2024-09-14, 13:28
Medlem
osnutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tova.
Butiken är såld. https://postimg.cc/xc2Bd6jq
...
Mys Blommor lämnas nu över i trygga händer och kommer att fortsätta att vara en blomsterbutik🌻
Ett genomtänkt beslut som jag har haft lång tid på mig att landa i.
...
Mys Blommor har tagit en plats på kartan som ett av Täbys självklara val när man vill anlita en florist.
Grattis grannarna!
Äntligen ett genomtänkt beslut av My!

Någonting säger mig att lokalen inte fortsätter vara blomsterbutik.
Men vem bryr sig? Nu kan My chilla och kolla Netflix. Rehabilitera hundarna efter deras trauma.

Nästa år kan hon börja slipa på sin plan för gymmet.
"Sport- och fritidsutbildning"
Citera
2024-09-14, 13:39
Medlem
TPLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av osnuten
Grattis grannarna!
Äntligen ett genomtänkt beslut av My!

Någonting säger mig att lokalen inte fortsätter vara blomsterbutik.
Men vem bryr sig? Nu kan My chilla och kolla Netflix. Rehabilitera hundarna efter deras trauma.

Nästa år kan hon börja slipa på sin plan för gymmet.
"Sport- och fritidsutbildning"
Genomtänkt? Haha, hon blev tvungen att göra det för att undvika konkurs. Klarade inte av att betala räkningar eller driva lumpboden på heltid.
Mys lekstuga i 1,5 år. Hon får det att låta som en succé. Nu ska hon ägna sig åt att göra kostscheman till alla klinkers. 🤭

#jobas_lyssnar_på_debatt *fniss*
Citera
2024-09-14, 14:06
Citat:
Ursprungligen postat av TPL
Genomtänkt? Haha, hon blev tvungen att göra det för att undvika konkurs. Klarade inte av att betala räkningar eller driva lumpboden på heltid.
Mys lekstuga i 1,5 år. Hon får det att låta som en succé. Nu ska hon ägna sig åt att göra kostscheman till alla klinkers. 🤭

Mytomanen är så nöjd nu och Jobas likaså. Att butiken är såld går på replay på bådas story. Såld låter bättre än konkurs. Få se nu hur länge dessa målvakter ska låtsas att blombutiken kvarstår. Mygel, bluff och båg är vad det är alltsammans.
Citera
2024-09-14, 14:07
Medlem
Haha
Jösses vilken text - Mytoman My är Grandios så det förslår!
Citera
2024-09-14, 14:13
Medlem
TPLs avatar
Citat:
Mytomanen är så nöjd nu och Jobas likaså. Att butiken är såld går på replay på bådas story. Såld låter bättre än konkurs. Få se nu hur länge dessa målvakter ska låtsas att blombutiken kvarstår. Mygel, bluff och båg är vad det är alltsammans.
Om butiken inte gick runt under tiden My lekte florist lär den inte klara sig nu heller. Vem gör en avstickare till den där avkroken för att handla blommor?
Citera
2024-09-14, 14:15
Medlem
osnutens avatar
Citat:

Haha!
Jag tror du förstod det, men för efterföljande vill jag poängtera att ordet "genomtänkt" var ett citat av My

Tror inte det har nämnts, men vid den påstådda hundattacken tror jag Jobas lyssnade på Trump-Harris-debatten.
My hörde honom nämna det, och förstod antagligen inte vad han talade om. "Han lyssnade på nån debatt."

https://postimg.cc/4mfDWwXN

#jobas_lyssnar_på_debatt #VÄLBHÖVLIG
Citera
2024-09-14, 14:18
Medlem
EssGunillAss avatar
Citat:
Butiken är såld. . https://postimg.cc/xc2Bd6jqDet är med blandade känslor som jag nu kan berätta att butiken Mys Blommor är SÅLD ♥️🥹

Mys Blommor lämnas nu över i trygga händer och kommer att fortsätta att vara en blomsterbutik🌻

Ett genomtänkt beslut som jag har haft lång tid på mig att landa i.
Jag har gjort en otrolig resa på Catalinatorget nere vid Hägernäs Strand - Täby.

Det var ingen blomsterbutik som låg där innan mig så utmaningen har såklart varit desto större.
Jag älskar utmaningar och är genuint glad, tacksam och stolt över denna resa, Vilken erfarenhet!

Jag tillsammans med ”de mina”har skapat något helt fantastiskt 🌟 Kommit upp i en omsättning vi inte vågat hoppas på.

Mys Blommor har tagit en plats på kartan som ett av Täbys självklara val när man vill anlita en florist.

De lovord och den feedback jag får från mina kunder är det som burit mig genom denna resa. Från mitt hjärta, TACK♥️

Jag har fått äran att träffa och lära känna så många nya människor. Kunder som har blivit stamkunder och även blivit vänner genom min butik.

Jag har fått förtroendet att vara med som florist på begravningar där hela familjerna samlats i butiken kvällen innan på ett sätt man kanske inte gör i den ”traditionella” butiken.

Mys Blommor är ingen ”traditionell” butik.
Jag ger alltid allt jag kan av mig själv och mer därtill.

Jag har fått den stora äran att skapa många bröllops- och brudbinderier och har flera gånger stått ensam med tända ljus, musik och skapat det kreativa innan solen hunnit gå upp för att kunna leverera samma dag nyproducerat....

Jag har personligen åkt omkring och levererat bud och presenterat mig som ett med butiken och det varumärke jag är.

Men var sak har sin tid.
Jag är född och uppvuxen i denna bransch med erfarenheter från alla sidor i denna bransch.
Med handelsträdgård, butik, som torghandlare, som grossist och inköpare i Holland.

Floristen inom mig kommer dock aldrig försvinna🥹

Jag vill igen tacka för mig.
Tacka för ditt förtroende och alla de skratt och fina minnen jag tar med mig ifrån Mys Blommor i Täby♥️

Jag vill även tacka alla er som på olika sätt stöttat och ställt upp för mig…. Ingen nämnd, ingen glömd, TACK!

Mot nya äventyr 👊🏻. Den här bilden, se den. https://postimg.cc/JGbhvY0q

Denna självgoda text får mig verkligen att må illa. Ingenting verkar ha ändrats sedan konkursen på Öland/Kalmar. Då var det inte hennes fel……🙄 Då var hon så ung och oerfaren….🙄 Mer självgod människa får man leta efter. (Känner personer som jobbade för henne på Öland)

Hon kan vara väldigt lycklig att hon fick butiken såld innan ett nytt fiasko. My är ingen florist, My är inte en entreprenör, My är inte en PT. My är LAT!
Citera
2024-09-14, 14:38
Medlem
Butiken lär gått i konka innan året är slut
Citera
2024-09-14, 14:43
Medlem
Citat:
Om butiken inte gick runt under tiden My lekte florist lär den inte klara sig nu heller. Vem gör en avstickare till den där avkroken för att handla blommor?

Jag tycker det låter så märkligt när hon säger att hon ”sålt blombutiken”. Blombutiken är ju en stor del i aktiebolaget.
Jag tror fortfarande att hon sålt sitt AB. Varför hon i så fall mörkar det fattar jag inte. Min gissning är att bolaget är uppköpt och snart byter namn.

Varför har hon (och revisor Kristina) annars lämnat styrelsen för My Martens AB?

Varför har hon annars plötsligt startat en enskild firma?
Citera
2024-09-14, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smillan6
Vilket jävla skitsnack. Vadå kommit upp i omsättning som jag inte vågat drömma om????
Hon "vågade" väl inte tänka att den skulle bli så låg, eftersom det skulle innebära katastrof

Den stora frågan är nu: kommer hon ha kvar gymmet i lokalen bredvid? Isf är det ju bara för henne att fortsätta dricka kaffe i den nya blombutiken, men slippa ekonomiskt ansvar
Citera
2024-09-14, 15:07
Medlem
osnutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zulithelma
Jag tycker det låter så märkligt när hon säger att hon ”sålt blombutiken”. Blombutiken är ju en stor del i aktiebolaget.
Jag tror fortfarande att hon sålt sitt AB. Varför hon i så fall mörkar det fattar jag inte. Min gissning är att bolaget är uppköpt och snart byter namn.

Varför har hon (och revisor Kristina) annars lämnat styrelsen för My Martens AB?

Varför har hon annars plötsligt startat en enskild firma?
Hennes AB hade ju även kontraktet på gymmet.
Tror precis som du. Hon har "sålt blombutiken", d v s sålt bolaget som har kontraktet till butiken (och även gymmet).
Kanske är det enklast att göra så?
Nya ägarna kan enkelt byta namn på bolaget.
Men vad händer med betalningsanmärkningarna?

I dealen ingick att My övertog kontraktet till gymmet privat, i sin nystartade enskilda firma.
Citera
2024-09-14, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonsson99
Jag har gjort en otrolig resa på Catalinatorget……
haha jaså det tycker hon.
Vad består resan av? Utnyttja arbetslösa för egen vinning?

Hon vill tydligen också få oss att tro hon jobbat som inköpare i Holland 😂 😂
Ingen hejd på lögnerna i vanlig ordning.
Hon HAR jobbat som inköpare i Holland. KWAK hette dom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in