Citat:
Ursprungligen postat av
SHH88
Hur länge sedan var det Alaves var uppe i La Liga? Tror dock antingen Alaves eller Leganes åker ur på en gång. Osasuna tror jag däremot stannar kvar.
Tror inte Messi vinner skytteligan, tror han drar ner ännu mer mot mittfältet & bidrar ännu mer assist istället. Tveksam till att Ronaldo vinner skytteligan med. Ska bli skönt när skiten rullar igång igen.
Sa det för första gången inför säsongen 14/15 och fick i slutändan fel. Men tror aldrig att Messi kommer göra 30+ mål under en ligasäsong igen. Sällan har jag varit lika taggad på en ligastart som denna säsongen. För lets face it, efter att Barca gav bort förra El Clasico helt gratis så har verkligen allting gått fel ur en culés perspektiv. Uttåg ur CL emot ett taggat Atleti, blev tvungna att kämpa för att ro hem den för början redan klara ligan, Reals CL-guld, Messis tredje finalmiss och CR7:s EM-guld. Så trots att Barca egentligen befäste sin position som världens bästa lag förra säsongen så kommer iaf jag till den här säsongen med en känsla av revanschlust.
För att återgå till Leo så tror (och hoppas) jag att han kommer skjuta till (om ens möjligt) nya nivåer den här säsongen. För om det är något han kan så är det att leverera när ingen tror på honom och just nu så blåser det hårdare och kallare än någonsin förr. Aldrig har man spottat och trampat på honom lika hårt som man gjort under sommaren. Skattefusk, straffmiss i finalen och CR7:s EM-guld, allting är bränsle för honom. Han avbröt semestern tidigare för att träna med laget, till försäsongsträningen kom han med en gräslig frisyr, men även med en ny blick. Blicken är kall och bestämd. Enda gången Messi sett likadan ut innan, var efter att CR7 just vunnit sin tredje (och antagligen sista) guldboll, nära inpå hade Real pissat på Barca med 3-1 och det var inget snack om att Real sågs som favoriter till att plocka hem både ligan och CL. Men sen hände Leo Messi, aldrig tidigare har någon fotbollsspelare varit så bra som han var våren 2015. Framtill den här säsongen i alla fall...