2017-10-13, 09:10
Medlem
joxarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Svar ingen alls hon är psykopat och tänker på sig själv bara och med offerkoftan på.

Hon kommer att få god tid - 20 år+ - att tänka på sig själv och meditera över hur orättvis världen är mot henne.Hon har själv försatt sig i sin situation genom sin girighet.
Citera
2017-10-13, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joxarn
Hon kommer att få god tid - 20 år+ - att tänka på sig själv och meditera över hur orättvis världen är mot henne.Hon har själv försatt sig i sin situation genom sin girighet.

Jag hoppas du har rätt.
Det betyder isåfall att hon är en bra bit över 60 år när hon kommer ut.
Citera
2017-10-13, 11:12
Medlem
cossinuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Numera, innebär anstiftan att du anses ha begått samma brott som det du anstiftat till dvs här Mord och Mordförsök, därav påföljden Livstid.

Så om man anstiftat mord blir man inte dömd för anstiftan till mord? Man blir dömd för mord?
Senast redigerad av cossinus 2017-10-13 kl. 11:19.
Citera
2017-10-13, 11:18
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Arbogakvinnan fortsätter:
”Jag kämpar, försöker se på det som sker som en studie.”
Tiden efter tingsrättsdomen har hon tillbringat i en cell i Sollentuna.
Kriminalvårdare där inne har nu blivit föremål för Johanna Möllers vrede.
”Personal som jobbar i häkten har troligtvis ingen utbildning i hur man bemöter människor i kris eller så har de ingen medkänsla. Att sitta häktad, inlåst i ett rum utan kontakt med någon förutom advokat är fruktansvärt, tortyr.”

https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/johanna-mollers-mardrom-i-cellen/

Vilken medkänsla har JM till sina anhöriga och brottsoffer?

He he he. Vore bra att tänka på sånt innan man förgör och mördar sina nära och kära.

Kan man stänga av "radion" eller gör de det i Stockholm?

Jag vill inte höra mer.
Citera
2017-10-13, 11:21
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
40år lär hon nog inte sitta kanske 20år.
Vi har inga livstids straff i Sverige, det var hårdare straff förr i Sverige.
Men det blir inget lyxliv med Cava, kungskrabba och thailandsresor för stenansiktet på ett tag framför iallafall.
Stenansiktet med sin fula dialekt.

Det sa man om Stones också. Och de spelar fortfarande.

Så vi får väl se.
Citera
2017-10-13, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Det sa man om Stones också. Och de spelar fortfarande.

Så vi får väl se.
Nu ska vi inte jämföra Rolling Stones med denna psykopat mörderska, det betackar jag mig att göra.
Citera
2017-10-13, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joxarn
Jag hoppas att du har rätt och att kriminalvården låter henne sitta så länge som du skriver.
Citera
2017-10-13, 12:47
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EndastJag01
Det som är oroande är att hon skriver att det finns personal på häktet som hon undantar från sina klagomål...

Ja, det är absolut oroande att hon undantar en del personal. Antagligen tror hon sig ha etablerat en "fin" relation till någon/några. Vi får hoppas att de bara "spelar" med och invaggar henne i falsk tro om det.

Så, kom det till slut. Den förtroliga relationen med Aftonbladet tycks vara över, eftersom "tidningen" valt att inte publicera mer än en bråkdel citat av hennes ändlösa brev. Jag tror mig minnas att JM har yttrat att Expressen var en "skittidning", men nu tycks de duga för hondjävulen.

Hon tycks ha glömt bort att hennes tvillingar numera är 5-åringar eftersom hon skriver "jag fick inte skicka en ritad teckning till mina 3-åringar. Jag ska personligen se till att åkl synas"
Har hon fastnat i tiden efter att hon såg till att Aki togs av daga?
Undrar hur hon "personligen" ska se till att åklagaren Wenna ska synas? Hennes brev uppfattas som patetiska och hon verkar fortfarande inte förstå vad hon ställt till med. Hon anser nog att hon är helt oskyldig, men hon är nog den enda på denna jord som gör det.
Oj, vad vi och tidningen tycker synd om henne (ironi)....
Senast redigerad av Honan6 2017-10-13 kl. 13:01.
Citera
2017-10-13, 13:22
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Hon tycks ha glömt bort att hennes tvillingar numera är 5-åringar eftersom hon skriver "jag fick inte skicka en ritad teckning till mina 3-åringar. Jag ska personligen se till att åkl synas"
Har hon fastnat i tiden efter att hon såg till att Aki togs av daga?
Hon är nog nästan den enda mamma som inte alls har koll på hur gamla hennes barn är.
Citera
2017-10-13, 13:27
Medlem
Pethuglins avatar
"Mina barn har aldrig varit misstänkta, dom häktades enbart för att få mer på mig"
https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/johanna-mollers-mardrom-i-cellen/

Det här är väl en lögn eller har jag helt fel? Om jag minns rätt så var JB och DB med misstänkta.
Men häxan är väl nöjd när tidningar publicerar hennes lögner. Det är ju bara en led i hennes försök att manipulera omvärlden.

Hoppas att personalen från socialen som ska närvara när barnen (tyvärr!) besöker mörderskan är hårdkokta och inte faller för hennes skitsnack. Jag tror dock att det kommer att slinka ut hot och annat otrevligt vid dessa besök för hon är en mästare på att ljuga. Varje gång hon öppnar munnen kommer det ut lögner plus självömkan. Hon är farlig och borde ha haft fortsatt restriktioner eftersom fallet ska upp i rätten igen.
Citera
2017-10-13, 13:33
Medlem
Pethuglins avatar
Undrar vad JM tycker om denna krönika i samma tidning dit hon skickade sitt 17-sidiga alster?
https://www.expressen.se/kronikorer/catarina-lundback/en-oskyldig-mor-som-utsatts-for-daglig-pina-enligt-moller-sjalv/
Citera
2017-10-13, 13:47
Medlem
EndastJag01s avatar
”Ingen ler, ingen vill hjälpa till om jag ber om något. (…) " säger Johanna om häktespersonalen.

Har hon försökt att skicka fler brev, tro?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in