2016-08-08, 21:11
Medlem
OG-lovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Verkar inte så
Märkligt i så fall. På transfermarkt står det 2 miljoner euro loan fee.
Citera
2016-08-09, 00:33
Medlem
hakansukkurs avatar
marca verkar ha nagon sorts fantasy la liga i ar.
Citera
2016-08-09, 02:22
Medlem
SvartPolkagriss avatar
Ja grabbar nu är det inte många dar kvar innan världens bästa liga drar igång. TAGGA!!!

Självklart ska atletico ta hem ligan i år. Om det är någon som ska jubla vid säsongens slut är det Simone! Har varit ett bra fönster med Gaitan och Gameiro, om dessa två herrar inte tok floppar ala jackson.. är vi nog med i kampen enda in det sista den här säsongen eller en omgång längre. Hoppas vi får se ett 4-3-3 mot de svagare lagen iår eller håller Simone hårt i sitt 4-4-2.

Ja frågorna är många, kan 3G utmana MSN och BBC på målfronten eller drömmer jag för mkt nu?
Kommer luis rotera sina spelare bättre i år?
Blir det tjänstemanna fel om han inte gör det efter nästan hela laget spelat i SM och EM?
Tror ni Villareal slår Monaco så vi får fem spanska lag i champions league igen?
Kommer Sevilla floppa efter alla spelare de släppt eller lyckas ta en fjärde Europa league titel?
Kommer de spela med Jorges hyperpress?
Ska Sevilla ta hem två supercuper eller tar giganterna varsin?
Kommer Lim satsa nåt på Valencia?
Blir det Sporting Gijon, Leganes och Granada som åker ut i år?
Återställs ordningen där antigen Messi eller CR tar skytteligan eller tar Suarez den igen? Thc:et tror på Suarez igen...
Kan någon annan än dessa tre utmana för skytteligan?
Vinner dem spanska lagen både champions och europa league, eller har vi pekat ute i europa?
Vart är perez nya galactico?
Är detta verkligen mina egna frågor eller är det weedet som talar?!

Tror iallfall vi har en spännande och jämn säsong framför oss, tippar på att det avgörs i sista omgången. Där som sagt Simone jublar när de lyfter bucklan och har slagit Barca och RM på innebördes möten då alla tre lagen slutar på lika poäng
Kan även bli intressant om fjärde platsen om Sevilla kommer igång fort och Athletic Bilbao samt Villareal tuggar på som förra säsongen. Tror ni även Real Sociedad och Valencia kan utmana om fjärde platsen?
Citera
2016-08-09, 02:42
Medlem
Malaga kan nog bli en bubblare, med Juande Ramos som tränare vet man aldrig, annars tror jag på Athletic Club som en utmanare till top 4 tillsammans med Villarreal. Top 3 blir samma som tidigare.

Floppar i år blir Valencia och Real Sociedad, två lag som kommer att underprestera grovt, varken Ayestaran eller Eusebio är kvar vid juluppehållet, det blir ingen turrón för dessa herrar.
Senast redigerad av Gincan 2016-08-09 kl. 02:50.
Citera
2016-08-09, 12:29
Medlem
Gregory.Houses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gincan
Malaga kan nog bli en bubblare, med Juande Ramos som tränare vet man aldrig, annars tror jag på Athletic Club som en utmanare till top 4 tillsammans med Villarreal. Top 3 blir samma som tidigare.

Floppar i år blir Valencia och Real Sociedad, två lag som kommer att underprestera grovt, varken Ayestaran eller Eusebio är kvar vid juluppehållet, det blir ingen turrón för dessa herrar.

4-5 bli nog en stor kamp mellan Sevilla och Villarreal som har en gjort en del fina värvningar fast bägge klubbarna har Champions League och tänka på så jag vet inte om deras trupp håller.
Citera
2016-08-09, 19:37
Medlem
Vad tror ni angående matchen ikväll mellan Real Madrid - Sevilla?

Om Sevilla ska ha en chans att vinna så tror jag inte det blir efter full tid. Men man vet väl aldrig, dem är jävliga i cuper.
Citera
2016-08-10, 07:24
Medlem
Cambijaos avatar
Meningslös titel såklart, möjligtvis att det ger en extra kick till spelarna inför säsongen. Men det fina var att Real Madrid startade med 7 spanjorer igår på planen, varva 4 var egna talanger. Det var bra längesen jag fick se det. Och Dani är sån dominant högerback, blir han petad av Danilo i år så vet jag inte vad jag gör.
Citera
2016-08-10, 13:09
Medlem
Gregory.Houses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cambijao
Meningslös titel såklart, möjligtvis att det ger en extra kick till spelarna inför säsongen. Men det fina var att Real Madrid startade med 7 spanjorer igår på planen, varva 4 var egna talanger. Det var bra längesen jag fick se det. Och Dani är sån dominant högerback, blir han petad av Danilo i år så vet jag inte vad jag gör.

En titel är en titel och det var mot Europa League mästarna Sevilla som bjöd på en match av högsta klass. Nej Carvajal kommer inte bli petad av Danilo chansen är minimal. Holland försöker sno Asensio från La Roja då hans mor är tydligen från Nederländerna.
Citera
2016-08-10, 21:18
Medlem
NirvanAs avatar
Tycker Digne sett jättebra ut i Gamper-matchen, ingen försämring från Alba direkt.
Citera
2016-08-10, 22:36
Medlem
bludderbladders avatar
Citat:
Tycker Digne sett jättebra ut i Gamper-matchen, ingen försämring från Alba direkt.
Ja Digne värvniningen borde vara klockren, särskilt till det priset. Men tycker ändå både Barca och Real misslyckats med sina fönster so far. Inget som direkt stärker trupperna varken i bredd eller spets. Spets är så klart svårt med vad som redan finns och det kanske bredd är nu också med tanke på hur svårt det är att bli ordinarie och färre är villiga att ta chansen om man inte betalar hutlösa löner, som någon sorts försäkring.
Citera
2016-08-10, 22:48
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bludderbladder
Ja Digne värvniningen borde vara klockren, särskilt till det priset. Men tycker ändå både Barca och Real misslyckats med sina fönster so far. Inget som direkt stärker trupperna varken i bredd eller spets. Spets är så klart svårt med vad som redan finns och det kanske bredd är nu också med tanke på hur svårt det är att bli ordinarie och färre är villiga att ta chansen om man inte betalar hutlösa löner, som någon sorts försäkring.
Man kan inte rimligtvis säga att Barca inte breddat truppen sen förra året? Mittfältet är ju tokbrett te.x
Bättre trupp på pappret. Hur det blir i praktiken återstår att se.

Det kommer ju dock en till anfallare till FCB, frågan är vem?

Borde dock kommit in en ny högerback, Roberto är duglig men gör inget framåt. Vidal brister bakåt.
Citera
2016-08-10, 23:00
Medlem
bludderbladders avatar
Citat:
Man kan inte rimligtvis säga att Barca inte breddat truppen sen förra året? Mittfältet är ju tokbrett te.x
Bättre trupp på pappret. Hur det blir i praktiken återstår att se.

Det kommer ju dock en till anfallare till FCB, frågan är vem?

Borde dock kommit in en ny högerback, Roberto är duglig men gör inget framåt. Vidal brister bakåt.
Nu var det verkligen inte mittfält jag tänkte på, utan försvar och en avlastande anfallare för Barcas del. Och ett alternativ framåt för Real med tanke på alla de skadeproblem de haft.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in