtsasinkompetens i juridik. Sensationslysten och pengakåt.
Alternativ 2 är nog korrekt.
"Frågan som hade kunnat få Johanna Möller fri"?
Verkar som att han glömt att det finns lite andra viktiga saker att ta hänsyn till som alla telefonavlyssningar, t.ex där JM säger åt MR att hålla käften, säga att han inte minns, för hon vill minsann inte åka in i finkan i tio år för medhjälp till mord.
Eller, undrat hur det kom sig att JM lämnat 10-11 olika alibin för mordkvällen, fått sin lille son att först ljuga för polisen om vilken tid hon kom hem.
Eller alla lappar hon försökt smuggla ut till barnen där hon mot betalning vill att de tar på sig skulden eller i vart fall köper ett vittne. Och, lapparna avslöjar att hon har stor kunskap om hur mordet gick till. Och varför hon försökte muta en x-fånge till att vittna falskt. Och när hon ville att hennes barn och svärson skulle bekräfta i vittnesmål att hon inte kunde köra bil i mörkret, vilket de inte bekräftade - tvärtom. Listan kan göras lång.
Dessutom kan tilläggas att även trots att nästan hela hennes RPU var maskad så var det några få saker som framkom, som: att hon är dominant, oempatisk med god manipuleringsförmåga."
Och att hon har dysfunktionella personlighetsdrag. Skulle tro att hon har narcissistisk personlighetsstörning med hög grad av psykopatiska drag.
Den enda möjliga och troliga silhuett AM eventuellt såg i dörröppningen - är givetvis Johanna Möller, som ville försäkra sig om att den drogpåverkade MR gjorde som han blivit tillsagt. Kontrollbehov och makt genom manipulation och hjärntvättande tjat - det är ju så JM fungerat dittills, varför skulle det vara någon skillnad den kvällen. Hon litar inte på någon annan än sig själv, inte en chans att hon skulle lita på att den drogade lakejen skötte sitt uppdrag väl, om hon inte stod där och såg till att det blev så. Det gällde för mycket nu, det handlade om så mycket pengar. Kanske AM t.o.m tyckte sig se JM där och det var det hon ville att MR skulle säga i rätten när hon sa att "han skulle lova att säga sanningen"? Sanningen är i vart fall inte att JM satt och sov i lugn och ro, väntandes i bilen.
Precis som han givetvis är hur medveten som helst om hennes skuld till det som inträffat.
Dummare än så lär han ju inte vara.
Bodström försökte sig på en karriär som deckarförfattare och det gick väl sådär.
Uppslag till någon ny fictionbok tröt antagligen betänkligt, så då kom han på idén att skriva om
verkliga fall istället och tog hjälp av den här Lampers med den saken och först ut var väl
en liten tunn sak om styckmordet i Boden. Hur den boken togs emot undandrar sig min
kännedom men även där var man väl ute efter att så visst tvivel i skuldfrågan.
Svårt förstås att hålla fingrarna borta från det extremt uppmärksammade Arbogacaset
och man undrar vad som står näst på tur. Kanske ubåtsdramat med Madsen?
Det här med Bodström+Lampers och den nyutkomna boken sätter väl griller i huvudet på
henne som nyss installerats på härliga Hinsan.
Ska det författas en skrivelse till Europadomstolen måhända? "Jag har nu fått veta via en
av världens främsta advokater att jag inte borde ha dömts. Man glömde ställa en viktig fråga
och hade man ställt den så hade hon som skriver till er säkert varit fri som fågeln nu och
kunnat tjäna massor med klöver på nya spännande projekt. Så jag begär nu att ni gör nåt
åt detta. Tvingar fram en ny rättegång. Sätt press på idioterna som styr och ordna med
det här nu så är jag er evigt tacksamma. Jag vill ut fortast möjligt. Jag hör inte hemma här
bland alla dessa elaka kvinnor som mördat och haft sig. Jag som inte ens tål att se Morden
i Midsomer utan att bli illa till mods. Jag vill hem till mina kära tvillingar vad de nu heter
för nåt och baka bullar och rå om dem med all den moderskärlek jag besitter.
Jag älskar alla mina barn och jag blir nu alldeles gråtfärdig när jag tänker på dem alla.
De behöver sin mor förstår ni inte det? Så ordna nu så jag blir fri är ni snälla!
Många hjärtan till er alla från en kollosalt missförstådd och oskyldig Johanna Möller."
Senast redigerad av Grandioso 2018-05-07 kl. 21:16.
Å ena sidan kan man känna att det måste vara en maximalt dödlig otur att hamna i Mördar-Johannas klor, vem det än gäller.
Å andra sidan så hade det gått åt helvete för Rajabi på ett eller annat sätt ändå, för kriminalitet och droger var det som var hans agenda, sen lång tid tillbaka. Och, det är få mördare som kan uppvisa den brutalitet som Rajabi visade när han med sådan kraft, intensitet och snabbhet, så massivt kunde knivhugga två försvarslösa pensionärer i deras säng. Fy fan!
Om Mördar-Johanna var med i huset, så stod hon bara där för att ha koll på lakejen.
En sådan som hon är vill sällan smutsa ner sina egna händer, utan bara ge order.
Ja, det är märkligt med alla dessa "ensamkommande flyktingpojkar" med kriminalitet och droger i bagaget, att det ändå ska hjälpas där, utan någon plan för eventuella konsekvenser.
Aldrig hör man talas om "ensamkommande flyktingflickor", det är lite märkligt. I dessa länder som det handlar om så lär det vara just flickor och kvinnor som har det allra värst och kanske skulle behöva hjälpen istället. En tanke bara...
Citerar Sten Levander som skrivit "Fem typer av psykiska störningar som poliser och andra inom rättsväsendet ofta möter".
Rajabi platsar nog på 1:a delen av den "topplista" han beskriver om de vanligaste diagnoserna bland de som begår brott. Även 2:a platsen är ingår nog som "extrabonus", som handlar om den näst vanligaste diagnosen, som är missbruk.
Nej, precis! Smutsa ner sina egna händer ligger inte för henne. Hon är den som ger ORDER,
tänker ut och kommenderar.
Nej, ytterst sällan man hör talas om några "ensamkommande flyktingflickor". Visst är det
unga flickor som torde ha det värst och vara i störst behov av någon hjälp.
Här några små utdrag från en intressant och läsvärd artikel om det hela:
Citat:
Kvinnosynen kan också förklara varför ensamkommande flyktingbarn nästan helt uteslutande är killar.
– Därför är så många grabbar. Tjejerna är inte på samma sätt värda att satsa på. Det är ett utslag av synen på könens värde, säger Anders Rydén.
När familjen väljer vem de ska skicka vill föräldrarna inte skicka flickan av rädsla att hon ska förlora sin heder och våldtas. Den synen är generell oavsett folkgrupp, enligt Rydén.
En majoritet av de afghanska flyktingarna som tar sig till Europa och Sverige är hazarer.
Vad det beror på kan Anders Rydén, Migrationsverkets landanalytiker och expert på Afghanistan, inte riktigt svara på.
Enligt honom finns det ingen generell diskriminering mot minoritetsgruppen hazarer förutom möjligen i samhällen där pashtuner är i stor majoritet.
Ensamheten, svårigheter att klara skolan, att hitta jobb och att integreras visas inte upp på bilderna som postas i sociala medier. Den felaktiga bilden förvrängs också när det kommer till synen på svenska kvinnor, menar hon. Den nu pensionerade Lillesaar berättar om det hon kallar Amerikabrev, som skickats hem till anhöriga i Afghanistan och som hon fått läsa.
"Vi har kommit till ett land där allt är gratis. Vi har en varm bostad. Vi har fri sjukvård. Barnen går i skolan utan att vi behöver betala något. Och dessutom betalar man lön till oss utan att vi gör något".
Hon har även sett brev där en afghan uppmanar de i hemlandet komma till Sverige för flickorna "ställer upp och knullar".
Kvinnosynen bottnar i den patriarkala strukturen i landet och bristen på möjligheter för pojkar och flickor att umgås naturligt utanför den egna familjen, menar Wiiu Lillesaar.
– De har vuxit upp i en tradition där flickan har ansvaret för att skydda sig för alla anklagelser. Mannen har makten. Det finns män min ålder som gifter sig med 14-15-åringar för att visa sin manlighet, att de är virila fortfarande.
Därför vill hon att Sverige ska våga ställa krav.
Nej, precis! Smutsa ner sina egna händer ligger inte för henne. Hon är den som ger ORDER,
tänker ut och kommenderar.
Nej, ytterst sällan man hör talas om några "ensamkommande flyktingflickor". Visst är det
unga flickor som torde ha det värst och vara i störst behov av någon hjälp.
Här några små utdrag från en intressant och läsvärd artikel om det hela:
Att man hellre låter sina kvinnor dö i krig än att riskera att de (eventuellt, men inte alls givet) skulle våldtas under flykt hit, säger en hel del om hur man tänker i dessa länder. Önskar att de alla fick fred, frid och frihet nån gång.
Felet man gör i Sverige, vilka regler lagar och normer vi har i Sverige, som såna som Mohammad Rajabi inte får veta, är det som främst skapar såna här situationer.
Precis som han givetvis är hur medveten som helst om hennes skuld till det som inträffat.
Dummare än så lär han ju inte vara.
Bodström försökte sig på en karriär som deckarförfattare och det gick väl sådär.
Uppslag till någon ny fictionbok tröt antagligen betänkligt, så då kom han på idén att skriva om
verkliga fall istället och tog hjälp av den här Lampers med den saken och först ut var väl
en liten tunn sak om styckmordet i Boden. Hur den boken togs emot undandrar sig min
kännedom men även där var man väl ute efter att så visst tvivel i skuldfrågan.
Svårt förstås att hålla fingrarna borta från det extremt uppmärksammade Arbogacaset
och man undrar vad som står näst på tur. Kanske ubåtsdramat med Madsen?
Det här med Bodström+Lampers och den nyutkomna boken sätter väl griller i huvudet på
henne som nyss installerats på härliga Hinsan.
Ska det författas en skrivelse till Europadomstolen måhända? "Jag har nu fått veta via en
av världens främsta advokater att jag inte borde ha dömts. Man glömde ställa en viktig fråga
och hade man ställt den så hade hon som skriver till er säkert varit fri som fågeln nu och
kunnat tjäna massor med klöver på nya spännande projekt. Så jag begär nu att ni gör nåt
åt detta. Tvingar fram en ny rättegång. Sätt press på idioterna som styr och ordna med
det här nu så är jag er evigt tacksamma. Jag vill ut fortast möjligt. Jag hör inte hemma här
bland alla dessa elaka kvinnor som mördat och haft sig. Jag som inte ens tål att se Morden
i Midsomer utan att bli illa till mods. Jag vill hem till mina kära tvillingar vad de nu heter
för nåt och baka bullar och rå om dem med all den moderskärlek jag besitter.
Jag älskar alla mina barn och jag blir nu alldeles gråtfärdig när jag tänker på dem alla.
De behöver sin mor förstår ni inte det? Så ordna nu så jag blir fri är ni snälla!
Många hjärtan till er alla från en kollosalt missförstådd och oskyldig Johanna Möller."
Det första jag tänkte på när jag såg Bodströms idiotuttalande om att "JM var en fråga bort från att bli fri" var att nu så kommer Mördar-Johanna direkt att skriva ett långt brev till Bodström och vädja om hans hjälp. Hon förstår inte att hans uttalande var ett smaklöst sätt att göra reklam för en dålig bok, skapa lite sensationshysteri.
Många, långa sidor med idéer och förslag på hur hon vill bli hjälpt på bästa sätt.
Ok, Europadomstolen kan hon tänka sig att börja med men tänker sig också att han, med alla sina kontakter, ska se till att alltihopa tas om från början. Som om ingenting egentligen hade hänt.
Hon vädjar till honom att hjälpa henne - skriver b.la:
Du har ju själv barn, hur tror du att det skulle kännas om du plötsligt hamnade i fängelse, trots att du inte gjort något? Och visste att dina barn gråter varje dag av saknad efter dig? INTE KUL ALLS!!
Men, så är min vardag, sen lång tid tillbaka. JÄTTELEDSEN är JOHANNA.
Inte ska väl en oskyldig, vacker småbarnmamma behöva vistas bland mördare och galningar?
Du är mitt sista hopp, du är den bäste. Hjälper du mig nu, ska jag se till att du blir rikligt belönad.
Hur du vill bli belönad, kan vi diskutera mer privat.
PS: Snart får jag ta emot besök, ser fram emot när du kommer <3 <3 <3
Det första jag tänkte på när jag såg Bodströms idiotuttalande om att "JM var en fråga bort från att bli fri" var att nu så kommer Mördar-Johanna direkt att skriva ett långt brev till Bodström och vädja om hans hjälp. Hon förstår inte att hans uttalande var ett smaklöst sätt att göra reklam för en dålig bok, skapa lite sensationshysteri.
Många, långa sidor med idéer och förslag på hur hon vill bli hjälpt på bästa sätt.
Ok, Europadomstolen kan hon tänka sig att börja med men tänker sig också att han, med alla sina kontakter, ska se till att alltihopa tas om från början. Som om ingenting egentligen hade hänt.
Hon vädjar till honom att hjälpa henne - skriver b.la:
Du har ju själv barn, hur tror du att det skulle kännas om du plötsligt hamnade i fängelse, trots att du inte gjort något? Och visste att dina barn gråter varje dag av saknad efter dig? INTE KUL ALLS!!
Men, så är min vardag, sen lång tid tillbaka. JÄTTELEDSEN är JOHANNA.
Inte ska väl en oskyldig, vacker småbarnmamma behöva vistas bland mördare och galningar?
Du är mitt sista hopp, du är den bäste. Hjälper du mig nu, ska jag se till att du blir rikligt belönad.
Hur du vill bli belönad, kan vi diskutera mer privat.
PS: Snart får jag ta emot besök, ser fram emot när du kommer <3 <3 <3
Hoppfulla hälsningar från
Din oskyldiga Johanna <3 <3 <3 <3
Stackars Thomas, han kommer att få ångra det här, han blir bombarderad med skrivelser,
stalkad något djävulskt av ordbajsande Möllerskan, hon som aldrig ger slaget förlorat.
Lyckas hon lura dit honom på ett besök så får han nog hålla hårt i byxorna. Hon har ju inte
fått något på länge så det kan bli livat värre då.
"En fråga bort från att bli fri" - ja, så dumt, så dumt. 20 år som advokat och komma med nåt sånt.
Jag kan inte släppa det där om fosterbarnen som tycks ha dött i Johannas vård. Vem/vilka kan veta något mer om detta?
Tittade på Johannas Facebook och funderade på vilka kan tänkas ha nyttjat Johanna som jourfamiljehem innan hon drog igång den egna verksamheten med sin kompanjon LI.
Fann en kvinna (*s* H*lmstr*m ) i JM:s vänlista som haft 10-talet olika tjänster inom det sociala i Södertälje/Stockholmsområdet och är idag bitr. enhetschef i Älvsjö. Är sugen på att kontakta henne för att fråga om hon vet något, men jag är för "feg". Kanske finns någon annan som är modigare?
Senast redigerad av Honan6 2018-05-08 kl. 17:47.