2016-07-27, 00:35
Medlem
B-Dawks avatar
Då är det dags för en ny säsong även när det gäller spansk fotboll.

För nostalgiker så finns förra säsongens tråd här: (FB) Allt om Spansk fotboll 2015/2016

De nya lagen för i år är Alaves, Leganes och Osasuna. Både Alaves och Osasuna har varit uppe i La Liga innan medans Leganes är en helt ny bekantskap på denna nivån.

Annat nytt är att BBVA inte längre är sponsor utan det är Santander som tar över den biten. Så ligan ska heta LaLiga Santander och andra divisionen ska heta LaLiga 1|2|3. Källa: http://www.laliga.es/en/news/laliga-and-santander-strike-title-sponsorship-deal

Det spanska landslaget säger tack och adjö till Vicente del Bosque och välkomnar istället in Julen Lopetegui. Han har haft hand om både U19 och U21 landslagen i Spanien och gjort det bra men hans sejour i Porto inte var lika övertygande. Spännande val i vilket fall och det kan nog slå väl ut.

Säsongen drar igång fredagen den 19 augusti med mötet mellan Malaga och Osasuna.

Kommer någon annan än Messi/Suarez/Ronaldo vinna skytteligan?
Får Zidane eller Enrique jubla mest när vi summerar säsongen?
Kommer Sevilla att klara sig utan Unai Emery?
Ska Valencia komma på rätt kurs snart?
Citera
2016-07-27, 13:05
Medlem
Gregory.Houses avatar
Nya TV avtalet är värt €2,75 miljarder.
Citera
2016-07-28, 16:36
Medlem
Hur länge sedan var det Alaves var uppe i La Liga? Tror dock antingen Alaves eller Leganes åker ur på en gång. Osasuna tror jag däremot stannar kvar.

Tror inte Messi vinner skytteligan, tror han drar ner ännu mer mot mittfältet & bidrar ännu mer assist istället. Tveksam till att Ronaldo vinner skytteligan med. Ska bli skönt när skiten rullar igång igen.
Citera
2016-07-28, 17:18
Medlem
Prio4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SHH88
Hur länge sedan var det Alaves var uppe i La Liga? Tror dock antingen Alaves eller Leganes åker ur på en gång. Osasuna tror jag däremot stannar kvar.

Tror inte Messi vinner skytteligan, tror han drar ner ännu mer mot mittfältet & bidrar ännu mer assist istället. Tveksam till att Ronaldo vinner skytteligan med. Ska bli skönt när skiten rullar igång igen.
Sa det för första gången inför säsongen 14/15 och fick i slutändan fel. Men tror aldrig att Messi kommer göra 30+ mål under en ligasäsong igen. Sällan har jag varit lika taggad på en ligastart som denna säsongen. För lets face it, efter att Barca gav bort förra El Clasico helt gratis så har verkligen allting gått fel ur en culés perspektiv. Uttåg ur CL emot ett taggat Atleti, blev tvungna att kämpa för att ro hem den för början redan klara ligan, Reals CL-guld, Messis tredje finalmiss och CR7:s EM-guld. Så trots att Barca egentligen befäste sin position som världens bästa lag förra säsongen så kommer iaf jag till den här säsongen med en känsla av revanschlust.

För att återgå till Leo så tror (och hoppas) jag att han kommer skjuta till (om ens möjligt) nya nivåer den här säsongen. För om det är något han kan så är det att leverera när ingen tror på honom och just nu så blåser det hårdare och kallare än någonsin förr. Aldrig har man spottat och trampat på honom lika hårt som man gjort under sommaren. Skattefusk, straffmiss i finalen och CR7:s EM-guld, allting är bränsle för honom. Han avbröt semestern tidigare för att träna med laget, till försäsongsträningen kom han med en gräslig frisyr, men även med en ny blick. Blicken är kall och bestämd. Enda gången Messi sett likadan ut innan, var efter att CR7 just vunnit sin tredje (och antagligen sista) guldboll, nära inpå hade Real pissat på Barca med 3-1 och det var inget snack om att Real sågs som favoriter till att plocka hem både ligan och CL. Men sen hände Leo Messi, aldrig tidigare har någon fotbollsspelare varit så bra som han var våren 2015. Framtill den här säsongen i alla fall...
Citera
2016-07-28, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prio4
Sa det för första gången inför säsongen 14/15 och fick i slutändan fel. Men tror aldrig att Messi kommer göra 30+ mål under en ligasäsong igen. Sällan har jag varit lika taggad på en ligastart som denna säsongen. För lets face it, efter att Barca gav bort förra El Clasico helt gratis så har verkligen allting gått fel ur en culés perspektiv. Uttåg ur CL emot ett taggat Atleti, blev tvungna att kämpa för att ro hem den för början redan klara ligan, Reals CL-guld, Messis tredje finalmiss och CR7:s EM-guld. Så trots att Barca egentligen befäste sin position som världens bästa lag förra säsongen så kommer iaf jag till den här säsongen med en känsla av revanschlust.

För att återgå till Leo så tror (och hoppas) jag att han kommer skjuta till (om ens möjligt) nya nivåer den här säsongen. För om det är något han kan så är det att leverera när ingen tror på honom och just nu så blåser det hårdare och kallare än någonsin förr. Aldrig har man spottat och trampat på honom lika hårt som man gjort under sommaren. Skattefusk, straffmiss i finalen och CR7:s EM-guld, allting är bränsle för honom. Han avbröt semestern tidigare för att träna med laget, till försäsongsträningen kom han med en gräslig frisyr, men även med en ny blick. Blicken är kall och bestämd. Enda gången Messi sett likadan ut innan, var efter att CR7 just vunnit sin tredje (och antagligen sista) guldboll, nära inpå hade Real pissat på Barca med 3-1 och det var inget snack om att Real sågs som favoriter till att plocka hem både ligan och CL. Men sen hände Leo Messi, aldrig tidigare har någon fotbollsspelare varit så bra som han var våren 2015. Framtill den här säsongen i alla fall...

Kan bara att instämma.
Eller... tycker nog allt att den nya frisyren klär honom bra hehe. Passar fint med skägget, fast lite för mycket kanske.(?)

Men håller verkligen med om att det är en annan sorts blick nu. Det är något på gång & jag kan inte vänta.
Citera
2016-07-28, 19:25
Medlem
NirvanAs avatar
Barca måste göra klart med en striker bara, sen blir det att åka av, var längesen barca hade sån stor bredd i truppen, hoppas Lucho roterar friskt och håller alla pigga tills mars/april när det ska avgöras.

För övrigt är Messis nya look fräsch, bara jag?
Senast redigerad av NirvanA 2016-07-28 kl. 19:34.
Citera
2016-07-28, 21:47
Medlem
foool13s avatar
Det här är ju "ganska helt" sjukt..

Citat:
Sevilla and Atletico have contacted Hal Robson-Kanu's representatives over a potential move for the player

De spanka topplagen har uppenbarligen blivit helt betagna av honom!
Citera
2016-07-28, 22:17
Medlem
Gregory.Houses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av foool13
Det här är ju "ganska helt" sjukt..

De spanka topplagen har uppenbarligen blivit helt betagna av honom!

Det där är bara sjukt. Han var kontraktslös innan EM?
Citera
2016-07-29, 12:27
Medlem
Tecumseh-Valleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gregory.House
Det där är bara sjukt. Han var kontraktslös innan EM?
Jepp, han släpptes av Reading efter säsongen. Tror inte ett skit på ryktet.
Citera
2016-07-29, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Barca måste göra klart med en striker bara, sen blir det att åka av, var längesen barca hade sån stor bredd i truppen, hoppas Lucho roterar friskt och håller alla pigga tills mars/april när det ska avgöras.

För övrigt är Messis nya look fräsch, bara jag?

Du är inte ensam. Kolla svaret ovanför dig

Hur som helst så ser det här mycket lovande ut. Jag tror det blir en bra säsong för Barca's del.
Citera
2016-07-29, 20:19
Medlem
Gregory.Houses avatar
Luciano Vietto has passed a Sevilla medical and trained with the Andalusians. Han kostar 3 miljoner euro första året och 20 att köpa loss säsongen efter.
Citera
2016-07-30, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gregory.House
Luciano Vietto has passed a Sevilla medical and trained with the Andalusians. Han kostar 3 miljoner euro första året och 20 att köpa loss säsongen efter.

Vänta lite nu, har Vietto skrivit på för Sevilla? Har inte läst några bra källor på det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in