Citat:
Ursprungligen postat av
Nollan-Kollan
Johanna Möller har det inte lätt på Ystad-anstalten:
https://www.vlt.se/artikel/vastmanland/arboga/nya-detaljerna-om-johanna-mollers-harda-liv-bakom-galler
Här är ett axplock ur artikeln:
"Kriminalvården skriver: ”Vi bedömer vidare att det finns en påtaglig och beaktansvärd risk för att hon kommer att begå brott, undandra sig straffets fullbordande eller på annat sätt missköta sig om hon beviljas regelbunden permission eller särskilda permissioner”
Motiven till besluten är att en psykolog bedömer att Johanna Möller har en hög risk för återfall i brott liksom att hon bedöms ha en hög risk för att återgå i våldsamt beteende i nära relationer. Psykologen vid riksintaget på Hinseberg bedömer också att Johanna Möllers antisociala attityder och värderingar, samt hennes personlighetsmässiga fungerande i övrigt med flertalet fall av misskötsamhet under häktningstiden, utgör stora risker för återfall."
Betalvägg, tyvärr. Men tack ändå för upplysningarna.
Möller är inte särskilt smart och hon begriper nog inte att hon med sitt beteende bara visar sina allra sämsta sidor med sitt förbannade tjatande, som kommer ogillas starkt av alla övriga runt henne. Hon kommer snart bli varse att det blir svårt att köpa sig fördelar inne på anstalten, som hon annars är van vid att kunna göra.
Förutom personalen så kan jag tänka mig att hon är "a pain in the ass" på de övriga fångarna. Hon är väl desperat nu och ytterst hämnlysten när hon kanske begriper att hon faktiskt har fått livstid. "Vafan! Jag har ju inte gjort nåt!"
Eftersom hon inte kan relatera känslomässigt till andra människor så lär hon aldrig ta in hur illa hon har gjort så många i sin släkt och omgivning. "Alla bara tänker på sig, det är bara jag som tänker på mig", typ.
Hennes främsta hatobjekt är nog, förutom åklagaren Jessica Wenna, hennes egen mamma som hade oförskämdheten att överleva attentatet. Typ: "Va??? Får jag inte ärva henne när hon dör??? DET ska jag överklaga!" Osv osv.
Hysteriska fejkgråtattacker och helig vrede kommer inte leda någon vart inne på kåken. Alla där vet vad såna individer går för och agerar utifrån det. JM lär väl lugna ner sig så småningom. Annars kommer hon få på käften. Om hon inte redan har fått det.