2017-11-11, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Förutom pinsamheterna med alg & sms - "förklaringarna" så är det några andra saker jag irriterade mig på i Hikes anförande. Citat från liverapporteringen i Eskilstunakuriren.Alltså, ska man skratta eller gråta när man läser dessa dumheter? "Använde varandras mailadresser" kan betyda mycket. Allt från att de bara mailar till varandra till att den ene har inloggningsuppgifter och kan logga in på den andres e-postkonto. Vad är det hon skall bevisa? Har hon några bevis för att Aki skulle ha "använt" JM:s konto och att det inte bara är JM som jävlats? Om inte, så borde hon inte ens ta upp detta för normala människor "använder" sig inte av någons annan e-postkonto.?? Att man handlar mat till sina barn visar väl inte på att man har en relation med barnens mor?! Han inser väl att han är tvungen att se till att det finns ordentligt med mat hemma till sina BARN eftersom han känner ett ANSVAR för dem och att han vet att barnens mor endast prioriterar sig själv. Känner sig säkert också tvungen till dessa "storhandlingar" för att slippa lite av JM:s eländiga, elaka beteende och ha-begär. "Köpa sig lite lugn och ro". Hikes påstår att nya relationen var en "affär". Sen påstår hon att JM i sms skriver vad hon "tror", d.v.s att Aki skulle ha dött av en överdos, vilket upprepas till förra flickvännen.
Sen påstår Hikes att JM "kände att hon inte kunde berätta om överdosen för föräldrarna" utan säger att han dog av hjärtfel.
Jag tycker att Hikes går över gränsen här med uppenbara lögner. Hon lägger upp det som om det vore konstaterat att Aki var missbrukare när hon säger att JM "kände att hon inte kunde berätta det för föräldrarna". Aki använde inte droger. Lögn är också att påstå att JM "trodde" att han dött av överdos för det visste hon ju att han inte gjort.
Osmakligt också av advokaten att påstå att Akis nya förhållande bara var en "affär" och att Aki var oärlig därom.

Dessa påståenden som advokaten gör, är inte det gränsfall till det som kallas "förtal av avliden person"? Tycker att det är mycket osmakligt och kränkande. Även om allt ursprungligen kommer från Mördar-Johannas mun så borde det finnas en "spärr" hos advokaten som ger ett anständigare beteende. Gentemot mordoffer och anhöriga. Även om klienten saknar alla dessa anständighetens och moralens spärrar.

Ja, Hikes balanserar på osmaklighetens gräns, säkert svårt tubbad av JM. Lika illa som de övriga i hennes närhet har blivit.
Citera
2017-11-11, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av winnertip
Jag vet inte vad det är som får mig att fascineras av detta fasansfulla illdåd, antagligen handlar det om en blandning av skräck och fascination.
Jag kan med säkerhet påstå att om Johanna Möller och Muhammed Rajabi kommit undan med detta illdåd, ja då hade klockan klämtat för Muhammed Rajabi tämligen fort. Hon hade mördat honom också.
Johanna Möller hör hemma på Hinseberg, och livstid är en synnerligen lämplig dom i hennes fall.
Hon är 42 år nu, och jag hoppas att denna galna kvinna får skaka galler i minst 25 år.
Det som skrämmer mig mest är att det garanterat finns socionomer med Johanna Möller-tendenser som enbart är ute efter att förstöra för folk.
Vore jag socionom i dag skulle jag hålla käft om det.

Jag har också tänkt tanken att, om JM & MR hade kommit undan så hade MR legat illa till i framtiden.
Citera
2017-11-11, 11:35
Medlem
Citat:
Jag köper inte ditt resonemang. Johanna Möller äger samma rättigheter som alla andra som sitter på anstalt. Varför vill du särbehandla henne?

De som får oönskade brev av JM kan skicka tillbaks dessa oöppnade till avsändaren...
Citera
2017-11-11, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Att han säkerligen har blivit mördad står nog klart, men vem / vilka som har gjort vad och den exakta dödsorsaken är inte fastställd ännu. Men åklagaren kan ha några äss i rockärmen som vi fortfarande inte känner till. Till exempel ska de 3 som fortfarande är mordmisstänkta höras igen.

Fast det (nya) förhöret gäller ju GM/AM delen, den 16/12. I Aki delen kommer deras tidigare vittnesmål bara spelas upp.

Dag 21, 16/1 Dagen inleds med tre nya förhör med vittnen, därefter uppspelning av vittnesförhör från tingsrätten

De tre personerna hördes som misstänkta i tingsrätten, i den del av målet som rör Johanna Möllers make. Men de hördes också i den del som rör Möllers föräldrar. Dock är de inte misstänka i mordet på pappan, varför hovrätten menar att de bör kallas i rollen som vittnen i stället.
– Här är det fråga om två skilda händelser. Vi har tre personer som var medmisstänkta när det gällde hennes make. De hördes då som medmisstänkta i rättegången, i den formen. I den andra delen hörde man dem en månad senare, och då fick den formen ligga kvar. Vi menar att de borde ha hörts som vittnen i stället, säger hovrättsrådet Bertil Ahnborg.
TT: Hur värderas de här vittnesmålen i målet?
– Det vet vi ingenting om. Jag kan närmast säga att det är en teknikalitet, men det måste gå rätt till.
Citera
2017-11-11, 14:13
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Förutom pinsamheterna med alg & sms - "förklaringarna" så är det några andra saker jag irriterade mig på i Hikes anförande. Citat från liverapporteringen i Eskilstunakuriren.Alltså, ska man skratta eller gråta när man läser dessa dumheter? "Använde varandras mailadresser" kan betyda mycket. Allt från att de bara mailar till varandra till att den ene har inloggningsuppgifter och kan logga in på den andres e-postkonto. Vad är det hon skall bevisa? Har hon några bevis för att Aki skulle ha "använt" JM:s konto och att det inte bara är JM som jävlats? Om inte, så borde hon inte ens ta upp detta för normala människor "använder" sig inte av någons annan e-postkonto.?? Att man handlar mat till sina barn visar väl inte på att man har en relation med barnens mor?! Han inser väl att han är tvungen att se till att det finns ordentligt med mat hemma till sina BARN eftersom han känner ett ANSVAR för dem och att han vet att barnens mor endast prioriterar sig själv. Känner sig säkert också tvungen till dessa "storhandlingar" för att slippa lite av JM:s eländiga, elaka beteende och ha-begär. "Köpa sig lite lugn och ro". Hikes påstår att nya relationen var en "affär". Sen påstår hon att JM i sms skriver vad hon "tror", d.v.s att Aki skulle ha dött av en överdos, vilket upprepas till förra flickvännen.
Sen påstår Hikes att JM "kände att hon inte kunde berätta om överdosen för föräldrarna" utan säger att han dog av hjärtfel.
Jag tycker att Hikes går över gränsen här med uppenbara lögner. Hon lägger upp det som om det vore konstaterat att Aki var missbrukare när hon säger att JM "kände att hon inte kunde berätta det för föräldrarna". Aki använde inte droger. Lögn är också att påstå att JM "trodde" att han dött av överdos för det visste hon ju att han inte gjort.
Osmakligt också av advokaten att påstå att Akis nya förhållande bara var en "affär" och att Aki var oärlig därom.

Dessa påståenden som advokaten gör, är inte det gränsfall till det som kallas "förtal av avliden person"? Tycker att det är mycket osmakligt och kränkande. Även om allt ursprungligen kommer från Mördar-Johannas mun så borde det finnas en "spärr" hos advokaten som ger ett anständigare beteende. Gentemot mordoffer och anhöriga. Även om klienten saknar alla dessa anständighetens och moralens spärrar.

Det är motbjudande, men min magkänsla säger mig att ingen i detta skede sätter någon tilltro till detta och att det egentligen bara slår tillbaka på JM. Det är hennes modus vivendi i dess prydno: beljug rakt av på de områden som gör intryck. Jag känner igen beteendet. Det går sällan motbevisa heller för det handlar ofta om saker som i strikt mening inte går att taxera eller summera. Tanken är i grunden också att visa på dominans och kontroll, och där vågar eller vill omgivningen ofta inte gå in och rådda, eftersom kontroll är eftersträvansvärt.

I detta fall behöver man ju dock inte tvivla på att en sådan kontroll nog kanske varit önskad men knappast tillstädes. Utan att synbarligen skämmas kan ju fru JM samtidigt säga att det är lika tråkigt att betala räkningar som att sortera strumpor och ha typ tiotusen på sina konton vid AP:s död och sen ta ett sms-lån på 6.000:- veckan efter ("utgifter för bevisens undanröjande", kan det vara avdragsgillt, om man betraktar livsförsäkringen som inkomst?). Varpå rätten häromdagen konstaterar att fru JM nog inte är så ekonomisk.

Och är man inte ekonomisk så kan man inte göra anspråk på att vara den som står för de största utgifterna för barnen, för då kallas det slösaktig och ej hushållande med pengarna.

Därtill kan man ju lägga till att endast en mycket speciell sorts idiot kan tro att det går att svindla till sig tre-fyra livsförsäkringar utan att den döde klienten verkligen tecknat några papper. Och då väl tänka sig att det ska gå att skälla sig till pengarna post factum, och med pappa på vagnen.

Just det försörjningssättet imponerar väl heller inte på domstolen, när hon väl ändå hade verksamhet med inkomst.

Och inte heller knarkutgifter för barnen, där vanliga medborgare skulle överväga att dra in på just den utgiften och ge kärlek och omtanke till barnen i stället.

Med andra ord: hon har ingen grund för sina påståenden. Hon är all världens dekadens personifierad, bullmamman.
Citera
2017-11-11, 14:17
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Hur vill du administrera en rättspåföljd i detta fall?
Enligt min mening skall Johanna Möller behandlas på samma sätt som alla andra. Hårt men rättvist.

Finns ingen isoleringscell på Hinsan?
Citera
2017-11-11, 14:30
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Jag köper inte ditt resonemang. Johanna Möller äger samma rättigheter som alla andra som sitter på anstalt. Varför vill du särbehandla henne?

Vad är det som inte är rättvist med att omvärlden slipper utsättas för JM? Det är ju det som är vitsen. Annars kan du ju ha henne hemma hos dig med fotboja, dumskalle.

Och vem har sagt att det inte går att lösa på ett legitimt sätt? Det kan väl rättvisan vara tillräckligt fiffig till att räkna ut.

Alla måste behandlas efter förtjänst. Det är en sida av saken med "likabehandling".

Vi skyddar henne mot omvärlden genom att låsa in henne, då är det väl inte mer än rätt att vi får skydda omvärlden från henne?

Det där kommer det finnas folk som sitter och utreder.
Senast redigerad av Lonnrot 2017-11-11 kl. 14:34.
Citera
2017-11-11, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Vad är det som inte är rättvist med att omvärlden slipper utsättas för JM? Det är ju det som är vitsen. Annars kan du ju ha henne hemma hos dig med fotboja, dumskalle.

Och vem har sagt att det inte går att lösa på ett legitimt sätt? Det kan väl rättvisan vara tillräckligt fiffig till att räkna ut.

Alla måste behandlas efter förtjänst. Det är en sida av saken med "likabehandling".

Vi skyddar henne mot omvärlden genom att låsa in henne, då är det väl inte mer än rätt att vi får skydda omvärlden från henne?

Det där kommer det finnas folk som sitter och utreder.

Hon borde sitta tillsammans med likasinnade, t.ex "Hinsehäxan" och styckmörderskan som också heter Johanna, som mördade sin rival. De har säkert en hel del gemensamt som de kan prata om. Men försöker hon ta en ledande roll så kommer hon råka illa ut. På Hinseberg är Hinsehäxan Carina drottningen.
Senast redigerad av zilvereko 2017-11-11 kl. 14:48.
Citera
2017-11-11, 14:49
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Jag har också tänkt tanken att, om JM & MR hade kommit undan så hade MR legat illa till i framtiden.

"Framtiden" låg nog sådär 5 minuter bort i MR:s fall. Vilket polisen med all säkerhet insåg.
Citera
2017-11-11, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
"Framtiden" låg nog sådär 5 minuter bort i MR:s fall. Vilket polisen med all säkerhet insåg.

Det tror jag ligger nog så nära sanningen man kan komma. Han hade tur.
Citera
2017-11-11, 18:06
Medlem
shbous avatar
Citat:
Att han säkerligen har blivit mördad står nog klart, men vem / vilka som har gjort vad och den exakta dödsorsaken är inte fastställd ännu. Men åklagaren kan ha några äss i rockärmen som vi fortfarande inte känner till. Till exempel ska de 3 som fortfarande är mordmisstänkta höras igen.

Ja, den där blodiga tröjan t ex som var påväg? Som MR hade gömt. Påstådda inspelningar. De har iaf inte jag hört nåt mer om. Men det viktigaste är väl att alla inblandade får sina straff, är inte direkt orolig för JMs dom.
Citera
2017-11-11, 22:24
Medlem
Bewitcheds avatar
Det kan väl ändå inte bara vara jag som anser att det borde kollas upp?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in