2017-10-09, 14:26
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bewitched
Noterade at JB sedmera bytt namn till ett vanlig Svensson namn
Det var fan i mig humor
Att byta från Blomsterlund till Svensson och tro att man blir anonym då kanske
Har man Mördar-Johanna till morsa så kan man heta vad fan som helst och ändå bli igenkänd resten av livet
Är väl bara jajamensan och AB av de tre äldre barnen som beter sig som folk, och kan ha huvudet högt oavsett vad de heter
Citera
2017-10-09, 14:35
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Självklart är det så.
De måste berätta allt de vet - även om egen inblandning - och sluta skydda "sektledaren" - modern.
Det är A och O i avprogrammeringen. Hålla sig till sanningen, inte det JM tutat i dem.
Även om sanningen får rättsliga konsekvenser även för dem.
De kan inte leva sitt liv utan att först göra upp med det förflutna.
Gör de rätt så kommer de kanske så småningom att kunna leva ett självständigt och normalt liv.

JB har nu ändrat sitt Facebook-namn till "Julia Svensson".
Undrar om det är gjort för att slippa okända nyfikna, som vi på FB
Eller, kanske hon går i JM:s fotspår och använder olika namn hej vilt eller så är det ett led i ett avståndstagande från "sekten"?
https://www.facebook.com/julia.blomsterlund/about?lst=100002247775340%3A100000083704237%3A1507 021105&section=relationship&pnref=about
Noterar att mamma Anki fortfarande har JM kvar som vän på sin facebook. https://www.facebook.com/anki.moller.5/friends?pnref=lhc
Citera
2017-10-09, 14:39
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Noterar att mamma Anki fortfarande har JM kvar som vän på sin facebook. https://www.facebook.com/anki.moller.5/friends?pnref=lhc
Notera då att många bara har facebook "för syns skull". Speciellt äldre personer som har fb är mycket sällan inloggade av vad jag sett. Kan vara att ett barnbarn t.ex visat äldre släkting hur facebook funkar, att det är "kul" att ha och hjälper till att fixa ett konto. Men fb-aktivitet? Nej, bara någon gång för att de "måste".
Citera
2017-10-09, 14:48
Medlem
Solglittrets avatar
"I de många brev Johanna Möller skickat till Aftonbladet fortsätter hon att hävda sin oskuld. Genom en uträkning av tidpunkten för mordet/mordförsöket på hennes föräldrar menar hon att hon har alibi för tiden för brotten."

Hur många kan hon ha skickat....?
Hon har ju tid och kanske fyller sin vakna tid med brevskrivandet?
Tur att hon inte har nätuppkoppling då skulle hon nog fylla denna tråd, inget inlägg skulle stå oemotsagt.
Citera
2017-10-09, 15:39
Medlem
Hon fortsätter att gräva sin grav djupare. Varför inser hon inte det?

Att HD skulle agera innan HR förhandling är avslutat finner jag inte troligt särskilt inte då de barn hon vill träffa är involverade i saken.

De två minsta barnen nämner hon inte. Eller?
Citera
2017-10-09, 16:23
Medlem
magiciadehexs avatar
Den empatistörda mördarhyenan slipper inte restriktionerna.
Enkelt beslut att fatta.

http://www.msn.com/sv-se/nyheter/inrikes/johanna-m%c3%b6ller-slipper-inte-restriktioner/ar-AAt9Wjx?li=BBqxCu3&ocid=UE01DHP
Citera
2017-10-09, 16:28
Medlem
Pethuglins avatar
Hoppas att JB och DB slutar helt och hållet att besöka den mordiska morsan.
Hon ska inte ha någon som helst kontakt med sina barn och sin arma släkt som har lidit och fortfarande lider för hennes illdåd.

Verkar lite som att det inte är så många besök hos mörderskan om man ska tro på det som AB skriver.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/a/PkRqJ/johanna-moller-overklagar-restriktioner
"Bland annat skriver hon att den morddömda Arbogakvinnan knappt får ha kontakt med sina anhöriga och att flera av besöken som hon beviljats inte har blivit av."
Citera
2017-10-09, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Seneca1988
Vet man om Johanna och Rajabi kommer vittna igen eller om de endast lyssnar på inspelningarna från tingsrätten?

De "tilltalade" närvarar vid HR-förhandlingarna och får svara på frågor från åklagaren och juristdomarna samt förhörs av sina egna advokater. De "vittnar" inte. En del av målsägarna kanske ska närvara, men det kan räcka med att förhören med dem spelas upp på film med ljud. Målsägarna avlägger inte vittnesed.

Detsamma gäller för vittnen och sakkunniga, om inget nytt framkommit som åklagaren eller försvararna vill lägga fram. Vittnen avlägger ed.
Citera
2017-10-09, 21:59
Medlem
Bewitcheds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pethuglin
Hoppas att JB och DB slutar helt och hållet att besöka den mordiska morsan.
Hon ska inte ha någon som helst kontakt med sina barn och sin arma släkt som har lidit och fortfarande lider för hennes illdåd.

Verkar lite som att det inte är så många besök hos mörderskan om man ska tro på det som AB skriver.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/a/PkRqJ/johanna-moller-overklagar-restriktioner
"Bland annat skriver hon att den morddömda Arbogakvinnan knappt får ha kontakt med sina anhöriga och att flera av besöken som hon beviljats inte har blivit av."

Besöken har skjutits upp med hänvisning till resursbrist hos polisen.

Jag anar att de fortsatta restriktionerna beror på att det är nära inpå rättegångar och hon har ju vid upprepade tillfällen försökt att påverka. För stor risk helt enkelt. De släpper nog på det när att är avklarat i hovrätten
Citera
2017-10-10, 02:29
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bewitched
Besöken har skjutits upp med hänvisning till resursbrist hos polisen.

Jag anar att de fortsatta restriktionerna beror på att det är nära inpå rättegångar och hon har ju vid upprepade tillfällen försökt att påverka. För stor risk helt enkelt. De släpper nog på det när att är avklarat i hovrätten
Så länge det inte är klarlagt vilka som kan ha bistått henne att mörda Aki och de har åkt fast så är JM ett hot. Både att hon kan försöka påverka utredningen men också styra genom dem som är kvar på utsidan. Jag skulle inte känna mig trygg om jag var hennes mamma eller snällasyster. Hon borde inte få prata med någon med tanke på hur hon förvrider allting, farligt att låta henne ha inflytande på medfångar också.
Citera
2017-10-10, 06:42
Medlem
Bewitcheds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Så länge det inte är klarlagt vilka som kan ha bistått henne att mörda Aki och de har åkt fast så är JM ett hot. Både att hon kan försöka påverka utredningen men också styra genom dem som är kvar på utsidan. Jag skulle inte känna mig trygg om jag var hennes mamma eller snällasyster. Hon borde inte få prata med någon med tanke på hur hon förvrider allting, farligt att låta henne ha inflytande på medfångar också.

Precis..... som man mördar får man sitta
Citera
2017-10-11, 14:38
Medlem
Pethuglins avatar
Mina farhågor blev besannade. 😭
Möllerskan ska få träffa två av sina barn i häktet. Troligen de två yngsta eftersom personal från socialtjänsten måste vara närvarande under de obevakade besöken.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/8rkvE/johanna-moller-far-tillstand-att-traffa-sina-barn
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in