2018-10-14, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av butterfly9797
Ok, men tvingde hon honom? Om ja , hur?

Om jag nu skulle be en person mörda åt mig, så jag hade också åkt dit trots att det inte var jag som mördade?

Ja, det skulle du kunna göra.
Du kan jämföra detta mord med knutbymordet, där pastorn Helge Fossmo var den som initierade mordet, planerade och manipulerade och gav Sara Svensson vapnet, men hon som utförde det handgripligen. Fossmo fick livstid. Hon fick psykvård.
Senast redigerad av zilvereko 2018-10-14 kl. 13:35.
Citera
2018-10-15, 18:52
Medlem
Mohammad Rajabi om livet på Tidaholmsanstalten
Citat:
Ikea-mördaren Abraham Ukbagabir och dubbelmördaren Anders Eklund är några av de intagna på Tidaholmsanstalten – där också Mohammad Rajabi sitter.

Rajabi säger att flera på hans avdelning vill prata med honom om brotten han begått.

– När de vill prata om det säger jag åt dem att de kan kolla på tv-dokumentärerna i stället, säger han.
https://unv.is/aftonbladet.se/nyheter/krim/a/e1Lbz9/sa-lever-mohammad-rajabi-i-fangelset-forsta-gangen-jag-gor-sant
Citera
2018-10-15, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Serol
Mohammad Rajabi om livet på Tidaholmsanstalten

https://unv.is/aftonbladet.se/nyheter/krim/a/e1Lbz9/sa-lever-mohammad-rajabi-i-fangelset-forsta-gangen-jag-gor-sant

Inga nyheter, men tack ändå. Retfullt att så många artiklar finns bakom betalvägg. Skulle gärna vilja läsa vad det står i artikeln "Gåtan Johanna Möller".
Citera
2018-10-16, 00:02
Medlem
Quietdrives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av butterfly9797
Men varför/hur kunde hon få livstid när hon inte gjorde det? Jag har förstått att hon ville att de skulle dö, men det var ju fortfarande han som knivhögg föräldrarna medan hon väntade ?

Anstiftan väger ofta tyngre än själva utförandet.
Kolla bara på morden i Knutby. Hon som sköt ihjäl en och nästan en till är fri sen många år, medan anstiftaren fortfarande sitter på livstid, även fast han förmodligen aldrig skadat någon fysiskt.
Citera
2018-10-16, 16:55
Medlem
Här diskuteras något vi diskuterat i tråden för länge sedan. Att Bullmullan har rätt att ärva sin mor.

”Sommarstugemordet i Arboga 2016 är ett av de mest uppmärksammade rättsfallen i svensk historia. Händelserna belyser också en brist i svensk arvsrätt, konstaterar Mårten Schultz, professor i juridik. Johanna Möller försökte få sin mamma mördad, men har likväl laglig rätt att ärva henne. Det kan hennes mor inte göra något åt.”

https://kvartal.se/artiklar/johanna-moller-borde-inte-fa-arva-sin-mor/

Tror nog att Anki löser det problemet.

P.S. Noterade att JM har över 1000 följare på fejjan.
Citera
2018-10-16, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Här diskuteras något vi diskuterat i tråden för länge sedan. Att Bullmullan har rätt att ärva sin mor.

”Sommarstugemordet i Arboga 2016 är ett av de mest uppmärksammade rättsfallen i svensk historia. Händelserna belyser också en brist i svensk arvsrätt, konstaterar Mårten Schultz, professor i juridik. Johanna Möller försökte få sin mamma mördad, men har likväl laglig rätt att ärva henne. Det kan hennes mor inte göra något åt.”

https://kvartal.se/artiklar/johanna-moller-borde-inte-fa-arva-sin-mor/

Tror nog att Anki löser det problemet.

P.S. Noterade att JM har över 1000 följare på fejjan.

Redan för länge sen sa Anki att hon skulle skänka bort det mesta av förmögenheten nu under sin livstid, just för att det inte skulle bli tjafs om den vid hennes eget frånfälle i framtiden. Det har hon all rätt att göra. Förhoppningsvis har hon redan gjort det. Så det blir ingenting över för igeln och mördaren Johanna Möller när och om denna individ kommer ut. Men det lär dröja minst 20 år (hoppas jag).
Citera
2018-10-16, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Redan för länge sen sa Anki att hon skulle skänka bort det mesta av förmögenheten nu under sin livstid, just för att det inte skulle bli tjafs om den vid hennes eget frånfälle i framtiden. Det har hon all rätt att göra. Förhoppningsvis har hon redan gjort det. Så det blir ingenting över för igeln och mördaren Johanna Möller när och om denna individ kommer ut. Men det lär dröja minst 20 år (hoppas jag).

En stiftelse till förmån för barnbarnen eller välgörande ändamål löser väl problemet. Sedan kan hon ju köpa en rulle taggtråd att lämna efter sig.
Citera
2018-10-17, 21:04
Medlem
Johanna Möller har det inte lätt på Ystad-anstalten:
https://www.vlt.se/artikel/vastmanland/arboga/nya-detaljerna-om-johanna-mollers-harda-liv-bakom-galler

Här är ett axplock ur artikeln:
"Kriminalvården skriver: ”Vi bedömer vidare att det finns en påtaglig och beaktansvärd risk för att hon kommer att begå brott, undandra sig straffets fullbordande eller på annat sätt missköta sig om hon beviljas regelbunden permission eller särskilda permissioner”
Motiven till besluten är att en psykolog bedömer att Johanna Möller har en hög risk för återfall i brott liksom att hon bedöms ha en hög risk för att återgå i våldsamt beteende i nära relationer. Psykologen vid riksintaget på Hinseberg bedömer också att Johanna Möllers antisociala attityder och värderingar, samt hennes personlighetsmässiga fungerande i övrigt med flertalet fall av misskötsamhet under häktningstiden, utgör stora risker för återfall."
Citera
2018-10-18, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nollan-Kollan
Johanna Möller har det inte lätt på Ystad-anstalten:
https://www.vlt.se/artikel/vastmanland/arboga/nya-detaljerna-om-johanna-mollers-harda-liv-bakom-galler

Här är ett axplock ur artikeln:
"Kriminalvården skriver: ”Vi bedömer vidare att det finns en påtaglig och beaktansvärd risk för att hon kommer att begå brott, undandra sig straffets fullbordande eller på annat sätt missköta sig om hon beviljas regelbunden permission eller särskilda permissioner”
Motiven till besluten är att en psykolog bedömer att Johanna Möller har en hög risk för återfall i brott liksom att hon bedöms ha en hög risk för att återgå i våldsamt beteende i nära relationer. Psykologen vid riksintaget på Hinseberg bedömer också att Johanna Möllers antisociala attityder och värderingar, samt hennes personlighetsmässiga fungerande i övrigt med flertalet fall av misskötsamhet under häktningstiden, utgör stora risker för återfall."

Betalvägg, tyvärr. Men tack ändå för upplysningarna.

Möller är inte särskilt smart och hon begriper nog inte att hon med sitt beteende bara visar sina allra sämsta sidor med sitt förbannade tjatande, som kommer ogillas starkt av alla övriga runt henne. Hon kommer snart bli varse att det blir svårt att köpa sig fördelar inne på anstalten, som hon annars är van vid att kunna göra.

Förutom personalen så kan jag tänka mig att hon är "a pain in the ass" på de övriga fångarna. Hon är väl desperat nu och ytterst hämnlysten när hon kanske begriper att hon faktiskt har fått livstid. "Vafan! Jag har ju inte gjort nåt!"

Eftersom hon inte kan relatera känslomässigt till andra människor så lär hon aldrig ta in hur illa hon har gjort så många i sin släkt och omgivning. "Alla bara tänker på sig, det är bara jag som tänker på mig", typ.

Hennes främsta hatobjekt är nog, förutom åklagaren Jessica Wenna, hennes egen mamma som hade oförskämdheten att överleva attentatet. Typ: "Va??? Får jag inte ärva henne när hon dör??? DET ska jag överklaga!" Osv osv.

Hysteriska fejkgråtattacker och helig vrede kommer inte leda någon vart inne på kåken. Alla där vet vad såna individer går för och agerar utifrån det. JM lär väl lugna ner sig så småningom. Annars kommer hon få på käften. Om hon inte redan har fått det.
Citera
2018-10-18, 04:10
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Eftersom hon inte kan relatera känslomässigt till andra människor så lär hon aldrig ta in hur illa hon har gjort så många i sin släkt och omgivning. "Alla bara tänker på sig, det är bara jag som tänker på mig", typ.
"Ingen frågar hur jag mår, hur jag har det", gnällde hon väl under en av rättegångarna
efter att man nyss uppehållit sig vid hur modern hade det efter allt som hänt.
Så typiskt den människan alltså.

Från häromdagen kommer detta:

Kvinnorna som mördar sina män och mammor

Citat:
Kvinnliga mördare – så dödar de

Kvinnor dödar främst inom familjen, enligt experterna.

Mikael Rying, kriminolog:

”Det är stor skillnad på när män och kvinnor dödar. Kvinnor dödar nästan uteslutande sina barn, sin man eller en förälder. Det är väldigt starkt koncentrerat till familjen”.

”Män dödar oftare andra män de känner eller obekanta, i större utsträckning än inom familjen”.

Jenny Yourstone, kriminolog:

”Det vanligaste är att våldet riktas mot en partner eller före detta partner, därefter mot någon annan i en nära relation som mamma, pappa, mor- och farföräldrar eller barn”.

”I stort sett utövar inte kvinnor våld mot helt okända”.

Här är en av dem som Möllerskan nu får träffa på där borta på anstalten i Ystad:

https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/kvinnorna-som-mordar-sina-man-och-mammor/
Senast redigerad av Grandioso 2018-10-18 kl. 04:12.
Citera
2018-10-18, 19:09
Medlem
Pethuglins avatar
Citat:
Betalvägg, tyvärr. Men tack ändå för upplysningarna.

Möller är inte särskilt smart och hon begriper nog inte att hon med sitt beteende bara visar sina allra sämsta sidor med sitt förbannade tjatande, som kommer ogillas starkt av alla övriga runt henne. Hon kommer snart bli varse att det blir svårt att köpa sig fördelar inne på anstalten, som hon annars är van vid att kunna göra.

Förutom personalen så kan jag tänka mig att hon är "a pain in the ass" på de övriga fångarna. Hon är väl desperat nu och ytterst hämnlysten när hon kanske begriper att hon faktiskt har fått livstid. "Vafan! Jag har ju inte gjort nåt!"

Hennes främsta hatobjekt är nog, förutom åklagaren Jessica Wenna, hennes egen mamma som hade oförskämdheten att överleva attentatet. Typ: "Va??? Får jag inte ärva henne när hon dör??? DET ska jag överklaga!" Osv osv.

Hysteriska fejkgråtattacker och helig vrede kommer inte leda någon vart inne på kåken. Alla där vet vad såna individer går för och agerar utifrån det. JM lär väl lugna ner sig så småningom. Annars kommer hon få på käften. Om hon inte redan har fått det.

I ovannämnda artikel kan man också läsa att kriminalvården planerar att under 2024 göra en ny utvärdering av JM:s fängelsetid. Så inte ens tal om några permissioner eller parfymsprsyande i enskildhet på många, många år.
Jag personligen önskar att hon aldrig någonsin släpps utanför fängelset. Inte ens på permission med tanke på hennes manipuleringsförmåga. Hon är nu farligare än någonsin eftersom hon inte har länge något att förlora.
Citera
2018-10-18, 20:03
Medlem
Vlt 13 september skriver att det inte bara är dottern hon vill ringa
Problemet är att den person Johanna Möller vill ringa till endast har mobiltelefon. Och liksom andra fångar som försöker få telefontillstånd till en mobiltelefon som ägs av någon som inte är närstående har Johanna Möller fått avslag.

Kriminalvården kan inte vara säkra på att mobiltelefonen verkligen tillhör den person Johanna Möller uppger sig vilja ha kontakt med, SIM-kortet kan flyttas mellan mobiltelefoner och Kriminalvården kan därför inte säkerställa att Johanna Möller verkligen pratar med den person hon säger sig vilja prata med, utan kan prata med någon helt annan person med helt andra och eventuellt brottsliga syften.

Eftersom personen Johanna Möller vill prata med inte är att anse som närstående, så får Kriminalvården heller inte avlyssna samtalen för att säkerställa att det så att säga är ”rätt” person som Johanna Möller ringer till. Om det varit en närstående person hade Kriminalvården kunnat avlyssna samtalet även om det rört sig om samtal till en mobiltelefon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in