2016-08-04, 18:00
Medlem
NirvanAs avatar
Tror fortfarande det blir kaos på högerbacken i Barcelona, om man inte fattar vilken nedgradering det blir från Alves till Vidal/Roberto så är man blind.... Alves ägde för det mesta Cristiano... men han kommer leka skiten ur Vidal och Roberto, de håller verkligen inte defensivt, ingen av dom är naturliga försvarare och det syns som fan...

Helt sjukt att ledningen inte ser detta.
Citera
2016-08-05, 04:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Tror fortfarande det blir kaos på högerbacken i Barcelona, om man inte fattar vilken nedgradering det blir från Alves till Vidal/Roberto så är man blind.... Alves ägde för det mesta Cristiano... men han kommer leka skiten ur Vidal och Roberto, de håller verkligen inte defensivt, ingen av dom är naturliga försvarare och det syns som fan...

Helt sjukt att ledningen inte ser detta.

Tycker Vidal är ok, Roberto funkar bra mot sämre lag men är bedrövlig i positionsspelet och långsam så en säkerhetsrisk bakåt, Bruno Peres i Torino eller Valencia från United varit en värvning Barca borde göra.
Citera
2016-08-05, 08:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pmatt
Tycker Vidal är ok, Roberto funkar bra mot sämre lag men är bedrövlig i positionsspelet och långsam så en säkerhetsrisk bakåt, Bruno Peres i Torino eller Valencia från United varit en värvning Barca borde göra.

Tycker själv att Roberto ska vara på mittfältet. Är inte dålig som försvarare men vill hellre ha han som central. Väldigt nyttig spelare som man kan placera lite överallt & som förhoppningsvis kan bli lite bättre med åren.

Citat:
eller Valencia från United varit en värvning Barca borde göra.

Här förstår jag inte. Vill du att Barca ska köpa en som nyligen blivit 31 år & vars defensiv sviktar?
Kan dessutom inte använda vänsterfoten.
Citera
2016-08-05, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SHH88
Tycker själv att Roberto ska vara på mittfältet. Är inte dålig som försvarare men vill hellre ha han som central. Väldigt nyttig spelare som man kan placera lite överallt & som förhoppningsvis kan bli lite bättre med åren.

Här förstår jag inte. Vill du att Barca ska köpa en som nyligen blivit 31 år & vars defensiv sviktar?
Kan dessutom inte använda vänsterfoten.

Hellre Valencia än Vidal eller Roberto, Valencias speed tror jag hade gjort att han passat bra in i Barca, passningsspelet är väl inte det bästa vilket doc kan bli ett problem i just Barca; doc tror jag att de rätt fort hade kunnat få ordning på, både vänster- och högerdojan.
Citera
2016-08-05, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pmatt
Hellre Valencia än Vidal eller Roberto, Valencias speed tror jag hade gjort att han passat bra in i Barca, passningsspelet är väl inte det bästa vilket doc kan bli ett problem i just Barca; doc tror jag att de rätt fort hade kunnat få ordning på, både vänster- och högerdojan.

Apropå speed så är Vidal något kvickare än Valencia, samt att han har mer 'rätt' ålder. Tycker även att Vidal inte skall säljas, inte än i alla fall. Vill ser mer av honom först.

Hur som helst så vill jag absolut inte se Valencia i Barcelona.
Citera
2016-08-05, 13:44
Medlem
foool13s avatar
Vidal har varit väldigt bra i Barcas 2 träningsmatcher, iallafall offensivt.. och blir en viktig outlet utmed kanten, speciellt när Messi är "där" också. Vi får se hur han håller ihop defensivt.
Citera
2016-08-05, 14:25
Medlem
Gregory.Houses avatar
Bale, Ronaldo och Griezmann fick final rösterna till priset som UEFA Best Player in Europe. Stort Laliga dominans och Real Madrid hade hela 4 spelare av 10 med i listan.
Citera
2016-08-05, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gregory.House
Bale, Ronaldo och Griezmann fick final rösterna till priset som UEFA Best Player in Europe. Stort Laliga dominans och Real Madrid hade hela 4 spelare av 10 med i listan.

Det är alltid La Liga dominans; de har de bästa spelarna helt enkelt. Men det är ju pinsamt att Suarez inte kom med efter hans prestation förra säsongen. Barca hade inte vunnit ligan om de vore för honom.
Citera
2016-08-05, 22:20
Medlem
Cybereye303s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xeezer
Det är alltid La Liga dominans; de har de bästa spelarna helt enkelt. Men det är ju pinsamt att Suarez inte kom med efter hans prestation förra säsongen. Barca hade inte vunnit ligan om de vore för honom.

Suarez presterade i svåra matcher också. Visst, han gör kanske inte fem mål i en och samma match. Men han gör mål oavsett motstånd.
Citera
2016-08-08, 19:22
Medlem
NirvanAs avatar
Ännu en spelare går gratis, Vermaelen till AS Roma

FCB är fan pinsamma, världens sämsta säljklubb.
Citera
2016-08-08, 19:49
Medlem
OG-lovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Ännu en spelare går gratis, Vermaelen till AS Roma

FCB är fan pinsamma, världens sämsta säljklubb.
Roma betalar 2 miljoner euro för att låna honom denna säsong. Sen har de en köpoption på 10 miljoner euro så gratis är han allt inte.
Citera
2016-08-08, 20:03
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OG-lover
Roma betalar 2 miljoner euro för att låna honom denna säsong. Sen har de en köpoption på 10 miljoner euro så gratis är han allt inte.
Verkar inte så
Citat:
AS Roma have stated that the signing of Vermaelen on loan with purchase option includes no initial fee [as roma]
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in