2017-05-08, 22:20
Medlem
De kanske band honom med silvertejp. Då kan de ha både tvingat i honom sprit och dränkt honom utan att han kunnat göra ett dugg för att försvara sig. Det kanske inte ger några märken av silvertejp. Kan man ju också surra fast utanpå kläderna. Stackars man vad han måste ha lidit hur det än gick till
Citera
2017-05-08, 22:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LOE2
Troligen från incapacitas oförmåga

Men jösses... Kapacitet är ju ett ord på svenska, spanska, franska, engelska... Förmåga. Göra oförmögen blir det när man gör negation och verb av det.
Inga konstigheter.
Citera
2017-05-08, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det brukar se ut så då man ordagrant skriver av en ljuduppspelning.

Tack för svar,men när du skriver att de ordagrant skriver av ljuduppspelningen så blir jag lite brydd.Kan förstå om vittnen kanske pratar dialekt,men förhörsledarna borde verkligen tala lite tydligare kan jag tycka.
Citera
2017-05-08, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott
Här: www.d0pe.se/domarpdf/Sommarstugemordet-Arboga/Tillagsprotokoll/Tilla_ggsprotokoll_I_2017-03-09(1).pdf sidan 7 alt 5

Stort tack.. måste ha missat när jag läste själv
Citera
2017-05-08, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
En ny version från JM nu är att hon och Aki handlade tillsammans och sedan åkte till hennes lägenhet, där dom lämnade mat och sprit och även hämtade tvillingarna (enligt Ronge).

Vem var barnvakt åt de då två år gamla tvillingarna i lägenheten?

Under förhör sa hon bokstavligen att hon inte kan minnas och att hon är förvånad över köp o kvittot !
Citera
2017-05-08, 22:26
Medlem
FruStormuftis avatar
Bra att hon åkte fast, och jag vidhåller att hon är korkad. Fast mer att hon är så van vid att ingen ser henne, så hon gör vad hon vill. Ingen bryr sig ändå, där i byhåla. Föräldrarna såg henne inte.
Hon kanske var skitjobbig som barn redan, hemma, och sen tyst i skolan och anda sammanhang.

Som det verkar i nuläget är hon farlig, åtminstone för män.
Manshatet i kombo med resten luktar pappans övergrepp och en annan idiot till morsa.
Båda hennes föräldrar tror att de kan ta bort en bröstarvinge från testamentet. 2 idioter fick barn som blev kriminella. Same old story.
Det enda konstiga är att hon klämde fram så många barn, som hon inte heller kan känna något för, eftersom hon är så förstörd av den perversa och känslokalla uppväxten hon själv fick.
Underskatta inte det destruktiva i uppväxten i byhålan där alla blundade för mamma å pappa Möllers dåliga föräldraskap, för de verkade ha stålar. Sånt som sinnessvaga bybor lätt faller för.
Citera
2017-05-08, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bonaquaaa88
så vem är den här Jafar? Är det också en flykting som är ihop med JM's dotter?

En knarkhandlare berg-afghan.. ingen särskild.. men gör vad som helst för pengar och minns inget
Citera
2017-05-08, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Askepott
De kanske band honom med silvertejp. Då kan de ha både tvingat i honom sprit och dränkt honom utan att han kunnat göra ett dugg för att försvara sig. Det kanske inte ger några märken av silvertejp. Kan man ju också surra fast utanpå kläderna. Stackars man vad han måste ha lidit hur det än gick till

Tyvärr, då finns det spår av klister och inte bara på kroppen utan även på ratten, dörrhandtag osv osv..osv.. du vet klister.
Citera
2017-05-08, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Eller hur?

En intressant detalj är att om det går att reda ut, och det bör ju rimligtvis vara möjligt, då kommer någon att tappa trovärdighet när sanningen finns på bordet!

Kisellager.. om det behövs en expert i ämnet: hur vanligt då är det att så dumma varelser använder det som metod? jag menar JM har inte ens tänkt på alibi m MR.. kan hon komma på iden om kisel? undrar...
Citera
2017-05-08, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruStormufti
Bra att hon åkte fast, och jag vidhåller att hon är korkad. Fast mer att hon är så van vid att ingen ser henne, så hon gör vad hon vill. Ingen bryr sig ändå, där i byhåla. Föräldrarna såg henne inte.
Hon kanske var skitjobbig som barn redan, hemma, och sen tyst i skolan och anda sammanhang.

Som det verkar i nuläget är hon farlig, åtminstone för män.
Manshatet i kombo med resten luktar pappans övergrepp och en annan idiot till morsa.
Båda hennes föräldrar tror att de kan ta bort en bröstarvinge från testamentet. 2 idioter fick barn som blev kriminella. Same old story.
Det enda konstiga är att hon klämde fram så många barn, som hon inte heller kan känna något för, eftersom hon är så förstörd av den perversa och känslokalla uppväxten hon själv fick.
Underskatta inte det destruktiva i uppväxten i byhålan där alla blundade för mamma å pappa Möllers dåliga föräldraskap, för de verkade ha stålar. Sånt som sinnessvaga bybor lätt faller för.

Viken jävla analys! Jag tror att du har 68,5% rätt.
Citera
2017-05-08, 22:38
Medlem
lasternassummas avatar
Det går troligen att köra bil till bryggan!

Så tolkar jag i alla fall detta, som en brandman säger, i samband med att Aki drunknade.

"Han minns att han och kollegan fick order av brandbefälet Martineli om att sätta i brandkårens räddningsbåt vilken hade körts ner nära stranden."

Om fyndet av Aki
"Patrik minns att kroppen då låg på rygg och att händerna nästan befann sig uppe vid ytan. Han minns även att han såg en randig tröja på kroppen. Han säger att kroppen då låg med huvudet åt höger om man då står på bryggan och tittar ut mot Hjälmaren.
Som Patrik minns så var djupet där kroppen anträffades mindre än en meter.
Han minns även att en bidragande orsak till att han upptäckte mannen var att vattenytan i det närmaste var spegelblank och att det i princip var vindstilla och att vattnet nästan var kristallklart."

Tilla_ggsprotokoll_II_2017-04-18__del_1__2_.pdf, s 88-89.

Citera
2017-05-08, 22:49
Medlem
FruStormuftis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TeslaDC
Viken jävla analys! Jag tror att du har 68,5% rätt.

Jag blir lätt spyfärdig, föräldrar kan förstöra barn, samhällen kan det också.
Då ska de få ta del av straffet också. Om de ens fattar vad de ställt till med. I Ankis fall verkar det som om hon behöver en hög dos psykoterapi. Och allmänbildning i arvsrätt kanske inte skulle skada.
Vad har Anki arbetat med i sitt liv?
Varför valde JM att läsa till socionom?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in