2018-01-03, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Jag tror inte på någon bok om JM. Hon är för ointressant. Alla har redan läst för mycket om henne i media. Hon framstår som en mördarpsykopat som är korkad, enkelspårig, ljuger och tycker oändligt synd om sig själv. Vad mer vill någon veta liksom? Hon är ju så tom, finns inget av intresse innanför pannbenet. Inlåsning och tystnad för det ondskefulla, korkade stycket är vad som önskas.

Jag tror inte att hon skulle klara av att plugga till något på högre nivå. Absolut inte.
Hon har en underbegåvad tonårings sätt att uttrycka sig och stava t.ex.
Jag förstår fortfarande inte hur hon kunde klara socionomutbildningen.
Kanske hon mutade eller låg med någon ansvarig, vetefan vad jag ska tro?
Mysko är det allt...

Du har säkert rätt, men kanske kan hon ändå ta en jur.kand på 10-15 års tid om hon pluggar stenhårt ;-)? Fast vad ska hon med den till inne på kåken? Hjälpa övriga fångar i deras juridiska förehavanden? Men jag tror nog att det finns kvinnor där som är både smartare och intressantare som personer än JM, så de behöver nog inte hennes hjälp med sånt.
Citera
2018-01-03, 17:25
Medlem
Vi har alla här skrivit en hel del om Johanna Möller, av förklarliga skäl. Men jag undrar hur det går och kommer gå med Muhammad Rajabi i fängelset. Väldigt lite uppgifter finns om honom från Iran, mest hans egna berättelser. Det gick först bra i skolan och han jobbadeäven som skomakarlärling. Men sen hände något med honom. Tydligen flippade han ut i tidiga tonåren då han började med droger, blev så besvärlig att hans föräldrar skickade hit honom.....

Ur Expressen 30/7-17:

"...Det är någon gång under tidigt 2000-tal som det hålls matematikprov för de mest begåvade eleverna i årskurs sex på mellanstadieskolan i Irans huvudstad Teheran. En av dem är Mohammad Rajabi, född i staden men med afghanska rötter.

För Rajabi blir provet en flopp med nio rätt av 15 möjliga.

Det dåliga resultatet fordrar bestraffning och läraren kallar fram pojken till katedern för att dela ut slag med bältet. Mohammad Rajabi lyckas få tag i bältet och svarar med att rappa läraren mot huvudet och
Rajabi blir avstängd från s
kolan...."

https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/monstereleven-blev-en-mordare/
Citera
2018-01-03, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Jag tror inte på någon bok om JM. Hon är för ointressant. Alla har redan läst för mycket om henne i media. Hon framstår som en mördarpsykopat som är korkad, enkelspårig, ljuger och tycker oändligt synd om sig själv. Vad mer vill någon veta liksom? Hon är ju så tom, finns inget av intresse innanför pannbenet. Inlåsning och tystnad för det ondskefulla, korkade stycket är vad som önskas.

Jag tror inte att hon skulle klara av att plugga till något på högre nivå. Absolut inte.
Hon har en underbegåvad tonårings sätt att uttrycka sig och stava t.ex.
Jag förstår fortfarande inte hur hon kunde klara socionomutbildningen.
Kanske hon mutade eller låg med någon ansvarig, vetefan vad jag ska tro?
Mysko är det allt...
Dock tror jag att hon skulle sitta som en smäck i någon av dokumentärserierna Killer Wives, Snapped, Deadly Girlfriends, Fatal Attraction, Deadly Women, Wives with Knives, Deadly Wives… Bara Snapped har porträtterat omkring 250 karaktärer, vars främsta egenskap inte har varit vanlig intelligens, Deadly Women 150. Det ska väl gå några år först, innan det blivit någorlunda anständigt att göra "underhållning" av gräsligheterna. Jag har sett en bråkdel av alla, men ett par var påfallande lika JM (minst en av dessa har nämnts i tråden, Patricia Presba). Men det är kokurrens i branschen - vad sägs om Omaima Nelson ? Vad sägs om den rara 82-åringen Melissa Ann Friedrich/Shepard ? Lös och ledig med en offentligt utfärdad varning om att hon är farlig och en skyldighet att rapportera varje ny kärleksaffär till myndigheterna !
Citera
2018-01-03, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LOE2
Dock tror jag att hon skulle sitta som en smäck i någon av dokumentärserierna Killer Wives, Snapped, Deadly Girlfriends, Fatal Attraction, Deadly Women, Wives with Knives, Deadly Wives… Bara Snapped har porträtterat omkring 250 karaktärer, vars främsta egenskap inte har varit vanlig intelligens, Deadly Women 150. Det ska väl gå några år först, innan det blivit någorlunda anständigt att göra "underhållning" av gräsligheterna. Jag har sett en bråkdel av alla, men ett par var påfallande lika JM (minst en av dessa har nämnts i tråden, Patricia Presba). Men det är kokurrens i branschen - vad sägs om Omaima Nelson ? Vad sägs om den rara 82-åringen Melissa Ann Friedrich/Shepard ? Lös och ledig med en offentligt utfärdad varning om att hon är farlig och en skyldighet att rapportera varje ny kärleksaffär till myndigheterna !

Oj vilka trevliga damer :-). Särskilt Omamia Nelson, men även de andra.
Citera
2018-01-04, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Vi har alla här skrivit en hel del om Johanna Möller, av förklarliga skäl. Men jag undrar hur det går och kommer gå med Muhammad Rajabi i fängelset. Väldigt lite uppgifter finns om honom från Iran, mest hans egna berättelser. Det gick först bra i skolan och han jobbadeäven som skomakarlärling. Men sen hände något med honom. Tydligen flippade han ut i tidiga tonåren då han började med droger, blev så besvärlig att hans föräldrar skickade hit honom.....

Ur Expressen 30/7-17:

"...Det är någon gång under tidigt 2000-tal som det hålls matematikprov för de mest begåvade eleverna i årskurs sex på mellanstadieskolan i Irans huvudstad Teheran. En av dem är Mohammad Rajabi, född i staden men med afghanska rötter.

Det dåliga resultatet fordrar bestraffning och läraren kallar fram pojken till katedern för att dela ut slag med bältet. Mohammad Rajabi lyckas få tag i bältet och svarar med att rappa läraren mot huvudet och
kolan...."

Jag tror han kommer att klara sig bättre än JM. Främst för att han tycks äga en viss intelligens bakom pannbenet, som JM definitivt är i total avsaknad av.
Citera
2018-01-04, 02:46
Medlem
Citat:

Ur Expressen 30/7-17:

kolan...."

Om man kan lita på det som stod i den artikeln tog det två månader för JM att pressa MR till mord och fyra månader för polisen att få honom att erkänna. Säger nog en del om MR...
Citera
2018-01-04, 05:22
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LOE2
Måste nog vara så att kombinationen korkad/djävulskt elak/självgod/girig ofta varit gemensamma nämnaren för dessa damer, inklusive JM, utan att gå in i alltför djupa psykologiska funderingar

Kanske blir så att JM kommer att gestaltas i någon amerikansk dokumentärserie, vi får se.
Passande titel kan då vara: "The Doughter, Wife and Mother from Hell" (in Sweden called Eskilstuna)
Citera
2018-01-04, 05:25
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Du har säkert rätt, men kanske kan hon ändå ta en jur.kand på 10-15 års tid om hon pluggar stenhårt ;-)? Fast vad ska hon med den till inne på kåken? Hjälpa övriga fångar i deras juridiska förehavanden? Men jag tror nog att det finns kvinnor där som är både smartare och intressantare som personer än JM, så de behöver nog inte hennes hjälp med sånt.
"Hjälpa" någon annan? Det kan vi fetglömma
Citera
2018-01-04, 07:03
Medlem
Honan6s avatar
JM kommer garanterat se till att vi fortsätter med denna tråd som gradvis tappat läsare och skribenter. Det blir väl några nya brev och kanske boken "Colavittnet som försvann".

Vi får inte glömma att JM "anser sig vara oskyldig", som Hikes sa efter TR-domen. Vad är hon skyldig till när hon aldrig menat allvar med sina anstiftningar? Hon kan ju inte rå för att andra har tagit henne på orden...

"Värsta kriminella" "Vill inte bli inlåst 10 år för mord eller medhjälp till mord"
JM! Det blir mer än 10 år, lilla DET.

Inte nog med anstiftningarna. Hon hade mage att ange sin son DB som möjlig gärningsman, tvingade den yngre sonen att ljuga och bad en dotter att utge sig för att vara JM i filmsekvensen med asylpojken. Stackars barn! Tack och lov blir det livstid och hoppas de barn som skyddat henne tar bladet ur munnen och talar i HR som oavsett fastställer TR-domarna.
Citera
2018-01-04, 09:58
Medlem
Hon kanske skriver sina memoarer med tiden. Något skall man väl göra i fängelset ...
Citera
2018-01-04, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fastbuckfreddie
Hon kanske skriver sina memoarer med tiden. Något skall man väl göra i fängelset ...

Helst intakt med alla stavfel i så fall. Hon har ju inte gjort något, hon som "inte änns kan se när dem slåss på film", som hon skrev själv.
Citera
2018-01-04, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag tror han kommer att klara sig bättre än JM. Främst för att han tycks äga en viss intelligens bakom pannbenet, som JM definitivt är i total avsaknad av.

Tror jag också. Dessutom verkar inte vara helt i avsaknad av vissa känslor. Han kanske inte får så många poäng på psykopatiskalan som JM?
MR kommer vara runt 34 år då han kommer ut och skickas till Afghanistan. Där kan han ta upp sitt gamla påbörjade yrke som skomakare.

Samtidigt tycker jag att han borde utvisas till Iran så att han möjligen kan sammanstråla med sin familj igen, men det fungerar ju inte så. I Iran är du alltid afghan(i detta fall yazidier) om du är född av afghanska föräldrar och även hans eventuella framtida barn kommer bli det i Iran o.s.v. Men Iran kommer inte ta emot honom.

Men först vill jag bara att han ska sitta inspärrad och sona sitt avskyvärda brott. Detta slafsande är nästan outhärdligt att tänka på. Tror dock att han får det lättare i sitt fängelse än vad JM får i sitt. JM är så korkad att hon säkert kommer tro att hon kommer kunna styra och ställa där, men det kan hon glömma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in