2016-07-30, 11:12
Medlem
Cambijaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av foool13
Det här är ju "ganska helt" sjukt..

De spanka topplagen har uppenbarligen blivit helt betagna av honom!

I ärlighetens namn blev jag väldigt imponerad av honom, väldigt dynamisk striker med en otrolig stryka. Han kunde trycka iväg vilken back som helst. Kan säkert bli användbart för Sevilla eller Atletico.
Citera
2016-07-30, 13:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SHH88
Vänta lite nu, har Vietto skrivit på för Sevilla? Har inte läst några bra källor på det.
Ja, Vietto är klar för Sevilla och Gameiro går i motsatt riktning. Därmed ansluter ingen av dem till Barcelona som det varit tal om.
Citera
2016-07-30, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
Ja, Vietto är klar för Sevilla och Gameiro går i motsatt riktning. Därmed ansluter ingen av dem till Barcelona som det varit tal om.

Oj, det ändrades fort. Hade hoppats på någon av dem.

Tror att Vietto kommer lyckas i Sevilla hur som helst.
Citera
2016-07-30, 14:18
Medlem
foool13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cambijao
I ärlighetens namn blev jag väldigt imponerad av honom, väldigt dynamisk striker med en otrolig stryka. Han kunde trycka iväg vilken back som helst. Kan säkert bli användbart för Sevilla eller Atletico.

Jojo men han kommer inte gå till ett spanskt topplag... han har varit en medioker ytter i The Championship i ett halvt dussin år och det såg ut som han i stort sett var klar för Hull (PL-nykom) innan Steve Bruce avgick.
Jag håller med om att han imponerade och verkar vara mycket bättre som forward, då han är både stark, kan vända, hålla upp, kraftfull och snabb att gå på djupet, bra grundteknik, lite irrationell, bra forwards-rörelsemönster och ta bra beslut i boxen.

Du får väl citera mig när jag sedan har fel..
Senast redigerad av foool13 2016-07-30 kl. 14:21.
Citera
2016-07-30, 14:25
Medlem
Cambijaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av foool13
Jojo men han kommer inte gå till ett spanskt topplag... han har varit en medioker ytter i The Championship i ett halvt dussin år och det såg ut som han i stort sett var klar för Hull (PL-nykom) innan Steve Bruce avgick.
Jag håller med om att han imponerade och verkar vara mycket bättre som forward, då han är både stark, kan vända, hålla upp, kraftfull och snabb att gå på djupet, bra grundteknik, lite irrationell, bra forwards-rörelsemönster och ta bra beslut i boxen.

Du får väl citera mig när jag sedan har fel..

Näh, tror inte heller han kommer till en toppklubb i Spanien. Jag spekulerade bara i faktumet att han förmodligen skulle kunna göra något gott där, som inhoppare dvs. Konstigare saker har hänt i La Liga, Faubert t.ex.
Citera
2016-07-31, 20:42
Medlem
foool13s avatar
Det blir bara galnare och galnare det här med Hal Robson-Kanu.... så det kanske är sant då.

Citat:
VALENCIA JOIN ROBSON-KANU RACE

Sky sources have told us Valencia have joined Atletico Madrid and Sevilla in enquiring about Hal Robson-Kanu.

The Wales international ran down his Reading contract in the summer and is considering all his options, but it's understood his preference is to play in the Premier League.

Robson-Kanu's representatives have put talks with Hull City on hold since Steve Bruce's departure.

Ja vill han inte till Valencia eller Atletico (eller för all del Sevilla) så får han skylla sig själv...

Eller så spammar hans agent spanska (topplags-)rykten med förhoppningen att ett Premier League mittenlag nappar så fort som möjligt..
Senast redigerad av foool13 2016-07-31 kl. 20:44.
Citera
2016-07-31, 22:23
Medlem
Gregory.Houses avatar
Enzo Zidane ryktas till Middlesbrough på lån. Han borde ta steget då han börjar bli lite för gammalt för Real Madrid Castilla.
Citera
2016-08-01, 01:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig

Står att Vietto lånas ut på transfermarkt, men det kanske finns en klausul?

Hur som helst tror jag Sevilla floppar. Emery borta, mittfältsgeneralen Krychowiak, kreatören Banega och lagkaptenen Coke borta. Det är stora avbräck. Sen har man värvat in halvdana spelare som lika gärna kan floppa - den överhypade Ganso som är superseg, Franco Vázquez, Joaquín Correa, Sarabia o.s.v. Det enda säkra kortet känns som japanen Hiroshi Kiyotake. Men jag förnekar inte att de tre fetmarkerade har enorm potential.

Atletico har behållit sina nyckelspelare och förstärkt truppen, Barcelona har för en gångs skull en bredd trupp, Real har tagit det lungt och förstärkt med den förlorade sonen Morata. Benzema kan inte längre spela när han är usel vilket han är ibland. Det blir återigen ett jämnt race mellan supertrion.

Valencia och Villarreal utmanar om fjärdeplatsen. Villarreal har förvisso tappat Denis Surez och Bialy, och ersatt de med halvdana spelare som kan floppa ordentligt. Men de har kvar sin tränare som är topp 5 i Spanien just nu och så har de ett av ligans bästa grundspel (bara Atletico och Barca har bättre).
Citera
2016-08-01, 02:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av xeezer
Står att Vietto lånas ut på transfermarkt, men det kanske finns en klausul?
Lån för €3m med köpoption på ytterligare €20m. Om Atlético vill behålla honom har man en återköpsklausul på €24m sommaren 2017 samt €30m sommaren 2018.
Citat:
Ursprungligen postat av xeezer
Hur som helst tror jag Sevilla floppar. Emery borta, mittfältsgeneralen Krychowiak, kreatören Banega och lagkaptenen Coke borta. Det är stora avbräck.
Jag håller med om att det blir svårt att ersätta Emery, Krychowiak & Banega direkt på en säsong. Men varför sålde man Coke för småpotatis (€3-5m ryktas det om) till Schalke 04?
Citera
2016-08-01, 13:27
Medlem
Gregory.Houses avatar
Valencia kommer ha svårt och nå en EL plats med deras nuvarande trupp. Pako Ayestaran håller inte och har inte erfarenheten. Peter Lim blev inget vidare för klubben.
Citera
2016-08-01, 19:30
Medlem
NirvanAs avatar
FCB är väl enda klubben i världen som är så usla på att sälja?

Adriano Correia (800k hah) Marc Bartra (8M) och Alen Halilovic (5M, med buy back optin)

Dani Alves (Free transfer, iofs hade opt-out klausul) Alex Song (bröt kontraktet) Sandro Ramirez (bröt kontraktet) och Martin Montoya (Free transfer, antagligen spelades goda relationerna till Valencia och transfern av Andre Gomes in)

Oftast så säljs alla spareparts för kaffepengar eller så bryter man kontrakten för att bli av med dom..

Spekuleras i att LORD-douglas ska bytas till Alaves fotbollslag mot en Alaves Basket(!)-spelare till Barcas basketlag
Citera
2016-08-02, 14:26
Medlem
Gregory.Houses avatar
Uppgifter: Valencia vill ha Diarra – kan lämna gratis,Den franske mittfältaren är kontrakterad till 2019, men AS rapporterar att det finns en viss klausul i avtalet. Ska Valencia betala 3,5 miljoner / säsong i lön till honom när de har problem med FFP?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in