2017-05-16, 01:10
Medlem
Zisselas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rundkvist
Sökt hoppas jag han gjort men den kan väll inte gått igenom än!?

Förlorar man rättigheterna som vårdnadshavare när man är häktad?

Han kan ha fått ett interimbeslut. Hon kan ju inte delta i beslut kring sonen när hon sitter häktad med restriktioner.
Citera
2017-05-16, 01:13
Medlem
COYBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NervusVagus
Jag fick för mig att JM och JB var ovänner, i det man såg i sms från fup?
Nu verkar det som om JB inte alls ville säga något negativt om JM? Eller har jag fel här?
Framförallt vill hon skydda sitt eget skin. Hon är ju fortfarande misstänkt för medhjälp i Akis drunkning och allt hon säger kan användas mot henne, därför använder hon sin rätt att inte säga någonting. Något hennes mamma enligt mig borde gjort från första sekund, men hon har alldeles för stort ego för att inte ta plats på stora scenen och därför har hon lämnat 8-9 osanna historier om vad hon gjorde under mordnatten på hennes far.
Citera
2017-05-16, 01:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love
...men då innebär det ju att JM kan förhindra att Alexander vittnar. Eller hur? Hon kunde till och med förhindra att han deltog i förhör hos polisen.

Jag har ju lite svårt att se att JM inte skulle nyttja den rätten. Då antar jag att hon är omedveten om den. Kan Hikes ha missat här?

Extremt störande nyhet.
Citera
2017-05-16, 01:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av COYB
Framförallt vill hon skydda sitt eget skin. Hon är ju fortfarande misstänkt för medhjälp i Akis drunkning och allt hon säger kan användas mot henne, därför använder hon sin rätt att inte säga någonting. Något hennes mamma enligt mig borde gjort från första sekund, men hon har alldeles för stort ego för att inte ta plats på stora scenen och därför har hon lämnat 8-9 osanna historier om vad hon gjorde under mordnatten på hennes far.

Tack så mycket för svaret!
Har aldrig riktigt följt något rättsfall tidigare. Hoppade på det här för det verkar helt bananas..
Citera
2017-05-16, 01:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Extremt störande nyhet.

Enig. Men inte förvånad.
Citera
2017-05-16, 02:36
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Askepott
De kanske band honom med silvertejp. Då kan de ha både tvingat i honom sprit och dränkt honom utan att han kunnat göra ett dugg för att försvara sig. Det kanske inte ger några märken av silvertejp. Kan man ju också surra fast utanpå kläderna. Stackars man vad han måste ha lidit hur det än gick till
Börjar också fundera i de banorna med tanke på att det inte är nåt spår av droger.
Hade han slocknat pga av fylla, trött och svårväckt, kan det väl inte vara så fasligt svårt att snabbt dra tejp runt handlederna eller armarna, sen resten så han blir helt inaktiv inkl. munkavle. Vid rån inaktiveras ju offren effektivt på detta sätt, även om det då väl förekommer hot med vapen.

Vad det beträffar obduktion såg de väl inte ens märkena i armvecken, än mindre torde mikrobiska spår av tejp noteras. Det var ju inte utvidgad med krim.tekniker första gången.

Nån balja nere vid sjön tror jag inte det minsta på, låter stupdumt.
Jag satsar min cent på fårens badkar, placerat nära huset, om nu kiselalgerna äro av dignitet.
Go, Druid, go.
Citera
2017-05-16, 02:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Läser IFs utredning.

Beträffande Egypten så sökte AP läkare för en förkylning vilket framgår av IFs utredning (och som tidigare nämnts i tråden). Vid läkarbesöket när han kom hem hade han en infektion i armen. Läkaren sökte efter stickmärken utan att hitta några (enl läkeriets journal).

Han hade drabbats av en depression efter barnens födelse.

Tecknen är väl, kan jag tycka, att han var deprimerad sommaren 2015 också.

Enligt intervju med SPs föräldrar åkte paret till Fuerte Ventura direkt efter giftemålet och därefter till Egypten.

Vid något tillfälle uppges JMs äldste son ha ringt polisen eftersom AP och JM bråkat.

2014 nämnde AP att tvillingarna kanske inte är hans.

Tråden börjar bli lång. Ett antal av ovanstående kan ha varit uppe förut.

Jag tror INTE att att du läst FUP.

Det är uppenbart, för alla vi som läst alla 7000 sidor. Sedan länge.
Citera
2017-05-16, 03:18
Medlem
develis avatar
Citat:
Tvivlar på att detta är en nyhet för någon av juristerna inne i rättssalen!?
Jag tror också att kunskapen funnits hos JM långt bak i tiden iom yrke och utbildning.
Återigen manipulation
Fetglöm att det har nåt med hennes socionomutbildning att göra, undrar hur hon ens tog sig igenom när man ser de partier där hon leker lärd och belevad i förhör och ber dem googla. Hon skriver ju och uttrycker sig som en fjortis.
1. Varför går hon inte via sin advokat är väl frågan.
2. Det vore ju förunderligt om advokaten inte skulle ha insikt i rättsbalken gällande regelverk kring vittnen.
3. Kan någon annan paragraf träda in då det handlar om mord/allvarsgraden? Har Drama-Möller sagt till sin advokat men inte fått respons och därav hennes viftande?
Senast redigerad av develi 2017-05-16 kl. 03:24.
Citera
2017-05-16, 05:26
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Jag tror inte att det krävdes mer från JMs sida än att hon lovade lite sprit och droger, så kom han villigt.
Vad har du för belägg för detta påstående?
Flera vittnesmål (NL, AB, AG, Akis föräldrar) talar mot detta, liksom de tekniska indicierna.
Alla uppgifter om att Aki skulle varit alkoholist och narkoman härrör från JM.

Tycker det verkar som en mycket osannolik förklaring.
Citera
2017-05-16, 05:45
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love
Kanske så här:

1. De kommer fram till, genom diverse resonemang, att Aki inte dött en naturlig död.

2. De konstaterar att eftersom JM placerat sig själv på platsen och dessutom intygat att inga andra fanns där så är hon den enda rimliga gärningsmannen.

3. Amanda, Akis anhöriga + en del andra andra...alla dessa vittnar om att JM planerade döda honom.

4. JM beskriver själv sin aversion mot honom.

5. Det ekonomiska motivet är ju uppenbart och kan styrkas väl.

6. Bedrägeriet med livförsäkringar, där bevisningen tycks solid.

7. De omvittnade experimenten på Aki där han satts ur stånd att värja sig, flera vittnesmål pekar ut JM som ansvarig
Citera
2017-05-16, 05:50
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Mordredskapet kan ha funnits mitt framför ögonen på IF:s utredare - vasken med slang och munstycke. Ett fåtal metrar från platsen där kroppen anträffas.

Reagerade också på detta foto. Någon som vet om vasken stått på bryggan länge, eller om den kan ha placerats dit i anslutning till "födelsedagskalaset" för Aki?
Spontant känns det ovanligt med vask på brygga, kan inte dra mig till minnes att jag nånsin sett det faktiskt.
Citera
2017-05-16, 05:57
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:
Jag har inte läst hela länken är på 11 sidor https://www.aklagare.se/globalassets/dokument/rattspromemorior/rattspm_2014_03_barn_som_vittnen_i_brottmal.pdf

Men efter vad jag läst är det inte helt solklart om han ska vittna eller inte ska vittna.

Känner Hikes till detta (och hon planerar agera på det) så kommer det åberopas av henne när han kallas in till rättegången tror jag.

Inte säkert, även om det skulle vara juridiskt möjligt (har ej studerat rättegångsbalken).
Alternativt blir att de läser upp förhören med AG och då finns ingen möjlighet att försöka skjuta sönder det med följdfrågor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in